Szerintem a Campa Scirocco-t kilõheted, én úgy tudom, hogy nem megy fel rá a Shimano racsni ...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2061
Írta 2004. február 17. - 22:13

#2062
Írta 2004. február 17. - 20:39

vito,
enyém a SM, és konyhai mérlegen mértem meg a tengelyterheléseket. 4,5-5,5 kiló jött ki.
Nem tudom, mennyire pontos. De jó lenne vol megmérni.
Most keréktémában:
Milyen kerekeket ajánlotok idõfutam, és hegyi versenyhasználatra?
Mavic Cosmic, Campa Scirocco, és a Gipiemme Tecno 024/Grecal Parade kerekeit láttam, mint beszerezhetõ komplett, gyári kerekek.
8-as Shimano sort akarok feltenni rá.
Szerintetek melyiket érdemes? Vagy fûzzek darabokból?
enyém a SM, és konyhai mérlegen mértem meg a tengelyterheléseket. 4,5-5,5 kiló jött ki.
Nem tudom, mennyire pontos. De jó lenne vol megmérni.
Most keréktémában:
Milyen kerekeket ajánlotok idõfutam, és hegyi versenyhasználatra?
Mavic Cosmic, Campa Scirocco, és a Gipiemme Tecno 024/Grecal Parade kerekeit láttam, mint beszerezhetõ komplett, gyári kerekek.
8-as Shimano sort akarok feltenni rá.
Szerintetek melyiket érdemes? Vagy fûzzek darabokból?
#2063
Írta 2004. február 17. - 16:00

Hát nem tudom, nem kellene behódolni. A fogyasztók nyomása is számít. A 9-es sor szerintem is már elég, itt meg kellett volna állni (két év múlva 11-es sor lesz és aztán...?). A 12-es fogaskerékkel is vannak kisebb gondok, már nem úgy pörög mint pl. a 13-as, milyen lehet a 11-es? A 23-as azért elkell kemény emelkedõkön, sõt a 25-ös sem túlzás, aki ment már hosszabb 14-15% emelkedõn tudja. Egy 13-14-15-17-19-21-23-25 sor szinte bárhová jó és csak 8-as rendszer.
#2064
Írta 2004. február 17. - 11:59

Csak kérdések... A 7800-as már 10-es sor, és keskenyebb mint a 9-es? Nem lesz ebbõl baj? Lehet, hogy a lánccal együtt cserélgetni kell 4-5e km-ként?
A kérdés jogos, a válasz pedig szerintem az hogy igen. A lánckerekek papírvékonyak, kopnak mint a radír. Nagyon régen nem arról van szó, hogy tartós cuccokat csináljanak, egy profi csapatnak meg teljesen közömbös, õk úgyis egyfolytában cserélnek. Ez marketing, semmi más. Kivétel a 7400-as cucc volt, a nyolcas rendszer az kibír egy atomtámadást is, kopás szempontjából megegyezik a hetessel, ahol egy sor 10000km körüli távot kibír.
Szerintem már a kilencesnek sem volt semmi értelme, legalábbis az én szemszögembõl. 52-42-vel használok 12-13-14-15-16-17-19-21-es sort, ezzel a felállásal futok évek óta (elõtte hetessel, ahol a 17 és 19 helyett 18-as volt fenn), és nekem bevált, nem érzem további fokozatok hiányát. Ha kilencesre térnék át, feltennék egy 11-est (Szökõévben egyszer a busz mögött nyolcvan felett jól jön) tizesnél meg esetleg egy 23-ast, bár inkább leszállok a bicajról, de nem vagyok hajlandó 21-nél nagyobb lánckereket használni.
Szóval kollégák, fogyasztani, fogyasztani, és megvenni mindent ami új, akármilyen szar!
A kérdés jogos, a válasz pedig szerintem az hogy igen. A lánckerekek papírvékonyak, kopnak mint a radír. Nagyon régen nem arról van szó, hogy tartós cuccokat csináljanak, egy profi csapatnak meg teljesen közömbös, õk úgyis egyfolytában cserélnek. Ez marketing, semmi más. Kivétel a 7400-as cucc volt, a nyolcas rendszer az kibír egy atomtámadást is, kopás szempontjából megegyezik a hetessel, ahol egy sor 10000km körüli távot kibír.
Szerintem már a kilencesnek sem volt semmi értelme, legalábbis az én szemszögembõl. 52-42-vel használok 12-13-14-15-16-17-19-21-es sort, ezzel a felállásal futok évek óta (elõtte hetessel, ahol a 17 és 19 helyett 18-as volt fenn), és nekem bevált, nem érzem további fokozatok hiányát. Ha kilencesre térnék át, feltennék egy 11-est (Szökõévben egyszer a busz mögött nyolcvan felett jól jön) tizesnél meg esetleg egy 23-ast, bár inkább leszállok a bicajról, de nem vagyok hajlandó 21-nél nagyobb lánckereket használni.
Szóval kollégák, fogyasztani, fogyasztani, és megvenni mindent ami új, akármilyen szar!
#2065
Írta 2004. február 17. - 11:00

Csak kérdések... A 7800-as már 10-es sor, és keskenyebb mint a 9-es? Nem lesz ebbõl baj? Lehet, hogy a lánccal együtt cserélgetni kell 4-5e km-ként?
#2066
Írta 2004. február 17. - 10:24

Keréktémához egy kis adalék...
Egyik igen jó barátom egy bécsi kerékpárboltban Cannondale-t, Pinarello-t meg egyéb nyalánkságokat szerel. Minden új és régi csúcscucc átfut a keze alatt, hétvégén együtt bringáztunk, és legutóbbi tapasztalatait adta át nekem:
"Hihetetlen, hogy minden szart el tudunk adni... Szerdán bejött egy faszi akinek tele lett a töke a kotyogós Shimano kerekeivel, (haverom tapasztalatai szerint irtó szar csapágyaik vannak a Shimano gyári kerekeknek) és berakatta helyettük a háromezer eurót kóstáló legdrágább Campa Bora-t. Másnap eladtuk a kotyogós kerekeit egy másik fazonnak..." Szóval fejlett nyugati társadalmakban így megy. Ne tudjátok meg, hogy mi minden megy egy ilyen boltban a kukába, vagy szerencsésebb esetben a mi szekrényünkbe.
Még egy érdekesség. A 7800-as Dura sor 1-1,5mm-vel keskenyeb(!!!!) mint a 7700-es kilences, amibõl az az extrém eset adódik, hogy be kell tenni a régi kilences agyhoz egy hézaggyûrût, hogy fel lehessen tenni az új sort. Hmmm... Szerinte ez arra jó, hogy bedumálják a vevõnek, hogy vegye meg a 7800-as agyakat, ha nem akar egy ronda hézaggyûrûvel szemezni. Németh Balázsunkal ellentétben barátom komolytalannak találja az új középrész csapágyazását.
Egyik igen jó barátom egy bécsi kerékpárboltban Cannondale-t, Pinarello-t meg egyéb nyalánkságokat szerel. Minden új és régi csúcscucc átfut a keze alatt, hétvégén együtt bringáztunk, és legutóbbi tapasztalatait adta át nekem:
"Hihetetlen, hogy minden szart el tudunk adni... Szerdán bejött egy faszi akinek tele lett a töke a kotyogós Shimano kerekeivel, (haverom tapasztalatai szerint irtó szar csapágyaik vannak a Shimano gyári kerekeknek) és berakatta helyettük a háromezer eurót kóstáló legdrágább Campa Bora-t. Másnap eladtuk a kotyogós kerekeit egy másik fazonnak..." Szóval fejlett nyugati társadalmakban így megy. Ne tudjátok meg, hogy mi minden megy egy ilyen boltban a kukába, vagy szerencsésebb esetben a mi szekrényünkbe.
Még egy érdekesség. A 7800-as Dura sor 1-1,5mm-vel keskenyeb(!!!!) mint a 7700-es kilences, amibõl az az extrém eset adódik, hogy be kell tenni a régi kilences agyhoz egy hézaggyûrût, hogy fel lehessen tenni az új sort. Hmmm... Szerinte ez arra jó, hogy bedumálják a vevõnek, hogy vegye meg a 7800-as agyakat, ha nem akar egy ronda hézaggyûrûvel szemezni. Németh Balázsunkal ellentétben barátom komolytalannak találja az új középrész csapágyazását.
#2067
Írta 2004. február 16. - 14:48

Coyote: persze a versenykerék erõs, de mivel könnyû azért gyorsabban tönkre megy. Meg ha valaki versenyen használja ahol nem nézi a gödröket, nagy különbség azzal aki óvatosan kerülget. Nem is arról van szó, hogy egy 90 kg. alatt rögtön szétmegy, csak nem bír el annyit, mint egy 70 kg. alatt, többet kell javígatni, jobban félti stb. (+ jóval drágább is)
#2068
Írta 2004. február 16. - 14:40

Vito: ilyen árért (mind2 kerék) nehezen lesz, esetleg használtan. Elbír a könnyû is, legfeljebb többször kell centrírozni, vagy korábban törik ki az elsõ küllõ (ez csak idõ kérdése mindenkinél). Ettõl nem sokkal több, mondjuk egy Mavic CXP21 felni Shimano 105 agy, DT 2,0 küllõkkel Ha esetleg régi RSX agyat (elsõ kb. 4e környékén volt), Rigida felni (3-4e) tudsz szerezni talán ki jön belõle
#2069
Írta 2004. február 16. - 14:31

ok, amclassic kilõve, úgyis többe kerül újonnan, mint emlékeztem (72 rugó, vagy mifene)
tudtok helyette más kerékszettet ajánlani, ami
- elbír
- nem "egynyári"
- árban kábé 30 e
- súlyra mondjuk : a pár ne menjen 1900-2000 gramm fölé
tudtok helyette más kerékszettet ajánlani, ami
- elbír
- nem "egynyári"
- árban kábé 30 e
- súlyra mondjuk : a pár ne menjen 1900-2000 gramm fölé
#2070
Írta 2004. február 16. - 13:55

savanyugabi!
Az én kinexem 1400 volt vagy hét éve vettem egy jármûalkatrészboltban. Ahogy te is írtad, a leggyengébb eleme a mûanyag rögzítõcsészéje, amit célszerû valahogyan kicserélni. Szerkezetre ugyanaz, mint az SKS, ami szintén ritka, mint a fehér holló. Ha azt kérdezed, hogy honnan lehet szerezni, tanácstalanul tárom szét a karomat...
totnes!
A vázcsövek keverése teljesen elfogadott dolog. Alacsonyabb kategóriában árcsökkentés miatt, magasabb kategóriában teljesítménynövelés céljából teszik. Utóbbi gyakorlatot ráérõs kisebb vázépítõ cégek követik. Ami nekem furcsa, hogy a Reynolds 853 profi csõ, minden bizonnyal tudja a belõle épített hátsó háromszög is, amit tudnia kell, a Jamis meg túl nagy cégnek tûnik ahhoz, hogy ilyennel pepecseljen. Arra tudok gondolni, hogy kitalálhattak valami olyan hajtogatott villageometriát, amit - mivel a 853 utólag nehezen alakítható -, nem tudnak belõle megcsinálni. Nekem egy 531-es vázam van a haverom pedig egy 731-es (Ilyen csõvel még nem találkoztam, érdekesség, hogy a gép egy TVM-Team Gazelle, amin Roland Meier neve figyel, és tele van nem hétköznapi részletekkel...) csövekbõl építettet hajt és elégedettek vagyunk.
Az én kinexem 1400 volt vagy hét éve vettem egy jármûalkatrészboltban. Ahogy te is írtad, a leggyengébb eleme a mûanyag rögzítõcsészéje, amit célszerû valahogyan kicserélni. Szerkezetre ugyanaz, mint az SKS, ami szintén ritka, mint a fehér holló. Ha azt kérdezed, hogy honnan lehet szerezni, tanácstalanul tárom szét a karomat...
totnes!
A vázcsövek keverése teljesen elfogadott dolog. Alacsonyabb kategóriában árcsökkentés miatt, magasabb kategóriában teljesítménynövelés céljából teszik. Utóbbi gyakorlatot ráérõs kisebb vázépítõ cégek követik. Ami nekem furcsa, hogy a Reynolds 853 profi csõ, minden bizonnyal tudja a belõle épített hátsó háromszög is, amit tudnia kell, a Jamis meg túl nagy cégnek tûnik ahhoz, hogy ilyennel pepecseljen. Arra tudok gondolni, hogy kitalálhattak valami olyan hajtogatott villageometriát, amit - mivel a 853 utólag nehezen alakítható -, nem tudnak belõle megcsinálni. Nekem egy 531-es vázam van a haverom pedig egy 731-es (Ilyen csõvel még nem találkoztam, érdekesség, hogy a gép egy TVM-Team Gazelle, amin Roland Meier neve figyel, és tele van nem hétköznapi részletekkel...) csövekbõl építettet hajt és elégedettek vagyunk.
#2071
Írta 2004. február 16. - 12:48

Nem hiszem, hogy ezek az adatok valósak, a gyár ráírja, hogy 70-80kg de azért szerintem elég nagy ráhagyással dolgoznak szóval nyugodtan használhatja nehezebb ember is.
A kerék idõtartama nagyban függ a használattól, szóval lehet, hogy egy 60kg -s alatt szétmegy és egy 90kg-s alatt meg nem...
Attól, hogy versenykerék nem biztos, hogy keveset bír, sõt ha azt nézzük a versenyen sokkal nagyobb az igénybevétel, tehát lehet, hogy többet ki kell bírnia
A kerék idõtartama nagyban függ a használattól, szóval lehet, hogy egy 60kg -s alatt szétmegy és egy 90kg-s alatt meg nem...
Attól, hogy versenykerék nem biztos, hogy keveset bír, sõt ha azt nézzük a versenyen sokkal nagyobb az igénybevétel, tehát lehet, hogy többet ki kell bírnia

#2072
Írta 2004. február 16. - 11:03

A könnyû kerekekkel azért óvatosan, akármit is írnak róla, ezekhez le kell fogyni
Az Amclassic aero felnis kerékszett 1500 gr. alatt van, ehhez vagy jó utak kellenek és elmegy a 80 kg, vagy 70kg körül és mehet az itthoni pocsék aszfalt --ha biztosra mész. És leginkább versenykerék, nem lesz "örök életû".

#2073
Írta 2004. február 16. - 09:03

sziasztok,
korábban írt vki a speed max-ról súlyadatokat. nem tudom mennyire volt pontos a mérés, de szerintem ez a bringa nem valószínû, hogy 10 kg. több az annál:
egy sora szett a gyári adatok alapján (márpedig ezen a bringán nem full sora szett van hanem alsóbb kategóriájú cuccok is elõfordulnak) - 3618 g
váz 1500 g
villa 800 g
elsõ kerék 1000 g
hátsó kerék 1540 g
pedál 455 g
ez eddig 8913 g
a maradék cuccok: nyereg, nyeregcsõ, kormány, stucni, kormánycsapágy, km-óra, bandázs, bovdenek összesen alighanem többet nyomnak mint 1087 gramm.
ennyit a grammhuszárkodásról :-))
szerintem összesen a gép 11 kg lehet
korábban írt vki a speed max-ról súlyadatokat. nem tudom mennyire volt pontos a mérés, de szerintem ez a bringa nem valószínû, hogy 10 kg. több az annál:
egy sora szett a gyári adatok alapján (márpedig ezen a bringán nem full sora szett van hanem alsóbb kategóriájú cuccok is elõfordulnak) - 3618 g
váz 1500 g
villa 800 g
elsõ kerék 1000 g
hátsó kerék 1540 g
pedál 455 g
ez eddig 8913 g
a maradék cuccok: nyereg, nyeregcsõ, kormány, stucni, kormánycsapágy, km-óra, bandázs, bovdenek összesen alighanem többet nyomnak mint 1087 gramm.
ennyit a grammhuszárkodásról :-))
szerintem összesen a gép 11 kg lehet
#2074
Írta 2004. február 15. - 02:12

Ne szidjuk má' szegény Kinex középrészt, én négy éve hajtok városban egyet és teljesen Doxa. Szerkezetileg szerintem komolyabb, mint a Shimano monoblokkjai, ugyanis ez tényleg egy zárt, tömített ipari csapágy, nem úgy mint azok. Érdemes szétkapni egy Shimano monoblockot, hót primitív. Az Oktalinkes középrészeikrõl már nem is beszélve (Pl. Dura Ace)
Botsch, nem akartam szedni a vizet a KINEXrõl ,sõt. Azt nem tettem hozzá, hogy ez két év fullmerev ! aluvázas montiban leledzett. S utána történt a halála... :'( Szal' csak a "tüneteggyüttes" leírása alapján reagáltam a monoblockhalál szindrómával. Azóta is keresem a márkát, de én uszkve nem találtam.. Nekem még a müanyag betekerõs verzió volt,aztán láttam egy tuningolt modellt, egy eszteregályos gyártott hozzá behajtó csavarokat. Szal, ha tucc ilyet, szivesen vennék, ::)most is monoblock hiánnyal leldzem. A kinex szeritem is jó vétel, jóval alatta van a hasonló kat. shimanóknak. én anno 1900!!! ft-ért vettem.
#2075
Írta 2004. február 14. - 13:19

Sziasztok, látom, itt többen az acél pártján vannak, s uakkor döbbenettel olvastam a Columbus Brain csöveirõl a Pugokkal kapcsolatos tapasztalatokat. (Ilyen váz volt az egyik jelöltem.)
Én most szereztem egy Jamis Eclipset - mit gondoltok, a Reynolds 853as csövekrõl? Itt a Bikemagon nagyon jókat írnak a Reynolds sztori alatt, de van vkinek tapasztalata? Továbbá: ez kb 98as váz lehet, vagyis a Jamis honlapja szerint "Reynolds 853 steel main tubes and double-tapered chrome-moly stays". Lehet annak bármi hátránya, hogy nem vmennyi csõ 853as? S egyáltalán, eddig csak jókat hallottam a Jamisrõl, de azért van itt valaki aki használt is?
További gondom, hogy nem kaptam hozzá csak egy nem tudom milyen alu villát. Érdemes cromo villában gondolkodnom? S ha igen, akkor a mali mellett mit tudtok ajánlani? Én csak Fortot találtam, konkrétan a RO78-at 12E hufért, amit 670 grammosnak mondanak. Érdemes erre beruházni? Még akkor is, ha a stucniról át kell térnem az A-Headre?
Ezen túl megörököltem egy Trek 1000es Vuelta Airline 2 felnis, ismeretlen agyas, s Vittoria Zaffiro gumis kerekeit. Errõl mit lehet tudni?
(Jelenleg a további szett: RSX f/vkar 3x8, Tiagra hajtómû, s elsõ váltó, Sora fékek, s hamarost kap egy RSX hátsóváltót; aztán még ha majd elkopott, akkor lecserélem a KMC láncot, meg a SunRace racsnit.)
köszi a válaszokat.
Én most szereztem egy Jamis Eclipset - mit gondoltok, a Reynolds 853as csövekrõl? Itt a Bikemagon nagyon jókat írnak a Reynolds sztori alatt, de van vkinek tapasztalata? Továbbá: ez kb 98as váz lehet, vagyis a Jamis honlapja szerint "Reynolds 853 steel main tubes and double-tapered chrome-moly stays". Lehet annak bármi hátránya, hogy nem vmennyi csõ 853as? S egyáltalán, eddig csak jókat hallottam a Jamisrõl, de azért van itt valaki aki használt is?
További gondom, hogy nem kaptam hozzá csak egy nem tudom milyen alu villát. Érdemes cromo villában gondolkodnom? S ha igen, akkor a mali mellett mit tudtok ajánlani? Én csak Fortot találtam, konkrétan a RO78-at 12E hufért, amit 670 grammosnak mondanak. Érdemes erre beruházni? Még akkor is, ha a stucniról át kell térnem az A-Headre?
Ezen túl megörököltem egy Trek 1000es Vuelta Airline 2 felnis, ismeretlen agyas, s Vittoria Zaffiro gumis kerekeit. Errõl mit lehet tudni?
(Jelenleg a további szett: RSX f/vkar 3x8, Tiagra hajtómû, s elsõ váltó, Sora fékek, s hamarost kap egy RSX hátsóváltót; aztán még ha majd elkopott, akkor lecserélem a KMC láncot, meg a SunRace racsnit.)
köszi a válaszokat.
#2076
Írta 2004. február 11. - 20:24

mér olcsóbb, átszámítva kb 12 ezer HUF-al ugyanaz Angliában mint itthon?
:-)))
http://www.evanscycl...subdept_id=1353
itthon 81k, a cosmos kerekekrõl dumálok
:-)))
http://www.evanscycl...subdept_id=1353
itthon 81k, a cosmos kerekekrõl dumálok
#2077
Írta 2004. február 11. - 17:24

A gyár 91 kg-ig ajánlja.
Ha teljesen a gyári kiépítés akkor nem hiszem, hogy gond lesz, elõl és a nem meghajtási oldalon DT Rev (2-1,5), míg a meghajtás oldalon DT Comp (2-1,8) küllõkkel van ha jól emlékszem.
Bár mondjuk nem tudom, hogy a 350gr-os felnik meddig bírják majd a magyar utak általi terhelést ...
Ha teljesen a gyári kiépítés akkor nem hiszem, hogy gond lesz, elõl és a nem meghajtási oldalon DT Rev (2-1,5), míg a meghajtás oldalon DT Comp (2-1,8) küllõkkel van ha jól emlékszem.
Bár mondjuk nem tudom, hogy a 350gr-os felnik meddig bírják majd a magyar utak általi terhelést ...
#2078
Írta 2004. február 11. - 17:04

American Classic CR-350 országúti kerék elbír engem? 85 kg vagyok
jó ez állandó használatra vagy inkább csak versenyekre? ér 50 rokit?
jó ez állandó használatra vagy inkább csak versenyekre? ér 50 rokit?
#2079
Írta 2004. február 10. - 13:11

Na igen, terhelhetõség szempontjából sokkal jobb a bordás-, mint a négyszögtengely. Tudok mutatni olyan hajtókart, amit 2-3 hónap alatt "kimunkáltam" négyszögrõl körré.
A kerekekre visszatérve: egy 120-140ezres bringa gyári fûzésû, komplett felszerelésében van. Teljesen zárt (vagyis inkább csak tömített, porvédõs)mélyhornyú csapágyakkal.
Meg a hajtókarom is 175-ös, nem 165, mint eddig gondoltam. Hogy nem szúrta ki a szemem az a centis felirat?
A kerekekre visszatérve: egy 120-140ezres bringa gyári fûzésû, komplett felszerelésében van. Teljesen zárt (vagyis inkább csak tömített, porvédõs)mélyhornyú csapágyakkal.
Meg a hajtókarom is 175-ös, nem 165, mint eddig gondoltam. Hogy nem szúrta ki a szemem az a centis felirat?
#2080
Írta 2004. február 10. - 10:54

HI
Szerintem a Campa-Shimano csata a hajtómûnél MÁR eldõlt, és NEM a Campa javára... sorry...
Akik elvbõl Campával hajtanak (csapatok), elég komoly hátrányba kerültek, és így jött be a képbe az FSA. BTW én Truvativ Elita hajtómûvet vettem akciósan, ami minden külföldi teszt szerint jobb, mint a 105-ös... csak az emlegetett N.B. szerint rosszabb persze. Dehát ehhez már hozzászoktam, hogy itthoni tesztekben mindig jobb a "BIG S". Biztos véletlenül ;D, tuti semmi összefüggés nincs abban, hogy kap az ember elõbb egy 105-ös, aztán egy Dura-Ace szettet.
Szerintem a Campa-Shimano csata a hajtómûnél MÁR eldõlt, és NEM a Campa javára... sorry...
Akik elvbõl Campával hajtanak (csapatok), elég komoly hátrányba kerültek, és így jött be a képbe az FSA. BTW én Truvativ Elita hajtómûvet vettem akciósan, ami minden külföldi teszt szerint jobb, mint a 105-ös... csak az emlegetett N.B. szerint rosszabb persze. Dehát ehhez már hozzászoktam, hogy itthoni tesztekben mindig jobb a "BIG S". Biztos véletlenül ;D, tuti semmi összefüggés nincs abban, hogy kap az ember elõbb egy 105-ös, aztán egy Dura-Ace szettet.