Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#2161
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
A fûrészelés nem rossz ötlet, majd ellenõrzés céljából megteszem. Egyébként valahol régen láttam/olvastam a 0,9mm állandó falvastagságot, ami csõ kvalitásaihoz mérten reális értéknek tûnik.
A TT09 név sem véletlen... Szerintem a CRMO is acél, az ötvözetlen dolgokat meg szénacélnak szokás nevezni. Az Oria TT09 ahhoz túl "könnyû", hogy szénacél legyen, ezért gondolok én valami olcsóbb ötvözetre.
A Cannondale-rõl egyszer végre már le kéne rántani a leplet, miszerint az "amilyen drága, olyan szar" kategóriát képviseli. Oké, hogy egy 1kg körüli váz profi versenyzõknek való, akik évente cserélik, de mi van akkor, ha nem tizennégy, hanem nyolc hónap után szabja ki a tárcsafék tartókonzoljánál fogva a támvillát papucsostul.
A bécsi Cannondale dealernél kb. négy ilyenmód tönkrement váz van, az egyiket megcsodálhatjátok a Bikkmakkos Yasec interjú képanyagában az egyik interjúvoló kezében.


#2162
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGetverõ különbség egy szempont szerint van: a profi versenyzés. EGy Cannondale, Trek, Litespeed, Fondriest, Colnago, Pinarello, Klein stb... csúcsvázak 1kg körüli és körültekintõ geometriájú vázai és egy pl. Mali acélváz között azért van különbség. Ha mások a szempontjaid, akkor már nemhogy nincs ilyen különbség, hanem megfordul: itthoni, amatõr használatra jobb lehet a Mali vagy hasonló váz.
Nervex: Oria csöveket acélnak ismertem, nem az lenne? Hogy tudtad a csõvastagságot megmérni, szétfûrészelted?

#2163
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
A közelmúltban elég sokat méricskéltem klasszikus acélvázakat, tehát van néhány adatom.
56-os méretben egy Columbus SLX, vagy Reynolds 531 csövekbõl épített váz 2200g körül van , hozzá a villa 730-790g, összesen tehát 2,9kg köröl van a cucc. Villa esetében kis odafigyeléssel le lehet menni 700g alá, a váznál a két kilós lélektani határ alá menni ezekkel a csövekkel nem nagyon lehet szerintem. Én mindig kételkedve hallgattam amikor szaklapokban váz és váz között egetverõ különbségeket tudtak a szakik felfedezni. Van egy OriaTT0,9-es csõbõl (a létezõ legalapabb CRMO(?) csõ, állandó 0,9mm falvastagsággal) épített vázam, ezt elég régóta használom, és ez után amikor átültem a Reynolds 531-re, drámainak érteztem a különbséget. Nem tudom igazán megfogalmazni, de utóbbinak mintha lelke lenne...

#2164
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Az aluváz tartóssága gyártófüggõ, de a leggyengébb is ki kell bírjon 5-6évet vagy 50e km-t. De ettõl általában többet bír, kivéve bizonyos anyaghibás (márkát) darabokat. Egy átlagos alu tényleg 2 kg körül van, de mennyi egy régi átlagos acélváz? Az más kérdés, hogy létez/ett/ik 1350gr-os acélváz (Fondriest) is, de uganígy az alu min. tömeg 1000gr alatt van. A trend tényleg az alu, és egyre nehezebb lesz beszerezni acélvázat, a cro-mo kicsit más. EGy átlagos aluváz ötévenkénti cseréje azért nem olyan kibírhatatlan, ellentétben egy könnyû, magaskategóriájúval (2-300e Ft)

#2165
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

Hi

Na, úgy látom, belecsöppentem a hazai anti-alu groupba ;D
Tény, hogy elgondolkodtattatok ;). Még az is kiderülhet, hogy amostani trend (legalábis az általam elérhetõ árkategóriában) a lehetõ legrosszabb (mármint az aluváz+integrált kormánycsapi).


Apamnak mar legalab 7 eve megvan az Aluvaza es semmi gondja nincs vele, Pedig hasznalja is.

Szerintem semmi gond az Alu vazzal es az integralt kormanycsapaggyal sem. Szerintem nyugodtan menj be egy boltba es nezz korul, hogy ne csak olyanok velemenyet halljad akiknek meg nem volt alu vazuk. Teny, hogy 15 ev mulva lehet, hogy mar nem lesz 100%-os a vaz de azert a normalis az lenne, ha 5 evente le tudnad cserelni a vazad.

Nekem most volt szerencsem tesztelni hiszen az elmult 3 evben 4 fele vazam volt. Abbol harom peugeot alu+integralt kormcsap es egy az utolso most egy olasz vaz.

es nekem semmi gondom az aluval.





#2166
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Reynolds 531, lobogó fékbowden, frikciós váltókar, csillogó acélklipsz, pamutmez, gigant pajesz... kell ennél több? Na de ez már egy retro topic témája. Komolyra fordítva a szót, nem mondom, hogy szar az alu, mert sohasem használtam, csak ismerem az élettartambeli korlátait. Ha te ezt elfogadod és megbékélsz a tudattal, hogy ötévente vázcsere, de emellett akár egy kilóval is könnyebb géped lehet, mint az enyém, akkor számodra az a jó választás. Alsó kategóriás aluvázag között azért lehet olyat találni, ami ûberelheti a két kilót villa nélkül.

#2167
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Hi

Na, úgy látom, belecsöppentem a hazai anti-alu groupba ;D
Tény, hogy elgondolkodtattatok ;). Még az is kiderülhet, hogy amostani trend (legalábis az általam elérhetõ árkategóriában) a lehetõ legrosszabb (mármint az aluváz+integrált kormánycsapi).
BTW Én mindent magam szerelek, állítok, tényleg személyesebb lesz a viszony a bringával: minden alkatrésznek története lesz, folyamata lesz a dolgoknak, nem csak úgy bemégy a boltba és megvásárolsz egy vagyontárgyat.
Igaz, én házat is építettem már, nemcsak bicajt ;D

#2168
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Henger szívembõl szólt, nincs szarabb érzés annál, amikor egy hétig parázol, hogy vajon meg tudják-e oldani a problémát a szervízben, és ráadásul addig még bringázni sem tudsz. Ami a karcolásokat illeti a szerelõk sem istenek, õk ugyanúgy elcseszhetik, maximum tudományos magyarázatot adnak mellé. Magyarországon talán egy szakközépben oktatnak kerékpárszervízelést, de biztos lehetsz benne, hogy a te kedvenc szerelõd is autodidakta módon tanulta a szakmát. Szóval hajrá!

#2169
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Azt niszem, nekem (is) szólt nervex.
Terészetesen magam akarom az apróbb javításokat beállításokat megcsinálni, csak nem volt ilyenhhel dolgom, és félek attól, hogy elrontom/elgörbítem/megkarcolom. DE, ha tényleg ilyen egyszerû...
A saját szerelésnek van egy olyan, semmi mással össze nem hasonlítható hatása, amikor készen van. Sokkal jobb érzés egy olyan bringát hajtani, amit Te raktál össze a legapróbb csavarig, ismered minden porcikáját.

#2170
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Valaki az elõzõekben kérdezte, hogy a meglazult fékváltókarját szervízben rakassa vissza, vagy õ maga otthon. Erre adtam javaslatot, és így jött elõ ez a téma. Na meg magamból indulok ki, mert én is mindent magam csinálok. Persze nem így születtem, és el kellett néhány dolgot szúrni ahhoz, hogy rájöjjek a dolgok mikéntjére. Ezért is jó, ha az ember kezdetben gyenge cuccokkal nyomul, mert így az elszúrt dolgok nem okoznak akkora anyagi érvágást.
Középrész esetében kérdés, hogy milyet használsz. Gyakorlatilag van a hagyományos állítható csészés, amihez három speciálkulcs kell, a Shimano féle belsõ bordás, a Campa-féle belsõ bordás, meg az SKS-Sachs-Kinex-Campa-hféle, amihez egy speciál körmös kulcs kell. Shimano bordás célszerszámot mindenhol lehet kapni, nekem is csak ez van meg. Campa célszerszám szerintem nem sok boltban van, a másik kettõ inkább. Ha sokat szerelsz, érdemes beszerezni azokat, amelyek az általad használt középrészhez illenek.

#2171
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
tenyleg nincs meg :(
volt egy fort vaz, de az egy boszme nagy cyclocross volt (talan 60-as, ha jol remlik) es hat az nekem mar fajdalmas tud lenni :)

hogy jutott eszedbe ez a szereles dolog?
ha mar itt tartunk:
kozepreszt at tudok pakolni "hetkoznapi" szerszamokkal, vagy kell hozza valami extra cucc?


#2172
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Szerintem azért örült meg a bácsi, mert rájött, hogy kitõl jött az infó. Ezek szerint már nincs meg a két Fort, ez kár.
Mindenkinek javaslom, hogy ahhelyett, hogy mindenért a mûhelybe futkozik, álljon neki maga bátran a szerelésnek. Nem árt, ha tudod, hogy az a valami, amitõl akár a testi épséged is függhet, hogy mûködik, és milyen állapotban van. Ezenkívûl néhány macerásabb szerelést a legtöbb boltban nem csinálnak meg. Próbálj meg például egy szarul mûködõ országúti fékváltókart megjavíttatni! A probléma ott kezdõdik majd, hogy pl. a Shimanohoz nem létezik gyári szerszám, amivel a váltómechanikát bontani lehet. Szóval kuka...
A biondo honlapján olvastam egy bölcseletet, miszerint edzésen, versenyen mindig tiszta géppel jelenjünk meg, mert tisztítás közben jönnek elõ a hibák. Ezúttal a szõlõtermésben komoly károkat okozó madárról nevezett többszörös magyar bajnoknönknek igaza volt. Valaki mondta, hogy a Biondo-t elkerüli, ha lehet. Meg lehet tudni, hogy miért?

#2173
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
voltam Luongoban, beszelgettem a bacsival.
arra jutottam, hogy a legegyszerubb megoldas egy fitness-jellegu vaz lenne, azokon van csomitarto szem es kulturalt feket is tudok rajuk tenni.
emlekezett meg a Fort vazakra. meseltem neki, hogy itt hallottam roluk. ennek az infonak ugy tunt megorult, de nem mondta miert.
aztan ennyiben maradtunk.

en meg annyiban, hogy tenyleg egy uj bico aranal tartok :(


#2174
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Nem, Shimano juzer vagyok. ;)
Olyan fél centit csúszott le.
Hát, ha ilyen egyszerû, otthon is megcsinálom.

Köszi!

#2175
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
A fõ kérdés, hogy Shimanot vagy Campát használsz. A Shimanonál halál egyszerû, oldalt van egy a kartest síkjával szöget bezáró furat, amelyhez egy 5-ös inbusszal férsz hozzá, miután kicsit felhajtottad a gumit. Valami azt súgja, hogy Campád van, mert ez túl egyértelmû. A Campánál a csavar a fékkartest felsõ felén van, óvatosan hajtsd fel elõl a gumit, és nyúlj hátra egy inbuszkulccsal (szerintem ez is 5-ös, az elhelyezése viszont jóval szerencsétlenebb, mint a shimanoé. Ha mindent tudni akarsz a cuccokról, amit hajtasz, menj fel a www.velo-retro.com-ra, ahol a links to other great sites kategóriában a Campagnolo catalog scans cím alatt közel az összes évjárat catalógját megtalálod PDF formátumban. Megvan többek között a fékválztókar robbantott ábrája is, én is innen puskáztam.

#2176
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Lenne egy kérdésem!

A boltban vszínû, nem húzták meg a baloldali fvkart, és kicsit lejjebb csúszott a használattól.
Hogyan férek hozzá, hogy jól visszategyem, vagy ne vacakoljak vele, és vigyem vissza a boltba, és akkor megejtik az 500km-es átnézést is....

#2177
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Akkor miért nem veszed meg az újat? ;)

Az említett Kerékvárban van egy Olimpia Arrow karbonvázas outi. Campa Veloce szett, Vuelta XRP Lite kerekek, Itm kiegészítõk. 235ezer forint.
De csak a szett, külön megvéve (Mali árlista) 180ezer forint! Szóval kb. 40% plusz, ha darabonként veszel valamit.

Szoktak használt fékváltókarokat hirdetni itt, 105-öst pl. 20-ért párját. És az már tartós darab, úgy tudom.
Fék, stucni ügyben nézz szét a Trinity kínálatában.
Stucnit, természetesen testalkathoz passzoló kell. De általánosan vannak outi stucnik, amik könnyítettebbek a montisoknál, és 110 körüliek. Duplacsavaros kormányrögzítésût ajánlok, nem bilincsest- mint amilyen a régi menetes kormányszárak.

#2178
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
egyszeru 1 1/8 ahead dolgok, de azokbol egy marek.
cseszek, koszoru, csillagbol es kupakbol csak a radiatoron ketto... mondjuk nehanyszaz forintos tetelekrol beszelunk.
stucni viszont nincs es az baj. es azt nem is tudom milyen kell egy orszagutira. gondolom hosszabb, vagy valami.

legrosszabb esetben kell:
vaz+villa (+festes)
stucni
f/v kar
fekek
bowdenhaz+bowdenezes
nyeregcso

ez majdnem egy uj canga ara.
gyonyoru :(


#2179
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Köszi az infót!

szinuhe

Persze, lehet külön vázat venni natúr, pl. a Mali, Schwinn is ilyen. De ha külön veszed, az drágább lesz.
Milyen montis cuccaid vannak?

#2180
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
egyre bizonytalanabb vagyok... :)
hogy cserelve lesz a vaz, az a fekek miatt biztos, de most mar vegkepp nem tudom mitevo legyek.

azok a combos villak nekem egyaltalan nem jonnek be (800g ide, vagy oda). mikor eloszor lattam egy T2 vazat szembol megdobbentem, mennyire kontrasztos optikailag a kerek, ket oldalan a villaval.

integralt csapis vazakat csak villaval adnak vajon? mert az nem lenne rossz megoldas, kulon villat loni egy vazba, a montis cuccokat bele tudnam pakolni es annyival is beljebb vagyok.
a szine meg ugysem erdekes, mert a vaz elso utja a festohoz vezet majd...

a Luongot meglesem holnap, ugyis ott melozom tole nehany utcanyira, a Victor Hugoban :)

joccak mindenkinek!