Az Authorok szerintem ár/teljesítmény arányban nagyon jók, 87-ért más cég már nem tudja a Sora fékváltókart feltenni. Évi 6000 kilcsit valamilyen formában egy Favorit is kibír, maximum a végén már csak a váz eredeti rajta. Picit nekem az a problémám, hogy szerintem a városi közlekedés és az országúti túrázás két külön mûfaj. Meg lehet egy géppel oldani a kettõt, de adódhatnak kompromisszumok. A városi közlekedés szerintem az egyik legkegyetlenebb igénybevétel ami bringát érhet, ugyanis én speciel esõben-hóban-sárban egyaránt megyek, és ritkán érek rá karbantartani a masinát. Ellenben az országúti gépeimmel nem megyek ki esõben.
Az én véleményem azért nem döntõ, mert életemben egyetlen bringát "vettem" újonnan a Campingemet (amit még mindig hajtok) 10 éves koromban. Ennek már bizony tizenhét éve.
Összegezve: 87-ért ennél többet nem kaphatsz. Ennek az Authornak a drágább gépeknél is esedékes alkatrészcserék (lánc, külsõ, sor, tányérok, stb) mellett ki kell bírnia évi 6000 km-t.
Ha teheted városi hajtásra szerezz be egy roncs bringát, amit nem kell félteni.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1881
Írta 2004. április 28. - 08:53

#1882
Írta 2004. április 27. - 16:33

Sziasztok,
Új ember vagyok a bikemag fórumon. Pár hete akadtam erre az oldalra, és nagyon tetszik. Mostanában kezdtem el azon gondolkodni, hogy le kéne cserélnem a montimat egy országútira, mert már egyáltalán nem használom terepen és nagyon lomhának találom a 14 kilós dögöt. Egy olyan bringát szeretnék majd a jövõben venni, vagy építeni ami bírja a strapát, mert munkába is bringával járok és azt hiszem a budapesti utak minõségérõl nem kell beszélnem (bár az utóbbi években felújítottakra nem lehet sok panasz: Barók Béla út, Szépvölgyi út alsó 200 méterén már a kanálisokon is át lehet menni úgy, meg sem érzi az ember)
A fentiek függvényében mi a véleményetek az Author C2004-rõl. A váltók és fékvkarok Sora-k, a többi vegyes (számomra teljesen ismeretlen) darabok. Az ára 87e Ft a súlya 11.2 kg.
http://www.author-hungary.com/
Az oldalon azt írják, hogy ez nem egy országúti verseny bringa, hanem inkább egy Favorit fílinget visszahozó hobbi gép.
Szerintetek alkalmas évi kb. 4000-6000 km városi közlekedésre és országúti túrázásra?
(bocsi ha már korábban volt róla szó! 2 nap alatt csak a topic felét tudtam elolvasni)
Új ember vagyok a bikemag fórumon. Pár hete akadtam erre az oldalra, és nagyon tetszik. Mostanában kezdtem el azon gondolkodni, hogy le kéne cserélnem a montimat egy országútira, mert már egyáltalán nem használom terepen és nagyon lomhának találom a 14 kilós dögöt. Egy olyan bringát szeretnék majd a jövõben venni, vagy építeni ami bírja a strapát, mert munkába is bringával járok és azt hiszem a budapesti utak minõségérõl nem kell beszélnem (bár az utóbbi években felújítottakra nem lehet sok panasz: Barók Béla út, Szépvölgyi út alsó 200 méterén már a kanálisokon is át lehet menni úgy, meg sem érzi az ember)

A fentiek függvényében mi a véleményetek az Author C2004-rõl. A váltók és fékvkarok Sora-k, a többi vegyes (számomra teljesen ismeretlen) darabok. Az ára 87e Ft a súlya 11.2 kg.
http://www.author-hungary.com/
Az oldalon azt írják, hogy ez nem egy országúti verseny bringa, hanem inkább egy Favorit fílinget visszahozó hobbi gép.
Szerintetek alkalmas évi kb. 4000-6000 km városi közlekedésre és országúti túrázásra?
(bocsi ha már korábban volt róla szó! 2 nap alatt csak a topic felét tudtam elolvasni)
#1883
Írta 2004. április 27. - 09:50

lcs: nekem is van Malim, sõt 98-as és beleér a lábam, tökmindegy mekkora, de csak élesszögû fordulásnál, és ha a fordulással ellenkezõ láb van fenti helyzetben. De még ettõl nem használhatatlan (a régi kerékpárok majd mindegyik ilyen volt), mert rendes tempóban nem tudsz olyan meredeken fordulni, hogy beleérjen a lábad. A vázgeometria "hibái" ezentúl pl. inkább a hátsó csõ túl lapos szöge (a súlypont hátra kerül).
#1884
Írta 2004. április 26. - 22:53

Ne essünk tévedésbe, ez nem eltervezés, hanem lehet így is csinálni, bizonyos szögeket alkalmazva így jön ki. Ettõl még nem szar, a kilencvenes évek elejéig szinte minden váznál megfigyelhetõ ez a jelenség. Mindössze egyhelyben álldogálásnál lehet ez kellemetlen, de egy országúti gépet nem erre terveznek. Szóval ettõl még nem használhatatlan a Mali.
#1885
Írta 2004. április 26. - 20:53

Hi
Ami a geometriát illeti, szerintem nem pénzkérdés, ugyanis a Mali váz annyira el van tervezve, hogy ha 43-asnál nagyobb a lábad, beleér az elsõ kerékbe forduláskor... ekkor tökmindegy, mennyibe kerül, abszolút használhatatlan.
Mitõl megy tönkre egy jobb váz a magyar utakon?
Ami a geometriát illeti, szerintem nem pénzkérdés, ugyanis a Mali váz annyira el van tervezve, hogy ha 43-asnál nagyobb a lábad, beleér az elsõ kerékbe forduláskor... ekkor tökmindegy, mennyibe kerül, abszolút használhatatlan.
Mitõl megy tönkre egy jobb váz a magyar utakon?
#1886
Írta 2004. április 26. - 08:42

A Maliról: azért merészeltem írni ennyit, mert ha teljesen új, kb. ennyit ér, a 10e alatti vázárak eleve gyanúsak (okkal-ok nélkül). VAn aki a fémvázakhoz ragaszkodik, és egy régebbi (tartósabb) megér ennyit, de más igénnyel sok lehet. A geometriája tényleg nem a legjobb, de ennyi pénzért nem lehet többet elvárni. A szuper, könnyû és drága vázak sokkal hamarabb tönkre mehetnek, fõleg a magyar utakon.
#1887
Írta 2004. április 26. - 01:25

Keresd Matúz Zsoltot, sajna nem tudom a számát, de a legutóbbi Bikemagban benne volt a Hooger-Booger Retro bike cikk végén. Neki akadnak talán ilyen régiségei. A Másik lehetõség a Városmajor utca 32. ahol keresd Horváth Lajost az alagsori mûhelyben. Ha egyik sem jön be, akkor cserélj szabadonfutót újabb fajtára és arra garantáltan találsz sort. Elõbbiekben említett két úriember ebben is tud segíteni.
#1888
Írta 2004. április 25. - 18:44

Srácok segitsetek!
O.utimra hátsó sort keresek ,de spec olyat aminek még az utolsó fogaskerék menetes volt és ez rögzitette az egészet,az agyon kivül van a menet!
Aki tud segitsen plíz
Kösz.
O.utimra hátsó sort keresek ,de spec olyat aminek még az utolsó fogaskerék menetes volt és ez rögzitette az egészet,az agyon kivül van a menet!
Aki tud segitsen plíz

Kösz.
#1889
Írta 2004. április 24. - 19:27

#1890
Írta 2004. április 24. - 12:34

Én most adtam el egy ilyen vázat 5000 forintért.
Mali Oria Ramf CrMo volt, igaz nem eredeti festésével.
Mali Oria Ramf CrMo volt, igaz nem eredeti festésével.
#1891
Írta 2004. április 21. - 13:44

Nem boltból lesz, ha minden összejön, akkor egy klubtól lenne. Bár az ár amit mondtál egy kicsit mellbe vert. Annyira nem dicsérik ezt a vázat, legalább is én triatlonostól tudom, hogy annak ideján versenyzett ilyennel és szerinte elég gáz a gerometriája (bár közelebbit nem tudok).
De én egy városi lótifutit akarok beõle építeni max. 8 sebességgel, arra nekem megfelelne.
Amúgy valóban nem kapható kereskedelmi forgalomban.
De én egy városi lótifutit akarok beõle építeni max. 8 sebességgel, arra nekem megfelelne.
Amúgy valóban nem kapható kereskedelmi forgalomban.
#1892
Írta 2004. április 21. - 09:28

Szerintem már ezt a vázat nem lehet újonnan kapni. Ha inkább kedveled a Cro-mo-kat az aluval szemben, akkor mindenképpen megér 20e-t. "EGyébként" lehet, hogy néhány ezerrel le tudsz alkudni (ha nem boltban veszed persze), én 16-18e saccolnám.
#1893
Írta 2004. április 21. - 09:15

Szervusztok szakemberek!
Kérdésem, hogy mennyit merjek adni egy garantáltan 0 km-es Mali Ironman vázért? Ez még a (talán Oria) Cro-mo csöves és villával lenne!
Fogalmam sincs, mit ér most egy ilyen, az új Ironman váz asszem 20e körül van.
Kérdésem, hogy mennyit merjek adni egy garantáltan 0 km-es Mali Ironman vázért? Ez még a (talán Oria) Cro-mo csöves és villával lenne!
Fogalmam sincs, mit ér most egy ilyen, az új Ironman váz asszem 20e körül van.
#1894
Írta 2004. április 21. - 09:04

Bitecus-szal egyetértve szerintem is az RSX verhetetlenül jó, fõleg ár/érték/tartósság arányban. A fék tömegét nem tudom, de azt igen, hogy a Sora a legnehezebb szett, a fékváltókar, hajtómû, váltószerkezet, agy, monoblokk mind határozottan nehezebb a többinél (hajtómû majdnem 900 gr.!) A fékekben van a legkisebb különbség tömegben. De elõnye --mint ahogy már írtam-- a tartósság.
#1895
Írta 2004. április 21. - 08:56

Üdv Mindenkinek! RSX -et használok kb 4éve, (még egy buktát is túlélt néhány horzsolással) egy apró hibája volt, 0 C' alatt a kioldókar beragadt, nem váltott kisebb fogaskerékre, valszeg a gyári zsír megdermed hidegben. Ezt már montis váltókaroknál is tapasztaltam, telenyomtam WD 40-el, hogy orrán-száján gyütt, azóta müxik.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1896
Írta 2004. április 20. - 20:55

vBalu: majd ha nagyon ráérek, magánban megírom.
Én is akarok venni egy Csepel vázat, azt mondta Tamás, várhatóan kb. három hét múlva már lesznek idei darabok. Várom. Remélem normális színben is elérhetõ lesz majd. Most van egy tavalyi a boltban, de az kicsi és csúnya.
Kb. 7-tel visszább betettem egy linket, ott 1980-tól napjainkig fel vannak sorolva az alkatrészek (nem csak Shimano), kóddal, gyártási évvel, képpel, robbantott ábrával, technikai információkkal, súlyadatok, méretek, anyám tyúkja... minden, ezután olyan nem lehet, hogy "aszem a régebbi RX100 fékek nehezebbek mint..."
Nekem RSX fvk van. Nagyjából olyan árban van, mint a Sora. Nekem bevált. Vétel után egybõl szétkaptam, a belseje tartósnak látszik, volt benne zsír is rendesen, a súlya meg nem érdekel különösebben.
Én is akarok venni egy Csepel vázat, azt mondta Tamás, várhatóan kb. három hét múlva már lesznek idei darabok. Várom. Remélem normális színben is elérhetõ lesz majd. Most van egy tavalyi a boltban, de az kicsi és csúnya.
Kb. 7-tel visszább betettem egy linket, ott 1980-tól napjainkig fel vannak sorolva az alkatrészek (nem csak Shimano), kóddal, gyártási évvel, képpel, robbantott ábrával, technikai információkkal, súlyadatok, méretek, anyám tyúkja... minden, ezután olyan nem lehet, hogy "aszem a régebbi RX100 fékek nehezebbek mint..."
Nekem RSX fvk van. Nagyjából olyan árban van, mint a Sora. Nekem bevált. Vétel után egybõl szétkaptam, a belseje tartósnak látszik, volt benne zsír is rendesen, a súlya meg nem érdekel különösebben.
#1897
Írta 2004. április 20. - 15:31

Pcycle, a súlyban csak az az érdekes, hogy aszem a régebbi RX100 fékek nehezebbek mint a mostani Sorák. Pedig az feljebb volt. Bár ez persze csak a fékekre vonatkozik.
Amúgy mit gondolsz a régebbi RSX f/vkarokról? Azokat is csak rendszertelen gurulásokra ajánlanád?
Amúgy mit gondolsz a régebbi RSX f/vkarokról? Azokat is csak rendszertelen gurulásokra ajánlanád?
#1898
Írta 2004. április 20. - 08:41

A Soraról: a szett nem versenyzésre készült és még csak nem is kemény edzésekre, amikor sokszor kell váltani, hanem könnyû szabadidõs mozgásra! Ennek megfelelõen nem vették számba bizonyos dolgokat, mint pl. hogy alsó kormányállásból el lehessen érni a felváltást (de a markolati fogásból viszont kézre esik mindkét váltás). A másik hátránya a súly, ami a szett minden tagjára jellemzõen magas, de ez sem tényezõ egy rekreációs gurulásnál. Az más kérdés, hogy nálunk ez a szett elérhetõ akár versenyzõ amatõröknek is
(nyugaton senki nem megy vele). Egyébként masszív, megbízható dolog.
vbalu: én két évvel ezelõtt akartam venni Schwinn vázat, azt mondták: most õsz van, nincs csak egy (!!), de az méretben nem volt jó, aztán tavasszal sem jött és ennyi. Magyarországon, magyar vázat is nehéz beszerezni, de ne add fel a reményt!

vbalu: én két évvel ezelõtt akartam venni Schwinn vázat, azt mondták: most õsz van, nincs csak egy (!!), de az méretben nem volt jó, aztán tavasszal sem jött és ennyi. Magyarországon, magyar vázat is nehéz beszerezni, de ne add fel a reményt!
#1899
Írta 2004. április 19. - 20:18

Hi Bitecus, te merre szoktál tekerni? Tamáshoz a kerékpártechnikába én is sûrûn járok.
Tudjátok a schwinnek két outi váza van: az adrenalin meg a "nagyobb" aero. Én ilyen aerot vadászok, de már annyi dátumot kaptam, mikor kerülnek forgalomba az ideiek, hogy tiszta ideg vagyok mikor lesz meg a vázam. Nem tudtok véletlen valamit nagyker oldalról? Van e már az országban, mikor adják, esetleg változott e/ mennyit a tavalyihoz képest. Köszi!
Tudjátok a schwinnek két outi váza van: az adrenalin meg a "nagyobb" aero. Én ilyen aerot vadászok, de már annyi dátumot kaptam, mikor kerülnek forgalomba az ideiek, hogy tiszta ideg vagyok mikor lesz meg a vázam. Nem tudtok véletlen valamit nagyker oldalról? Van e már az országban, mikor adják, esetleg változott e/ mennyit a tavalyihoz képest. Köszi!
#1900
Írta 2004. április 19. - 16:48

alulrol nem erted el 
en sem erem el, en is sora fv kart nyuzok. csak nem tudtam mitol campas rendszeru.
amugy el lehet erni kis csukloeroszakkal, de egy zongorista tenyleg biztos konnyebben boldogul vele, mint az atlag bicos...
amugy henger nem csak, hogy sora karokat hasznal, de ugyanolyan caprine vazat is, mint en

en sem erem el, en is sora fv kart nyuzok. csak nem tudtam mitol campas rendszeru.
amugy el lehet erni kis csukloeroszakkal, de egy zongorista tenyleg biztos konnyebben boldogul vele, mint az atlag bicos...
amugy henger nem csak, hogy sora karokat hasznal, de ugyanolyan caprine vazat is, mint en
