Gordon: a váz nem nagy, 172-hoz jó az 53-as, sõt 54-es sem lenne nagy. A stucni is szubjektív, de 100mm alatt ne legyen, meg kb. 140 fölé sem jó menni, mert akkor a vázmérettel van baj (kicsi). A nyereggel van a probléma, volt már szó a nyeregkérdésrõl többször itt is. Nem egyszerû, mivel szubjektív de fontos dolog, ki kellene próbálni vétel elõtt (ami ugyebár nem megy). Nem feltétlen és nem mindenkinek jó a geles, puha nyergek és a szélesek sem. A hosszú, végén nem túlságosan elkeskenyedõ orrú nyergek jók, amelyeknek az ülõrész szélessége nem megy 130-135mm alá, de legjobb a 140mm. Ettõl jóval szélesebbnek nem sok értelme van, mivel az ülõcsontok távolsága a fontos. Az SLR jelzetûeket pl. neked nem ajánlom, ezek nagyon edzett hátsójú, utódokkal rendelkezõ és 70kg alatti kerósoknak elbírható...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2021
Írta 2004. február 23. - 10:05

#2022
Írta 2004. február 22. - 22:57

talán a másféle pozíció miatt nyom a nyereg (elõredõlés). talán segít ha magasabbra állítod a kormányt
alonso: a váz+villa cuccaim nekem is hasonlóak (váz nehezebb, villa könnyebb). a kerekeim kb 270 grammal nehezennek a tiédnél. mégis 10,8 a bringa, igaz pedállal. szóval jól szedted össze...
alonso: a váz+villa cuccaim nekem is hasonlóak (váz nehezebb, villa könnyebb). a kerekeim kb 270 grammal nehezennek a tiédnél. mégis 10,8 a bringa, igaz pedállal. szóval jól szedted össze...
#2023
Írta 2004. február 22. - 22:23

hát ott nyom, ahol leginkább nem kéne.. szóval 30-40 km után le kell szállni mer már félek hogy gáz lesz... :-(
igazság szerint attól félek, hogy nagy a váz (ami szar, mert tök új)
a stucni 80as, menetes hagyományos, kihúzható.
a nyereggel a trekking bicón mentem már 120at, semmi gond nem volt, csak az outis stílussal nem megy.
nyeregbõl milyet javasoltok? a sanmarco aero lyukas nyergei milyenek? (megérik azt a nagy árukat?)
igazság szerint attól félek, hogy nagy a váz (ami szar, mert tök új)
a stucni 80as, menetes hagyományos, kihúzható.
a nyereggel a trekking bicón mentem már 120at, semmi gond nem volt, csak az outis stílussal nem megy.
nyeregbõl milyet javasoltok? a sanmarco aero lyukas nyergei milyenek? (megérik azt a nagy árukat?)
#2024
Írta 2004. február 22. - 21:54

Faszán! 
Semmi gond nincs vele, a harmadik fokozatba nem lehet bekattintani a fékváltókart, kvázi kettesként mûködik jelenleg, de lehetõség van ápgrédelni hármasra.

Semmi gond nincs vele, a harmadik fokozatba nem lehet bekattintani a fékváltókart, kvázi kettesként mûködik jelenleg, de lehetõség van ápgrédelni hármasra.
#2025
Írta 2004. február 22. - 21:48

már csak azt áruld el, hogy mûködik a 3-as fvkar és váltó a kettes hajtómûvel?
;D

#2026
Írta 2004. február 22. - 21:33

biztos szép, meg jó is. 8,5 kg, hmm a kompletten árult bringák közül ultegra szettes szokott ilyen lenni.
árban ez így milyen? ha nem titok.
árban ez így milyen? ha nem titok.
#2027
Írta 2004. február 22. - 21:31

A vázat, a hajtómûvet és a fékváltókart használtam vettem, a többi vagy új, vagy már meglévõ alkatrészek. Mindennel együtt 170-180 ezerbõl jött ki, ami szerintem nem rossz, tekinve a súlyát. Csak még nem tudtam igazán kipróbálni az idõjárás miatt.
#2028
Írta 2004. február 22. - 21:23

Sziasztok!
Már régóta olvasom a topikot, de csak most szántam rá magam, hogy hozzászóljak. Nehányan talán ismernek már az Indexrõl.
Mostanában raktam össze egy elég könnyû bringát alkatrészekbõl:
[pre][font size=2]
Alkatrész Típus Tömeg [g]
Váz HUNGARY-A HS01 ULTRASPEED 1400
COLUMBUS ALTEC csövek
integrált A-head kormánycsapágy
Villa MERIDA karbon, alu nyakkal, 1 1/8" 647
A-head alátétek BIKE+ 28
Stucni IKE, 90 mm 175
Kormány RooX Gaucho, 44 cm 235
Fékváltókar SHIMANO RSX, 3×7 495
Bandázs FSA, parafa 39
Középcsapágy SHIMANO BB-5500, 109,5 mm 250
Hajtómû SHIMANO 105, 52 / 39 653
Elsõ kerék AMERICAN CLASSIC agy 782
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
2 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L
Hátsó kerék AMERICAN CLASSIC agy 963
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
3 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L
Külsõk SEMPERIT SPORTLIFE, 25×622 422
Belsõk CONTINENTAL RACELITE 158
Szalagok SCHWALBE 42
Kazetta SHIMANO HG-70, 7-es 260
Nyereg WTB SST-K 258
Nyeregszár IKE, 27.2 mm, 28 cm 260
Nyeregcsõ bilincs ACOR 15
Fékek SHIMANO RSX 360
Lánc SHIMANO HG50 292
Elsõ váltó SHIMANO RX100 118
Hátsó váltó SHIMANO RX100 278
Bowdenek, házak JAGWIRE 122
öSSZESEN 8252
[/font][/pre]
Már régóta olvasom a topikot, de csak most szántam rá magam, hogy hozzászóljak. Nehányan talán ismernek már az Indexrõl.
Mostanában raktam össze egy elég könnyû bringát alkatrészekbõl:
[pre][font size=2]
Alkatrész Típus Tömeg [g]
Váz HUNGARY-A HS01 ULTRASPEED 1400
COLUMBUS ALTEC csövek
integrált A-head kormánycsapágy
Villa MERIDA karbon, alu nyakkal, 1 1/8" 647
A-head alátétek BIKE+ 28
Stucni IKE, 90 mm 175
Kormány RooX Gaucho, 44 cm 235
Fékváltókar SHIMANO RSX, 3×7 495
Bandázs FSA, parafa 39
Középcsapágy SHIMANO BB-5500, 109,5 mm 250
Hajtómû SHIMANO 105, 52 / 39 653
Elsõ kerék AMERICAN CLASSIC agy 782
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
2 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L
Hátsó kerék AMERICAN CLASSIC agy 963
DT REVOLUTION 2.0/1.5 küllõk
3 keresztes fûzés
MACH1 CFX felni, 32L
Külsõk SEMPERIT SPORTLIFE, 25×622 422
Belsõk CONTINENTAL RACELITE 158
Szalagok SCHWALBE 42
Kazetta SHIMANO HG-70, 7-es 260
Nyereg WTB SST-K 258
Nyeregszár IKE, 27.2 mm, 28 cm 260
Nyeregcsõ bilincs ACOR 15
Fékek SHIMANO RSX 360
Lánc SHIMANO HG50 292
Elsõ váltó SHIMANO RX100 118
Hátsó váltó SHIMANO RX100 278
Bowdenek, házak JAGWIRE 122
öSSZESEN 8252
[/font][/pre]
#2029
Írta 2004. február 22. - 20:49

ÖÖÖ...izé... konkrétan hol nyom az ülés? Melyik testhelyzetben? Tapasztalataim szerint nemigen találsz olyan nyerget, amelyik a totál elõredõlõs pozícióban is jó lenne. De a hosszú nyeregre voksolok én is.
#2030
Írta 2004. február 22. - 20:13

Mekkora az a stucni?
Mérd meg a nyereg hosszát, ha kevesebb mint 270mm akkor valszeg csak a nyeregvásárlás marad, mert az elõredölt testhelyzet miatt valahol mindig nyomni fog (én így jártam a Fizik nyergemmel), ha 270mm vagy több akkor csak a megfelelõ beállítást kell megtalálni.
Mérd meg a nyereg hosszát, ha kevesebb mint 270mm akkor valszeg csak a nyeregvásárlás marad, mert az elõredölt testhelyzet miatt valahol mindig nyomni fog (én így jártam a Fizik nyergemmel), ha 270mm vagy több akkor csak a megfelelõ beállítást kell megtalálni.
#2031
Írta 2004. február 22. - 18:58

Elõször cseréld ki a nyerget olyanra, amin normálisan elõredõlve tudsz sokat menni.
Ajánlom a Trinity nyergét, neke ~150km jól ment, pedig akkor tekertem életemben elõször annyit.
De mások vagyunk.
Ha a váz kicsi, annak más jelei lennének.
Ajánlom a Trinity nyergét, neke ~150km jól ment, pedig akkor tekertem életemben elõször annyit.
De mások vagyunk.
Ha a váz kicsi, annak más jelei lennének.
#2032
Írta 2004. február 22. - 18:54

néhányan írták fenn, hogy 53as vázzal mennek 174cm testamagassággal.
én 172 vagyok, 53as az új váz, és nyom a nyereg, mint az állat. magát a nyerget, egy trekkingrõl szedtem le.
új nyereggel megoldható, vagy még rövidebb stucnit is tegyek fel?
köszke
én 172 vagyok, 53as az új váz, és nyom a nyereg, mint az állat. magát a nyerget, egy trekkingrõl szedtem le.
új nyereggel megoldható, vagy még rövidebb stucnit is tegyek fel?
köszke
#2033
Írta 2004. február 22. - 14:53

kedvet kaptam a méricskéléshez
mindennel (belsõ+külsõ+gyorszár+levegõ+kosz)
elsõ: 1,1 kg, hátsó (sorral együtt) : 1,8 kg
ebbõl én inkább nem könnyítek, mert már mint mondtam 85 kg vagyok , nekem bejön a duplafalú felni, mégha 520 gramm is
mindennel (belsõ+külsõ+gyorszár+levegõ+kosz)
elsõ: 1,1 kg, hátsó (sorral együtt) : 1,8 kg
ebbõl én inkább nem könnyítek, mert már mint mondtam 85 kg vagyok , nekem bejön a duplafalú felni, mégha 520 gramm is
#2034
Írta 2004. február 22. - 14:43

#2035
Írta 2004. február 22. - 14:38

300mm hosszú, 64db küllõvel számoltam. Sorra beírtam 250-et.
De DT Revoval még talán tartható a 2200gramm. Peremessel a 2400.
Akkor még egyszer
72 küllõ, 300mm: Comp 460, Revo 365
2 agy 440
Szingó, Comp: 1660 gr
Revo: 1570 gr
Peremes felnivel +120gr
SRAM 5.0 11-28 sor 250gr (bírja a 2200-as hátsóváltó?)
2 Tufo szingó 450gr
2 Stelvio+belsõk 550gr
2270 gramm a legjobb esetben. Gyorszárra annyit írt, hogy aluval kapható.
Az AmClassic kerekek hány lyukasak, hogyan vannak fûzve, és peremesek?
De DT Revoval még talán tartható a 2200gramm. Peremessel a 2400.
Akkor még egyszer
72 küllõ, 300mm: Comp 460, Revo 365
2 agy 440
Szingó, Comp: 1660 gr
Revo: 1570 gr
Peremes felnivel +120gr
SRAM 5.0 11-28 sor 250gr (bírja a 2200-as hátsóváltó?)
2 Tufo szingó 450gr
2 Stelvio+belsõk 550gr
2270 gramm a legjobb esetben. Gyorszárra annyit írt, hogy aluval kapható.
Az AmClassic kerekek hány lyukasak, hogyan vannak fûzve, és peremesek?
#2036
Írta 2004. február 22. - 14:04

Biztos, hogy nem.
Anélkül adják meg az adatokat, méricskéltem már tõlük.
Sõt még nem is mindig korrek amit megadnak, tapasztalat. Van ami teljesen korrekt, de van ahol a 220gr helyett 240-et mértünk ...
De ha még így is lenne nekem akkor sem jön ki sehogysem a 875 ...
Anélkül adják meg az adatokat, méricskéltem már tõlük.
Sõt még nem is mindig korrek amit megadnak, tapasztalat. Van ami teljesen korrekt, de van ahol a 220gr helyett 240-et mértünk ...
De ha még így is lenne nekem akkor sem jön ki sehogysem a 875 ...
#2037
Írta 2004. február 22. - 14:00

#2038
Írta 2004. február 22. - 13:58

a 278 grammos Sora-nál csinál könnyebbet a sram. azt hiszem 200 gr a legkönnyebb racsnijuk. nem tudom árban melyik jobb.
#2039
Írta 2004. február 22. - 13:57

Számold át mégegyszer.
Zoogie agyak+sora sor=104+332+278=714gr és ebben még nincs benne a gyorszár illetve a 72 küllõ ...
Hogy jött ki neked az a 875???
Zoogie agyak+sora sor=104+332+278=714gr és ebben még nincs benne a gyorszár illetve a 72 küllõ ...
Hogy jött ki neked az a 875???
#2040
Írta 2004. február 22. - 13:36

http://www.biker.hu/products.html
- mivel itt a többség alkatrészt vesz, ritkábban komplett bicót, javaslom a Bikemag Fórum Team Beszerzési Társulás megalapítását, hogy - vételi - erõinket összesítve "Mega Vásárlóként" lépjünk fel, közvetlenül a nagykerektõl, sõt inkább a gyártóktól vásárolva. ;D
- mivel itt a többség alkatrészt vesz, ritkábban komplett bicót, javaslom a Bikemag Fórum Team Beszerzési Társulás megalapítását, hogy - vételi - erõinket összesítve "Mega Vásárlóként" lépjünk fel, közvetlenül a nagykerektõl, sõt inkább a gyártóktól vásárolva. ;D