Jelentkezz be Regisztrálj

Globális felmelegedés
#821
Posted 2006. March 15. - 02:57

Nem azt mondom hogy az emberi tevékenység nem rossz a klíma szempontjából, hanem azt hogy volt sokkal rosszabb is, de az élet "túlélte":). Más kérdés hogy pl egy ilyen "esetnél" a fajok 80%-a elpusztult.
#822
Posted 2006. March 15. - 01:57

#823
Posted 2006. March 15. - 01:33

Sztem nem egészen...sztem lehetne 30 milliárd éves is.
ez kb olyan mint hogy az elmúlt 1 millió évben most a legfejlettebbek a telefonok:)
Egy durvább vulkánkitörés(-sorozat) jobban belepiszkál a dolgokba, mint az ipar párszáz év alatt.
#824
Posted 2006. March 15. - 01:29

ez kb olyan mint hogy az elmúlt 1 millió évben most a legfejlettebbek a telefonok:)
amúgy szomorú de mindent megteszünk érte hogy ez legyen.
#825
Posted 2006. March 15. - 01:27

#826
Posted 2006. March 15. - 01:24

#827
Posted 2006. March 15. - 01:20

Valamiért nem követem naprakészen a Tata "autógyár" híreit
de már nem Mercedes motorokat építenek be?
de. nagytatámnak az van. de lehet, hogy pegueot. azt tudom, hogy pegó cucc is van benne valami, meg merci is. meg hogy a motor nem indiai fejlesztésû, hanem valami médinjuróp. az biztos.
#828
Posted 2006. March 14. - 04:27

Ok, akkor CO2 kibocsátás... Tényleg nem károsanyag, de elég nagy szerepe van az üvegházhatásban, gondolom ezért adják meg, és a jogszabály is korlátozza.A CO2 viszont nem károsanyag... a szénhidrogén ha tökéletesen elég, akkor a szénbõl CO2 a hidrogénbõl pedig H2O keletkezik.
A károsanyag-kibocsátási értékeket a gyártók nem szokták megadni, annyit írnak oda, hogy euroIV-V, stb., akit érdekel megnézheti a jogszabályban mennyi a limit.
Az euro V pl: [L]http://europa.eu.int...05_0683hu01.doc[/L]
#829
Posted 2006. March 13. - 18:17

#830
Posted 2006. March 13. - 18:07

#831
Posted 2006. March 13. - 18:05

#832
Posted 2006. March 11. - 11:04

#833
Posted 2006. March 11. - 09:59

Valamiért nem követem naprakészen a Tata "autógyár" híreitma a Tata autógyáron és hasonló színvonalú versenytársain kívül senki nem gyárt "szar" dízelt.

#834
Posted 2006. March 10. - 21:24

offNa ja, a dízelei mindig is a toppon voltak a pözsónak, csak az a baj hogy semmi máshoz nem ért (ok design talán:) )
Szal megbízhatatlan szar, de nem akarok egy pözsóst se megsérteni, ezért elmondom hogy az egész francia autóiparról ugyanez a véleményem:)
Ja, a prius is olcsóbb lesz 3-4000 dolcsival a vágottszemûek szerint
ebben viszont nem értünk egyet de nem ide tartozik - nekem az 1etlen autóm ami 270 K alatt egyszer sem hagyot cserben , pedig volt elõtte néhány germán is -
de ez tényleg autós topik
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#835
Posted 2006. March 10. - 21:17

Na ja, a dízelei mindig is a toppon voltak a pözsónak, csak az a baj hogy semmi máshoz nem ért (ok design talán:) )na 1et értünk...../
amúgy a pögó 2010re igéri a hibridet dizelbõl sorozatgyártva további igéret hogy az +fizethetõ lesz....../ha most hozzáveszed hogy a toyota dizel is pözsó, vszinû elég kicsi lesz a kár.anyag kibocsátása/
Szal megbízhatatlan szar, de nem akarok egy pözsóst se megsérteni, ezért elmondom hogy az egész francia autóiparról ugyanez a véleményem:)
Ja, a prius is olcsóbb lesz 3-4000 dolcsival a vágottszemûek szerint
#836
Posted 2006. March 10. - 21:12

na 1et értünk...../Pff...
Toyota Corolla károsanyag-kibocsátás: (ugye õk adnak a környezetvédelemre)
-1,4 VVTi: 159 g/km
-1,4 D4D: 124 g/km
(Toyota Prius: 102g/km, vagyis nem sokkal veri oda a dízelt, fogyasztásban pedig tényleg alig, az ára pedig még az egekben van ugye)
Nézheted bármelyik komoly autógyár bármelyik motorját, a helyzet ugyanez. Európában az emberek nem hülyék, az új autók 60%-a dízel... Nagyobb nyomaték, kevesebb fogyasztás, kisebb károsanyag-kibocsátás, stb)
Szal el lehet felejteni a dízellel kapcsolatos sztereotípiákat, mert ma a Tata autógyáron és hasonló színvonalú versenytársain kívül senki nem gyárt "szar" dízelt.
amúgy a pögó 2010re igéri a hibridet dizelbõl sorozatgyártva további igéret hogy az +fizethetõ lesz....../ha most hozzáveszed hogy a toyota dizel is pözsó, vszinû elég kicsi lesz a kár.anyag kibocsátása/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#837
Posted 2006. March 10. - 21:04

Pff...hát ez az, ezér szar a dízel
Toyota Corolla károsanyag-kibocsátás: (ugye õk adnak a környezetvédelemre)
-1,4 VVTi: 159 g/km
-1,4 D4D: 124 g/km
(Toyota Prius: 102g/km, vagyis nem sokkal veri oda a dízelt, fogyasztásban pedig tényleg alig, az ára pedig még az egekben van ugye)
Nézheted bármelyik komoly autógyár bármelyik motorját, a helyzet ugyanez. Európában az emberek nem hülyék, az új autók 60%-a dízel... Nagyobb nyomaték, kevesebb fogyasztás, kisebb károsanyag-kibocsátás, stb)
Szal el lehet felejteni a dízellel kapcsolatos sztereotípiákat, mert ma a Tata autógyáron és hasonló színvonalú versenytársain kívül senki nem gyárt "szar" dízelt.
#838
Posted 2006. March 10. - 13:16

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#839
Posted 2006. March 07. - 13:22

Ma reggel láttam tévében egy riportot. Magyar feltaláló megvalósította a vízplazmából energiát elõállító szerkezetett, melyre már külföldi cégek, állami vezetõk is érdeklõdnek. Csak mi magyarok nem. Ezzel állítólag három éven belül meg lehetne oldani, hogy a belsõ égésû motorok kis átalakítással vízzel mûködjenek. Mennyibe lenne ez nekünk? Állítólag egy kilóméter autópálya árába!!! Ebbõl építenék fel azt a labort ahol ki tudnák dolgozni a végleges megoldást a motorokhoz. És ezzel kishazánk is nyerne -persze ha mûködik.
Õszintén, ez melyik lobbi, melyik milkós érdeke? Sajnos bilibe lóg a kezünk...
ákos
#840
Posted 2006. March 07. - 11:58

"A kerékpáros nem az autós ellensége, hanem olyan autós, aki már megtette az elsõ lépést a jó irányba!"(Karlovitz K.)
Rákosmente KerekSE;