Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Specialized

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6564 hozzászólás a témában

#2581
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Elõre viszont jó lenne ilyen, nem?:)
22-27-32-39-46 5X22=110 sebesség:D

Persze, ez lenne tökéletes. :D
Meg olyan gumi is jó lenne, ami mindig az adott terephez változtatja a nyomását és a mintáját. :D

Ezt egy fokozat nélküli váltóval lehetne megoldani,a mai rendszerrel nem valószínû hogy megcsinálják.A bringa Tv-n volt egy ilyen váltóról video.

Szerintem is valami hasonlóban van a jövõ.

Rob!

Adjuk itt a jobbnál jobb ötleteket a specinek, valamelyiket megvalósíthatná. :)


A sebesség mindent megold.

 


#2582
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

jó lenne ha egyesével nõnének a fog számok

Ezt egy fokozat nélküli váltóval lehetne megoldani,a mai rendszerrel nem valószínû hogy megcsinálják.A bringa Tv-n volt egy ilyen váltóról video.

#2583
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Folytatom az off-ot.
Nekem hátra elég a 11-32, viszont jó lenne ha egyesével nõnének a fog számok, ez 22 sebesség, van hová fejlõdni.


Elõre viszont jó lenne ilyen, nem?:)
22-27-32-39-46 5X22=110 sebesség:D

#2584
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Folytatom az off-ot.
Nekem hátra elég a 11-32, viszont jó lenne ha egyesével nõnének a fog számok, 11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32, ez 22 sebesség, van hová fejlõdni.


na jó és egy 2 mm vastagságú "láncon" fusson az egész :D

#2585
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Folytatom az off-ot.
Nekem hátra elég a 11-32, viszont jó lenne ha egyesével nõnének a fog számok, 11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32, ez 22 sebesség, van hová fejlõdni.


A sebesség mindent megold.

 


#2586
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Rob: A Langster sárvédõi mennyire funkcionálnak hatékonyan? Nem csapja ki oldalra a vizet? Gondolkozok egy házi hasonló szerkezeten.


#2587
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Vizuális típus lévén próbálom elképzelni, hogy lehet 10-s rendszert kókányolni. Világosíts meg, légyszi, hogy mûködik ez a folyamat, és mi benne a kókányolás!:chin:


kókányolás alatt talán azt érthette, hogy a váltókart ha szétszedik ugye egy egyszerûbb darabnál egy "fogas lemez" tolása-engedése jelenti a váltást, namost ha a végére reszelsz még egy fogat, lõn eggyel több sebességed :D
(valahol már láttam ilyet talán 8-9 közt mûködött)

#2588
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
tök felesleges a 10 meg 11-es sor.Persze tudom,több sebesség,több válogatási lehetõség.De ez sokkal inkább szól arról,hogy már nincs hova fejleszetni,és adunk a szarnak egy pofont.Vagyis volna mit fejleszteni,pl agyváltó terén,vagy egyeb megoldás.De azt valamiért nem erõltetik a nagy gyártók.Majd ha már nem tudnak több felesleges dolgot lenyomni a vásárlók nagy részének a torkán,majd akkor talán lesz értelmes fejlesztés is több.Az egyre több sebesség helyett inkább az áttételek szélesítését oldanák meg.Amíg hátul 11-34 a két szélsõ érték,addig parasztvakitás az egyre több fokozat.
Épp nemrég került a kezembe a Bikemag kb 2 évvel ezelõtti egyik száma,abban Zerge hátul 10es soru Meridájáról volt egy cikk.A cikk végén valami ilyesmi állt:...meg legalább nem jön szembe velem egy ilyen bringa...Na ja,asszem a lényeg ez.:)

#2589
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Nem fikáztam senkit és semmit, gondoltam hozzászólok, ha már lehülyéznek ;)

A vita arról szólt (ha visszaolvasnál), hogy néha felesleges technikai fejlesztéseket próbálnak lenyomni az ember torkán. Én ilyenek éreztem a 8->9-et, ennyi.

#2590
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Én szettekre gondoltam, amit átlag montikra szerelnek, nem kokányolásra. Én úgy tudom még nincs 10-es lx,slx,xt,xtr stb. szett ;)

De hamarosan lesz, és akkor már egy 3x9-es gépen is pityereghetsz...


Látszik, hogy inkább fikagép vagy, mint hozzáértõ. A 3x10-es nekem XT hajtómûvel Dura Ace fogsorral, lánccal, hátsó váltóval, és váltókarokkal volt. Igazi kókány. Okos gyerek leül 1-es. És, hogy ON legyen, egy SX-Trailen volt.

#2591
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Én szettekre gondoltam, amit átlag montikra szerelnek, nem kokányolásra.


Vizuális típus lévén próbálom elképzelni, hogy lehet 10-s rendszert kókányolni. Világosíts meg, légyszi, hogy mûködik ez a folyamat, és mi benne a kókányolás!:chin:


#2592
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Én szettekre gondoltam, amit átlag montikra szerelnek, nem kokányolásra. Én úgy tudom még nincs 10-es lx,slx,xt,xtr stb. szett ;)

De hamarosan lesz, és akkor már egy 3x9-es gépen is pityereghetsz...

#2593
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Számos technikai fejlesztés viszont tényleg maszlag, nekem ilyen volt a 8-asról 9-es rendszerre váltás (a 7-esrõl váltás még elment). A régi 8-cas rendszerem porba alázza a a 9-est. És már küszöbön a 10-es. Tehát tényleg vannak erõltetett és értelmetlen technikai maszlagok :)


Ez mekkora hülyeség...
Már régen van 10-es is. Nekem volt 3x10-es freeride gépen már 2 éve. Hogy most kijött a SRAM XX, az egy dolog. Országútiban meg 11. Én már sírok, mikor 3x8-assal kell mennem.

#2594
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Nézd meg a specialized.hu-n az árlistákat és meglátod mi nem kapható még, ahhoz képest az újabb BG gél kesztyû bakfitty :D

#2595
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 hozzászólás
Az létezik, hogy egész Magyarországon nem kapható az újabb BG Gel kesztyû L-es méretben?
stumpjumpa

#2596
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
csatlakoznék robúrhoz. most már a tömegigényt kielégítõ dolgokban nem lehet nagyot mutatni, inkább a kisebb csoportok, speciálisabb igények kielégítése van soron, csak szerintem ezt próbálják ráerõltetni mindenkire, akinek viszont tényleg nem lenne szükség rá. és sokan beveszik, az õ pénzük, az õ bajuk.

speckó pár év után 2010re ismét olyan bringákat csinált, hogy több is kellene közülük csont nélkül, nem úgy mint eddig, hogy egy-egy talán hunyorítva.
az idei toplista:
enduro expert alu, stumpy ht 29 ss, stumpy fsr expert, vázként is.
asszonynak meg safire comp

#2597
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
van egy idõ, ahonnan már nem sok tér van tovább fejlõdni
egyre kisebbek a lépések, de ezt nem fair a korábbi nagy lépésekhez hasonlitani szerintem

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2598
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Bizonyos (mára kiforott) technikai fejlesztések növelték szerintem a biciklizés általános élményét: tárcsfékek, telók, ösztelós bicók stb.

De egy ösztelóssal egy megszokott lejtõ ugyanolyan izgalmas maradt nekem (kihasználva a bringa képességeit), mint volt annak idején egy merev villás a20-as géppel, vagy egy 80-as telós v fékes merev bicóval.

Még mindig megvan a merevvázas acél bringám, az akkori kornak megfelelõ csúcs telóval és szettel, mégsem használom.

Az össztelóst nagyobb élménynek és egészségesebbnek is tartom.

Számos technikai fejlesztés viszont tényleg maszlag, nekem ilyen volt a 8-asról 9-es rendszerre váltás (a 7-esrõl váltás még elment). A régi 8-cas rendszerem porba alázza a a 9-est. És már küszöbön a 10-es. Tehát tényleg vannak erõltetett és értelmetlen technikai maszlagok :)

#2599
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Jaja, ezt értem, a maszlagot nem technikai értelemben írtam, hanem, hogy nem feltétlenül kell mindig jobb és jobb mindenbõl és fõleg nem mindenáron.

Ennek negítav vetülete fõleg ott csapódik le, ha valaki pl. már nem is tud élvezni mondjuk egy régebbi montit, mert csak a technikától várja az élményt. Bikemag cikkekben is lehet olvasni néha, hogy "korábban a merev bicómmal egy cseppet sem élveztem a lejtõt, de most ezzel a fullyval aztán mennyire".

Nem is akarnám ezt túlmagyarázni, nem vagyok a technika ellen, szeretem a bringákat is, és szerintem érthetõ, hogy mire gondolok. :)

Mindezekkel maximálisan egyetértek. Ez jól árnyalja a korábban leírtakat.


#2600
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Amennyiben megengeded, vitába szállnék véleményed egy részével, hogy egy kicsit én is OFF legyek.:)

A történet lényege a merev vs. fully, avagy miért volt érdemes váltani.

Mikor elõször komolyabb terepre merészkedtem anno az új fully géppel, mindennapos természetességgel mentem le olyan helyeken, ahol a merevvel eszembe se jutott, oldottam meg olyan szituációkat, amik merevvel nem igazán mentek. És akkor a merevet is küldtem még rendesen. Ergo, azért a maszlagban is akad némi igazság.;)



Jaja, ezt értem, a maszlagot nem technikai értelemben írtam, hanem, hogy nem feltétlenül kell mindig jobb és jobb mindenbõl és fõleg nem mindenáron.

Ennek negítav vetülete fõleg ott csapódik le, ha valaki pl. már nem is tud élvezni mondjuk egy régebbi montit, mert csak a technikától várja az élményt. Bikemag cikkekben is lehet olvasni néha, hogy "korábban a merev bicómmal egy cseppet sem élveztem a lejtõt, de most ezzel a fullyval aztán mennyire".

Nem is akarnám ezt túlmagyarázni, nem vagyok a technika ellen, szeretem a bringákat is, és szerintem érthetõ, hogy mire gondolok. :)