Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#1441
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Pcycle az Am. Classic agy pár ennyi. Fentebb errõl volt szó nem a felnikrõl.
Azért azt szá,old bele a könnyû szingó felnibe hogy ott nincs perem. Így egy 350grammos szingó kb. megfelel egy 400gos peremes felninek ami az erõsséget illeti.
Tpresident. Errõl a kétoldalas ragasztóról tudnál típust írni? Ez az a cucc amit padlószõnyeg lereagasztásához használnak? Kb. 5cm széles és baromi erõsen ragaszt. Már elegem van a palma texbõl, de a szingónál szeretnék maradni, mert szerintem jobb mint a peremes.

#1442
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
pcycle:
Írtam,h kompromisszum-mentes hegyi-kereket szerettem volna építeni, amit azon a 3-4 idõfutamra terveztem(Hegyi OB, Békás III., Nimród Kupa, Tatabányai idõfutam).
Így aztán tökmindegy,h mivel kapok defektet, ha defekt, akkor már édesminde1 a versenynek.
A szingo pedig nem olyan veszélyes,mint irtad, szerintem. Én telekérken használok szingot, miután megvettem a kereket, meg hozzá a szingot, körbeérdeklõdtem,h ki milyen technikára esküszik, végül a kétoldalas ragasztószalagra tettem le a voksomat, ami az OBI-ban (v. Praktikerben) lehet kapni 5-600Ft-os áron. Formára vágható, és igen erõsen ragad mindkét oldala. 4 idõfutam után(az egyiken 20fok volt, és esõ(vizes aszfalt) egy másikon 33-34fok és sikrázó napsütés volt, és délután 1 körül rajtoltam.)
Eddig nem volt gond vele(1 szezon).
A Sapim Laser küllõ súlya, amit reklámoznak 260mm hosszra vonatkozik, nekünk, nagykerekûeknek viszont fõleg az ambrosio felnihez 292-296mm-es kell. Ezért írtam többet, de a DT-húzott küllõje is hasonló súlyban van ilyen hosszban(+/- 5% eltérés).

Dagi kollega gondolom az agyakra gondolt...15.000ért nagyon jó vétel.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1443
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Nemhiába nem terjed el igazán, annak ellenére hogy súlyban verhetetlen.


Egy apró észrevétel: elõbb volt a szingó mint a külsõ+belsõ ;)
És a macerássága miatt szorult ki, viszont a profik körében elég sokan használják újra, mert defektnél teljesen mindegy milyen kereket kell cserélni...
Viszont Õk a profik, így meg kell fontolni megéri-e. De ha már rutinod van a cseréjében, akkor már semmivel se tart tovább a felrakása, mint egy "hagyományos" belsõ csere.

#1444
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
DAgi: mi ez a 15e Ft? Hátsó agy vagy felni? AmClassic felnit idáig nem lehetett kapni, hivatalosan 350 gr. lenne és peremes! De mondják jóval nagyobb a valóságos tömege.
Ha a Ritchey ennyire jó és olcsó, akkor ok., bár biztos nem annyira kezelt, mint a MAvic.
A Sapim Laser könnyített küllõ jóval könnyebb a fentebb megadottnál, de ára nagyon erõs(140Ft) és 70 kg. alattiaknak, meg jó útra való (szerelõk mindenkit lebeszélnek róla). Az Ambrosio Crono veszélyesen könnyû a magyar utakon, hajazza az egyszer használatos, eldobható kategóriát, arról nem is szólva, hogy a szingó nagyon macerás, ragasztgatni kell, ha keves a ragasztó lefordulhat, ha sok nehezen téped le defektkor, ill. el lehet dobni a gumit. Nemhiába nem terjed el igazán, annak ellenére hogy súlyban verhetetlen.

#1445
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Ha már Am. Classic: a ZöldPont-ban most akciós a pár...15.000 Ft. :scared: :scared:

Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1446
vittorio

vittorio

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
kissé más téma,
szerintetek lehet egyedi igények szerint 8-as sort összerakni?
ilyen kellene:

13-14-15-16-18-20-22-25

#1447
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Egyébként a tél során terveztem,h építek egy kompromisszumoktól mentes ultra-könnyû hegyi kereket, de végül nem úgy jöttek össze az anyagiak, inkább értelmesebb dologba fektettem a pénzt.
A lehetõ legkönnyebb kerék megépítése volt a cél:

Elsõ kerék: American Classic agy(68g) DT vagy Sapim 2-1.5-2mm küllõk(28 v. 32db ~190g) alu küllõanyák(kb. 25-35g) Ambrosio Crono F.20 felni(Szingos, 340!!! g). Ö.: 633g.

Hátsó kerék: American Classic agy(220g), a többi ugyanaz. Ö.: 785g.

E+H.: ~1420g.

Hozzá a szingok: Tufo Elite Jet, 160g/db.
Sor: SRAM R9 13-26. 215g.

Tehát az menetkész kerékszett: ~1960g
Kis ráhagyással is éppen 2kg-on felül.

Elég komoly kerék lett volna...talán egyszer, ha befut 1 kis pénz...

Egyébként árban így néz ki:
Am Classic agyak: 6500 + 14000Ft.= 20500Ft.
Küllõk: 64*130= ~8400Ft.
Felnik: 45EUR/db= 22.000Ft/pár
Gumik: 11.000Ft/db= 22.000Ft/pár
Sor: 11.000Ft
Küllõanyák: kb. 3-5000Ft.

Ö.: 85-88.000Ft.

Kicsit húzos, bár ha megnézed ennyiért kapod meg a Mavic Ksíyrium Equipe-t is, szárazon(sor gumik nélkül) és és az ugye ~1750g/pár. Hozzá két gumi: 420g(12000Ft), 2latex belsõ 150g(4000Ft) sor: 215g(11.000Ft). Tehát ~2535g, és +30.000Ft.

Gondoltam érdekel valakit...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1448
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Szerintem is jó a ritchey.
Én megyek évente 8-13.000km-t, és általában 2-3szor fordul elõ,h centíroznom kell. Többnyire küllõszakadás szokott elõfordulni. Ilyenkor végigmegyek az egész keréken, húzok a küllõkön ha túl lazák. Egyébként a centírozásra szoruló kerekek 85-90%-a azért kerül a mûhelyekbe, mert túl lazák a küllõk. Tehát nem a felni hibája, hanem nem feszítettek már eléggé a küllõk, ezért kap egy olyan ütést, mint korábban, de már nem tartják meg a küllõk a felnit a "pozícióban" ezért kezd ütni a felni(8as).
(Nyáron vittem egy bringásboltot 1edül, onnan tudom).
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1449
vittorio

vittorio

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
én ritchey aero road pro-t használok.
5000 km
nulla centrír
85-87 kg
nem tudom milyen küllõk, 105 agyak

#1450
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

A ritchey OCrWcs valóban könnyebb, de nem bír annyit mint a MAvic Open, nem is annyira merev. HA a tömeg nagyon számít, el lehet rajta gondolkodni versenykerékként, de mindennapi használatra talán nem a legjobb (sokat kellene centrírozni). De elsõ keréknek (28 ly), könnyített küllõkkel, AmClassic aggyal már versenytársa a MAvicnak, nagyon spéci versenykerék hozható ki (600 gr. alatt). Bár ehhez jó, ha 80/75kg körül/alatt vagy.

Én 60 kg vagyok :scared: , ezért is merek ilyeneken gondolkodni...
Meg láttam 5000-ért, az a fele a Mavicnak, és még elvileg könnyebb is.
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1451
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A ritchey OCrWcs valóban könnyebb, de nem bír annyit mint a MAvic Open, nem is annyira merev. HA a tömeg nagyon számít, el lehet rajta gondolkodni versenykerékként, de mindennapi használatra talán nem a legjobb (sokat kellene centrírozni). De elsõ keréknek (28 ly), könnyített küllõkkel, AmClassic aggyal már versenytársa a MAvicnak, nagyon spéci versenykerék hozható ki (600 gr. alatt). Bár ehhez jó, ha 80/75kg körül/alatt vagy.

#1452
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Esetleg Ritchey Aero Road PRO vagy WCS? :chin: Használt valaki ilyet? Vagy hallottatok tapasztalatokat? Elvileg 395g az elsõ, 415g a hátsó...és ELVILEG viszonylag jó áron lehet kapni.

Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1453
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Köszi a válaszokat! Szóval ha belefér a keretbe, akkor Mavic, de a többi sem sz@r...mondjuk olyan vagyok, hogy ha valamit veszek, akkor igyekszem jót venni, még ha kicsit felesleges is, persze ésszerû keretek között. Ezért gurul a montim is 517-eseken, az elsõ kerekem 680g...(gyorszárral):P :beer:
"Félek", hogy Open Prot fogok venni, pedig azért jóval drágább...
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1454
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
A mavic profi cucc, sok 8-10-15éves darab fut még belõlük, olyan, mint egy jó autómárka. Mercedesbõl is látsz régieket, ami megy-megy-megy...sokszázezer km-el...és csak megy. Ilyen a Mavic is.
Inkább azt kell megfizetni,h tuti,h nem lesz gondod vele.
De észszerû használat mellett egy 3000Ft-os Mach1 320-as felni is van olyan jó, mint egy Mavic. maximum 20-40g-al nehezebb.
Én évek óta nyûzok 1et a futárgépemen, hóba-sárba, télen-nyáron, sokszor 3-4báaron(622-23mm gumival), ütöm vágom a felnit, és még nincs baja(3 teljes év kb. 15000km).

Ha nem szenvedsz balesetet, minden felni(3000Ft-tól) bírni fogja sokáig.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1455
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Péter: A MAvic Open Pro nem hiába istenítik (de a többi mavic dolog is jó), valóban veri az össze többi fellelhetõt, összességében. EGy ilyenbõl jól összeállított kerék közelíti a gyáriakat. Könnyebbek vannak tõle, masszívabbak is, de együtt a kettõ nemigen, vagy legalábbis ritka és nálunk nem kapható (ha lenne kb. 30-50e Ft!). A Sun Assult pl. ca. 10 gr-mal nehezebb csak, de nem olyan merev és tartós. Persze jó az is, attól függ hol, mennyit, mennyire mész. hogy kétszer jobb-e azt nem lehet tudni, mert hogy is értelmezzem: kétszer kevesebbet kell centrírozni, kétszer merevebb, kétszer jobban gyorsítható, kétszer tovább tart?

#1456
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

Szia
Vegyed nyugodtan, én is ilyenen hajtok, 32 lyuk, könnyû, jó és megéri az árát. Ha ettõl könnyebbet v jobbat akarsz, sokkal többet kell fizetned.

Kösz, én is így gondolom. Még valami Ritchey felnit emlegettek, de az állítólag már nem kapható. Az Open Pro, amit meg mindenki istenít...húzós árban van. Egyébként van kétszer jobb, mint a Sun?:chin:
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1457
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Szia
Vegyed nyugodtan, én is ilyenen hajtok, 32 lyuk, könnyû, jó és megéri az árát. Ha ettõl könnyebbet v jobbat akarsz, sokkal többet kell fizetned.
Az éltes mester

#1458
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Milyen jó ár/érték arányú, könnyû felnit tudnátok javasolni egy 60 kg-s embernek? Én egy Sun Assault-ot :chin: néztem, az egész jónak tünt... Elõre is kösz!Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1459
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Végülis van benne valami...

#1460
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
Erre mondják hogy jó az "öreg" a háznál :P

Azért idõfutamon nem egy bolyban tekersz ahol esetenként a rosszabb utat is be kell vállalnod, szóval az if nem olyan veszélyes ilyen szempontból.
Meg tavaly nem autópályán volt? mert akkor...