Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1441
Írta 2005. február 11. - 12:36

Pcycle az Am. Classic agy pár ennyi. Fentebb errõl volt szó nem a felnikrõl.
Azért azt szá,old bele a könnyû szingó felnibe hogy ott nincs perem. Így egy 350grammos szingó kb. megfelel egy 400gos peremes felninek ami az erõsséget illeti.
Tpresident. Errõl a kétoldalas ragasztóról tudnál típust írni? Ez az a cucc amit padlószõnyeg lereagasztásához használnak? Kb. 5cm széles és baromi erõsen ragaszt. Már elegem van a palma texbõl, de a szingónál szeretnék maradni, mert szerintem jobb mint a peremes.
Azért azt szá,old bele a könnyû szingó felnibe hogy ott nincs perem. Így egy 350grammos szingó kb. megfelel egy 400gos peremes felninek ami az erõsséget illeti.
Tpresident. Errõl a kétoldalas ragasztóról tudnál típust írni? Ez az a cucc amit padlószõnyeg lereagasztásához használnak? Kb. 5cm széles és baromi erõsen ragaszt. Már elegem van a palma texbõl, de a szingónál szeretnék maradni, mert szerintem jobb mint a peremes.
#1442
Írta 2005. február 11. - 11:46

pcycle:
Írtam,h kompromisszum-mentes hegyi-kereket szerettem volna építeni, amit azon a 3-4 idõfutamra terveztem(Hegyi OB, Békás III., Nimród Kupa, Tatabányai idõfutam).
Így aztán tökmindegy,h mivel kapok defektet, ha defekt, akkor már édesminde1 a versenynek.
A szingo pedig nem olyan veszélyes,mint irtad, szerintem. Én telekérken használok szingot, miután megvettem a kereket, meg hozzá a szingot, körbeérdeklõdtem,h ki milyen technikára esküszik, végül a kétoldalas ragasztószalagra tettem le a voksomat, ami az OBI-ban (v. Praktikerben) lehet kapni 5-600Ft-os áron. Formára vágható, és igen erõsen ragad mindkét oldala. 4 idõfutam után(az egyiken 20fok volt, és esõ(vizes aszfalt) egy másikon 33-34fok és sikrázó napsütés volt, és délután 1 körül rajtoltam.)
Eddig nem volt gond vele(1 szezon).
A Sapim Laser küllõ súlya, amit reklámoznak 260mm hosszra vonatkozik, nekünk, nagykerekûeknek viszont fõleg az ambrosio felnihez 292-296mm-es kell. Ezért írtam többet, de a DT-húzott küllõje is hasonló súlyban van ilyen hosszban(+/- 5% eltérés).
Dagi kollega gondolom az agyakra gondolt...15.000ért nagyon jó vétel.
Írtam,h kompromisszum-mentes hegyi-kereket szerettem volna építeni, amit azon a 3-4 idõfutamra terveztem(Hegyi OB, Békás III., Nimród Kupa, Tatabányai idõfutam).
Így aztán tökmindegy,h mivel kapok defektet, ha defekt, akkor már édesminde1 a versenynek.
A szingo pedig nem olyan veszélyes,mint irtad, szerintem. Én telekérken használok szingot, miután megvettem a kereket, meg hozzá a szingot, körbeérdeklõdtem,h ki milyen technikára esküszik, végül a kétoldalas ragasztószalagra tettem le a voksomat, ami az OBI-ban (v. Praktikerben) lehet kapni 5-600Ft-os áron. Formára vágható, és igen erõsen ragad mindkét oldala. 4 idõfutam után(az egyiken 20fok volt, és esõ(vizes aszfalt) egy másikon 33-34fok és sikrázó napsütés volt, és délután 1 körül rajtoltam.)
Eddig nem volt gond vele(1 szezon).
A Sapim Laser küllõ súlya, amit reklámoznak 260mm hosszra vonatkozik, nekünk, nagykerekûeknek viszont fõleg az ambrosio felnihez 292-296mm-es kell. Ezért írtam többet, de a DT-húzott küllõje is hasonló súlyban van ilyen hosszban(+/- 5% eltérés).
Dagi kollega gondolom az agyakra gondolt...15.000ért nagyon jó vétel.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1443
Írta 2005. február 11. - 10:51

Nemhiába nem terjed el igazán, annak ellenére hogy súlyban verhetetlen.
Egy apró észrevétel: elõbb volt a szingó mint a külsõ+belsõ

És a macerássága miatt szorult ki, viszont a profik körében elég sokan használják újra, mert defektnél teljesen mindegy milyen kereket kell cserélni...
Viszont Õk a profik, így meg kell fontolni megéri-e. De ha már rutinod van a cseréjében, akkor már semmivel se tart tovább a felrakása, mint egy "hagyományos" belsõ csere.
#1444
Írta 2005. február 11. - 10:01

DAgi: mi ez a 15e Ft? Hátsó agy vagy felni? AmClassic felnit idáig nem lehetett kapni, hivatalosan 350 gr. lenne és peremes! De mondják jóval nagyobb a valóságos tömege.
Ha a Ritchey ennyire jó és olcsó, akkor ok., bár biztos nem annyira kezelt, mint a MAvic.
A Sapim Laser könnyített küllõ jóval könnyebb a fentebb megadottnál, de ára nagyon erõs(140Ft) és 70 kg. alattiaknak, meg jó útra való (szerelõk mindenkit lebeszélnek róla). Az Ambrosio Crono veszélyesen könnyû a magyar utakon, hajazza az egyszer használatos, eldobható kategóriát, arról nem is szólva, hogy a szingó nagyon macerás, ragasztgatni kell, ha keves a ragasztó lefordulhat, ha sok nehezen téped le defektkor, ill. el lehet dobni a gumit. Nemhiába nem terjed el igazán, annak ellenére hogy súlyban verhetetlen.
Ha a Ritchey ennyire jó és olcsó, akkor ok., bár biztos nem annyira kezelt, mint a MAvic.
A Sapim Laser könnyített küllõ jóval könnyebb a fentebb megadottnál, de ára nagyon erõs(140Ft) és 70 kg. alattiaknak, meg jó útra való (szerelõk mindenkit lebeszélnek róla). Az Ambrosio Crono veszélyesen könnyû a magyar utakon, hajazza az egyszer használatos, eldobható kategóriát, arról nem is szólva, hogy a szingó nagyon macerás, ragasztgatni kell, ha keves a ragasztó lefordulhat, ha sok nehezen téped le defektkor, ill. el lehet dobni a gumit. Nemhiába nem terjed el igazán, annak ellenére hogy súlyban verhetetlen.
#1446
Írta 2005. február 10. - 16:19

kissé más téma,
szerintetek lehet egyedi igények szerint 8-as sort összerakni?
ilyen kellene:
13-14-15-16-18-20-22-25
szerintetek lehet egyedi igények szerint 8-as sort összerakni?
ilyen kellene:
13-14-15-16-18-20-22-25
#1447
Írta 2005. február 10. - 16:09

Egyébként a tél során terveztem,h építek egy kompromisszumoktól mentes ultra-könnyû hegyi kereket, de végül nem úgy jöttek össze az anyagiak, inkább értelmesebb dologba fektettem a pénzt.
A lehetõ legkönnyebb kerék megépítése volt a cél:
Elsõ kerék: American Classic agy(68g) DT vagy Sapim 2-1.5-2mm küllõk(28 v. 32db ~190g) alu küllõanyák(kb. 25-35g) Ambrosio Crono F.20 felni(Szingos, 340!!! g). Ö.: 633g.
Hátsó kerék: American Classic agy(220g), a többi ugyanaz. Ö.: 785g.
E+H.: ~1420g.
Hozzá a szingok: Tufo Elite Jet, 160g/db.
Sor: SRAM R9 13-26. 215g.
Tehát az menetkész kerékszett: ~1960g
Kis ráhagyással is éppen 2kg-on felül.
Elég komoly kerék lett volna...talán egyszer, ha befut 1 kis pénz...
Egyébként árban így néz ki:
Am Classic agyak: 6500 + 14000Ft.= 20500Ft.
Küllõk: 64*130= ~8400Ft.
Felnik: 45EUR/db= 22.000Ft/pár
Gumik: 11.000Ft/db= 22.000Ft/pár
Sor: 11.000Ft
Küllõanyák: kb. 3-5000Ft.
Ö.: 85-88.000Ft.
Kicsit húzos, bár ha megnézed ennyiért kapod meg a Mavic Ksíyrium Equipe-t is, szárazon(sor gumik nélkül) és és az ugye ~1750g/pár. Hozzá két gumi: 420g(12000Ft), 2latex belsõ 150g(4000Ft) sor: 215g(11.000Ft). Tehát ~2535g, és +30.000Ft.
Gondoltam érdekel valakit...
A lehetõ legkönnyebb kerék megépítése volt a cél:
Elsõ kerék: American Classic agy(68g) DT vagy Sapim 2-1.5-2mm küllõk(28 v. 32db ~190g) alu küllõanyák(kb. 25-35g) Ambrosio Crono F.20 felni(Szingos, 340!!! g). Ö.: 633g.
Hátsó kerék: American Classic agy(220g), a többi ugyanaz. Ö.: 785g.
E+H.: ~1420g.
Hozzá a szingok: Tufo Elite Jet, 160g/db.
Sor: SRAM R9 13-26. 215g.
Tehát az menetkész kerékszett: ~1960g
Kis ráhagyással is éppen 2kg-on felül.
Elég komoly kerék lett volna...talán egyszer, ha befut 1 kis pénz...
Egyébként árban így néz ki:
Am Classic agyak: 6500 + 14000Ft.= 20500Ft.
Küllõk: 64*130= ~8400Ft.
Felnik: 45EUR/db= 22.000Ft/pár
Gumik: 11.000Ft/db= 22.000Ft/pár
Sor: 11.000Ft
Küllõanyák: kb. 3-5000Ft.
Ö.: 85-88.000Ft.
Kicsit húzos, bár ha megnézed ennyiért kapod meg a Mavic Ksíyrium Equipe-t is, szárazon(sor gumik nélkül) és és az ugye ~1750g/pár. Hozzá két gumi: 420g(12000Ft), 2latex belsõ 150g(4000Ft) sor: 215g(11.000Ft). Tehát ~2535g, és +30.000Ft.
Gondoltam érdekel valakit...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1448
Írta 2005. február 10. - 15:56

Szerintem is jó a ritchey.
Én megyek évente 8-13.000km-t, és általában 2-3szor fordul elõ,h centíroznom kell. Többnyire küllõszakadás szokott elõfordulni. Ilyenkor végigmegyek az egész keréken, húzok a küllõkön ha túl lazák. Egyébként a centírozásra szoruló kerekek 85-90%-a azért kerül a mûhelyekbe, mert túl lazák a küllõk. Tehát nem a felni hibája, hanem nem feszítettek már eléggé a küllõk, ezért kap egy olyan ütést, mint korábban, de már nem tartják meg a küllõk a felnit a "pozícióban" ezért kezd ütni a felni(8as).
(Nyáron vittem egy bringásboltot 1edül, onnan tudom).
Én megyek évente 8-13.000km-t, és általában 2-3szor fordul elõ,h centíroznom kell. Többnyire küllõszakadás szokott elõfordulni. Ilyenkor végigmegyek az egész keréken, húzok a küllõkön ha túl lazák. Egyébként a centírozásra szoruló kerekek 85-90%-a azért kerül a mûhelyekbe, mert túl lazák a küllõk. Tehát nem a felni hibája, hanem nem feszítettek már eléggé a küllõk, ezért kap egy olyan ütést, mint korábban, de már nem tartják meg a küllõk a felnit a "pozícióban" ezért kezd ütni a felni(8as).
(Nyáron vittem egy bringásboltot 1edül, onnan tudom).
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1449
Írta 2005. február 10. - 12:18

én ritchey aero road pro-t használok.
5000 km
nulla centrír
85-87 kg
nem tudom milyen küllõk, 105 agyak
5000 km
nulla centrír
85-87 kg
nem tudom milyen küllõk, 105 agyak
#1450
Írta 2005. február 10. - 10:13

Én 60 kg vagyok :scared: , ezért is merek ilyeneken gondolkodni...A ritchey OCrWcs valóban könnyebb, de nem bír annyit mint a MAvic Open, nem is annyira merev. HA a tömeg nagyon számít, el lehet rajta gondolkodni versenykerékként, de mindennapi használatra talán nem a legjobb (sokat kellene centrírozni). De elsõ keréknek (28 ly), könnyített küllõkkel, AmClassic aggyal már versenytársa a MAvicnak, nagyon spéci versenykerék hozható ki (600 gr. alatt). Bár ehhez jó, ha 80/75kg körül/alatt vagy.
Meg láttam 5000-ért, az a fele a Mavicnak, és még elvileg könnyebb is.
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme

#1451
Írta 2005. február 10. - 10:05

A ritchey OCrWcs valóban könnyebb, de nem bír annyit mint a MAvic Open, nem is annyira merev. HA a tömeg nagyon számít, el lehet rajta gondolkodni versenykerékként, de mindennapi használatra talán nem a legjobb (sokat kellene centrírozni). De elsõ keréknek (28 ly), könnyített küllõkkel, AmClassic aggyal már versenytársa a MAvicnak, nagyon spéci versenykerék hozható ki (600 gr. alatt). Bár ehhez jó, ha 80/75kg körül/alatt vagy.
#1452
Írta 2005. február 09. - 21:03

Esetleg Ritchey Aero Road PRO vagy WCS? :chin: Használt valaki ilyet? Vagy hallottatok tapasztalatokat? Elvileg 395g az elsõ, 415g a hátsó...és ELVILEG viszonylag jó áron lehet kapni.
Péter
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme

#1453
Írta 2005. február 09. - 19:05

Köszi a válaszokat! Szóval ha belefér a keretbe, akkor Mavic, de a többi sem sz@r...mondjuk olyan vagyok, hogy ha valamit veszek, akkor igyekszem jót venni, még ha kicsit felesleges is, persze ésszerû keretek között. Ezért gurul a montim is 517-eseken, az elsõ kerekem 680g...(gyorszárral)
:beer:
"Félek", hogy Open Prot fogok venni, pedig azért jóval drágább...
Péter

"Félek", hogy Open Prot fogok venni, pedig azért jóval drágább...
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme

#1454
Írta 2005. február 09. - 14:23

A mavic profi cucc, sok 8-10-15éves darab fut még belõlük, olyan, mint egy jó autómárka. Mercedesbõl is látsz régieket, ami megy-megy-megy...sokszázezer km-el...és csak megy. Ilyen a Mavic is.
Inkább azt kell megfizetni,h tuti,h nem lesz gondod vele.
De észszerû használat mellett egy 3000Ft-os Mach1 320-as felni is van olyan jó, mint egy Mavic. maximum 20-40g-al nehezebb.
Én évek óta nyûzok 1et a futárgépemen, hóba-sárba, télen-nyáron, sokszor 3-4báaron(622-23mm gumival), ütöm vágom a felnit, és még nincs baja(3 teljes év kb. 15000km).
Ha nem szenvedsz balesetet, minden felni(3000Ft-tól) bírni fogja sokáig.
Inkább azt kell megfizetni,h tuti,h nem lesz gondod vele.
De észszerû használat mellett egy 3000Ft-os Mach1 320-as felni is van olyan jó, mint egy Mavic. maximum 20-40g-al nehezebb.
Én évek óta nyûzok 1et a futárgépemen, hóba-sárba, télen-nyáron, sokszor 3-4báaron(622-23mm gumival), ütöm vágom a felnit, és még nincs baja(3 teljes év kb. 15000km).
Ha nem szenvedsz balesetet, minden felni(3000Ft-tól) bírni fogja sokáig.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1455
Írta 2005. február 09. - 14:17

Péter: A MAvic Open Pro nem hiába istenítik (de a többi mavic dolog is jó), valóban veri az össze többi fellelhetõt, összességében. EGy ilyenbõl jól összeállított kerék közelíti a gyáriakat. Könnyebbek vannak tõle, masszívabbak is, de együtt a kettõ nemigen, vagy legalábbis ritka és nálunk nem kapható (ha lenne kb. 30-50e Ft!). A Sun Assult pl. ca. 10 gr-mal nehezebb csak, de nem olyan merev és tartós. Persze jó az is, attól függ hol, mennyit, mennyire mész. hogy kétszer jobb-e azt nem lehet tudni, mert hogy is értelmezzem: kétszer kevesebbet kell centrírozni, kétszer merevebb, kétszer jobban gyorsítható, kétszer tovább tart?
#1456
Írta 2005. február 08. - 22:39

Kösz, én is így gondolom. Még valami Ritchey felnit emlegettek, de az állítólag már nem kapható. Az Open Pro, amit meg mindenki istenít...húzós árban van. Egyébként van kétszer jobb, mint a Sun?:chin:Szia
Vegyed nyugodtan, én is ilyenen hajtok, 32 lyuk, könnyû, jó és megéri az árát. Ha ettõl könnyebbet v jobbat akarsz, sokkal többet kell fizetned.
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme

#1457
Írta 2005. február 08. - 22:06

Szia
Vegyed nyugodtan, én is ilyenen hajtok, 32 lyuk, könnyû, jó és megéri az árát. Ha ettõl könnyebbet v jobbat akarsz, sokkal többet kell fizetned.
Vegyed nyugodtan, én is ilyenen hajtok, 32 lyuk, könnyû, jó és megéri az árát. Ha ettõl könnyebbet v jobbat akarsz, sokkal többet kell fizetned.
Az éltes mester
#1459
Írta 2005. február 05. - 01:31

#1460
Írta 2005. február 04. - 18:22

Erre mondják hogy jó az "öreg" a háznál 
Azért idõfutamon nem egy bolyban tekersz ahol esetenként a rosszabb utat is be kell vállalnod, szóval az if nem olyan veszélyes ilyen szempontból.
Meg tavaly nem autópályán volt? mert akkor...

Azért idõfutamon nem egy bolyban tekersz ahol esetenként a rosszabb utat is be kell vállalnod, szóval az if nem olyan veszélyes ilyen szempontból.
Meg tavaly nem autópályán volt? mert akkor...