a caprine váz 1500g, villája 800g
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2181
Írta 2004. január 21. - 00:04

#2182
Írta 2004. január 20. - 18:37

'amugy beneztem tegnap a kerekvarba.
az a caprine vaz, amirol itt szo volt, csodaszep (sztem) es nem is draga, de villaval egyutt van es az a villa embertelen szvsz... meridak detto, csak azok meg dragak is.'
Nekem pont ez a vaskos méret jött be. Egy hagyományos outi villa olyan pálcikavékony, bár mindkettõ hasonló erõs. És meglepõen könnyû az egész, sztem talán két kiló alatt is lehet villával együtt.
Túrázásra voszont a Mali robusztussága nagy elõny.
"mas:
ezek az integralt cuccok outin ugyanugy 1 1/8-adosok nagyreszt, mint a montiknal?"
Igen. Mind ekkora.
az a caprine vaz, amirol itt szo volt, csodaszep (sztem) es nem is draga, de villaval egyutt van es az a villa embertelen szvsz... meridak detto, csak azok meg dragak is.'
Nekem pont ez a vaskos méret jött be. Egy hagyományos outi villa olyan pálcikavékony, bár mindkettõ hasonló erõs. És meglepõen könnyû az egész, sztem talán két kiló alatt is lehet villával együtt.
Túrázásra voszont a Mali robusztussága nagy elõny.
"mas:
ezek az integralt cuccok outin ugyanugy 1 1/8-adosok nagyreszt, mint a montiknal?"
Igen. Mind ekkora.
#2183
Írta 2004. január 20. - 14:14

Akkor nézz el a Luongo kerékpárboltba, ami a XIII. ker. Raoul Wallenberg utca valahány szám alatt van, a számuk 270-1077, ami nem bitztos, hogy még aktuális, mert nemrég költöztek ide. Náluk néztem még tavaly nagyon pofás Fort acélvázakat, japán csövekbõl van (Tange vagy Ishivata) és harminc alatt van villával. Vérbeli túraváz fékkonzolokkal és fekete-fehér cool festéssel. Egy korábbi forrásból szerezték be, úgyhogy sokkal olcsóbb, mint amennyiért most kapnád. Kettõ volt belõle, de nem tudom, hogy méág megvan-e.
#2184
Írta 2004. január 20. - 13:26

koszonom a szamot, elni fogok vele. ha mas nem, latokorbovitesnek.
eloszor en is hasznalt vazat akartam, de mikor meglattam, hogy 30 penzert mar egesz kellemes uj vazak vannak, akkor inkabb az ujak fele kezdtem tekintgetni.
a bringat mindenkeppen taskasnak akarom, bar egyre kevesbe hasznalok mar turataskat. eppen amiatt, mert nem szeretem azt a robosztus erzest, amit a csomagok plusz sulya jelent hatul. kenyelmetlenseg ide, vagy oda, a 3-5 napos utakra is hatizsakot viszek.
http://web.interware...an/IMG_0061.JPG
a masik, ami miatt vazat akarok cserelni, az a fekek.
erre a szep, de regi vazra csak egeszen nagy patkot tudok felramolni, meg az 57-es fekek sem eleg hosszuak ra.
es ezeket a nagyokat (regi weinmann, stb) jol, pontosan, hatekonyan beallitani...
mondjuk, hogy tul gyakori foglalkozast igenyelnek
eloszor en is hasznalt vazat akartam, de mikor meglattam, hogy 30 penzert mar egesz kellemes uj vazak vannak, akkor inkabb az ujak fele kezdtem tekintgetni.
a bringat mindenkeppen taskasnak akarom, bar egyre kevesbe hasznalok mar turataskat. eppen amiatt, mert nem szeretem azt a robosztus erzest, amit a csomagok plusz sulya jelent hatul. kenyelmetlenseg ide, vagy oda, a 3-5 napos utakra is hatizsakot viszek.
http://web.interware...an/IMG_0061.JPG

a masik, ami miatt vazat akarok cserelni, az a fekek.
erre a szep, de regi vazra csak egeszen nagy patkot tudok felramolni, meg az 57-es fekek sem eleg hosszuak ra.
es ezeket a nagyokat (regi weinmann, stb) jol, pontosan, hatekonyan beallitani...
mondjuk, hogy tul gyakori foglalkozast igenyelnek

#2185
Írta 2004. január 20. - 13:04

Hmm. A csomagtartóval most zavarba hoztál. Eddig azt hittem edzézre/versenyzésre keresel országútit. Az is kérdés, hogy mit akarsz kezdeni a csomagtartóddal, rendes túratatyót rakni rá, vagy csak felpókozni a nájlonszatyrot. Némi barkáccsal bármelyik csomagtartó szem nélküli vázra fel lehet bûvölni egy csomagtartót, de ha túrázni akarsz rendesen váztáskával, ahhoz nem elég a hagyományos országútik 40,5-41cm körüli láncvillahossza. (minimum 43 kell) Ha régi vázakat nézegetsz, a Campagnolonak létezett szomagtartó/sárvédõszemes profi villapapucsa. Megkerestem neked az ominózus használtbringás telefonszámokat, csak az egyiket találtam meg, ez egy pesti fickó. Mostanában nem hívtam , tehát nem tudom hogy áll áruval. Hivatkozz arra, hogy a Bikemagweb apróban láttad a hírdetést, én is onnan szedtem a számot. Tehát: 30/906-3954.
Ja, a Kerékvár használtbringákban mostanában már csak igen mérsékelt választékkal utazik, ami végülis érthetõ, hisz kicsit megváltozott a profiljuk.
A pincében rögtönöztek egy kis veterán országúti bringa kiállítást, amit ajánlok mindenki figyelmébe.
Az egyik szerelõ (nemtom a nevét) a nagy retrobringás a boltban, kb. olyannyira fanatikus e téren, mint jómagam.
Ja, a Kerékvár használtbringákban mostanában már csak igen mérsékelt választékkal utazik, ami végülis érthetõ, hisz kicsit megváltozott a profiljuk.
A pincében rögtönöztek egy kis veterán országúti bringa kiállítást, amit ajánlok mindenki figyelmébe.
Az egyik szerelõ (nemtom a nevét) a nagy retrobringás a boltban, kb. olyannyira fanatikus e téren, mint jómagam.
#2186
Írta 2004. január 20. - 11:06

nervex,
nem akarok en komplett bringat, csak egy vazat (egyelore)
annyi az egesz, hogy szeretnem a bicomnak azt a "rombolo" erzetet megszuntetni es ennek egyik modjat a vazcsereben latom. 2200-as szettel nyomom, egyszeru bike+ kerekekkel es ez nekem boven eleg is, mert a dolgukat elvegzik a cuccok, komolyan pedig nem bringazom ido/penz/erdeklodes hianyaban
amugy beneztem tegnap a kerekvarba.
az a caprine vaz, amirol itt szo volt, csodaszep (sztem) es nem is draga, de villaval egyutt van es az a villa embertelen szvsz... meridak detto, csak azok meg dragak is.
az adrenalin es az ironman vaz tetszetos volt viszont villastol is, csakhat csomagtartot nincs hova tenni...
szal most panik van
mas:
ezek az integralt cuccok outin ugyanugy 1 1/8-adosok nagyreszt, mint a montiknal?
nem akarok en komplett bringat, csak egy vazat (egyelore)

annyi az egesz, hogy szeretnem a bicomnak azt a "rombolo" erzetet megszuntetni es ennek egyik modjat a vazcsereben latom. 2200-as szettel nyomom, egyszeru bike+ kerekekkel es ez nekem boven eleg is, mert a dolgukat elvegzik a cuccok, komolyan pedig nem bringazom ido/penz/erdeklodes hianyaban

amugy beneztem tegnap a kerekvarba.
az a caprine vaz, amirol itt szo volt, csodaszep (sztem) es nem is draga, de villaval egyutt van es az a villa embertelen szvsz... meridak detto, csak azok meg dragak is.
az adrenalin es az ironman vaz tetszetos volt viszont villastol is, csakhat csomagtartot nincs hova tenni...
szal most panik van

mas:
ezek az integralt cuccok outin ugyanugy 1 1/8-adosok nagyreszt, mint a montiknal?
#2187
Írta 2004. január 20. - 09:46

Nos az a hajladozás amirõl írsz teljesen normális jelenség acélvázaknál, és menet közben ez ilyen formában sohasem fog elõjönni. Ha belegondolsz elég ritka eset, hogy csontra kimerevített hátsó háromszöghöz képest hajtogatot a vázat. Multkor egy kolléga hasonló szöveggel jött, hogy az egyik haverja megmutatta neki, milyen hajlékony egy acélváz. Maga mellé állította a gépet és a pedálra lépve elkezdte középen hajtogatni. Nos nem az a lényeg, hogy álló helyzetben mit tudsz csinálni vele, hanem az, hogy menet közben mit csinál alattad. Aluvázakról csak annyit, hogy nagyon sok csúnya fáradásos törést/repedést láttam már.
#2188
Írta 2004. január 20. - 09:45

Azt az 1600 gr-ot le kellene mérni, kevéssé valószínû, hasonlóan, mint valahol fent írták, hogy váz+villa együtt 2kg! Akármilyen tömegadatot írhatnak, ha nem írnak mellé méretet semmit nem jelent.
#2189
Írta 2004. január 20. - 00:28

Nem kérdeztem errõl semmit.
Tavaly nyár végén, mikor jártam és fedeztem fel a boltokat, akkor találtam a Kerékvárra is.
Magellan Capella. Csak a vázat forgalmazzák. Teljesen szimpla, körkeresztmetszetû váz, vízszintes felsõcsõvel. Olyan 1600gr-ot írnak rá.
lcs, emiatt ne vegyél aluvázat!
Az acélban van tartalék, míg az aluban nincs, ráadásul harmada a szilárdsága. Szóval sokkal merevebbre kell építeni, hogy kisebb feszültségek ébredjenek, plusz az öregedést is bele kell kalkulálni. Egy mai acélváz is kb. ugyanolyan rugalmas lehet.
Szóval szilárd, de nagyon sérülékeny, és kényes.
De ezt nem lebeszélésként, csak fontold meg, hogy megéri-e.
Tavaly nyár végén, mikor jártam és fedeztem fel a boltokat, akkor találtam a Kerékvárra is.
Magellan Capella. Csak a vázat forgalmazzák. Teljesen szimpla, körkeresztmetszetû váz, vízszintes felsõcsõvel. Olyan 1600gr-ot írnak rá.
lcs, emiatt ne vegyél aluvázat!
Az acélban van tartalék, míg az aluban nincs, ráadásul harmada a szilárdsága. Szóval sokkal merevebbre kell építeni, hogy kisebb feszültségek ébredjenek, plusz az öregedést is bele kell kalkulálni. Egy mai acélváz is kb. ugyanolyan rugalmas lehet.
Szóval szilárd, de nagyon sérülékeny, és kényes.
De ezt nem lebeszélésként, csak fontold meg, hogy megéri-e.
#2190
Írta 2004. január 19. - 23:58

nem tudtam hogy a magellánnak is van outi váza...
henger,
mit mondtak a kerékváros szakik az RS-rõl? gondolom fikázták vagy legalábbis húzták a szájukat . (bár én ott legszívesebben Tibivel dumálok, õ a jó arc outi témában)
henger,
mit mondtak a kerékváros szakik az RS-rõl? gondolom fikázták vagy legalábbis húzták a szájukat . (bár én ott legszívesebben Tibivel dumálok, õ a jó arc outi témában)
#2191
Írta 2004. január 19. - 23:56

Hi
Az a gebasz, hogy most, hogy vettem egy görgõt, abszolút döbbenettel tapasztalom, hogy mennyire inog, hajladozik alattam az egyébként kb. 20 éves acélvázam. Ugye a hátsó tengelynél van befogva, és míg az alu és magnéziumvázak sziklaszilárdak, az enyém a középcspágynál kb. fél, az ülésnél legalább 1 cm-t kileng, a kormánynál meg még többet. Pedig nem vadbivalyként nyomom, csak úgy a jóérzés céljából. Mivel alkatrészenként fejlesztek (tudom, hogy így összességében drágább, de egyszerre mindig csak kevesebb kiadás), gondolkodóba estem a vázcserét illetõen. Eddig is gyanús volt a dolog, de most már nagyon hajlok a merevebb cuccok felé.
Az a gebasz, hogy most, hogy vettem egy görgõt, abszolút döbbenettel tapasztalom, hogy mennyire inog, hajladozik alattam az egyébként kb. 20 éves acélvázam. Ugye a hátsó tengelynél van befogva, és míg az alu és magnéziumvázak sziklaszilárdak, az enyém a középcspágynál kb. fél, az ülésnél legalább 1 cm-t kileng, a kormánynál meg még többet. Pedig nem vadbivalyként nyomom, csak úgy a jóérzés céljából. Mivel alkatrészenként fejlesztek (tudom, hogy így összességében drágább, de egyszerre mindig csak kevesebb kiadás), gondolkodóba estem a vázcserét illetõen. Eddig is gyanús volt a dolog, de most már nagyon hajlok a merevebb cuccok felé.
#2192
Írta 2004. január 19. - 22:51

Sajnos ennyibe kerülnek a gépek, ellene csak úgy tudunk tenni, ha tömegével elkezdjük vásárolni, és akkor talán 5%-al olcsóbb lesz minden outi cucc.
A montik mennyibe kerülnek? Ott is, egy normális gép, ami tényleg használható, is legalább ennyibe kerül.
Az XTR fvkar darabja kerül annyiba, mint a Sora párja, az Ultegrával egy árú.
60ezer forintért is teljesen jó (igaz, használt) gépeket lehet venni, amik több évig megbízhatóan fognak mûködni.
mindenki eldöntheti, mi a fontos neki. Kúl gépet vesz, amit pár év múlva "kidobhat", vagy mást. Senki nem kényszerít arra, hogy most neked aluvázat kell venni, és ez jó. Mert van mibõl válogatni! Nem túl rózsás a honi helyzet, de fejlõdõképes.
Coyote, csak hasraütésre mondtam egy számot. Ekkora futásteljesítményt normál felhasználó sok év alatt ér el, aki meg sokat teker, sokat is áldoz a bringáira.
lcs,
nekem nagyon bejött a Caprine. A villa ellipszis, az alsó- és felsõcsõ tojás, a támvilla meg 3féle keresztmetszetû.
Vázméretrõl annyit, hogy a belsõ lábhossz*vmennyi adja a hozzávetõleges értéket. Aztán a karhossz, meg a hajlékonyság, a kényelmes testhelyzet is számít. Pl. ha 53-as lenne jó, de szereted, ha fordulékony a gép, vagy nem akarsz elõredõlni, 52-est veszel.
A montik mennyibe kerülnek? Ott is, egy normális gép, ami tényleg használható, is legalább ennyibe kerül.
Az XTR fvkar darabja kerül annyiba, mint a Sora párja, az Ultegrával egy árú.
60ezer forintért is teljesen jó (igaz, használt) gépeket lehet venni, amik több évig megbízhatóan fognak mûködni.
mindenki eldöntheti, mi a fontos neki. Kúl gépet vesz, amit pár év múlva "kidobhat", vagy mást. Senki nem kényszerít arra, hogy most neked aluvázat kell venni, és ez jó. Mert van mibõl válogatni! Nem túl rózsás a honi helyzet, de fejlõdõképes.
Coyote, csak hasraütésre mondtam egy számot. Ekkora futásteljesítményt normál felhasználó sok év alatt ér el, aki meg sokat teker, sokat is áldoz a bringáira.
lcs,
nekem nagyon bejött a Caprine. A villa ellipszis, az alsó- és felsõcsõ tojás, a támvilla meg 3féle keresztmetszetû.
Vázméretrõl annyit, hogy a belsõ lábhossz*vmennyi adja a hozzávetõleges értéket. Aztán a karhossz, meg a hajlékonyság, a kényelmes testhelyzet is számít. Pl. ha 53-as lenne jó, de szereted, ha fordulékony a gép, vagy nem akarsz elõredõlni, 52-est veszel.
#2193
Írta 2004. január 19. - 22:23

Hát lehet, hogy erõs képzavarral éltem, mert ugye a kályhacsõvet tetemes átmérõ és csekély falvastagság jellemzi. Nos úgy értettem, hogy ezeknél az olcsó aluvázaknál szerintem a csõátmérõ és keresztmetszet nem súly és statika, hanem divat és cool megjelenés által vezérelt dolog. Amennyiben ez nem jött át, bocs.
Nem célom a Matrix fikázása, de elhasaltam a Bikkmakk azon cikkétõl, hogy milyen országútit kapsz 80000 rugóért. Ez azért legtöbbünknek nem kis pénz, és hát ezért még egy tetves fékváltókar sem jár. Egyébként érdekes elgondolkozni azon, hogy a Sora Fvk áráért majdnem kapsz egy XT fékváltókart (32000 kontra 34000 azt hiszem), és az alsócsöves váltókar sima fékkar összeállítás is 15000 pénz. ami engem illet én acélsoviniszta vagyok, különösképpen az olcsó aluvázakat nem kedvelem. Az viszont igaz, hogy egy Columbus SLX váz+villa 56-os méretben nehezen úszható meg 2,9kg alatt. Az is igaz viszont, hogy ezt a vázat harminc év múlva is hajthatod, amikor szegény Matrix már sehol sem lesz. A fogyasztói társadalom meg röhög a markába...
Nem célom a Matrix fikázása, de elhasaltam a Bikkmakk azon cikkétõl, hogy milyen országútit kapsz 80000 rugóért. Ez azért legtöbbünknek nem kis pénz, és hát ezért még egy tetves fékváltókar sem jár. Egyébként érdekes elgondolkozni azon, hogy a Sora Fvk áráért majdnem kapsz egy XT fékváltókart (32000 kontra 34000 azt hiszem), és az alsócsöves váltókar sima fékkar összeállítás is 15000 pénz. ami engem illet én acélsoviniszta vagyok, különösképpen az olcsó aluvázakat nem kedvelem. Az viszont igaz, hogy egy Columbus SLX váz+villa 56-os méretben nehezen úszható meg 2,9kg alatt. Az is igaz viszont, hogy ezt a vázat harminc év múlva is hajthatod, amikor szegény Matrix már sehol sem lesz. A fogyasztói társadalom meg röhög a markába...
#2194
Írta 2004. január 19. - 22:21

A gördüléssel semmi baj nincs, csak ha kicsivel kevesebb a kenõanyag, azonnal megcsúszik.
Olyan 15-20ezer km-re saccolom az integrált csapágyas aluvázak élettartamát. Persze, ha rendszeresen kenve van, és jól beállítva.
akkor az enyemnek mar reg szet kellett volna mennie kb 1 evet hasznaltam integralt kormanycsapagyas cuccot (20000km) es semmi baja nem lett. lehet, hogy rosszul latom a dolgot de annal a csapagynal ami nekem volt semmi nem csszott a vazban sot amikor osszetort a vaz (teljesen mashol, mas okbol) akkor alig lehetett kibanyaszni a kormanycsapagyat annyira benn volt a helyen !!!
Ics en is 174 vagyok es 53-as vazzal jarok nekem pont jo !
#2195
Írta 2004. január 19. - 22:07

Hi
Na, ez a váz dolog már engem is nagyon foglalkoztat ???
Szóval akkor, ha jól értékelem, 50 rugó alatt a következõ a felhozatal: Matrix, Caprine, Magellan, Schwinn-Csepel, Merida. Tuti befutó nincs.
Akkor, a kályhacsõ: nagyobb átmérõ esetén kisebb falvastagságot és nagyobb merevséget lehet elérni, ez plusz, a mínusz legfeljebb a megnövekedett légellenállás.
Integrált kormánycspágy: én is belátom, hogy jobban kopik, de ugyanakkor : a) védettebb, nem megy bele annyi szutymó, ez élettartam-hosszabbító;
azt a cikket pont egy kormánycsapágy-készítõ írta, akinek azáltal jelentõsen beszûkül a piaca, szóval nem elfogulatlan c) és nem lehet azt megcsinálni, hogy majd elkopás után beleteszek egy hagyományosat és kész?
A méretezésnél segítsetek már: ha én 174 vagyok és viszonylag rövidebb is a lábam, akkor egy 52-es váz is elég?
Pá
Na, ez a váz dolog már engem is nagyon foglalkoztat ???
Szóval akkor, ha jól értékelem, 50 rugó alatt a következõ a felhozatal: Matrix, Caprine, Magellan, Schwinn-Csepel, Merida. Tuti befutó nincs.
Akkor, a kályhacsõ: nagyobb átmérõ esetén kisebb falvastagságot és nagyobb merevséget lehet elérni, ez plusz, a mínusz legfeljebb a megnövekedett légellenállás.
Integrált kormánycspágy: én is belátom, hogy jobban kopik, de ugyanakkor : a) védettebb, nem megy bele annyi szutymó, ez élettartam-hosszabbító;

A méretezésnél segítsetek már: ha én 174 vagyok és viszonylag rövidebb is a lábam, akkor egy 52-es váz is elég?
Pá
#2196
Írta 2004. január 19. - 21:49

Az RS?
Kerékvárban megnézheted.
Kályhacsõ, mint vsakos, nagy átmérõjû?
Hát igen, van 1,5 kiló is a váz. Hû, de kõnehéz!
Sorának sztem teljesen megfelel.
Kerékvárban megnézheted.

Kályhacsõ, mint vsakos, nagy átmérõjû?
Hát igen, van 1,5 kiló is a váz. Hû, de kõnehéz!

Sorának sztem teljesen megfelel.
#2197
Írta 2004. január 19. - 21:40

mit kell érteni azon hogy kályhacsõ mátrix váz? olyan vastag?
egyébként én lehet hogy pont matrix vazat veszek. vmi uj tipus, még csak a neten láttam. fehérbe nyomják , súly: 2 kg alatt villával. (pont egy sora cuccoshoz kell :-))
egyébként én lehet hogy pont matrix vazat veszek. vmi uj tipus, még csak a neten láttam. fehérbe nyomják , súly: 2 kg alatt villával. (pont egy sora cuccoshoz kell :-))
#2198
Írta 2004. január 19. - 20:39

A gördüléssel semmi baj nincs, csak ha kicsivel kevesebb a kenõanyag, azonnal megcsúszik.
Olyan 15-20ezer km-re saccolom az integrált csapágyas aluvázak élettartamát. Persze, ha rendszeresen kenve van, és jól beállítva.
Olyan 15-20ezer km-re saccolom az integrált csapágyas aluvázak élettartamát. Persze, ha rendszeresen kenve van, és jól beállítva.
#2199
Írta 2004. január 19. - 20:21

te nagyon szépen elmondtad hogy mi is az a félintegrált kormánycsapágy, gratula, de az integráltnál valóban az a helyzet, amit henger kolléga ecsetelt. Magában a fejcsõben van kiképezve a "csésze" és cuccos ebben mozog, csúszkál, gördül vagy amit akar.

#2200
Írta 2004. január 19. - 20:20

Coyote,
tanultam már pár dolgot csapágyakról, meg fémtechnológiát, ezért sem értettem, miért van arra szükség, ha magát a csapágyat csak úgy betesszük (horonnyal).
A Bikemagban lévõ cikket olvastam. Ebbõl nekem az tûnt ki, hogy a hagyományos a legjobb megoldás.
Két kúpgörgõs kell, és jólvan.
tanultam már pár dolgot csapágyakról, meg fémtechnológiát, ezért sem értettem, miért van arra szükség, ha magát a csapágyat csak úgy betesszük (horonnyal).
A Bikemagban lévõ cikket olvastam. Ebbõl nekem az tûnt ki, hogy a hagyományos a legjobb megoldás.
Két kúpgörgõs kell, és jólvan.