Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#941
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 posts
A gumi témára visszatérve, el kell dönteni hogy mire szeretné használni az ember. A világszintû profikhoz azért nem érdemes mérni magunkat, mert 1: a gyártók csúcsmodelljeit használják, 2: azt a gyártót használják akivel szerzõdés van, 3: a fogyó/kopó alkatrészeknek náluk nincs értékük,ha hamarabb kopik legfeljebb több fogy. Ha olcsó gumit szeretnél vannak jó drótosak, de ha kicsiot igényesebb az ember, 4000 körül már jó hajtogatósakat lehet kapni, ami egy párnál már jelentõs súlymegtakarítás. Nekem a régebbi Schwalbe Blizzard kevláros gumival jó tapasztalatom volt, a mostani Stelvio is szerintem egy jó választás. Volt Conti GP3000 is, nem is kopott el olyan gyorsan, mint amennyire tartottam tõle. Viszont a szívem szakadt meg, mikor a futófelület élettartama felénél az oldalfal adta meg magát (ez jellemzõ a hártyavékony oldalfalú Contikra). Nagyon jó a Michelin Carbon, sajnos hozzám használtan került és már megette a kenyere javát. Most vettem egy Tufo Carbont, mindenki más véleménnyel van róla és addig ugyse nyugodtam volna amíg ki nem próbálom.

#942
vittorio

vittorio

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts

Kössz, Vittorio! Tehát mindenképp ajánlatos sajátkezûleg összeállítani, igaz?! Sajna nem vagyok otthon a témában, de akkor körülnézek, érdeklõdök és majd kérdezek... ;)



azt nem mondtam, hogy ajánlatos, mert könnyen el lehet csúszni a pénzzel. alapban az a helyzet, hogy ugyanaz a bringa olcsóbb kompletten mint alkatrészenként. csak azért mondtam az alkatrészenkénti vételt, mert annyi pénzért ami te mondasz nem nagyon árulnak 10 kg alatti bringát. pl: merida 901, author 3304, kellys stb. viszont érdemes akciós cuccokat vásárolni.

#943
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 posts

Valaki viszont éppen a vittoria gumikat istenítette,hogy a profik azt használják mivel a 120as tpijével adja az aranyközéputat a két szélsõség között,akkor most mi van? a szövetsûrûség növelése milyen hátrányt jelent akkor? Nagyobb gördülési ellenállást? Mit kell figyelembe venni még vásárláskor? A szövetsûrûségbõl lehet következtetni hogy milyen idõre és felhasznáálásra van kitalálva a gumi?(esõre,all round etc.)


Hát nem tudom melyik Vittoriát istenítették de a Corsa Evo sorozata (akár a szingós, akár a peremes Open Corsa) 290 TPI, a Michelin Pro Race viszont 127 TPI. Én az utóbbi idõben nagyon sokat agyaltam rajta, hogy melyik a jobb és miért. Meg egyáltalán melyiket lehet kapni. A gördülési ellenállás gondolom a keveréktõl és a nyomástól függ, a tapadás miatt viszont szoktak kétféle keverékbõl készült gumikat csinálni (pl a Vittoriánál ezt hívják TwinTread-nek). De hogy melyik jó esõre, szárazra, edzésre, súlymániára, ez a gyártók ajánlásában benne van. Sok személyes véleményt és tapasztalatot kell meghallgatni. Szerintem. Vagy venni egy olcsót és ha szar, kidobni.

#944
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13,478 posts
Kössz, Vittorio! Tehát mindenképp ajánlatos sajátkezûleg összeállítani, igaz?! Sajna nem vagyok otthon a témában, de akkor körülnézek, érdeklõdök és majd kérdezek... ;)

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#945
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Valaki viszont éppen a vittoria gumikat istenítette,hogy a profik azt használják mivel a 120as tpijével adja az aranyközéputat a két szélsõség között,akkor most mi van? a szövetsûrûség növelése milyen hátrányt jelent akkor? Nagyobb gördülési ellenállást? Mit kell figyelembe venni még vásárláskor? A szövetsûrûségbõl lehet következtetni hogy milyen idõre és felhasznáálásra van kitalálva a gumi?(esõre,all round etc.)

#946
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 posts

Amúgy a gumik tpi jellmezõje mit takar? Mármint az olvastam hogy ez szövetsûrûséget jelent és sejtem ,hogy a pi az per inch lehet,de mégis mi a jó? a 60as vagy a 120as? Jól gondolom hogy aminek magasabba tpi száma az az ellenállóbb a defekttel szemben és egyben az a nehezebb?


Igen a tpi a szövetsûrûséget jelenti, minél magasabb annál jobb (mármint defekt ellen), de nem feltétlenül nehezebb. Pl. a sok profi által is használt Conti GP3000 értéke 430 tpi, eközben 210gr a tömege. Szerintem van értelme nézegetni ezeket az adatokat, mert pl. a 60-nal szemben a többszáz...

#947
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Amúgy a gumik tpi jellmezõje mit takar? Mármint az olvastam hogy ez szövetsûrûséget jelent és sejtem ,hogy a pi az per inch lehet,de mégis mi a jó? a 60as vagy a 120as? Jól gondolom hogy aminek magasabba tpi száma az az ellenállóbb a defekttel szemben és egyben az a nehezebb?

#948
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Én is 600ast használok. A súlyát nem tom, mert nem bontottam le a kerekem hogy lemérjem. Baromi jók, nagyon szépen futnak, jó a tömítésük, tartósak.
Fékváltókarhoz: A tavalyi Ultergra, 105, és Tiagra belselye koppra ugyanaz. Ez biztos mert, tavaly szerelõ ismerõssel nekiestünk és szétkaptunk egyet egyet. Idén már az Ultegra más. Különbség csak külcsínyben van. A 105ös fvkból két fajta van az St -5500 a régebbi és a St 5510es. Különbség hogy az egyiken(st5510es) a flight deck gombok különbözõ oldalon vannak, míg az st5500nál egy oldalon. Ja meg az st5510esbõl van szürke meg fekete.
http://weightweenies...om/listings.php itt elég sok shimano cucc súly van, de hogy mennyire régire gondolsz?

97es 600as agy súlyára. Az szerintem már réginek számít,amde ezek szerint korántsem rossznak.

#949
vittorio

vittorio

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts

hi!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen az a max súly, ami még elfogadható egy országutinak, mert eddig a hegyeket jártam, de a Mecseken szivatják a népet és elgondolkoztam egy országutin. Kaptam ajánlatokat 130-140e környékén, ami kelly's, merida, hasonló gépek nem a legjobb felszereltséggel (az egyik asszem sora-val volt) és olyan 9 és fél kilós. Korrekt egy ilyesmi gép?! Nekem a 12kg-os könnyû a 19kilós monstum után, és nem vagyok híve a grammániának, de azért nem árt, ha nem dög nehéz... Ugye?!



újonnan 10-11 között vannak az alapfelszereltségûek, bár néha menetkészen akár 12 is lehet. szerintem kb. 150-bõl az alkatrészek összeválogatásával le lehet menni 9-re is.

#950
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Én is 600ast használok. A súlyát nem tom, mert nem bontottam le a kerekem hogy lemérjem. Baromi jók, nagyon szépen futnak, jó a tömítésük, tartósak.
Fékváltókarhoz: A tavalyi Ultergra, 105, és Tiagra belselye koppra ugyanaz. Ez biztos mert, tavaly szerelõ ismerõssel nekiestünk és szétkaptunk egyet egyet. Idén már az Ultegra más. Különbség csak külcsínyben van. A 105ös fvkból két fajta van az St -5500 a régebbi és a St 5510es. Különbség hogy az egyiken(st5510es) a flight deck gombok különbözõ oldalon vannak, míg az st5500nál egy oldalon. Ja meg az st5510esbõl van szürke meg fekete.
http://weightweenies...om/listings.php itt elég sok shimano cucc súly van, de hogy mennyire régire gondolsz?

#951
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Én 600-as agyakat használok 6 éve. Annyi pénzt mindenképpen megér, ha nem használt és 8(9,10)-es a kazi. Nem a legkönnyebb ugyan, de amúgy csak dicsérik, én sem akarom lecserélni semmiképpen.

Mit értesz azon hogy nem könnyû? Nyílván nem egy dura,de csak könnyebb mint a mostani tiagra vagy 105,nem?

#952
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Csak mûvelõdök és szedem az infókat. :chin:
Régebben is érdekelt az oúti szakág, de nem igazán jutottam a közelébe.
Egy kérdés: Felsõfogásban lehet a fékkarokat használni? Elvileg több fizikai erõt kell kifejteni ahoz, hogy ugyanazt a hatást lehessen elérni, mint alsófogásban. Vagy Shimanoék már annyira profik, hogy teszenek a fizika törvényeire? :D
Egy kérdés: 105-ös családban a fék/váltókarnál 3 félét sorolnak föl. ST-5510-S, ST-R500 és ST-R600. Ezekben mi a különbség?


Elnézted,ezek nem egy családba tartoznak. Az st-5510 ahogy a számból is lát6od valóban a 105öshöz tartozik,de a másik kettõ már nem a 105ös része. Ezek a kiskezûek számára vannak kitalálva,az st-r500 nyolcas az st-r600 pedig kilences...tizesrõl még nemtok. Lehet hogy már az is van... Elvileg ezek direkt a nõk által támasztott igény miatt lettek kifejlesztve,tehát elõbb utóbb,ha még nincs is...de lesz tizes is.

Tud vki olyan linket,ahol a régi shimanos cuccok súlyadatai kint vannak?
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#953
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Itt lehet régebbi alkatrészek tulajdonságairól olvasni.
http://www.fa-techni....de/Hersteller
Bitecus, a biciklis ember.

#954
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13,478 posts
hi!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen az a max súly, ami még elfogadható egy országutinak, mert eddig a hegyeket jártam, de a Mecseken szivatják a népet és elgondolkoztam egy országutin. Kaptam ajánlatokat 130-140e környékén, ami kelly's, merida, hasonló gépek nem a legjobb felszereltséggel (az egyik asszem sora-val volt) és olyan 9 és fél kilós. Korrekt egy ilyesmi gép?! Nekem a 12kg-os könnyû a 19kilós monstum után, és nem vagyok híve a grammániának, de azért nem árt, ha nem dög nehéz... Ugye?!

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#955
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Én 600-as agyakat használok 6 éve. Annyi pénzt mindenképpen megér, ha nem használt és 8(9,10)-es a kazi. Nem a legkönnyebb ugyan, de amúgy csak dicsérik, én sem akarom lecserélni semmiképpen.
Bitecus, a biciklis ember.

#956
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
nem tesznek a fizika torvenyeire, de nem arra szamitanak, hogy outival blokkolni akarod majd a kerekeket. ertelemszeruen tobb ero kell felsobol a fekezeshez, hiszen rovidebb az erokar, de ha akarod, igy is blokkolhatsz, ami persze nem ajanlott.

a duraig bezarolag lehet kapni valtast triplaban is, ebben tutira meg van kulonboztetve a szamozas, de a 105-ot megveheted full feketeben is, talan ez a harmadik?
shminaoek biztosan leirjak, pontosan mi a szitu ezekkel :)
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#957
Ati001

Ati001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts
Csak mûvelõdök és szedem az infókat. :chin:
Régebben is érdekelt az oúti szakág, de nem igazán jutottam a közelébe.
Egy kérdés: Felsõfogásban lehet a fékkarokat használni? Elvileg több fizikai erõt kell kifejteni ahoz, hogy ugyanazt a hatást lehessen elérni, mint alsófogásban. Vagy Shimanoék már annyira profik, hogy teszenek a fizika törvényeire? :D
Egy kérdés: 105-ös családban a fék/váltókarnál 3 félét sorolnak föl. ST-5510-S, ST-R500 és ST-R600. Ezekben mi a különbség?

#958
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
ez persze fugg attol is, ki, mire es hogyan hasznalja.
a Sorat felsofogasban joval kenyelmesebb hasznalni, mint a tobbit. aki csak ugy cirkal, annak elonyosebb. alulrol viszont majdnem lehetetlen elerni.
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#959
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
A Sorának más a mûködése a "pöcök" miatt egyedül. A többi ugyanarra a szisztémára épül. Eltérés a felhasznált anyagok terén van, meg persze a súly és a dizájn ami még más. A Sora belseje full mûanyag, nem tartós. Még a 105ösben is akad benne, az Ultegra-t már egy más kategóriába sorolnám. A Duracell pedig :D
Én azt mondom Sorát ne! A többit azért már lehet használni. Inkább egy régebbi Rx100/RSX/105 mint egy mostani Sora.

#960
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Sya Szmöre! igen,ezek Rolandéi. A fékek nekem is tetszenek ,viszont árban majdnem annyiért adja mint a 6500ös fékeket akcióban a velotrade...az meg talán mégis jobb...talán...;) Kicsit amiatt aggódom hogy a régi 600as agyak zsírozása milyen állapotú lehet? elvgére nem mai darab... Vélemény?

Sya adf9uy szerintem elég nagy különbség van a shimano alkatrészek között mind esztétikum mind súly illetve anyagi különbségek is,sajnos ez a különbség ez elég furcsán változik az árral,ezért nehéz belõni hogy egy régi alkatrész most épp milyen szintet is jelent7t. Nézd meg az országúti paletta alját (asszem a50 a neve) és hasonlítsd össze egy tiagra vagy egy 105ös hajtómûvel: ég és föld,azt hiszem majd másfélszeres súllyal büszkélkedhet az a50 a 105höz képest,viszont az áruk nem másfélszeres klüönbséget mutat:D Akciók mindig is vannak és voltak viszont,kérdés hogy ki tudod-e illetve érdemes-e kivárni? A fékváltókarra is igaz ez szerintem. Az egyetlen fékváltókar ami eltér a többitõl felépítésben tudtommal csak a sora mert annak vmi pöcökje ahol a kis karnak kellene lenni,ha vmit rosszul tudok lécci javítsatok ki.
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???