Pcycle:a hátsóváltó a 7-es 8-as rendszereknél vica-versa müxik, a lényeg a váltókarban van, hogy mennyi bowdent húz.Ha 8-as sort veszel, azt nem tudod felrakni egy 7-es hátsóagyra, hacsak nem úgy használod ahogy én. Viszont ha 8-as(9-es,10-es) agyad van arra a 7-es kazi nem stimmel, hacsak ki nem hézagolod . ( Ennek mi értelme...)Ha a 8-as kaziból lehagysz egy fogaskereket, úgy hogy a távtartókat nem cseréled ki, lötyögni fog a hetes agyon, nem tudod meghúzni a záróanyát,és a váltás sem fog müködni, mert vagy a sor elején, vagy a végén már több mint 1mm lesz az eltérés, ezt semmilyen váltó nem fogja megoldani
A lánc-cserélgetéstõl ne félj, a pattent szemek szerintem nem okoznak lánszakadást. Én sram-ot ,és connex-et használok, le-fel teszem-veszem kimosom tisztítom õket, a sramot nehezebb, a connexet sokkal könnyebb szétnyitni, de menet közben soha nem volt még velük gond .
Üdv:G.Pityu
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1821
Írta 2004. május 20. - 17:59

#1822
Írta 2004. május 20. - 09:00

Turbo pityu: milyen egyszerû a megoldás, csak gondolkodni kell
Nekem a felállás az edzõbiciklimen a következõ: Sora 8as hátsó váltó, 7-es fogsor és 7-es vázváltókar. Ha 8-as sort veszek, akkor valamelyik végre kell ráállítani és egyet nem visz, úgy hogy inkább maradok a 7-es fogaknál, amig lesz.
Egyébként meg lehet, hogy nem annyira érzékenyek a láncok-fogaskoszorúk, mint ahogy gondolja az ember (1 különbséggel lehet hogy elmennek még natur is). Persze azért valószínû, hogy 7 és 9-est, v. 8-ast és 10-est nem lehet keverni.
Más: ki mit ajánl kerékcserés tekerés esetén, értem azt hogy két keréket használnék edzésre-versenyre. A probléma: a két fogaskoszorú különbözõ kopottsága azonos lánc viszonylatban. Eddigi ötletem: a kerekek azonos kmszámú cserélgetése. A lánc-fogaskoszorú azonosság azért gond, mert akkor mindig le kellene venni a láncot ha a másikat teszem fel + új patentszemet felrakni (láncszakadás veszélye).

Egyébként meg lehet, hogy nem annyira érzékenyek a láncok-fogaskoszorúk, mint ahogy gondolja az ember (1 különbséggel lehet hogy elmennek még natur is). Persze azért valószínû, hogy 7 és 9-est, v. 8-ast és 10-est nem lehet keverni.
Más: ki mit ajánl kerékcserés tekerés esetén, értem azt hogy két keréket használnék edzésre-versenyre. A probléma: a két fogaskoszorú különbözõ kopottsága azonos lánc viszonylatban. Eddigi ötletem: a kerekek azonos kmszámú cserélgetése. A lánc-fogaskoszorú azonosság azért gond, mert akkor mindig le kellene venni a láncot ha a másikat teszem fel + új patentszemet felrakni (láncszakadás veszélye).
#1823
Írta 2004. május 19. - 19:14

Sziasztok! Nekem a Semperit gumi nagyon teccik ,jól tapad, gördül, és nem ráz.
Pcycle: Sikerült a kisérlet! A lényeg hogy a 7-es sor hézagológyûrûje 3.2mm, a 8as-é csak 3.0 mm, ha kicseréled, a 8-as sorból lehet redukálni 7-est, a váltás nem változik!
Üdv:G.Pityu
Pcycle: Sikerült a kisérlet! A lényeg hogy a 7-es sor hézagológyûrûje 3.2mm, a 8as-é csak 3.0 mm, ha kicseréled, a 8-as sorból lehet redukálni 7-est, a váltás nem változik!
Üdv:G.Pityu
#1824
Írta 2004. május 19. - 17:33

aha. hát, én eddig úgy néztem, minél keményebb annál jobba gurul.
vmi vittoria külsõm van. nemtom, ez milyen. (azaz, ez már biztos el van toszva, de ez jó árban volt, vlsz veszek egy ilyet, ha hozzájutok)
a hajtogatható külsõ, az mi a csuda? (drága? csak annyiban más hogy belemegy a zsebembe?)
vmi vittoria külsõm van. nemtom, ez milyen. (azaz, ez már biztos el van toszva, de ez jó árban volt, vlsz veszek egy ilyet, ha hozzájutok)
a hajtogatható külsõ, az mi a csuda? (drága? csak annyiban más hogy belemegy a zsebembe?)
#1825
Írta 2004. május 19. - 12:27

A belsõt azért ritkán lehet szétnyomni (túlfúlyással is), ilyenkor hibás. nekem már sikerült egyszer. A felnit nem tudja károsítani. Ilyen kis súllyal lehet akár 6 barral is menni, ha neked úgy kényelmes, de 7,5-re mindenképpen fújhatod, ha erõs a külsõ, némelyik akár 9 is kibír.
#1826
Írta 2004. május 19. - 10:22

hi
köszi :-)
ha már szóbajött akkor felteszek minden elképzelhetõ kérdés:
a belsõt hogy tudom szétdurrantani (nehogy véletlenül elkövessem)?
ha tök ép külsõ+belsõ van, akkor a 60kilómmal mennyit fújjak bele, (mondjuk egy ilyen max.8baros külsõvel)?
ha egyszercsak menetközben megy szét a külsõ, akkor a felnit tönkrevághatja? (meg engem? ). szóval nem volt még ilyen élményben részem. hullik mindenfelé, vagy csak lightosan csinálja? :-)
no köszönöm elõre is.
köszi :-)
ha már szóbajött akkor felteszek minden elképzelhetõ kérdés:
a belsõt hogy tudom szétdurrantani (nehogy véletlenül elkövessem)?
ha tök ép külsõ+belsõ van, akkor a 60kilómmal mennyit fújjak bele, (mondjuk egy ilyen max.8baros külsõvel)?
ha egyszercsak menetközben megy szét a külsõ, akkor a felnit tönkrevághatja? (meg engem? ). szóval nem volt még ilyen élményben részem. hullik mindenfelé, vagy csak lightosan csinálja? :-)
no köszönöm elõre is.
#1827
Írta 2004. május 19. - 10:15

Nálunk csak vicc lehet ez a külföldi példa, te nem fogod a kerékszetteket eldobálni. A patron lesz a ludas, hirtelen benyomhatta a nagy nyomású levegõt. A 600 km semmi, nem amiatt van. Azt azért nem teszi meg, hogy hirtelen szétszakad menet közben, mint egy belsõ kidurran, de szép lassan szétmehet, figyelni kell minden út elõtt és a biztonság kedvéért 7bart ajánlok (esetleg késõbb már vihetsz egy összehajtogatható külsõt magaddal). És még pl. a belsõ szétdurranása is tönkre tehet egy lightosabb külsõt!
#1828
Írta 2004. május 19. - 09:11

jaaj. Pcycle, most megijesztettél.
hát. én nem nyugaton élek, és 1 hete fejeztem be a középsulit, ergo nem vastag a tárcám, és most nincs kedvem újat venni :-( (bár nem volt drága, de hát akkor is)
tekintvehogy egy éves, és kb 600km-t futott csak.
szóval megcsinálhatja, hogy menetközben lerobban rólam a külsõ?
8bar van maxra írva rá, meddig fújhatom akkor, hogy még bírja? (7ig? 7,5 -ig ? )
vlsz túl lett fújva. (az a patronos csoda, nem volt egy jó cucc :-( :-( )
hát. én nem nyugaton élek, és 1 hete fejeztem be a középsulit, ergo nem vastag a tárcám, és most nincs kedvem újat venni :-( (bár nem volt drága, de hát akkor is)
tekintvehogy egy éves, és kb 600km-t futott csak.
szóval megcsinálhatja, hogy menetközben lerobban rólam a külsõ?
8bar van maxra írva rá, meddig fújhatom akkor, hogy még bírja? (7ig? 7,5 -ig ? )
vlsz túl lett fújva. (az a patronos csoda, nem volt egy jó cucc :-( :-( )
#1829
Írta 2004. május 19. - 08:47

Gordon: Nem "gagyi" kérdés, ez az elöregedését jelzi. VAgy akkor szokot keletkezni, ha túlfújják a gumit. Vigyázat, ez akkor is el lehet érni, ha a gumira írt maxértékre fújják! A leeresztve tartás csak kíméli a külsõt, nem ettõl van. A repedés mélységétõl függ, ha rendesen mély akkor rögtön ki kell cserélni, ha felületi, még el lehet menni vele, csak meddig, az kérdés. Mondjuk nyugaton ilyen kérdés nem merül fel, a spórolás fogalmát sem ismerik, valamit látnak a külsõn, esetleg a felnin, dobják a szemétre az egészet, ha százezret ér akkor is.
#1830
Írta 2004. május 18. - 18:26

Ha a külsõn végig körbe egy kis csíkban repedés van, az rossz? úgyértem veszélyes lehet?
elég sokat állt leeresztve.
és most figyeltem fel erre. (aztán lehethogy már egy éve ilyen)
bocs, ha nagyon gagyiság. :-(
köszi
elég sokat állt leeresztve.
és most figyeltem fel erre. (aztán lehethogy már egy éve ilyen)
bocs, ha nagyon gagyiság. :-(
köszi
#1831
Írta 2004. május 12. - 09:00

Annyit tudok a time-ról hogy nem kompatibilis natur az SPD cipõkkel. Eléggé ritka. De valami átalakító biztos létezik.
#1832
Írta 2004. május 11. - 21:32

Hi
Tudtok valamit a Time Impact pedálról? (Nincs utána semmi, sem mag, ti vagy S) . Most láttam a bikediszkont honlapon. A neuzer-bike-n nincs rajta, a time weblap mindenütt átépítés alatt van. Milyen cipõfurattal kompatibilis? A sajtója elég jó, utánanéztem egy kicsit, de jó lenne egy Time felhasználóba botlanom...
Tudtok valamit a Time Impact pedálról? (Nincs utána semmi, sem mag, ti vagy S) . Most láttam a bikediszkont honlapon. A neuzer-bike-n nincs rajta, a time weblap mindenütt átépítés alatt van. Milyen cipõfurattal kompatibilis? A sajtója elég jó, utánanéztem egy kicsit, de jó lenne egy Time felhasználóba botlanom...
#1833
Írta 2004. május 10. - 08:55

Miket nem tudok meg errõl az Armstrongról! Szemgab sasszemmel figyeli A. kormányát. Biztos a szerzõdésében még ez is benne van, milyen alkatésszel mennyit, hol mehet.
De mindenesetre egy amatõrnek rendszeresítve sem rossz ötlet, mert kevesebb baja van vele, profiknak nem számít, van szerelõjük, meg kicserélik.

De mindenesetre egy amatõrnek rendszeresítve sem rossz ötlet, mert kevesebb baja van vele, profiknak nem számít, van szerelõjük, meg kicserélik.
#1834
Írta 2004. május 07. - 18:11

Szia! Armstrong csak a hegyi szakaszokon használ elöl vázváltót, egyébként õ is fékváltóval megy.
#1835
Írta 2004. május 07. - 14:43

Nekem lehet, hogy szóba jön egy 2x8-as fékváltókar, de csak jobbos kellene. Egyébként 98-tól számítottam az éveket, mert a 3as hajtómû oútiba nem játszik (rendkívül ritkán [=talán soha] jut el az ember a Pireneusok, vagy Appeninek 20% fölötti emelkedõire), csak fölösleges súly.
Más: van egy olyan érzésem, hogy a fékváltókar-rendszer nem jött be maximálisan. Folyamatosan össze tudom hasonlítani a vázváltóssal. Utóbbi stabilabbnak tûnik, sokkal kevésbé érzékeny, nem kell annyit állítgatni, fõleg az elsõ nehezebben kezelhetõ a fékváltókarnál. (ld. Armstrong nem "hord" csak jobbos fékváltót, a bal vázváltó) A túl hosszû bowdenezés, kanyargása meg a bonyolultabb szerkezet lehet az oka. Viszont nagy elõnye a fékváltónak, hogy kéznél van.
Más: van egy olyan érzésem, hogy a fékváltókar-rendszer nem jött be maximálisan. Folyamatosan össze tudom hasonlítani a vázváltóssal. Utóbbi stabilabbnak tûnik, sokkal kevésbé érzékeny, nem kell annyit állítgatni, fõleg az elsõ nehezebben kezelhetõ a fékváltókarnál. (ld. Armstrong nem "hord" csak jobbos fékváltót, a bal vázváltó) A túl hosszû bowdenezés, kanyargása meg a bonyolultabb szerkezet lehet az oka. Viszont nagy elõnye a fékváltónak, hogy kéznél van.
#1836
Írta 2004. május 07. - 13:55

Valóban,ezek a fékváltó-karok legalább 5-6 évesek, ha valakinek ilyen kell,hívja fel a ZP-t, hátha meg van még az a 3x7-es!
A fogsor tengelytávja 7-es rendszernél 5mm, 8-asnál 4.8mm(Sheldon Brown szerint) . Ha elkopik a mostani sorom megpróbálok a hézagoló gyûrükkel játszani.Már ki is néztem egy 11-12-14-16-18-21-24-28 sort, amibõl lehagyom az elsõ kettõt, és egy12-es, vagy 13 -as zárófogaskerékkel indítok.Hát ezt így kitaláltam, aztán ha lesz idõm nekiállok kisérletezni.
A Conti felvásárolt néhány keleteurópai gyárat (semperit,barum, stb)és most ezek valszeg a néhány évvel ezelõtti conti modelleket gyártogatják (montikhoz is).Amit a héten vettem az tökéletesen olyan mint a pár évvel ezelõtti Ultra 3000, még a doboza is u.az, csak a Continentál felirat átváltozott Semperitre.
A hétfõi viszlát,lejárt a munkaidõm....
Üdv:G.Pityu
A fogsor tengelytávja 7-es rendszernél 5mm, 8-asnál 4.8mm(Sheldon Brown szerint) . Ha elkopik a mostani sorom megpróbálok a hézagoló gyûrükkel játszani.Már ki is néztem egy 11-12-14-16-18-21-24-28 sort, amibõl lehagyom az elsõ kettõt, és egy12-es, vagy 13 -as zárófogaskerékkel indítok.Hát ezt így kitaláltam, aztán ha lesz idõm nekiállok kisérletezni.
A Conti felvásárolt néhány keleteurópai gyárat (semperit,barum, stb)és most ezek valszeg a néhány évvel ezelõtti conti modelleket gyártogatják (montikhoz is).Amit a héten vettem az tökéletesen olyan mint a pár évvel ezelõtti Ultra 3000, még a doboza is u.az, csak a Continentál felirat átváltozott Semperitre.
A hétfõi viszlát,lejárt a munkaidõm....
Üdv:G.Pityu
#1837
Írta 2004. május 07. - 13:34

pcycle, 99tõl még csak 5 év telt el. Továbbá ha 2000ben jött ki a Sora, akkor még az is lehet, hogy csak 4, ha 99 decemberi az adott rsx.
#1838
Írta 2004. május 07. - 12:08

Pityu: Ez azt jelenti, hogy a még létezõ RSX fékkarok min. 6 évesek? Valóban jobbak, mint a Sora, de ez elmondható a többi szintre is, ami az anyagot és tartósságot illeti, at új szettek egyedül tömegben lettek jobbak (leginkább a Dura-ace, Ultegra).
Ha a 7-es fogaskoszorú távolságai egészten pontosan megegyeznek/-nének a 8-assal, akkor nincs gond, ha nem akkor a váltás nem lesz kifogástalan és ez azért már gond lehet egy hullámos terepen. Vagy barkácsolni is akarod a fogaskoszorút?
Hogy is van ez: a Semperit külsõ Conti 3000-es? Valahol alább mintha így olvastam volna, a tömegébõl itélve inkább Conti lesz az.
Ha a 7-es fogaskoszorú távolságai egészten pontosan megegyeznek/-nének a 8-assal, akkor nincs gond, ha nem akkor a váltás nem lesz kifogástalan és ez azért már gond lehet egy hullámos terepen. Vagy barkácsolni is akarod a fogaskoszorút?
Hogy is van ez: a Semperit külsõ Conti 3000-es? Valahol alább mintha így olvastam volna, a tömegébõl itélve inkább Conti lesz az.
#1839
Írta 2004. május 07. - 10:21

Hali! 96-97-98 -ban az RSX 3x7-es rendszerként létezett(ez a fvk. van nekem is)98-ban 2x8, majd 99-ben már 3x8 , aztán 2000-tõl jött a Sora , ami se nem jobb,szebb,olcsóbb,könnyebb...de van.Amig lehet én maradok a hetes rendszernél, az én "szintemen" abszolut megfelel. (Már tanulmányozom hogy lehet 8-as sorból 7-esre redukálni)A lánc meg ugyanaz mint a 8-asé.
A Semperit gumit megmértem sublerrel 25 helyett csak 23,a súlya 216gr, de remélem elég lesz az Unióban.
Üdv:G.Pityu
A Semperit gumit megmértem sublerrel 25 helyett csak 23,a súlya 216gr, de remélem elég lesz az Unióban.
Üdv:G.Pityu
#1840
Írta 2004. május 06. - 09:03

Most cseréltem éppen a hátsó fékbetétet Ritchey-re (oútis), tartósnak néz ki, "túlfutó végû" vagyis nagyobb a fékezõfelültete, mint az addigi eredeti Shimanónak, mélyebbek a barázdák és valami kicsit csillogó érdesítõ anyag van a felületén. De a kettõ közel kétezer volt. Az elsõ fékbetét alig van megkopva, ez is mutatja az óriási terheléskülönbséget a két kerék között.
Ez a hetes rendszer fantomszerûen létezhet, mert már régebben is alig tudtam 7-es racsnit, láncot szerezni. Fõleg annak fényében, hogy már itt a 10-es Shimano rendszer is, fognak még 7-es, 8-assal foglalkozni?!
Ez a hetes rendszer fantomszerûen létezhet, mert már régebben is alig tudtam 7-es racsnit, láncot szerezni. Fõleg annak fényében, hogy már itt a 10-es Shimano rendszer is, fognak még 7-es, 8-assal foglalkozni?!