Engem régen szponzorált a Rogloff még montiban egy ideig. És tapasztalat hogy kb 2x annyit bír mint egy jóminõségû Shimano (HG9x)
Pedig nem értem miért nem használják máshol, amikor 5mp alatt tökéletesen meg lehet nézni hogy milyen állapotú a lánc...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1401
Posted 2005. February 21. - 14:12

#1402
Posted 2005. February 21. - 13:41

A Czernynél (Zuhatag sor) is láttam egyszer régen egy nyúlásmérõt, de annyira drága volt, hogy lehet, nem foglalkoznak vele. PErsze nem a km számít, mert ki milyen erõs, meg hogy használja, aszerint bír többet v. kevesebbet, de nem terjed valahogy ez a mérõ. EGyébként vizuálisan is látszik meg érezni is tekerés közben ha kopott (bár ekkor már biztos 0,1 felett van).
Apropó Rohloff: állítólag van nekik egy titán lánc, ami "örökhajtós", vagyis nagyon sokat bír, kb. 20e km-ert...
Apropó Rohloff: állítólag van nekik egy titán lánc, ami "örökhajtós", vagyis nagyon sokat bír, kb. 20e km-ert...
#1403
Posted 2005. February 21. - 12:14

Bikeland Kerékpárüzlet Veszprém
www.bikeland.hu
:-)))
kicsit hazabeszéltem, mert bátyám boltja. De Veszprémben tudtommal minden boltban van ilyen, absz. nem drága a szerkentjû és bárkinek szivességbõl megmérik:
http://www.mtbr.com/...f_Caliber_2.jpg - itt egy kép róla
használata: oldalanként 2 kiálló rész - az egyiket beilleszted a láncszemek közé a másikat meg megpróbálod benyomni másik láncszemek közé- ha sikerült akkor annyival min. megnyúlott már a lánc. A két oldal persze a 2 különbözõ nyúlás mércéje (0.075 lassan csereérett, 0.1 azonnali csere)
Remélem jól magyaráztam.
www.bikeland.hu
:-)))
kicsit hazabeszéltem, mert bátyám boltja. De Veszprémben tudtommal minden boltban van ilyen, absz. nem drága a szerkentjû és bárkinek szivességbõl megmérik:
http://www.mtbr.com/...f_Caliber_2.jpg - itt egy kép róla
használata: oldalanként 2 kiálló rész - az egyiket beilleszted a láncszemek közé a másikat meg megpróbálod benyomni másik láncszemek közé- ha sikerült akkor annyival min. megnyúlott már a lánc. A két oldal persze a 2 különbözõ nyúlás mércéje (0.075 lassan csereérett, 0.1 azonnali csere)
Remélem jól magyaráztam.
#1404
Posted 2005. February 21. - 11:02

#1405
Posted 2005. February 21. - 09:47

erre van egy egyszerû módszer: Rohloff Caliber - jobb bringaboltokban van és meg lehet vele mérni a lánc nyúlását... 0.075 mm aminél már érdemes kicserélni, 0.1 akkor már nagyon kuka.
nem a km számít
nem a km számít
#1406
Posted 2005. February 21. - 09:31

Azt a boltosok meg a gyártól mondják, hogy 2e km-ként cseréld a láncot, hogy fogyjon, semmi baja. Annyit mondjuk érdemes megtenni, hogy amíg egy fogsor elkopik két láncot feltenni. Kb. 12-15e km-ig érdemes egy fogast gyötörni, s ezalatt 2-3 láncot "elhasználni". A láncok nem nyúlnak szét teljesen ezalatt sem, de eddig optimális teljesítményük. Mindez amatõrökre áll, a profiknál persze más a dolog, õk versenyeket tényleg széthajthatják a láncot 1500-2e km-en.
#1407
Posted 2005. February 20. - 15:04

általában gond nélkül elmegy 10-12.000km-t egy lánc+sor garnitúra.
Most valami 9es SRAM-láncot és a már említett R9es sort használom. tavaly áprilisban került fel, azóta 8-8500km ment bele. Még nem érzetem teljesítménycsökkenést, egyszer vettem ki belõle, a megnyúlás miatt volt szükség rá. Már tervezem(anyigiakban számolok vele) a cseréjét, szerintem 1-2 hónapot még elmegy.
Volt Campa Record láncom is, 18.000km és másfél év után váltam meg tõle, utánna az öcsém még elment vele kb. 4-5000km-t...tehát 20.000nél többet bír, de lehet,h csak egyedi eset volt. Még a Malinál vettem mikor kiárusították 5900-ért...jó bizmisz volt!!!
Most valami 9es SRAM-láncot és a már említett R9es sort használom. tavaly áprilisban került fel, azóta 8-8500km ment bele. Még nem érzetem teljesítménycsökkenést, egyszer vettem ki belõle, a megnyúlás miatt volt szükség rá. Már tervezem(anyigiakban számolok vele) a cseréjét, szerintem 1-2 hónapot még elmegy.
Volt Campa Record láncom is, 18.000km és másfél év után váltam meg tõle, utánna az öcsém még elment vele kb. 4-5000km-t...tehát 20.000nél többet bír, de lehet,h csak egyedi eset volt. Még a Malinál vettem mikor kiárusították 5900-ért...jó bizmisz volt!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1408
Posted 2005. February 20. - 11:58

Na attól én is falnak megyek. Te milyen gyakran cseréled a láncot. Én úgy szoktam, hogy két láncom van és 2000km ig az egyiket használom majd átrakom a másikat és két váltás után lesz belõle dísz. Így mind a kettõbe 4e - 4ekm lesz.
#1409
Posted 2005. February 20. - 11:46

Én shimano rendszert használok, nagy elõnye,h a kopó alkatrészeketánc, sor) más céges is csinálnak hozzá(SRAM, Bike+, ...stb.)
A campa sorok és a láncok viszont méregdrágák, és csak a gyárit tudod beszerezni.
Én pl. SRAM R9-es sorral megyek 10-15.000km-t el lehet vele menni, utánna is jó, de már csak edzésre. Súlyban ultegra szinten van(11-23 : 210g) míg árban annak a töredéke: 11.000Ft.
Ezzel ellentétben ha egy tartós, campa sort akarsz venni, 25.000-nél kezdõdik a dal. de egy Chorus v. Centaur 30e felett van. És súlyban...220-240g...ami elhanyagolható.
Hogy mennyit bír, nemtudom, régen mentem campával, de "csak" kb. fél évet(6-7000km).
Nem tudom megérteni azokat, akik 1500km-enként láncot és sort cserélnek...minek??????
A campa sorok és a láncok viszont méregdrágák, és csak a gyárit tudod beszerezni.
Én pl. SRAM R9-es sorral megyek 10-15.000km-t el lehet vele menni, utánna is jó, de már csak edzésre. Súlyban ultegra szinten van(11-23 : 210g) míg árban annak a töredéke: 11.000Ft.
Ezzel ellentétben ha egy tartós, campa sort akarsz venni, 25.000-nél kezdõdik a dal. de egy Chorus v. Centaur 30e felett van. És súlyban...220-240g...ami elhanyagolható.
Hogy mennyit bír, nemtudom, régen mentem campával, de "csak" kb. fél évet(6-7000km).
Nem tudom megérteni azokat, akik 1500km-enként láncot és sort cserélnek...minek??????
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1410
Posted 2005. February 19. - 19:07

Azt hiszem az elöbb elszúrtam. Szóval a campaval lefele a teljes sort végig lehet váltani, felfele hármat. Bocs, de úgy látszik hosszú volt a tél:(
Potty!
Nem tudom mival összehasonlítani, mert csak ezen kívül egy acera-val szerelt montit hajtottam hosszú távon, de ott már 5e km-enként romlott a fogsor-lánc teljesítménye.
Az outit én használtan vettem, kb 4e km-el, én tettem bele tavaly 10 ezret. Cseréltem láncot, de csak a biztonság kedvéért, mert nem tudtam, az elõzõ tulaj, hogy bánt vele, de semmi baja nem volt. Fogsor cserét tavaszra tervezem, de azt is csak azért, mert 12-23 van fenn, és ez nekem kicsit erõs 53-39 tányérral. Lényeg a lényeg kb 15e km után én semmi baját nam látom . Egyébként kb 57 kg vagyok néha elmegyek egy -egy versenyre, szóval lehet, hogy nem én vagyok az ideális tesztalany ilyen téren, de télen is esõben is tekerek,tehát kapja rendesen, de próbaálom karbantartani. Szóval nekem elpusztíthatalannak tûnik, de biztosan van itt olyan aki jobban ért hozzá!
Ja,és 9-es Velocet használok, nekem elég. Egyébként
ógy érzem, hogy pl egy 105 és veloce közt teljesítményben, amatõr szinten nem lehet nagy külömbség, inkáb szimpátia kérdése lehet a választás. Persze lehet, hogy nem így van!
Potty!
Nem tudom mival összehasonlítani, mert csak ezen kívül egy acera-val szerelt montit hajtottam hosszú távon, de ott már 5e km-enként romlott a fogsor-lánc teljesítménye.
Az outit én használtan vettem, kb 4e km-el, én tettem bele tavaly 10 ezret. Cseréltem láncot, de csak a biztonság kedvéért, mert nem tudtam, az elõzõ tulaj, hogy bánt vele, de semmi baja nem volt. Fogsor cserét tavaszra tervezem, de azt is csak azért, mert 12-23 van fenn, és ez nekem kicsit erõs 53-39 tányérral. Lényeg a lényeg kb 15e km után én semmi baját nam látom . Egyébként kb 57 kg vagyok néha elmegyek egy -egy versenyre, szóval lehet, hogy nem én vagyok az ideális tesztalany ilyen téren, de télen is esõben is tekerek,tehát kapja rendesen, de próbaálom karbantartani. Szóval nekem elpusztíthatalannak tûnik, de biztosan van itt olyan aki jobban ért hozzá!
Ja,és 9-es Velocet használok, nekem elég. Egyébként
ógy érzem, hogy pl egy 105 és veloce közt teljesítményben, amatõr szinten nem lehet nagy külömbség, inkáb szimpátia kérdése lehet a választás. Persze lehet, hogy nem így van!
#1411
Posted 2005. February 19. - 18:47

Petee: Engem csak annyi érdekelne hogy mennyivel tartósabb a Campa. Velocebõl Neked 9sp, v. 10sp. van? Hány kilométerenként kell a hátsó fogsort cserélned? Nekem a sh.t (105ös kilences) 8e- 10e nél már muszály.
#1412
Posted 2005. February 19. - 13:45

Vittorio!
Én Campa veloce-t használok, sztem tökéletes.Sh-ból komolyabbat nem próbáltam csak sorat de nekem a campa mûködésre jobban bejött.Az fv kar fogása a sh-n kényelmesebb, de le nem cserélném a campat. Az tény hogy a váltókart határozottabban kell nyomogatni, de nekem pont ez tetszik, szóval elég határozottan mûxik, amit én a soranal nem tapasztaltam (bár nem egy kategória)felfele 1-et lefele akér hényat kapcsolhatsz, az átdobó pedig úgy mûködik, hogy a fokozaton belül tudsz finoman szabályozni.
A fékek tökéletesek, ami NAGY baj az a hajtómû. Teljesen elavult technológia, bár nagyon szép, és nekem jól is mûködik, azért egyértelmû, hogy a sh fejlettebb:(
Hát ennyi!
Üdv
Peti
Én Campa veloce-t használok, sztem tökéletes.Sh-ból komolyabbat nem próbáltam csak sorat de nekem a campa mûködésre jobban bejött.Az fv kar fogása a sh-n kényelmesebb, de le nem cserélném a campat. Az tény hogy a váltókart határozottabban kell nyomogatni, de nekem pont ez tetszik, szóval elég határozottan mûxik, amit én a soranal nem tapasztaltam (bár nem egy kategória)felfele 1-et lefele akér hényat kapcsolhatsz, az átdobó pedig úgy mûködik, hogy a fokozaton belül tudsz finoman szabályozni.
A fékek tökéletesek, ami NAGY baj az a hajtómû. Teljesen elavult technológia, bár nagyon szép, és nekem jól is mûködik, azért egyértelmû, hogy a sh fejlettebb:(
Hát ennyi!
Üdv
Peti
#1413
Posted 2005. February 18. - 20:17

Szerintem a Nike alulmértetzi, vagy felülszámozza (nézõpont kérdése) a cipõit. Nekem van egy 45-ös Nike Kato cipõm, ami egy kicsit nyom, pedig más cipõbõl 43-asat hordok. Ha pl van utacai Nike cipõd és az is máshogy van számozva akkor ki lehet találni, hogy mekkora kell.
Az Adidas is ilyen, az is máshogy számoz, mint kéne, mert abból több utcai cipõm is van és mind 44-es.
Az Adidas is ilyen, az is máshogy számoz, mint kéne, mert abból több utcai cipõm is van és mind 44-es.
One planet, one tribe...
#1414
Posted 2005. February 18. - 16:35

Egy kis kitérõ.
Egy barátom kint van Németországban, és gondoltam, hogy megkérem hozzon nekem bringás cuccokat. Ám a cipõ „rendelésénél” fenn akadtam, merthogy ugyebár pontos méretet nem tudok mondani.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy egy szám eltérés gondot okozhat-e? Tudom az lenne a legjobb, ha itthon felpróbálnám és… De tudjuk, hogy itthon nem válogathatunk kedvünkre.
Egyébként egy Nike, vagy egy Adidas modellre gondoltam. Nagyot tévedek akkor, hogyha pl. az utcai cipõm méretét mondom az adott márkának megfelelõen? Szóval ez így fog mûködni, vagy kénytelen leszek kicsi, de drága hazánkban shoppingolni?:mad:
Egy barátom kint van Németországban, és gondoltam, hogy megkérem hozzon nekem bringás cuccokat. Ám a cipõ „rendelésénél” fenn akadtam, merthogy ugyebár pontos méretet nem tudok mondani.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy egy szám eltérés gondot okozhat-e? Tudom az lenne a legjobb, ha itthon felpróbálnám és… De tudjuk, hogy itthon nem válogathatunk kedvünkre.
Egyébként egy Nike, vagy egy Adidas modellre gondoltam. Nagyot tévedek akkor, hogyha pl. az utcai cipõm méretét mondom az adott márkának megfelelõen? Szóval ez így fog mûködni, vagy kénytelen leszek kicsi, de drága hazánkban shoppingolni?:mad:
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1415
Posted 2005. February 18. - 15:58

Éppen ez benne a lényeg, hogy az akció miatt nincs plusz pénz költve így pedig nekem megérte hiszen annyiért kaptam a 2 agyat mintha vettem volna egy 105-ös hátsót. Mivel most nincs kerekem, mert eladtam és mindenképpen építettni akartam 1-et így nekem pont a lehetõ legjobbkor jött a dolog.
#1416
Posted 2005. February 18. - 15:01

és megéri a plussz pénzt amit az agyakra költesz, hogy könnyebb legyen? a keréknél azt hiszem az agyak tömege számít legkevésbé, tehát a könnyû felnit, küllõt, gumikat jobban meg lehet érezni.
más: campa userektõl kérdezném - mert én még nem próbáltam - , hogy a fvkar kezelése tényleg csuklógyilkos?
más-e a shimanohoz képest olyan szempontból, hogy egy kattintás egyszerre csak egy fogaskereket vált, vagy egyszerre többet is?
az átbobó pozicionált, vagy oda állítod ahova akarod?
mennyit ront (ha egyáltalán) a váltás teljesítményen az, hogy a bowden a bandázs alatt van?
milyen márkákkal helyettesíthetõ a campa hajtómû, ha a négyszögtengelyesnél jobbat akarsz (mehet pl. 105 octalink, 105-ös középcsapággyal)?
v,
más: campa userektõl kérdezném - mert én még nem próbáltam - , hogy a fvkar kezelése tényleg csuklógyilkos?
más-e a shimanohoz képest olyan szempontból, hogy egy kattintás egyszerre csak egy fogaskereket vált, vagy egyszerre többet is?
az átbobó pozicionált, vagy oda állítod ahova akarod?
mennyit ront (ha egyáltalán) a váltás teljesítményen az, hogy a bowden a bandázs alatt van?
milyen márkákkal helyettesíthetõ a campa hajtómû, ha a négyszögtengelyesnél jobbat akarsz (mehet pl. 105 octalink, 105-ös középcsapággyal)?
v,
#1417
Posted 2005. February 18. - 09:30

Egy picit visszakanyarodnék az agy témához.
Ahogy Dagi említette a Zöldpontban átalakítják az Amercian Classic hátsó agyat outi-sra, plusz költséggel nem jár (eredeti AC nem a Zoogie-s). Már csak ezüst színben van nekik illetve az elsõ agyból nincs már a 68-gromsból hanem csak az erõsebb fajta montis van aminek a súlya 118gr. De szerintem még így is bõven megéri az árat. Gyorszár nem jár hozzá.
Akinek esetleg kell szerintem gyorsan csapjon le rá, mert állítólag már nem sok van. Az átalakítás 1-2 napot vesz igénybe, de telefonon is elfogadják a rendelést.
A hátsó agy súlya 231gr.
Ahogy Dagi említette a Zöldpontban átalakítják az Amercian Classic hátsó agyat outi-sra, plusz költséggel nem jár (eredeti AC nem a Zoogie-s). Már csak ezüst színben van nekik illetve az elsõ agyból nincs már a 68-gromsból hanem csak az erõsebb fajta montis van aminek a súlya 118gr. De szerintem még így is bõven megéri az árat. Gyorszár nem jár hozzá.
Akinek esetleg kell szerintem gyorsan csapjon le rá, mert állítólag már nem sok van. Az átalakítás 1-2 napot vesz igénybe, de telefonon is elfogadják a rendelést.
A hátsó agy súlya 231gr.
#1418
Posted 2005. February 17. - 12:25

Tudom hogy nem egyszerû, azért kérdeztem hátha valaki tud. Az Rsxel az a bajom hogy nem tetszik, akkor már inkább rx100. Meg olyan hülyén nézne ki egy full 600as bicón egy rsx (tudom picit sznob vagyok).
Viszont megpróbáltam egy olyan megoldást hogy a hátsó hetes racsnira felraktam 8db fogaskereket. Egy 12-25ös 9sp 105ösrõl leszedtem a 25öst, így lett 12-23as. A lényeg hogy tök paszentos lett hátul és 9es fvkal tökéletesen váltható mind a nyolc fokozat.(Nyolcas fvkal nem megy a dolog, mert az más mennyiségû bowdent húz mint a 9es).
Viszont megpróbáltam egy olyan megoldást hogy a hátsó hetes racsnira felraktam 8db fogaskereket. Egy 12-25ös 9sp 105ösrõl leszedtem a 25öst, így lett 12-23as. A lényeg hogy tök paszentos lett hátul és 9es fvkal tökéletesen váltható mind a nyolc fokozat.(Nyolcas fvkal nem megy a dolog, mert az más mennyiségû bowdent húz mint a 9es).
#1419
Posted 2005. February 17. - 11:06

régebbi shimano cuccokat valóban hirdette vki a fórumban, valami olyan szöveggel, hogy bringaépítés: Zergének, Remák Zolinak már bevált. ott volt szó ilyesmikrõl.
#1420
Posted 2005. February 17. - 09:41

Potty: ha csak az agyat cseréled és a felni marad, akkor nem kell más küllõméret, feltéve ha nem más formátumút veszel, mint eddig volt (pl. az eddigi Shimano agy helyett magas peremeset, pl. hátsó AmClassic agyat).
600-as fékváltókar nem lesz egyszerû, az RSX gyakoribb, nézz be itt az apróban, már egyszer mintha láttam volna hirdetni.
600-as fékváltókar nem lesz egyszerû, az RSX gyakoribb, nézz be itt az apróban, már egyszer mintha láttam volna hirdetni.