Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#1801
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Tom: az országuti saru távolság 130 mm, a monti 135 mm , NoFear biztos ezt akarta írni. Montis hajtókart meg ne is próbálj meg felrakni, teljesen más a láncvonal, meg a Q faktor. Mérd meg milyen hosszú a hajtómû -tengely, aztán lehet keresgélni valami hozzávaló kart!

Üdv:G.Pityu

#1802
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Pcycle: én gyanakodtam hogy rossz irányból rohamozod a láncot, de végül rátapintottál a lényegre : bizony nem kell szerszám , legalább is a Sram, és Connex láncoknál.( Shimanót már rég nem használok, de a Sr. és a C. patent "bigyója" biztos belerakható)

Üdv:G.Pityu

#1803
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Tom:Az outikon a hátsó sarutáv 130mm általában, a montikon pedig 130mm (ha jól értettem a kérdést ezt kérdezted).

pcycle:A mostani Sram láncokhoz nem kell láncbontó ha csak szimplán le akarod venni a géprõl mondjuk tisztításra. Rá kell érezni a technikájára és pillanatok alatt le lehet szedni. A patentszem más láncokkal is jó lehet, de nem mindegyikkel (pl az outimon a HG-s láncomra simán felment, de a régi montis KMC láncra az istenért sem akart felmenni).

#1804
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Lánc: azt hiszem kevertem a régi láncok levételének technikáját a mostani patentes dolgokkal... Tehát akkor pl. a mostani Sramokhoz nem is kell lánclevevõ?
Tom: az tényleg létezik, hogy a régi dolgok nem kompatibilisek az újakkal, ilyen terület a hajtómû-középtengely (monoblokk)-váz. Így elmondva nehéz elképzelni, hogy csúszhatott fel a középcsapágyig? A középtengely kicsi lenne(?). LEhet hogy el kell vinni "orvoshoz".

#1805
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Tegnap leszedtem a peugeot orszagutim baloldali hajtokarjat, mert az mar nem az eredeti, hanem vmi tes#&@s, es idetlen millo alatetekkel meg 13 as csavarral volt fent es mindig lelazult.
Raknam fel a SACHS Quarz kart, fel is ment, de felcsuszott egesz a kozepcsapagyig valahogy, es emiatt szorult az egesz. De ekozben meg a lancvillatol tok messze volt grrrrr
Vissza az egesz, de akkor ez most milyen szabvany?

Most cserelhetek mindent? Ha barmit is akarok?

Ja es meg egy kerdes, a hatsoagy tengely tavja az mekkora? Kisebb mint a 135-os montie? Ranezesre igen... akkor viszont avval se kompatibilis, viszont a vaz vizszintes papucsu, tehat belemenne akkor egy BMX hatsoagy/persze 9es tengellyel/?

csao

#1806
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Pcycle: láncbontóval minden tipusu lánc egyformán bontható, viszont a visszapréselt tüske lehet hogy gyengíti a láncot. Épp ezért jobb a patent-szemes megoldás, itt biztos hogy nem roncsolódik a láncszem.

Üdv:G,Pityu

#1807
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
A villán addig ne vágj semmit, amig ki nem próbáltad, melyik az optimális pozíció. Pár kör után irány haza, és levágni a stucni FÖLÖTT. Ha használsz diót, akkor egy hézagoló a stucni és a lock közé.
Ezt a sram láncos parát én sem értem. Satuval szét és kész. Aztán össze. Ennyi.

#1808
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
en ugyan csak montin hasznalok sram lancot (pc59-et), de pont ugyanannyi szetszedni es osszerakni, mint a sh lancokat.
a patentszemnek pedig az a trukkje, hogy finoman hajlitgatni kell, mint mikor osszerakas utan ropogtatod a lancot es akkor konnyen szetjon.

#1809
clebo

clebo

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Sziasztok!

A következõ kérdéssel fordulok hozzátok. Az A-HEAD kormány esetén, hány miliméterrel kell a villa csövet a stucni felsõ síkja alatt levégni, gondolom a dió a stucnit és azon keresztül a csapágyakat szorítja össze?! Egyáltalán hogy érdemes a kormánymagasságot beállítani? Az építendõ váz (vázméret: 52-54) fejcsöve elég rövid a mostanihoz képest (58), ha ezt a "vázbeállítást" akarom használni, 4 cm-rel kellene a stucnit megemelni, úgy hogy a stucnit már megfordítottam?! Ezidáig sehol nem tudtak elfogadható választ adni :(.

Sívesen várom az ötleteket!

Elõre is köszi

#1810
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Pityu: tehát akkor láncbontóval sem lehet egyszerûen megbontani egy Sram láncot? (eddig sramot még nem bontottam, más könnyen lejött)

#1811
tyutyu

tyutyu

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
Szerintetek hogyan lehetne 31,8-as befogóátmérõjû kormányra feltenni a flightdeck bilincsét? Elég bután néz ki a vékonyabb részen...

#1812
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Henger,Pcycle: a sram patent szemet tényleg tényleg nehéz bontani , nekem is csak az utóbbi idõben sikerült rájönnöm a trükkjére. Viszont a connexé könnyen nyílik, néha a sram-hoz is ezt használom.Se terepen ,se országúton nem esett még szét egy sem.

Üdv:G.Pityu

#1813
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ha tényleg 6-10 éves, bele kellene mennie. A SAchs Huret váltó sokkal régebbi (és egyébként nagyon jó strapabíró volt), bár lehet hogy még sokáig kapható volt, vagy áttette régibbrõl az újabb vázra (nekem Favoriton volt Sachs, kb. '85-ös volt).

#1814
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
A vaz egy peugeot acelvaz (103 carbolita csovek) Sachs huret cuccok. En olyan 10 evesre saccolom.
De semmi infom nincs rola, az elozo tulaj szerint 6 eves, de szerinem regebbi.

#1815
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Henger: láncleszedõvel sem tudtad megbontani? Ha ezzel sem megy, lehet hogy "összsült" a lánc. Visszatenni pedig biztos képtelenség enélkül.
Tom: a kérdés az, hogy a hajtókar és a monoblokk passzol-e együtt? Ha jó régi a hajtómû akkor elképzelhetõ, hogy nem megy a négyszöges monoblokkal. Vagy a vázba belefér-e a monoblokk? Általában belefér, megintcsak a kor a kérdés, 90 elõttiekben nem nagyon. És a hossz is fontos, fõleg régi vázak esetén!

#1816
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Van egy regi peugeot versenybiciklim.
Az elozo tulaj elhagyta a bal oldali hkart. Helyette vmi vacak van fent. A jobb oldali vmi SFRANCE vagy milyen nevu.
Mivel a kozepcsapagy kattog ezert raknek bele monoblokkot /bar mintha zsirzogombot is lattam volna ;)/ kerdes hogy szerintetek belemegy pl a 2E ft os truvativ negyszoges monoblokk? Ugyanaz a menet, meg a negyszog is ugyanolyan? Persze meg a tengelyhossz is jo kerdes...

#1817
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Én eddig Sram láncot nem tudtam a patentszemnél szétszedni.

#1818
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hát pont ez az hogy nem lehetne akárhányszor szétszedni ugyanazt a patentet, mert így lehet láncszakadást kapni, persze nem könnyû tekeréseknél. Nagy erõhatásnál gonodolom szétnyílhat a már bontogatott lánc. Én sem gondoltam erre amíg a saját szememmel nem láttam az út szélén láncát szerelõ oútist. Végül is saját tapasztalatból nem tudom, mert nem kockáztatom meg. Célszerszám nélkül pedig hogy lehet leszedni? (én legalábbis csak ezzel tudom szétszedni) Állítólag olyan lánc is van amit szét lehet szedni, csak újra nem lehet normálisan összetenni.

#1819
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Pcycle:miért is kell patent szemet venni?A Connex-hez és a Sramhoz adják az új lánc dobozában, és ezt akárhányszor szét lehet szedni szerszám nélkül, meg össze is lehet rakni.

Üdv:G.Pityu

#1820
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hézagoló természetesen van benne, mert az agy 8-as, az egész váltórendszer tökéletesen mûködik, semmivel sem rosszabb, mint az Ultegra, legalábbis egyelõre! (a Sora hátsóváltó jó, de sokat nem bír ki) Az értelme az, hogy eredetileg 7-es váltóm volt, és közben le kellett cserélni és a váltókarom is 7-es. Lecserélni az egész rendszert nincs értelme, mert ez a kerékpárom egy régi edzõbicikli, komolyabban költeni rá luxus lenne.
A lánc le-felszedéssel az a gond, hogy akkor mindig kell venni patentszemet. Egyszerûbb csak a kereket cserélgetni, de még gondolkodok a dolgon.