Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#2021
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Gordon: a váz nem nagy, 172-hoz jó az 53-as, sõt 54-es sem lenne nagy. A stucni is szubjektív, de 100mm alatt ne legyen, meg kb. 140 fölé sem jó menni, mert akkor a vázmérettel van baj (kicsi). A nyereggel van a probléma, volt már szó a nyeregkérdésrõl többször itt is. Nem egyszerû, mivel szubjektív de fontos dolog, ki kellene próbálni vétel elõtt (ami ugyebár nem megy). Nem feltétlen és nem mindenkinek jó a geles, puha nyergek és a szélesek sem. A hosszú, végén nem túlságosan elkeskenyedõ orrú nyergek jók, amelyeknek az ülõrész szélessége nem megy 130-135mm alá, de legjobb a 140mm. Ettõl jóval szélesebbnek nem sok értelme van, mivel az ülõcsontok távolsága a fontos. Az SLR jelzetûeket pl. neked nem ajánlom, ezek nagyon edzett hátsójú, utódokkal rendelkezõ és 70kg alatti kerósoknak elbírható...

#2022
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
talán a másféle pozíció miatt nyom a nyereg (elõredõlés). talán segít ha magasabbra állítod a kormányt

alonso: a váz+villa cuccaim nekem is hasonlóak (váz nehezebb, villa könnyebb). a kerekeim kb 270 grammal nehezennek a tiédnél. mégis 10,8 a bringa, igaz pedállal. szóval jól szedted össze...

#2023
gordonfreeman

gordonfreeman

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
hát ott nyom, ahol leginkább nem kéne.. szóval 30-40 km után le kell szállni mer már félek hogy gáz lesz... :-(
igazság szerint attól félek, hogy nagy a váz (ami szar, mert tök új)
a stucni 80as, menetes hagyományos, kihúzható.
a nyereggel a trekking bicón mentem már 120at, semmi gond nem volt, csak az outis stílussal nem megy.
nyeregbõl milyet javasoltok? a sanmarco aero lyukas nyergei milyenek? (megérik azt a nagy árukat?)

#2024
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Faszán! ;)
Semmi gond nincs vele, a harmadik fokozatba nem lehet bekattintani a fékváltókart, kvázi kettesként mûködik jelenleg, de lehetõség van ápgrédelni hármasra.

#2025
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
már csak azt áruld el, hogy mûködik a 3-as fvkar és váltó a kettes hajtómûvel? :D ;D

#2026
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
biztos szép, meg jó is. 8,5 kg, hmm a kompletten árult bringák közül ultegra szettes szokott ilyen lenni.
árban ez így milyen? ha nem titok.

#2027
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
A vázat, a hajtómûvet és a fékváltókart használtam vettem, a többi vagy új, vagy már meglévõ alkatrészek. Mindennel együtt 170-180 ezerbõl jött ki, ami szerintem nem rossz, tekinve a súlyát. Csak még nem tudtam igazán kipróbálni az idõjárás miatt.

#2028
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Sziasztok!

Már régóta olvasom a topikot, de csak most szántam rá magam, hogy hozzászóljak. Nehányan talán ismernek már az Indexrõl.

Mostanában raktam össze egy elég könnyû bringát alkatrészekbõl:


[pre][font size=2]
Alkatrész Típus Tömeg [g]

Váz HUNGARY-A HS01 ULTRASPEED 1400
COLUMBUS ALTEC csövek
integrált A-head kormánycsapágy

Villa MERIDA karbon, alu nyakkal, 1 1/8" 647

A-head alátétek BIKE+ 28

Stucni IKE, 90 mm 175

Kormány RooX Gaucho, 44 cm 235

Fékváltókar SHIMANO RSX, 3×7 495

Bandázs FSA, parafa 39

Középcsapágy SHIMANO BB-5500, 109,5 mm 250

Hajtómû SHIMANO 105, 52 / 39 653

Elsõ kerék AMERICAN CLASSIC agy 782
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
2 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L

Hátsó kerék AMERICAN CLASSIC agy 963
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
3 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L

Külsõk SEMPERIT SPORTLIFE, 25×622 422

Belsõk CONTINENTAL RACELITE 158

Szalagok SCHWALBE 42

Kazetta SHIMANO HG-70, 7-es 260

Nyereg WTB SST-K 258

Nyeregszár IKE, 27.2 mm, 28 cm 260

Nyeregcsõ bilincs ACOR 15

Fékek SHIMANO RSX 360

Lánc SHIMANO HG50 292

Elsõ váltó SHIMANO RX100 118

Hátsó váltó SHIMANO RX100 278

Bowdenek, házak JAGWIRE 122

öSSZESEN 8252
[/font][/pre]


#2029
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
ÖÖÖ...izé... konkrétan hol nyom az ülés? Melyik testhelyzetben? Tapasztalataim szerint nemigen találsz olyan nyerget, amelyik a totál elõredõlõs pozícióban is jó lenne. De a hosszú nyeregre voksolok én is.

#2030
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Mekkora az a stucni?

Mérd meg a nyereg hosszát, ha kevesebb mint 270mm akkor valszeg csak a nyeregvásárlás marad, mert az elõredölt testhelyzet miatt valahol mindig nyomni fog (én így jártam a Fizik nyergemmel), ha 270mm vagy több akkor csak a megfelelõ beállítást kell megtalálni.

#2031
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Elõször cseréld ki a nyerget olyanra, amin normálisan elõredõlve tudsz sokat menni.

Ajánlom a Trinity nyergét, neke ~150km jól ment, pedig akkor tekertem életemben elõször annyit.

De mások vagyunk.

Ha a váz kicsi, annak más jelei lennének.

#2032
gordonfreeman

gordonfreeman

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
néhányan írták fenn, hogy 53as vázzal mennek 174cm testamagassággal.
én 172 vagyok, 53as az új váz, és nyom a nyereg, mint az állat. magát a nyerget, egy trekkingrõl szedtem le.
új nyereggel megoldható, vagy még rövidebb stucnit is tegyek fel?
köszke

#2033
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
kedvet kaptam a méricskéléshez

mindennel (belsõ+külsõ+gyorszár+levegõ+kosz)

elsõ: 1,1 kg, hátsó (sorral együtt) : 1,8 kg

ebbõl én inkább nem könnyítek, mert már mint mondtam 85 kg vagyok , nekem bejön a duplafalú felni, mégha 520 gramm is

#2034
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Még valami:
A SRAM 5.0 4400ft, míg a Sora 6750.
Könnyebb, de olcsóbb.

#2035
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
300mm hosszú, 64db küllõvel számoltam. Sorra beírtam 250-et.

De DT Revoval még talán tartható a 2200gramm. Peremessel a 2400.


Akkor még egyszer
72 küllõ, 300mm: Comp 460, Revo 365
2 agy 440
Szingó, Comp: 1660 gr
Revo: 1570 gr
Peremes felnivel +120gr
SRAM 5.0 11-28 sor 250gr (bírja a 2200-as hátsóváltó?)

2 Tufo szingó 450gr
2 Stelvio+belsõk 550gr

2270 gramm a legjobb esetben. Gyorszárra annyit írt, hogy aluval kapható.


Az AmClassic kerekek hány lyukasak, hogyan vannak fûzve, és peremesek?

#2036
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Biztos, hogy nem.
Anélkül adják meg az adatokat, méricskéltem már tõlük.
Sõt még nem is mindig korrek amit megadnak, tapasztalat. Van ami teljesen korrekt, de van ahol a 220gr helyett 240-et mértünk ...
De ha még így is lenne nekem akkor sem jön ki sehogysem a 875 ...

#2037
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
lehet hogy azért mert a zoggie cucc gyorszárral annyi, mármint a súlya

#2038
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
a 278 grammos Sora-nál csinál könnyebbet a sram. azt hiszem 200 gr a legkönnyebb racsnijuk. nem tudom árban melyik jobb.

#2039
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Számold át mégegyszer.
Zoogie agyak+sora sor=104+332+278=714gr és ebben még nincs benne a gyorszár illetve a 72 küllõ ...

Hogy jött ki neked az a 875???

#2040
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
http://www.biker.hu/products.html


- mivel itt a többség alkatrészt vesz, ritkábban komplett bicót, javaslom a Bikemag Fórum Team Beszerzési Társulás megalapítását, hogy - vételi - erõinket összesítve "Mega Vásárlóként" lépjünk fel, közvetlenül a nagykerektõl, sõt inkább a gyártóktól vásárolva. ;D