Tom: az országuti saru távolság 130 mm, a monti 135 mm , NoFear biztos ezt akarta írni. Montis hajtókart meg ne is próbálj meg felrakni, teljesen más a láncvonal, meg a Q faktor. Mérd meg milyen hosszú a hajtómû -tengely, aztán lehet keresgélni valami hozzávaló kart!
Üdv:G.Pityu
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1801
Írta 2004. május 26. - 09:35

#1802
Írta 2004. május 26. - 09:24

Pcycle: én gyanakodtam hogy rossz irányból rohamozod a láncot, de végül rátapintottál a lényegre : bizony nem kell szerszám , legalább is a Sram, és Connex láncoknál.( Shimanót már rég nem használok, de a Sr. és a C. patent "bigyója" biztos belerakható)
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1803
Írta 2004. május 26. - 09:18

Tom:Az outikon a hátsó sarutáv 130mm általában, a montikon pedig 130mm (ha jól értettem a kérdést ezt kérdezted).
pcycle:A mostani Sram láncokhoz nem kell láncbontó ha csak szimplán le akarod venni a géprõl mondjuk tisztításra. Rá kell érezni a technikájára és pillanatok alatt le lehet szedni. A patentszem más láncokkal is jó lehet, de nem mindegyikkel (pl az outimon a HG-s láncomra simán felment, de a régi montis KMC láncra az istenért sem akart felmenni).
pcycle:A mostani Sram láncokhoz nem kell láncbontó ha csak szimplán le akarod venni a géprõl mondjuk tisztításra. Rá kell érezni a technikájára és pillanatok alatt le lehet szedni. A patentszem más láncokkal is jó lehet, de nem mindegyikkel (pl az outimon a HG-s láncomra simán felment, de a régi montis KMC láncra az istenért sem akart felmenni).
#1804
Írta 2004. május 26. - 09:05

Lánc: azt hiszem kevertem a régi láncok levételének technikáját a mostani patentes dolgokkal... Tehát akkor pl. a mostani Sramokhoz nem is kell lánclevevõ?
Tom: az tényleg létezik, hogy a régi dolgok nem kompatibilisek az újakkal, ilyen terület a hajtómû-középtengely (monoblokk)-váz. Így elmondva nehéz elképzelni, hogy csúszhatott fel a középcsapágyig? A középtengely kicsi lenne(?). LEhet hogy el kell vinni "orvoshoz".
Tom: az tényleg létezik, hogy a régi dolgok nem kompatibilisek az újakkal, ilyen terület a hajtómû-középtengely (monoblokk)-váz. Így elmondva nehéz elképzelni, hogy csúszhatott fel a középcsapágyig? A középtengely kicsi lenne(?). LEhet hogy el kell vinni "orvoshoz".
#1805
Írta 2004. május 26. - 08:47

Tegnap leszedtem a peugeot orszagutim baloldali hajtokarjat, mert az mar nem az eredeti, hanem vmi tes#&@s, es idetlen millo alatetekkel meg 13 as csavarral volt fent es mindig lelazult.
Raknam fel a SACHS Quarz kart, fel is ment, de felcsuszott egesz a kozepcsapagyig valahogy, es emiatt szorult az egesz. De ekozben meg a lancvillatol tok messze volt grrrrr
Vissza az egesz, de akkor ez most milyen szabvany?
Most cserelhetek mindent? Ha barmit is akarok?
Ja es meg egy kerdes, a hatsoagy tengely tavja az mekkora? Kisebb mint a 135-os montie? Ranezesre igen... akkor viszont avval se kompatibilis, viszont a vaz vizszintes papucsu, tehat belemenne akkor egy BMX hatsoagy/persze 9es tengellyel/?
csao
Raknam fel a SACHS Quarz kart, fel is ment, de felcsuszott egesz a kozepcsapagyig valahogy, es emiatt szorult az egesz. De ekozben meg a lancvillatol tok messze volt grrrrr
Vissza az egesz, de akkor ez most milyen szabvany?
Most cserelhetek mindent? Ha barmit is akarok?
Ja es meg egy kerdes, a hatsoagy tengely tavja az mekkora? Kisebb mint a 135-os montie? Ranezesre igen... akkor viszont avval se kompatibilis, viszont a vaz vizszintes papucsu, tehat belemenne akkor egy BMX hatsoagy/persze 9es tengellyel/?
csao
#1806
Írta 2004. május 26. - 07:39

Pcycle: láncbontóval minden tipusu lánc egyformán bontható, viszont a visszapréselt tüske lehet hogy gyengíti a láncot. Épp ezért jobb a patent-szemes megoldás, itt biztos hogy nem roncsolódik a láncszem.
Üdv:G,Pityu
Üdv:G,Pityu
#1807
Írta 2004. május 25. - 10:12

A villán addig ne vágj semmit, amig ki nem próbáltad, melyik az optimális pozíció. Pár kör után irány haza, és levágni a stucni FÖLÖTT. Ha használsz diót, akkor egy hézagoló a stucni és a lock közé.
Ezt a sram láncos parát én sem értem. Satuval szét és kész. Aztán össze. Ennyi.
Ezt a sram láncos parát én sem értem. Satuval szét és kész. Aztán össze. Ennyi.
#1808
Írta 2004. május 25. - 09:40

en ugyan csak montin hasznalok sram lancot (pc59-et), de pont ugyanannyi szetszedni es osszerakni, mint a sh lancokat.
a patentszemnek pedig az a trukkje, hogy finoman hajlitgatni kell, mint mikor osszerakas utan ropogtatod a lancot es akkor konnyen szetjon.
a patentszemnek pedig az a trukkje, hogy finoman hajlitgatni kell, mint mikor osszerakas utan ropogtatod a lancot es akkor konnyen szetjon.
#1809
Írta 2004. május 25. - 09:25

Sziasztok!
A következõ kérdéssel fordulok hozzátok. Az A-HEAD kormány esetén, hány miliméterrel kell a villa csövet a stucni felsõ síkja alatt levégni, gondolom a dió a stucnit és azon keresztül a csapágyakat szorítja össze?! Egyáltalán hogy érdemes a kormánymagasságot beállítani? Az építendõ váz (vázméret: 52-54) fejcsöve elég rövid a mostanihoz képest (58), ha ezt a "vázbeállítást" akarom használni, 4 cm-rel kellene a stucnit megemelni, úgy hogy a stucnit már megfordítottam?! Ezidáig sehol nem tudtak elfogadható választ adni
.
Sívesen várom az ötleteket!
Elõre is köszi
A következõ kérdéssel fordulok hozzátok. Az A-HEAD kormány esetén, hány miliméterrel kell a villa csövet a stucni felsõ síkja alatt levégni, gondolom a dió a stucnit és azon keresztül a csapágyakat szorítja össze?! Egyáltalán hogy érdemes a kormánymagasságot beállítani? Az építendõ váz (vázméret: 52-54) fejcsöve elég rövid a mostanihoz képest (58), ha ezt a "vázbeállítást" akarom használni, 4 cm-rel kellene a stucnit megemelni, úgy hogy a stucnit már megfordítottam?! Ezidáig sehol nem tudtak elfogadható választ adni

Sívesen várom az ötleteket!
Elõre is köszi
#1810
Írta 2004. május 25. - 08:17

Pityu: tehát akkor láncbontóval sem lehet egyszerûen megbontani egy Sram láncot? (eddig sramot még nem bontottam, más könnyen lejött)
#1811
Írta 2004. május 24. - 23:15

Szerintetek hogyan lehetne 31,8-as befogóátmérõjû kormányra feltenni a flightdeck bilincsét? Elég bután néz ki a vékonyabb részen...
#1812
Írta 2004. május 24. - 17:49

Henger,Pcycle: a sram patent szemet tényleg tényleg nehéz bontani , nekem is csak az utóbbi idõben sikerült rájönnöm a trükkjére. Viszont a connexé könnyen nyílik, néha a sram-hoz is ezt használom.Se terepen ,se országúton nem esett még szét egy sem.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1813
Írta 2004. május 24. - 14:14

Ha tényleg 6-10 éves, bele kellene mennie. A SAchs Huret váltó sokkal régebbi (és egyébként nagyon jó strapabíró volt), bár lehet hogy még sokáig kapható volt, vagy áttette régibbrõl az újabb vázra (nekem Favoriton volt Sachs, kb. '85-ös volt).
#1814
Írta 2004. május 24. - 13:52

A vaz egy peugeot acelvaz (103 carbolita csovek) Sachs huret cuccok. En olyan 10 evesre saccolom.
De semmi infom nincs rola, az elozo tulaj szerint 6 eves, de szerinem regebbi.
De semmi infom nincs rola, az elozo tulaj szerint 6 eves, de szerinem regebbi.
#1815
Írta 2004. május 24. - 13:12

Henger: láncleszedõvel sem tudtad megbontani? Ha ezzel sem megy, lehet hogy "összsült" a lánc. Visszatenni pedig biztos képtelenség enélkül.
Tom: a kérdés az, hogy a hajtókar és a monoblokk passzol-e együtt? Ha jó régi a hajtómû akkor elképzelhetõ, hogy nem megy a négyszöges monoblokkal. Vagy a vázba belefér-e a monoblokk? Általában belefér, megintcsak a kor a kérdés, 90 elõttiekben nem nagyon. És a hossz is fontos, fõleg régi vázak esetén!
Tom: a kérdés az, hogy a hajtókar és a monoblokk passzol-e együtt? Ha jó régi a hajtómû akkor elképzelhetõ, hogy nem megy a négyszöges monoblokkal. Vagy a vázba belefér-e a monoblokk? Általában belefér, megintcsak a kor a kérdés, 90 elõttiekben nem nagyon. És a hossz is fontos, fõleg régi vázak esetén!
#1816
Írta 2004. május 24. - 12:08

Van egy regi peugeot versenybiciklim.
Az elozo tulaj elhagyta a bal oldali hkart. Helyette vmi vacak van fent. A jobb oldali vmi SFRANCE vagy milyen nevu.
Mivel a kozepcsapagy kattog ezert raknek bele monoblokkot /bar mintha zsirzogombot is lattam volna ;)/ kerdes hogy szerintetek belemegy pl a 2E ft os truvativ negyszoges monoblokk? Ugyanaz a menet, meg a negyszog is ugyanolyan? Persze meg a tengelyhossz is jo kerdes...
Az elozo tulaj elhagyta a bal oldali hkart. Helyette vmi vacak van fent. A jobb oldali vmi SFRANCE vagy milyen nevu.
Mivel a kozepcsapagy kattog ezert raknek bele monoblokkot /bar mintha zsirzogombot is lattam volna ;)/ kerdes hogy szerintetek belemegy pl a 2E ft os truvativ negyszoges monoblokk? Ugyanaz a menet, meg a negyszog is ugyanolyan? Persze meg a tengelyhossz is jo kerdes...
#1817
Írta 2004. május 24. - 12:01

#1818
Írta 2004. május 24. - 09:13

Hát pont ez az hogy nem lehetne akárhányszor szétszedni ugyanazt a patentet, mert így lehet láncszakadást kapni, persze nem könnyû tekeréseknél. Nagy erõhatásnál gonodolom szétnyílhat a már bontogatott lánc. Én sem gondoltam erre amíg a saját szememmel nem láttam az út szélén láncát szerelõ oútist. Végül is saját tapasztalatból nem tudom, mert nem kockáztatom meg. Célszerszám nélkül pedig hogy lehet leszedni? (én legalábbis csak ezzel tudom szétszedni) Állítólag olyan lánc is van amit szét lehet szedni, csak újra nem lehet normálisan összetenni.
#1819
Írta 2004. május 21. - 23:21

Pcycle:miért is kell patent szemet venni?A Connex-hez és a Sramhoz adják az új lánc dobozában, és ezt akárhányszor szét lehet szedni szerszám nélkül, meg össze is lehet rakni.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1820
Írta 2004. május 21. - 08:44

Hézagoló természetesen van benne, mert az agy 8-as, az egész váltórendszer tökéletesen mûködik, semmivel sem rosszabb, mint az Ultegra, legalábbis egyelõre! (a Sora hátsóváltó jó, de sokat nem bír ki) Az értelme az, hogy eredetileg 7-es váltóm volt, és közben le kellett cserélni és a váltókarom is 7-es. Lecserélni az egész rendszert nincs értelme, mert ez a kerékpárom egy régi edzõbicikli, komolyabban költeni rá luxus lenne.
A lánc le-felszedéssel az a gond, hogy akkor mindig kell venni patentszemet. Egyszerûbb csak a kereket cserélgetni, de még gondolkodok a dolgon.
A lánc le-felszedéssel az a gond, hogy akkor mindig kell venni patentszemet. Egyszerûbb csak a kereket cserélgetni, de még gondolkodok a dolgon.