Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Specialized

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6564 hozzászólás a témában

#4661
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

HelloTommey!

Nem emberkedtem, nem fenyegetõztem, hivatkoztam törvény adta jogaimra.
A forgalmazó, bolt, tegnap ajánlotta fel (este hétkor beszéltem vele), hogy visszavásárolja a vázat, ami ugye elég messze van a hiba bejelentésének idõpontjától. Amíg nem kezdtem vásárlói jogaimta hivatkozni, nem történt semmi, csak az igérgetés. Majd megoldjuk, megrendeltük, nem tudjuk mikor érkezik stb.


Na akkor ebben a témában az uccsó hsz.-om.
Perelni lehet, jogod van hozzá, de ebben a felállásban elbukod.
Kb rohadtul nem érdekelt az, hogy te mivel fenyegetõztél. Mi csak pontot szeretnénk rakni az ügy végére.
Mivel nem fogadtad el a 30 napon túli javítást, mi 30 napon belül (bár nincsen rá törvény) felajánlottuk a pénzvisszát.
Ennyi

#4662
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás


amugy epichez van (a gép szerint) tagunk, visszamenõleg '05-ig az összesbõl pillanatnyilag, igy INDOKOLT esetben nincs akadálya a cserének.


Megnyugodtam, mert epic-em van :)

BigTibi, ha jól emlékszem pár hete írt a problémáról, lusta vagyok visszakeresni, mintha 2007-es brain-es specialized stumpjumper tagról lett volna szó. 2007-ben viszont ez csak expert-tõl, vagy vázszettben volt, tehát nem a belépõ kategória...

#4663
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
HelloTommey!

Nem emberkedtem, nem fenyegetõztem, hivatkoztam törvény adta jogaimra.
A forgalmazó, bolt, tegnap ajánlotta fel (este hétkor beszéltem vele), hogy visszavásárolja a vázat, ami ugye elég messze van a hiba bejelentésének idõpontjától. Amíg nem kezdtem vásárlói jogaimta hivatkozni, nem történt semmi, csak az igérgetés. Majd megoldjuk, megrendeltük, nem tudjuk mikor érkezik stb.

#4664
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
most már tényleg érdekelne,Bigtibinek milyen bringája van,és milyen tag nincs...(?)

#4665
orby

orby

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Köszi ROB, beszélek Vizdivel és megkérdem mikor jár felétek, hogy meg tudjátok nézni, hogy a taggal minden rendben van e.

#4666
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Bigtibi: látom nagyhang az van. A forgalmazó közölte a boltosoddal, hogy neki nincsen ilyen tagja, és jövõ héten fog választ kapni a Specializedtõl, hogy nekik érkezik-e! Ha a boltosod átsiklik ezen infó felett, az nem a forgalmazó hibája!
Lehet perre vinni dolgokat, de: tényleg csak törekedni kell a 30 napra. Ezt meg kell érteni. Én is beszoptam, más is be fogja, ha nincsen cserealkatrész. Per esetén elsõ körben békéltetõ tárgyalás lesz, aminek végeredményét nem kell elfogadni, ha úgy tetszik. Ilyen esetben szakvéleményt kérnek az adott alkatrésztõl, és mivel a fogyvédnek nincsen szakértõje, a forgalmazó szakemberétõl fogják kérni, aki nem más, mint aki most is megpróbálja az ügyedet intézni. Saját pénzeden fogadhatsz saját szakértõt. Mivel az alkatrész cseréjén kívül a pénzvisszafizetést is felajánlotta a forgalmazó 30 napon belül (mivel te 02.13.-án jelentetted a hibát), ezért bukni fogod az egész folyamat perköltségét is, és a bevizsgálás díját is neked kell állnod!
Ezek csak tények.
A forgalmazó megérti, hogy neked ez nem jó, mert szívsz a dologgal, és nincsen bringád, amiért fizettél!
Neked meg kell értened, hogy elfogyott a garanciára rendelt, te vázadba való rugóstag, és annak beszerzése sajnos 2 hónapig is eltarthat. De erre van a pénzvisszafizetés.
Azt hiszem itt a fórumon is többen alátámaszthatják, hogy eddig mindig gyorsan, és korrekten történt a garanciális javítás, amennyiben volt pótalkatrész.
Nem kell rögtön emberkedni, hanem érdemes a valóságot is leírni. Ha sározunk valakit (akár jogosan, akár nem) legalább a többi fél is ismerje meg az összes tényt!
Üdv:Thommey

#4667
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Fel sem merült bennem, hogy szándékos a dolog, de ettõl még a tény az, hogy nem tudom használni a bringát. A bolt nem tudja megoldani mert "a nagykernek nincs egy db. rugóstagja se, de még egy bringa se amibõl ki lehetne venni "




De hidd el nem szivatás ami történik. Megoldják, de ez múlik a gyártón is. Elöbb beszélj a bolttal, ahol vetted, megoldják.

Légyszíves próbáld már meg rendesen használni az "idéz" lehetõséget!


#4668
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Fel sem merült bennem, hogy szándékos a dolog, de ettõl még a tény az, hogy nem tudom használni a bringát. A bolt nem tudja megoldani mert "a nagykernek nincs egy db. rugóstagja se, de még egy bringa se amibõl ki lehetne venni "




De hidd el nem szivatás ami történik. Megoldják, de ez múlik a gyártón is. Elöbb beszélj a bolttal, ahol vetted, megoldják.[/quote]

#4669
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Bigtibinek nem EPIC tag kéne?

nem sajnos.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4670
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
amugy epichez van (a gép szerint) tagunk, visszamenõleg '05-ig az összesbõl pillanatnyilag, igy INDOKOLT esetben nincs akadálya a cserének.
[/quote]
Bigtibinek nem EPIC tag kéne?

#4671
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
2003-as törvényt idéztél.

De hidd el nem szivatás ami történik. Megoldják, de ez múlik a gyártón is. Elöbb beszélj a bolttal, ahol vetted, megoldják.

#4672
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetõségérõl annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésõbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3.§ (4)

A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelõ határidõn belül, a jogosultnak okozott jelentõs kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. PTK. 306. § (2)

Ezek mind szavatosság, mind jótállás esetén érvényesek.

A bevizsgálásra 3 munkanap a határidõ.

Jogos a kérdés: mi a francot jelent az, hogy törekednie kell a 15 napra? Posted Image

Amit nagyon fontos leszögezni: nem azt jelenti, hogy az ügyintézés bármeddig húzható, és a kereskedõnek csak szét kell tárnia a kezét, hogy õ nagyon törekszik ám, de nem megy.
Azt hogy egy 15 napon túl húzódó eljárás megfelel-e ezeknek a jogszabályoknak, csak bíróság mondhatná ki, erre még nincs kialakult bírói gyakorlat.
A lényeg: a ptk-t és a rendeletet együtt kell nézni. Egy 2 hónapig húzódó javítás már szinte biztosan jelentõs kellemtlenségnek számít a 15 naphoz viszonyítva, ezért törvénysértés.
Normális esetben ha a 15 nap letelik már szabályt sért a forgalmazó. Indokolt esetben lehet kicsit csúszni, pl 20 napért nem valószínû hogy bírságolna a Fogyasztóvédelem, és bíróságon is kétes a dolog kimenetele. Általában ha az eredeti határidõ duplája is letelik, tehát már 30 napon is túl van a dolog, akkor már nem valószínû hogy bármilyen indoklás megállna bíróság elõtt, hogy miért is nem ajánlottak még fel más megoldást a kifogás rendezésére.

Ha pl. cserekészüléket bizotsítanak a javítás idejére (ezt nem kötelesek megtenni), akkor nyilván kisebb a fogyasztónak okozott kellemtlenség, kicsitt hoszabb javítási idõ is elfogadható.

Tehát: 15 napon túl verni kell az asztalt, de azért egy kicsit türelemmel kell lenni. Ha elfogyott a türelmed, akkor lépni kell.

(Régen úgy volt szabályozva, hogy a javítási határidõ max. 15 nap, cserekészülék biztosítása esetén max 30 nap. Ez ma már NEM érvényes, a fenti rendelkezések vannak helyette.)

Ja és végül, hogy mi várható el ilyen esetben: "Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben (lásd fenn) írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelõ árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerzõdéstõl. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye."
PTK. 306. § (1) b.
Tehát pl. a termék visszaszolgáltatásával visszajár a vételár.



szerintem kicsit járj jobban utána. Pár éve módosították a fogy. védelmi törv.-t és hát nem elõnyére. Korábban valóban volt 15napos javítási határidõ, vagy 30 nap ha biztosítanak cserét. Ma már erre vonatkozólag csak nem kötelezõ érvényû ajánlás van a törvényben és a javítás így hónapokig is elhúzódhat.[/quote]

#4673
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Tibi,

szerintem kicsit járj jobban utána. Pár éve módosították a fogy. védelmi törv.-t és hát nem elõnyére. Korábban valóban volt 15napos javítási határidõ, vagy 30 nap ha biztosítanak cserét. Ma már erre vonatkozólag csak nem kötelezõ érvényû ajánlás van a törvényben és a javítás így hónapokig is elhúzódhat.

#4674
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Hogy õszinte legyek, nem igazán érdekel senkinek a siránkozása. Nem az én dolgom, oldják meg! Elég komoly öszeget ki kellett fizetnem ezért a vázért, használni akarom. A forgalmazó meg tartsa be a törvényben elõírt dolgait, nem akarok semmi mást csak ezt. Az, hogy "ha nem ennyi hát nem ennyi" nálam nem mûködik, kinõttem már ebbõk a korosztályból. Nem tudom honnan vannak az ismereteid, de a fogyasztóvédelem.com oldalon nem azt olvastam a jogaimról mint amit te írsz.





A boltosod elmesélte, hogy miért nem egy hét alatt cserélik?
Jól mondod az ajánlott! Sajnos ha nem ennyi hát nem ennyi. A fényképezõmmel én is így jártam. Ettõl még nem jó. Cserekészüléket adni is csak adható!
Sajnos amikor a nagykerbõl elfogy a garis alkatrész, akkor nincsen mit tenni, hanem kintrõl kell rendelni az meg idõ. Ezzel nem lehet mit tenni...Persze ettõl még nincsen rendjén.[/quote]

#4675
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
[quote name='Bigtibi']


Azt gondolom, egy ilyen k. drága márkánál mint a specialized ennek így kellene lenni. Raktáron tartalék alkatrészek a fõdarabokból, és nem arra alapozni a garanciát, hogy majd megrendeljük Amerikából amikor kell, a kuncsaft meg várjon :-(
Tudjátok mennyi a az ajánlott max. javítási idõ a fogyasztóvédelmi törvény szerint?



nekem anno a meridával voltak jo tapasztalatok gari ügyben:tag csere pár nap,repedt láncvilla csere 1 nap(!)


és ugye akkor még ugyan az volt a nagykere a M.-nak is,mint most a Speckonak.Tehát bizom benne,a Spcivel is hasonlo lesz a helyzet,ha egyszer ilyesmi probléma lesz.

[/quote][/QUOTE]
A boltosod elmesélte, hogy miért nem egy hét alatt cserélik?
Jól mondod az ajánlott! Sajnos ha nem ennyi hát nem ennyi. A fényképezõmmel én is így jártam. Ettõl még nem jó. Cserekészüléket adni is csak adható!
Sajnos amikor a nagykerbõl elfogy a garis alkatrész, akkor nincsen mit tenni, hanem kintrõl kell rendelni az meg idõ. Ezzel nem lehet mit tenni...Persze ettõl még nincsen rendjén.

#4676
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
és fizetõsen mennyi egy tag az Epicbe?(2006)

#4677
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
rob itt van, és azt mondja, hogy látatlanban nem tudja megmondani, hogy mennyi olajfolyás a normális.
az sem teljesen normális, ha tök száraz a becsúszó, de az sem, ha köpi az olajat mint az én fox triad-om.
amugy epichez van (a gép szerint) tagunk, visszamenõleg '05-ig az összesbõl pillanatnyilag, igy INDOKOLT esetben nincs akadálya a cserének.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4678
orby

orby

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Remélem jön ROB és gyorsan megnyugtat, hogy ne aggódjak ez természetes folyamat és nyugodtan használhatom így.

Amennyiben meg nem így lenne, akkor meg közli, hogy van tartalék tagjuk a fiókba így vigyem vissza garanciális cserére a boltba ahol vettem, mert már tárt karokkal várnak. Legrosszabb esetben közli, hogy addig itt egy teszt specko bringa, amíg közösen várjuk a tag behajózását.

#4679
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
2 hét,vagy 1 hónap talán.Csak gondolom,nagyon sok pénz lenne ezeket raktáron tartani.Kis piac,kis készlet,kis választék,stb.Persze ez minket bringásokat nem vigasztal.

#4680
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás


Azt gondolom, egy ilyen k. drága márkánál mint a specialized ennek így kellene lenni. Raktáron tartalék alkatrészek a fõdarabokból, és nem arra alapozni a garanciát, hogy majd megrendeljük Amerikából amikor kell, a kuncsaft meg várjon :-(
Tudjátok mennyi a az ajánlott max. javítási idõ a fogyasztóvédelmi törvény szerint?



nekem anno a meridával voltak jo tapasztalatok gari ügyben:tag csere pár nap,repedt láncvilla csere 1 nap(!)


és ugye akkor még ugyan az volt a nagykere a M.-nak is,mint most a Speckonak.Tehát bizom benne,a Spcivel is hasonlo lesz a helyzet,ha egyszer ilyesmi probléma lesz.

[/quote]