Ebbõl a szempontból a Vértes az etalon, minden utat rendszeresen rendbe raknak, de annyira, hogy már nincs mtb élménye az adott útnak annyira sima.Azért tényleg, a Börzsönyben van egy nagyobb rész, ahol az utakat évekkel ezelõtt "felszántotta" az erdészet - P jelzés, Verõve felett - és azt azóta sem rakta rendbe. Érdemes megnézni, bringával esélytelen, terepjáróval lehetetlen, marad a erdõjáró dózer, és a gyalog, de ez utóbbi is csak száraz idõben.
Széééép...
Jelentkezz be Regisztrálj
Túrák Magyarországon
#4861
Posted 2009. September 05. - 19:42
A sebesség mindent megold.
#4862
Posted 2009. September 05. - 19:20
Biomassza!ha jól tom, akkor van állami erdészeti hatóság s nekik erdõtervezés nevû "részlegük", akik meghatározzák mely erdõterületeket és hogy és mikor.....
a bevétel meg az erdõgazdaságé...és mióta 3 vagy 4 hazai erõmûvi blokkot biomasszával fûtenek azóta mintha nagyobb ütemben "újítanák fel" az erdõterületeket
F@szom:..-már bocsánat! Fát és "faaprítékot" égetnek nagy kályhában. Se nem korszerû, se nem környezet kímélõ. Mértem már ilyen lomot.
Mivel az energia szektorban dolgozom, "sajnos" látom, ezen a téren mi folyik! (pl.: Bakonyban.) Hányás.
Pénz, pénz, pénz, a többi meg had ugasson.
Ennyi a tervszerû erdõgazdálkodás. :blowup:
Azért tényleg, a Börzsönyben van egy nagyobb rész, ahol az utakat évekkel ezelõtt "felszántotta" az erdészet - P jelzés, Verõve felett - és azt azóta sem rakta rendbe. Érdemes megnézni, bringával esélytelen, terepjáróval lehetetlen, marad a erdõjáró dózer, és a gyalog, de ez utóbbi is csak száraz idõben.
Széééép...
#4863
Posted 2009. September 05. - 18:27
/most nem az edészetet akarom basztatni, ha jól értesült vagyok, a BNP ad irányelveket egyes területek használati/letermelési mikéntjére...
ha jól tom, akkor van állami erdészeti hatóság s nekik erdõtervezés nevû "részlegük", akik meghatározzák mely erdõterületeket és hogy és mikor.....
a bevétel meg az erdõgazdaságé...és mióta 3 vagy 4 hazai erõmûvi blokkot biomasszával fûtenek azóta mintha nagyobb ütemben "újítanák fel" az erdõterületeket
Ezt muszáj megerõsítenem, a túrázók nagyon rendesek. Figyelünk egymásra, köszönünk egymásnak, elengedjük egymást stb. Ezt jó látni és tapasztalni, ilyenkor happy vagyok!
95%-ban nincs is gond
de ahogy nálunk van az az x% aki fék nélkül "pálya" üvöltésse ezerrel elsodorja a túrázór/gyerekét a jelölt turistaúton(volt rá példa) az termeli ki azt az 5%-ot aki véres szájjal szapulja a bringásokat minden forumon.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4864
Posted 2009. September 05. - 18:25
Ó hogy az a jó büdös...
Fokozottan védett terület, mi?
:rocketman
Ha valaki netán tud olyan címet ahová el lehet menni pofánverni aki ilyenre utasítást ad, ne tartsa magában!
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#4865
Posted 2009. September 05. - 18:01
Nekem sem. Beláthatatlan helyen nem megyek gyorsan, ha elengednek megköszönöm, az emelkedõkön pedig néha bíztatnak
Ezt muszáj megerõsítenem, a túrázók nagyon rendesek. Figyelünk egymásra, köszönünk egymásnak, elengedjük egymást stb. Ezt jó látni és tapasztalni, ilyenkor happy vagyok!
_____________________________________________
AM rlz
#4866
Posted 2009. September 05. - 17:57
/most nem az edészetet akarom basztatni, ha jól értesült vagyok, a BNP ad irányelveket egyes területek használati/letermelési mikéntjére...
biztos rengeteg mókus, nagy pele, erdei egér lett rituálisan öngyilkos
amugy meg a nagy mezõ is az élelmes, hutákat kiszolgáló fakitermelésnek köszönhetõ, tudtommal még az 1800-as évek elején
Persze, ez egy megváltozott élõhely, sok olyan fajjal, amik itt otthonra találása pontosan ennek az emberi bevatkozásnak köszönhetõ
csak, ha már ennyire lemegyünk Tv-be, akkor hagyjuk, az egészet ahogy van, s várjuk meg a zárótársulás kialakulását, s onnantól kuss, mindenki befele a plázákba, a jóannyába
#4867
Posted 2009. September 05. - 17:50
Már többször kitárgyaltuk itt hogy egy meredek lejtõn lassításkor egy kerékpáros nem okoz nagyobb kárt mint pl. a gyalogosok csúszó cipõtalpa
Példának okáért, a János-hegy piros jelzésû túristaútjának bizonyos részein azt mondom, így van, mert csupa kiálló, masszívan a talajban álló kövön aztán faralgathat bárki. (Ha mer... és/vagy nem félti a hátsó gumija bordáit.)
De az említett szakaszra is bárcsak azt mondhatnám, egyetértek, igazad van! Az említett szakaszon nagyon komoly az eróziós kár, ami nyilván a fellazult talaj következménye; ami nyilván nem csak valamelyik ergõgazdaság elmaradt karbantartási munkálataira fogható elváltozás, vagy egy olyan hatás, amit a 2 hónapja lezajló heves esõzések eredményeztek - utóbbi maximum rásegített, az eróziós kárt súlyosbítandó. Már pedig az elmúlt 1-2 év eredménye, mert amikor elõször, kb. 2.5 éve arra jártam, nem volt ennyire kimosva az út, nem volt ennyi vályú és ennyire kiálló kövek, kimosott vízelvezetõ csatornák stb. (A Kis- és Nagy-Hárs-hegy útjai dettó - de ott már igaz az, hogy a DH-sok is kivették a részüket a mókából.)
Nos, heti 3x járok bicajjal ezen az útszakaszon (felfelé), és a három alkalomból egyszer legalább látom, hogyan zúgnak lefelé a srácok, szorgosan újra- és újrablokkoló kerekekkel. (Sokszor sisak nélkül, meglehetõsen felelõtlenül. Aki ismeri a szakaszt és ezt látja, szerintem velem együtt csóválja a fejét...)
Jövõ héten lefotózom, a fényképen jobban látszik majd. Sajnos ez nem egyenértékû "kopás" a túristák cipõtalpával. Pláne, hogy a faralásnyomok ott éktelenkednek, keresztül-kasul mindenütt...
De félreértés ne essék, és nem az "ellentétes tábort" védem, hanem csak azt szeretném sugallni, nekünk is van min változtatni - még ha tudom is jól, hogy aki komolyan veszi az erdei bicajozást (és meggyõzõdésem, itt mindannyian így vagyunk ezzel), mi inkább tennénk azért, hogy valamilyen értelmes konszenzus és jó viszony alakulhasson ki az erdészet és a bicajosok között, mint hogy az ellentétes pólusok erõsödjenek.
_____________________________________________
AM rlz
#4868
Posted 2009. September 05. - 17:45
"It is a beginning of a beautiful friendship"Hehe, nem ismered még Annát, elég veszélyes. Vagy csak engem szeret ütni, mindennel, mindenhol.
Nekem sem. Beláthatatlan helyen nem megyek gyorsan, ha elengednek megköszönöm, az emelkedõkön pedig néha bíztatnak, ami nem azt jelzi, hogy õk épp nagyon utálnak.Érdekes, nekem még soha nem volt összetûzésem kirándulókkal, pedig ha hétvégente feljutok a hegyekbe általában turistautakon megyek/megyünk.
Sem én, sem a többség (a reakciók alapján) nem érzi kegynek, jutalomnak az erdõben biciklizést. Amíg tényleg az van, hogy átgurulok az ösvényen, élvezem a csendet (és a madárhangokat), a friss levegõt, majd pár pillanat múlva meghallok egy õsidejû, hatalmas munkagépet, ami szinte megsüketít, kisvártatva már érzem a kipufogógázát, ami megfullaszt, majd meglátom, ahogy széttúrja a földet, nagyon nehéz velünk megértetni, hogy tönkretesszük az erdõt.Látom némelyikõtök tele haraggal, pedig mint írtam - tudtommal - még alig volt a kerékpárosokra kihegyezett akció mind az erdészetek, mind a természetvédelem részérõl.
"Sajnos nem jól lobbizott". Ezt most úgy kell értenem, hogy nem ésszerû szabályozás születik? És ehhez asszisztáljunk?Sajnos a jogszabályok alkotásánál nem túl jól lobbizott a kerékpáros társadalom - ezeken jó lenne változtatni. Ehhez olyan parlamenti és önkormányzati képviselõket kell majd jövõre választanunk, akik programjukban ezzel is foglalkoznak, vagy legalábbis tárgyalóképesnek tûnnek...
Kedves Zöldanti, látom, hogy pl. a János-hegy környéke pusztul (miért nem tett eddig senki-semmit? pedig megmondom, hogy holnap délután is lesznek ott bringások). Ha tehetem, elkerülöm. Viszont hogy kiragadjak egy példát, nézd meg a Pilis-szerpentint, ami az utóbbi sok évben sem változott. És én is, meg a többiek is sorolni tudják azokat az ösvényeket, amik nem változnak. A nem változás pedig azt jelenti, hogy nem csak a makrokörnyezetre (10 méterre az ösvénytõl lakó mókus), de a mikrokörnyezetre (az ösvény melletti fûcsomók) sincs kiemelt hatással az adott helyen történõ kerékpározás.
Megoldásnak nem azt látom, hogy dózerutakat jelölünk/tök/nek biciklisútnak (az eddig kijelölteknek nagy része ilyen! lsd a Bükkben is), hanem inkább a valóban, kiemelten fontos helyeken legyen tiltás. (Hasonlatképpen a 30km/h-s sebességkorlátozásokat hoznám fel, amibõl itthon annyit láthatunk, hogy az elvesztette a komolyságát.)
Illetve azt is el tudom képzelni, hogy egyes lejtõk idõszakosan lennének lezárva, teszem azt minden második évben, a környezetnek így idõt adva a regenerálódásra.
Lássátok, hogy akik itt vannak, azok figyelnek és aggódnak a környezetükért.
A Bükk-fennsíkon. :-(
Üdv,
burce
u.i.: örülök, hogy a fórumunkra regisztráltál. Belinkelnéd a Ti fórumotokat/levlistátokat?
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#4869
Posted 2009. September 05. - 17:10
Ez az ami a legjobban bosszant, lobbizni kell és kinek van jobb adu a kezében úgy tudja érvényesíteni az akaratát.
Nem vagyunk egyformák. Személy szerint ha Pilisbe jártunk, pl. sosem mentünk fel az olyan helyekre, amelyek el vannak zárva a kirándulók elõl - pl.: Pilis tetõ - csak az arra vezetõ túrista utakon tekertünk, vagy gyalogoltunk. A bakancsos túrázókkal nekem és szûkebb baráti társaságunknak sosem volt gondja, már csak azért sem, mert személy szerint bakancsos turistaként kezdtem a természetjárást kb. 10 éves koromban és a mai napig is rendszeresen húzok bakancsot.
"Erdõõrrel" nekem eddig egyetlen esetben volt afférom, de hogy hivatalosan mi is volt a "zöld ruhás" sosem tudtam meg, mert nem volt hajlandó igazolnia magát a többszöri kérésem ellenére sem.
Beszélni kell. Én korábban már felvettem a Pilisi Parkerdõvel ill. a Duna-Ipoly Nemzeti Parkkal a kapcsolatot, más, de kerékpáros vonatkozású ügyben. (Van pozitív de negatív tapasztalatom is. Ott is csak emberek dolgoznak.)
Egy biztos, nagyon el van maradva picinyke hazán az erdõtörvénnyel, mondjuk úgy 20-30 évet, de abban mindenképpen egyet értek, hogy a természeti értékeinket megõrizni, védeni kell.
Csak mindig az az öreg pásztor bácsi jut eszembe, akivel Olaszországban futottam össze egyik kora reggelen, jó magasan egy legelõn. Ott lakott fenn, úgy 30 éve már. A házába invitált, ami mindig nyitva állt. Megkérdeztem, hogy nem érzi-e magát itt egyedül, nem fél-e? Azt válaszolta:mitõl félne, aki idáig felteker izzadva, az nem azért jött fel, hogy õt bántsa...
Üdv!
#4870
Posted 2009. September 05. - 17:03
Tökmindegy, hogy most vagy régebben foglalták törvénybe, de mégis mi a konkrét oka, hogy az erdeinkben a kijelölt 1-2 út kivételével tilos bringázni???
Tudom, hogy eddig is benne volt
(igen, kerekparolasra gondoltam)
Az erdekel, hogy eredetileg, akkor "regen" miert kerult bele?
mert törványalkotásilag ez a legegyszerûbb
és mivel hegyibringás lobbi kb nem volt
a képviselõ/ törvényszövegfogalmazó jogász saját kútfõbõl meg kb pont leszarja hogy Te ott szeretnél biciklizni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4871
Posted 2009. September 05. - 16:59
Tudom, hogy eddig is benne volteddig is benne volt, nem most került bele (ha a tekeregni kerékpárolást jelent)
(igen, kerekparolasra gondoltam)
Az erdekel, hogy eredetileg, akkor "regen" miert kerult bele?
#4872
Posted 2009. September 05. - 16:49
24óráson azért elég komoly gödröket csinálunk, rendesen szétjárjuk a pályát.Érdekes, a 24H verseny pályályán sem koptatják le alapkõzetig a versenyzõk a pályát, pedig több ezer kört mennek rajta 24h alatt. Másnap is ugyanúgy néz ki a pálya attól eltekintve hogy felverik a port, ami aztán szél hiányában ugyanoda visszahullik.
A sebesség mindent megold.
#4873
Posted 2009. September 05. - 16:14
Én a Zemplénbe jártan anno nagyon sokat, és ott találkoztam is erdészekkel, ment fel a Nissan pickup-pal a hegyre és közben ránk szólt hogy ott tilos biciklizni. Kíváncsi lennék azért, hogy ki tett nagyobb kárt ott a természetben. Járjanak gyalog!
Szerintem erre nincs megoldás, õk ránk szólnak, és mi továbbra is ott kerózunk.
#4874
Posted 2009. September 05. - 15:56
Nem vagyok arra ismerõs, de szerintem ez nem egy általános jelenség. Legalábbis én nem szoktam találkozni "szétfékezett utakkal", igaz hogy Pest környékére elvétve járok csak. Már többször kitárgyaltuk itt hogy egy meredek lejtõn lassításkor egy kerékpáros nem okoz nagyobb kárt mint pl. a gyalogosok csúszó cipõtalpa.Hûvösvölgytõl elindulva a kisvasút megállójától, a Nagykovácsi úttól felfelé a sárga túristajelzésû út mentén a fentrõl érkezõ bringások a kanyarokat rendszeresen blokkoló hátsó fékkel, faralva veszik be.
Érdekes, a 24H verseny pályályán sem koptatják le alapkõzetig a versenyzõk a pályát, pedig több ezer kört mennek rajta 24h alatt. Másnap is ugyanúgy néz ki a pálya attól eltekintve hogy felverik a port, ami aztán szél hiányában ugyanoda visszahullik.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#4875
Posted 2009. September 05. - 14:36
Ha ez nekem szolt: errol tudok, es tisztaban vagyok a Janos-hegy allapotaval. Engem az erdekel, hogy a CC-s/maratonista/turazo es a turistautak hogyan kerulnek az elobbi kapcsan a kepbe? Az osszefuggest nem ertem.
Az erdotorvenybe milyen indokkal kerult bele, hogy turistauton tilos tekeregni?
eddig is benne volt, nem most került bele (ha a tekeregni kerékpárolást jelent)
Tökmindegy, hogy most vagy régebben foglalták törvénybe, de mégis mi a konkrét oka, hogy az erdeinkben a kijelölt 1-2 út kivételével tilos bringázni??? A fokozattan védett egyedülálló természeti értéket rejtõ területtel egyet értek, de a többi számunkra nem járható út nekem érthetetlen. Zöldanti talán tudja a választ...és az eddigi szavaiból azt veszem ki, hogy nem "ellenség"-ként írt ide a fórumba. Végre valaki a másik oldalról, mert eddig mindig csak arról volt szó, hogy valaki hallotta valakitõl, hogy itt és itt nem szabad, meg ott és ott valakik valakit feltartóztattak.
Az hogy "összeütközés" lehet a gyalogosokkal az marhaság, és emiatt külön kerékpáros utakat kieszközölni felesleges, hiszen ha pl. elmegyek a Pilisbe egy 60-80 km-es túrára, az út teljes hosszában csak elvétve találkozok bakancsosokkal, és ezek jórésze is a fõbb turistacélpontok közelében fordul elõ, akkor is köszönünk és további jó utat kívánunk egymásnak...bringással meg aztán még kevesebbel találkozni. Biztos van olyan bringatárs is aki elszáguldva melletük a frászt hozza rájuk, de viszont van olyan gyalogos is aki szántszándékkal teszi keresztbe azúton a faágakat...de szerintem ezek csak elenyészõ kivételek, az erdõt járva nekem egyáltalán nincsenek rossz tapasztalatim. Egyszerûen csak figyelni kell egymásra.
#4876
Posted 2009. September 05. - 14:21
A fórumon emlegetett jogászok reakcióit meg szívesen várom.
Üdv - Anti
Én örülök, hogy írtál, mert, bár nem hivatalos úton, de létrejöhet, egyfajta kommunikáció. Merem remélni, hogy tudsz angolul, lefordítani most nincs energiám, de álljon itt egy olasz nemzeti park montis szabályzata. Szerintem elég tanulságos, s szeretném megélni, ha itthon is valaha ez így tudna mûködni. Különösen az 1. pontot imádom, szerintem gyönyörû megfogalmazás.
For around fifteen years the mountain bike has affirmed itself as an ecological and environment-friendly device, soon
to become a symbol of sensibility and respect for our natural surroundings and at the same time an opportunity to
pleasurably gain and maintain a healthy physique. A device that offers liberty and freedom of movement, the
opportunity to invent a new itinerary everyday and test your physical and psychological limits in the face of fatigue
and the environment you find yourself in.
It is exactly this dimension of the struggle, where you confront with real internal and external thresholds, that
deserves a few proposed suggestions to the lovers of this wonderful sport by means of reflection. The prime goal being
to encourage behaviour inspired by the individual's sense of responsibility.
01 • The mountain bike was invented to give thrills, a rewarding adventure not as a tool in the hunt for the impossible,
or worse still, as a mechanical weapon to test the laws of gravity. Furthermore to guarantee your safety, use it with
logic and without exasperation, choose only those paths which present adequate terrain, inclines and spaces. There
are marked routes throughout Trentino, thousands of forest roads away from the traffic, connected cycling paths in
the bottom of every valley, whilst in the ecologically sensitive areas such as the nature parks there are some places
where it is prohibited to cycle.
02 • Pedestrians have always right of way; approach them considerately in a way that they have enough time to
become aware of your presence, do not believe that you are superior only because you travel faster, a greeting does
not cost a thing. Others' opinions of the sport you love depend on your behaviour as well.
03 • Prepare with care your excursions, ask for information at the territorial tourist offices, consult maps and
altimeters not forgetting to check the weather forecasts, take an ample supply of drinks and energy foods. Ground rule:
in the mountains it is always best not to venture on excursions alone, go off the marked paths, roads or tracks. Avoid
paths where the width is inferior to the length of your means. Completely avoid going through long grass, try to keep
erosion to a minimum: the intelligent cyclist does not leave traces of his presence.
04 • Respect the signs, the no entry and private property signs. Get informed about imposed restrictions for the
protection of the environment in areas of particular value. Also those who come after you should find signs, gates,
barriers in the areas of pasture for animals: therefore leave them how you found them.
05 • Value your ability objectively, comparing it to the characteristics of the route, plan stages for your excursions,
obviously leaving the more challenging for the end of the season, when your legs are stronger. Check that your bicycle
is in a good condition each time before departure, do not forget a small tool kit to fix the frequent punctures,
appropriate clothing and a helmet, fastened on uphill paths too.
06 • Many uphill lifts in Trentino allow you to go up comfortably with your bike, often following the winter ski
carousels from valley to valley: choosing your downhill slope, either prefer the ski slopes or otherwise the services
routes. You should have a sense of your limits; your speed must be linked to your technique and the conditions of the
terrain. Avoid as a rule those slopes in descent that you would be unable to manage in ascent.
07 • If the descents are the most rewarding part of the excursion, they also represent the most delicate. Keep to the
right of paths without visibility, face every curve as though you could encounter another cyclist, test your brakes often,
pay attention to humid or wet tracks, avoid hasty braking that destroys the soil as well as knocks you off balance.
08 • Respect nature, you are guests of a fragile environment in its beauty and vulnerability. Do not leave rubbish,
leave instead the flowers and plants as you found them, take away only the memories and any rubbish. If you have
the pleasurable (and frequent) experience of meeting a wild animal, try not to frighten it and give it time to take its
distance.
09 • Try and be a good example to all other cyclists through your behaviour on the saddle. Only in this way can each
excursion be an opportunity to gain positive experiences, measuring your strength and technical abilities.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4877
Posted 2009. September 05. - 14:01
.
Az erdotorvenybe milyen indokkal kerult bele, hogy turistauton tilos tekeregni?
eddig is benne volt, nem most került bele (ha a tekeregni kerékpárolást jelent)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4878
Posted 2009. September 05. - 13:00
Sajnos nem csak a DH-sok, szerintem ne fogjuk rájuk!A fõ gond, hogy a DH-sok szétfékezik/szétfékezték a János-hegyet és környékét
Engem az erdekel, hogy a CC-s/maratonista/turazo es a turistautak hogyan kerulnek az elobbi kapcsan a kepbe? Az osszefuggest nem ertem.
Mi, CC-sek/túrázók szintén romboljuk az utakat, és példát sem kell sokáig keresni erre, hol és hogyan. Hûvösvölgytõl elindulva a kisvasút megállójától, a Nagykovácsi úttól felfelé a sárga túristajelzésû út mentén a fentrõl érkezõ bringások a kanyarokat rendszeresen blokkoló hátsó fékkel, faralva veszik be. Legközelebb lefotózom, hogy néznek ki a kanyarok és a zúzósabb részek elõtti szakaszok a sok fékezéstõl.
Csak azt nem értem, mi a felének állóra fékezni a hátsó kereket!? Miért nem elég hátrébb tenni a testsúlyt és úgy adagolni azt a féket, hogy kevésbé romboljuk az utakat!?
Még a gumiinkat is kímélnénk - azt meg valahogy csak elviseli az ember, hogy faralgatás nélkül nem tûnik olyan fenenagy vagánycsávónak!
_____________________________________________
AM rlz
#4879
Posted 2009. September 05. - 12:28
Én biztos nem, csak az emberek ilyenek hogy szeretik tisztázni az ilyen dolgokat még mielõtt konkrétan õket bárki megpróbálná megbüntetni. Ezért beszélünk itt róla.Kedves Kerekesek!
Látom némelyikõtök tele haraggal, pedig mint írtam - tudtommal - még alig volt a kerékpárosokra kihegyezett akció mind az erdészetek, mind a természetvédelem részérõl.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#4880
Posted 2009. September 05. - 12:17
Ha ez nekem szolt: errol tudok, es tisztaban vagyok a Janos-hegy allapotaval. Engem az erdekel, hogy a CC-s/maratonista/turazo es a turistautak hogyan kerulnek az elobbi kapcsan a kepbe? Az osszefuggest nem ertem.A fõ gond, hogy a DH-sok szétfékezik/szétfékezték a János-hegyet és környékét, amit az esõzések így könnyedén lemostak alapkõzetig. A probléma oka a "hülye DH-s".
Az erdotorvenybe milyen indokkal kerult bele, hogy turistauton tilos tekeregni?

Sign In
Create Account

Back to top





