Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#2041
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Köszi a tippet!

Akkor, ha jól összeszámolom:
agyak, Sora sor, DT Comp küllõk=~875gramm :o
Hozzá Mavic Reflex, vagy Sun M1911 (380/db) szingós felni, szingóval(225/db)= +1210gr

Peremes esetén pl. Mavic CXP 22/33 2db 860gr, +gumik belsõvel 550gr

Kerékszettek:
Szingós 1385gr
Peremes 1485gr

Kompletten 2085, ill. 2285. A különbség a felniben, és a belsõ miatt van.

Árban kb. 50-55ezer forint, gumik nélkül.

Szóval sikerült a hadmûvelet! Megvan az 1 kiló mínusz. ;D DT Revo küllõkkel még 85 gramm nyerhetõ.

Már csak az a kérdés, ezek az agyak ? lukasak.
Hol találom a biker honlapját?

vito,
annyiért? egész jó súlya van, annyiért pl. Mach1 210-est kapsz. Jó vételnek tûnik.

#2042
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Vito, tudomásom szerint nem rossz, sõt, de a Mach1 felnik ugyanebben a kategóriában mozognak. Most kukkantottam rá a honlapjukra, teljesen megújult a választékuk:
http://www.mach1.fr/....php?type=route

#2043
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
HI

A Zoggie agyak szerintem jók, nekem legalábbis a montimon ilyenek vannak, gyönyörûek, ipari csapágyasok és olcsók, ráadásul súlyban is OK. Eddig nagyon jól mûködtek, és abszolút érzéketlenek mindenféle sárra- takonyra. Úgyhogy szerintem best buy. És persze Shimano kazettásak. Azt az elsõ agyat már én is méregettem, kár, hogy nincs kevesebb lyukszámú is belõle...

#2044
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
http://www.ridebike....ew&aukcioid=149


ez rossz felni?

#2045
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Henger,

ajánlom figyelmedbe a biker honlapján látható zoggie agyakat is. az elsõ agy pl 104 gr, könnyebb mint a 125 grammos dura ace, nem is értem hogy csinálták. a hátsó 332 gr, ennél az ultegra nehezebb, a DA könnyebb. árban 6400 és 10900, ultegra agyakat pont kétszer ennyiért lehet venni.

a hátsó agy tudtommal shimano kompatibilis...

#2046
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Most olvastam vissza, pcycle említette az AMclassic agyas megoldást.

Komolyan 1500 gramm körüli? Mert akkor máris megoldódott a probléma. :)

Van-e valakinek tapasztalata vele?

#2047
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
vito!

A mostani két kerekem fogsorral, gumikkal, gyorszárral összesen ~3280gr.

Nos, egy Gipiemme Grecal Parde, Sora sorral (nem biztos, hogy rámegy), Tufo peremes szingókkal összesen ~2480gramm! De Scwalbe Stelviokkal is 100gr-al több csak.

A Mavic Cosmos-al +20 gramm.



#2048
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
henger,

lehet. én is szívesen tuningolnék, de ár/jobb érték tekintetében nem tudom megoldani. megnéztem a felnik (amiket jelenleg használok) súlyadatait a gyártó oldalain: 505 gr,
az agyak 230 grammosak, a küllõkrõl fogalmam nincs.

ha könnyebb kereket vennék darabonként max. 150 gr-t lehet nyerni, a könnyített felnikkel. összesen 0,3 kg, vagyis a különbség annyi, hogy teli vagy üres kulaccsal mész. ezért én nem fizetnék súlyos tízezreket.

ahogy néztem a racsnik súlyában minimális a különbség (nagyjából mind acél és 230 g körül vannak, a 8-asok) mondjuk egy xenon és egy chorus között. ha az agyaknál 100-100 grammot spórolnál ,már legalább 105-ösre lesz szükség.

ellenvélemény: a kerekeken nyert mínusz fél kg-t valószínûleg jobban megérzed mintha a villán hoznán ennyit pl. ha lecseréled egy karbonra

v,

#2049
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
hanger a váltótartó fül, a dropout meg a papucs

853-as varratnélküli csövekbõl van a fõ vázháromszög. Hmm... fincsi!


A karbon talán a trend miatt lehet. Persze nem elhanyagolható a súlycsökkentés.

#2050
totnes

totnes

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Azt jelenti, hogy védõgázas hegesztéssel (TIG welded) illesztett fõ háromszõg, melyhez változó falvastagsággal rendelkezõ (tapered) hátsó háromszöget hegesztettek. azt ne kérdezd, hogy miért nem 853 a hátsó háromszög, legrosszabb esetben továbbra is csak arra tudok tippelni, hogy úgy meg van hajtogatva, hogy azt 853-ból nem lehet megcsinálni.


nervex, köszi a választ, szerintem okosodom.

Jó, nem kérdezem meg, miért nem 853as mindegyik csõ. Mindazonáltal 2002tõl így változott a váz: "Reynolds 853 seamless air-hardened chromoly main tubes, carbon fiber seat & chainstays, alloy dropout w/replaceable hanger." Vagyis, igazán érthetetlen, a korábbi mért nem volt full 853. Mert a késõbbi carbont azt értem: nyilván a súly. (S ha már a fordításnál tartunk, a hanger az milyen akasztó; vagy mi az a dropout? Na nem mintha ez még az én vázamom is lenne.)
Így viszont az látszik, hogy totál a káosz. Ha korábban esetleg csak spórolásból nem lett mindegyik csõ 853as, annak ellenére, hogy ez volt a csúcsgép (!?), akkor 02tõl hova elegánsgodnak karbonnal?

#2051
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
De a kerekekkel lehet a legjobban, és legegyszerûbben tuningolni.
Na igen, ez a két kerék kb. annyi, mint ami maga a bringa. De még mérlegelem a lehetõségeket, melyiknek mi az elõnye, hátránya.

És, ha összejön, a kövtekezõ, már jobb gépbe is ezt fogom használni.

#2052
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
nekem furcsa összeállítás egy alsó kateg . géphez (sm) egy ilyen 100k-s gipiemme tuning. persze semmi közöm hozzá :-)

#2053
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás

Nervex,

s azt nem tudod véletlenül szakangolból, hogy ez konkrétan mit jelent: "TIG-welded Reynolds 853 steel main triangle with tapered chrome-moly stays"? Ezt találtam egy 2000es Bicycling Magazinban a Jamis honlapján a reviews alatt. Amúgy azidõben aszem még ez volt a csúcs outija a Jamisnek, szintén a 2000es adat szerint "Fork: Time Sprint carbon fiber
Component highlights: 18-speed Shimano Ultegra, Mavic Helium wheels". Magán a vázon egyébként nem látok semmi spec dolgot, legfeljebb a papucsok gyönyörûsége a megragadó sajátosság.

Más: érdemes a sora fékeket lecserélni RX100ra? Ezt ajánlották fel tegnap, hogy a sorák hamar fakulnak. Jó, de az RX100 jobban fog, vagy valami?

S végül: nem használ(t) senki Vuelta Airline2 felniket?


Azt jelenti, hogy védõgázas hegesztéssel (TIG welded) illesztett fõ háromszõg, melyhez változó falvastagsággal rendelkezõ (tapered) hátsó háromszöget hegesztettek. azt ne kérdezd, hogy miért nem 853 a hátsó háromszög, legrosszabb esetben továbbra is csak arra tudok tippelni, hogy úgy meg van hajtogatva, hogy azt 853-ból nem lehet megcsinálni.

A Sora-hoz nem volt szerencsém, az RX-100-hoz viszont igen. Szerintem az összes kétforgópontos Shimano fék aránylag ugyanazt a geometriát követi, tehát leszámítva a felsõ osztályt, nincs fékerõben különbség. Tény, hogy utóbbi idõben Shimanoéknak nem megy a felületkezelés, ebbõl a szempontból az RX jobb választás. Ha Sorád van, ezokból csak akkor cseréld le, ha az esztétikum különösen fontos számodra.

#2054
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
És, ha van valaki ismerõs, aki elhozza? Meg kell próbálni. De még egy-két hónap el fog addig telni.
Viszont ez az AmClassic kerék ígéretes! Ennyi pénzért meg fõleg.

A Gipiemme Grecal Parade újan 96kHuF a Biondo honlapján. A kevés küllõ miatt érdekes alternatíva.

#2055
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A MAvic francia. Az rx-100 jobb mint a Sora, csak már régen nem gyártják, fékben alig van jelentõsége a dolognak (tömeg).
Henger: el ne hidd hogy MAvic Cosmos-t megkapsz annyiért, mint amit átszámolsz abból a kiírt számból. (Vám, egyéb költségek + ker. árrés) Egyébként ez itt is szokott lenni, minek Angliából rendelni. A kevés küllõszám menetközben elõny, de ha kitörik egy, az igen nagy hátrány lesz. A Gipiemme-t úgy értetted, hogy használtan 90e (500km)? EGy fûzöttnél könnyebb gyári kerékszett egész más árkategória, mint amit írtál, 180e-tõl felfele.

#2056
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
145 font az 58k. egyébként a Mavic angol cég? vagy francia?

rx-100 az majdnem olyan jó mint a 105-ös

#2057
totnes

totnes

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Nervex,

s azt nem tudod véletlenül szakangolból, hogy ez konkrétan mit jelent: "TIG-welded Reynolds 853 steel main triangle with tapered chrome-moly stays"? Ezt találtam egy 2000es Bicycling Magazinban a Jamis honlapján a reviews alatt. Amúgy azidõben aszem még ez volt a csúcs outija a Jamisnek, szintén a 2000es adat szerint "Fork: Time Sprint carbon fiber
Component highlights: 18-speed Shimano Ultegra, Mavic Helium wheels". Magán a vázon egyébként nem látok semmi spec dolgot, legfeljebb a papucsok gyönyörûsége a megragadó sajátosság.

Más: érdemes a sora fékeket lecserélni RX100ra? Ezt ajánlották fel tegnap, hogy a sorák hamar fakulnak. Jó, de az RX100 jobban fog, vagy valami?

S végül: nem használ(t) senki Vuelta Airline2 felniket?

#2058
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
A honlapján beleolvastam a könyvbe, és kísértetiesen ismerõs volt. Úgy tudom, még nincs magyarul.


Pcycle,
A Gipiemme Grecal Parade 90 ropi. 16 küllõs, félig aero, és 1780gr. 500 km van benne.
A tecno 024 meg 1840, 88ezerért, 24 küllõvel.
A Mavic Cosmosra 1820gr-ot találtam 24/28 küllõvel. Ennek elõnye, hogy tudok Angliából hozatni 145 fontért. Meggondolandó...

Könnyen forogjon, és kicsi legyen a légellenállása, persze ne legyen feleslegesen drága.


#2059
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
félig off: LA - every second counts c. könyve megjelent már magyar fordításban?

#2060
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ez így van a Campa dolgok csak egymással kompatibilisek. A Gipiemme alkatrészek nagyon jók. Ami kérdéses az a tömeg, mert ami elérhetõ árú az 17-1800 gr. körüli, ilyet lehet fûzetni is és 32 küllõs lesz a 16-24 küllõszámmal szemben, ill. olcsóbb. Viszont: gyári fûzés jobb, síkon aerodinamikailag jobb (mély perem, kevés küllõ), hegyen már nem. Még létezik American Classic kerék, amit itt raknak össze saját részekbõl, kivéve a küllõ, ami sima DT 2,0-s, ez a Magyarországon elérhetõ legkönnyebb (ca.1500gr), hogy milyen hátrányai vannak, az még nem tudható (kb. 55-60e Ft). A használó szempontjai döntõek végül is.