Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#1421
Írta 2005. február 16. - 22:15

A másik: keresek 600as 8as fékváltókart, nem tudtok valahol eladót? Akár megkímélt használtat is.
#1422
Írta 2005. február 15. - 13:15

Mondjuk a 12 küllõs kerék elég vastag, viszonylag nehéz aero-profilos felnivel van...de úgy gondolom, hogy azt ellensúlyozza a dupla mennyiségû küllõ, fõleg hogy ennél egyenletesen oszlanának el. Úgyis ott a gyenge a kevésküllõs gyári kerék, ahol (relatíve) hosszú szakaszon nincs küllõ.Tanulmányoztam a bringaösszeállítást, hát mindig tanul az ember... Ha 12 küllõs kerék is elmegy, akkor nem kell félni 24-estõl. De ha kitörik egy küllõ, akkor egykerekezés hazáig...
Péter
Ui: Viszont egyenlõre nincs hír a felnikrõl...:cry:

#1423
Írta 2005. február 15. - 10:58

#1424
Írta 2005. február 15. - 10:19

#1425
Írta 2005. február 14. - 18:40

Olyasmi...a mostani hibrid bicajomban (monti váz, outi kormány, fékváltókarok stb) ún. "speed"-kerék van, 36-os triatlonfelni (571-es) 36-os STX-RC agyakban, 12 küllõvel fûzve.:scared: Ez (amellett, hogy qrva jól néz ki) állatul megy (a montikerék után), és belemegy a montivázba, így nem kellett egyszerre egy komplett outit összeraknom. Már van fékváltókarom, váltók, kormány stb, most keresek vázat és kerekeket. A Ritchey WCS agyakat meg sem mertem kérdezni, mennyibe kerülnek (feltéve, ha van Mo-on..állítólag nincs), de a 24-es felni bármelyik sima 36-os agyba prímán befûzhetõ. Így az agy egy kicsit nehezebb, ellenben 10 ropi együtt a kettõ...elvileg a felni is annyi lesz párban, így ezt nem tudja überelni ár/teljesítmény arányban semmi. Ha ez összeáll, akkor 672g és 908g lesz a két kerék gyorszárral, összesen 30-32 ezerbõl...Reméljük, nem lesz gond, de PEsten ne menj vele sokat, mert a 36ly sem bírják. Hogy is írtad: 24-es felnihez 36ly agy lesz?? Hogy lesz az kicentrírozva, meg aztán...? Miért nem Ritchey aggyal fûzik, minden lyukszámhoz kell legyen agy is. Vagy ez már Nyugat PAkisztán, azért van Ritchey felni, de nincs hozzá agy?

Péter

#1426
Írta 2005. február 14. - 16:31

#1427
Írta 2005. február 14. - 14:57

Ettõl egy kicsit én is tartottam, de most már mindegy, rászántam magam. Elment a rendelés a felnire, ha van, akkor ez lesz...legfeljebb szívok. Ha nincsen, akkor megy tovább az agyalás.Dagi: ok, hogy vékony vagy, de azért hátra Mo.-on kell a min. 28 küllõszám, fõleg egy könnyû, 395 gr.-os felnin és könnyített küllõkkel; elõre mehet a 24-es. Persze ha csak versenykerék lesz és/vagy nem baj, ha nem tart soká, akkor jó a 24 -es is. Itt a Bikemag hirdetésben egyébként van fent Zipp400 karbon kerékszett 75e Ft-ért, tömegben 1500 gr. körül lehet + nagyon mély a felni , de kell hozzá speciális fékgumi!
A 75 nekem sok, ez csak második bringa lesz a monti mellett (egyenlõre;) ), és amit írtam, az kb. 30-32-bõl megvan...és "csak" 1580g gyorszárral.
A 28-as hátsóval csak az a baj, hogy nincsen hozzá agy (Mo-on). A 24-es felni megy 36-os aggyal, de a 28-ast csak 28-asba lehet befûzni. Persze gondolom, hogy nem véletlenül az a párja a 24-es elsõnek, dehát ez itt Nyugat-Ukrajna...
Péter

#1428
Írta 2005. február 14. - 13:03

Dagi: ok, hogy vékony vagy, de azért hátra Mo.-on kell a min. 28 küllõszám, fõleg egy könnyû, 395 gr.-os felnin és könnyített küllõkkel; elõre mehet a 24-es. Persze ha csak versenykerék lesz és/vagy nem baj, ha nem tart soká, akkor jó a 24 -es is. Itt a Bikemag hirdetésben egyébként van fent Zipp400 karbon kerékszett 75e Ft-ért, tömegben 1500 gr. körül lehet + nagyon mély a felni , de kell hozzá speciális fékgumi!
#1429
Írta 2005. február 14. - 12:27

Mennyit ér szerintetek egy 6-7 éves tökéletes állapotban levõ Moser Mavic kerekekkel,Shimano 600-as fékekkel és 105-ös váltókkal?
#1430
Írta 2005. február 14. - 09:54

Üdv!
#1431
Írta 2005. február 13. - 13:20

nem láttam még ilyen megoldást, de lehet,h jó ötlet.
elvileg ugya az erõhatások a fejcsõ alsó és felsõ részét érik, kézépen(ahol itt nincs anyag) ott elég alacsony terhelés jelentkezik. Más kérdés,h az a -pár gramm menyire megy a merevség rovására.
Ha tényleg súlyt nyertek a merevség és a tartósság mertartása mellett, akkor ehhez hooszú tervezõmunka, dárga alapanyag kellett, ami bizony nagyon magas árat vonz magával....de egy új fejlesztés, és szerintem nem lehet hülyeség....pár év múlva ki tudja, mi lesz belõle.
#1432
Írta 2005. február 12. - 23:21

van ezen az oldalon egy Look bringa. úgy tûnik, mintha az alsócsõ és a felsõcsõ nem lenne összeillesztve...
nem láttam még ilyen megoldást, nem tudom jó-e. egyébként azért tartom jónak azt a topikot, mert mégis másként mutatnak az ott szereplõ bringák a tulaj által lefényképezve, mint a katalógusokban
#1433
Írta 2005. február 12. - 22:42



Péter

#1434
Írta 2005. február 12. - 22:25

#1435
Írta 2005. február 12. - 12:01

Egyébként az egész kerék tömegét ha nézed, inkább a külsõ részén lévõ alkatrészekbe(Felni, küllõanya, belsõ, külsõ) érdemes több pénzt fektetni, mert ott érvényesül a "pörgettyû" hatás.
30km/h sebesség mellett kb. 3G(gravitáció 3szorosa) édvényesül a felninél. És ez a sebesség növekedésével hatványozottan növekszik. Így aztán képzeld csak el, mit jelent ez, mikor 1 mezõnyversenyen hajtasz 35-38as átlagot(ezzel amatõrben benne leszel az elsõ 40.ben).
Vagy ha 1 hegyi idõfutamon 25ös átlagot mész, még ott is érvényesül a dolog!!!
De nem minden a tömeg. Nézzd meg a Vittoria Open Corsa Evo CX-gumit. 215g 23mm méretben, ennél van lényegesen könnyebb gumi is(Vittoria mittudomény: 185g, Michlein Axial light 185g, Schwalbe Stelvio light 190g..stb.) mégis a profi csapatok fele a Vittoriára esküszik, mert ez adja a legjobb kompromisszumot. Ami fontos a defekt-védelem szempontjából az a szövetsûrûség(TPI) A vittoria a best, a maga 290TPI értékével. Ez annyit jelent,h colonként(25.4mm) 290szálból áll. Nagyon vékony szálak, nagyon-nagyon sûrûn. A másik véglet a schwalbe stelvio: 67TPI. Ez még egy éppen elfogadható érték...szerintem....monti gumiknál 40TPi a belépõ szint(2500Ft- körüli Conti gumik) de a jobbak(5000Ft körül) már 100-180TPI között mozognak.
Tehát szerintem schwalbe is megbízható(ezt is használja pár TT1-es csapat) a Vittoria pedig már professzionális kategória.
viszont ha veszel egy ultra-light gumit azt nem érdems hártyavékony Ultralight belsõvel használni. Viszont egy nagy szálsûrûségû, drágûb gumiba már biztonsággal betehetsz egy latex v. ultraligt belsõt.
Belsõ súlya:
hagyományos 500Ft-os IRC, és társai: 120-135g. (500-600Ft)
Könyebb(light) Semperit...stb. : 90-110g. (600-900Ft)
Latex: 65-100g (1000-2200Ft) Hátránya, hogy porózus, tehát engedi a levegõt, hetente 2szer fújni kell bele(edzésre nem ajánlatos, versenyzésre tökéletes, mivel 10szer nagyobb nyúlást képes elviselni, mint a hagyományos, így lényegesen ellenállóbb a felütéssel és a tüskékkel szemben...de erõl már volt szó pár hete itt.
Ultralight: 55-70g, 1-2000Ft körül, bátor versenyzõknek versenyre...hártyavékony...
Tehát egy pár jó belsõvel 70-100g-ot tudsz nyerni a perdületen...és ezt már megérzed!!!
Ennyit szerettem volna mondani.
#1436
Írta 2005. február 11. - 22:05

#1437
Írta 2005. február 11. - 20:59

A Zöldpontos agyak montisok, de átbuherálják a hátsót outisra...magyarul levágnak a tengelybõl 5 milcsit. Már sokat csináltak.Anno lehetet CR-350-es felnit kapni külön (9500HUF-os árra emlékszem), de tudomásom szerint nincs már a nagykerben illetve jelen állás szerint komplett kerék sincs.
A Zöldpontban kapható akciós AM Classic agy tuti, hogy outis? Mert nekem van egy olyan érzésem, hogy az is MTB-s sajna. Egy boltos szerint van rá esély, hogy idénre hoznak outis agyat a nagykerbe, de sajna legkorábban max tavaszra derül ki.
Aki számolgat a 32 küllõs hátsó agynak számoljon 240gr-mal (a MTB-s hátsó agyukat mértem le 0,5gr-os pontosságú mérleggel, gyorszár nélkül. A 68gr-os adat viszont teljesen pontos)
CR-350-est is kérdeztem, de nem ajánlják, mert "túl" könnyû, nehéz centírozni...újonnan is.
Péter

#1438
Írta 2005. február 11. - 20:53

A Zöldpontban kapható akciós AM Classic agy tuti, hogy outis? Mert nekem van egy olyan érzésem, hogy az is MTB-s sajna. Egy boltos szerint van rá esély, hogy idénre hoznak outis agyat a nagykerbe, de sajna legkorábban max tavaszra derül ki.
Aki számolgat a 32 küllõs hátsó agynak számoljon 240gr-mal (a MTB-s hátsó agyukat mértem le 0,5gr-os pontosságú mérleggel, gyorszár nélkül. A 68gr-os adat viszont teljesen pontos)
#1439
Írta 2005. február 11. - 20:38

1.) Zoggie orsz. agyak, Ritchey WCS felni, DT 2.0/1.5/2.0-es küllõ, alu anya, elöl-hátul 24 küllõ. Ez 672g ill. 908g gyorszárral együtt. Össz: 1580g
2.) Am. Classic agyak, Ritchey Comp felni, DT 2.0/1.5/2.0-es küllõ, alu anya, elöl-hátul 32 küllõ. Ez 675g ill. 868g gyorszárral együtt. Össz: 1543g
A második kb. másfélszer annyiba lenne, mint az elsõ, viszont merevebb, tartósabb, de kevésbé tetszetõs...ja, 60 kg vagyok, hízni nem fogok. Nagy különbség nincsen (súlyban), de az elsõnél a küllõk (hiánya) hozza be az agyak többletsúlyát, míg a másodiknál fordítva... Ha tudnátok segíteni a döntésben érvekkel, véleményekkel stb. azt megköszönném!
Péter
Ui: Én az elsõ felé hajlok...


#1440
Írta 2005. február 11. - 16:57

Szingó: ok. én is tudom hogy jobb, de macerás na, szóval én biztos nem térek át rá. Guta ütögetne egy defekt után kidobjak 10e Ft (felett). Különben a szingó elõtt is volt valami tömlõ megoldás, aztán jött a szingó.,és annak ellenére nem szorítja ki a peremes gumikat, hogy elõbb volt. Sõt a tufo öszvér megoldása (peremes-szingó) sem fogja, az az érzésem.