Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#941
Posted 2005. May 08. - 18:09

#942
Posted 2005. May 08. - 17:43

Kössz, Vittorio! Tehát mindenképp ajánlatos sajátkezûleg összeállítani, igaz?! Sajna nem vagyok otthon a témában, de akkor körülnézek, érdeklõdök és majd kérdezek...
azt nem mondtam, hogy ajánlatos, mert könnyen el lehet csúszni a pénzzel. alapban az a helyzet, hogy ugyanaz a bringa olcsóbb kompletten mint alkatrészenként. csak azért mondtam az alkatrészenkénti vételt, mert annyi pénzért ami te mondasz nem nagyon árulnak 10 kg alatti bringát. pl: merida 901, author 3304, kellys stb. viszont érdemes akciós cuccokat vásárolni.
#943
Posted 2005. May 08. - 17:38

Valaki viszont éppen a vittoria gumikat istenítette,hogy a profik azt használják mivel a 120as tpijével adja az aranyközéputat a két szélsõség között,akkor most mi van? a szövetsûrûség növelése milyen hátrányt jelent akkor? Nagyobb gördülési ellenállást? Mit kell figyelembe venni még vásárláskor? A szövetsûrûségbõl lehet következtetni hogy milyen idõre és felhasznáálásra van kitalálva a gumi?(esõre,all round etc.)
Hát nem tudom melyik Vittoriát istenítették de a Corsa Evo sorozata (akár a szingós, akár a peremes Open Corsa) 290 TPI, a Michelin Pro Race viszont 127 TPI. Én az utóbbi idõben nagyon sokat agyaltam rajta, hogy melyik a jobb és miért. Meg egyáltalán melyiket lehet kapni. A gördülési ellenállás gondolom a keveréktõl és a nyomástól függ, a tapadás miatt viszont szoktak kétféle keverékbõl készült gumikat csinálni (pl a Vittoriánál ezt hívják TwinTread-nek). De hogy melyik jó esõre, szárazra, edzésre, súlymániára, ez a gyártók ajánlásában benne van. Sok személyes véleményt és tapasztalatot kell meghallgatni. Szerintem. Vagy venni egy olcsót és ha szar, kidobni.
#944
Posted 2005. May 08. - 16:52


A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt.
#945
Posted 2005. May 08. - 16:23

#946
Posted 2005. May 08. - 16:01

Amúgy a gumik tpi jellmezõje mit takar? Mármint az olvastam hogy ez szövetsûrûséget jelent és sejtem ,hogy a pi az per inch lehet,de mégis mi a jó? a 60as vagy a 120as? Jól gondolom hogy aminek magasabba tpi száma az az ellenállóbb a defekttel szemben és egyben az a nehezebb?
Igen a tpi a szövetsûrûséget jelenti, minél magasabb annál jobb (mármint defekt ellen), de nem feltétlenül nehezebb. Pl. a sok profi által is használt Conti GP3000 értéke 430 tpi, eközben 210gr a tömege. Szerintem van értelme nézegetni ezeket az adatokat, mert pl. a 60-nal szemben a többszáz...
#947
Posted 2005. May 08. - 15:17

#948
Posted 2005. May 08. - 15:08

97es 600as agy súlyára. Az szerintem már réginek számít,amde ezek szerint korántsem rossznak.Én is 600ast használok. A súlyát nem tom, mert nem bontottam le a kerekem hogy lemérjem. Baromi jók, nagyon szépen futnak, jó a tömítésük, tartósak.
Fékváltókarhoz: A tavalyi Ultergra, 105, és Tiagra belselye koppra ugyanaz. Ez biztos mert, tavaly szerelõ ismerõssel nekiestünk és szétkaptunk egyet egyet. Idén már az Ultegra más. Különbség csak külcsínyben van. A 105ös fvkból két fajta van az St -5500 a régebbi és a St 5510es. Különbség hogy az egyiken(st5510es) a flight deck gombok különbözõ oldalon vannak, míg az st5500nál egy oldalon. Ja meg az st5510esbõl van szürke meg fekete.
http://weightweenies...om/listings.php itt elég sok shimano cucc súly van, de hogy mennyire régire gondolsz?
#949
Posted 2005. May 08. - 13:28

hi!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen az a max súly, ami még elfogadható egy országutinak, mert eddig a hegyeket jártam, de a Mecseken szivatják a népet és elgondolkoztam egy országutin. Kaptam ajánlatokat 130-140e környékén, ami kelly's, merida, hasonló gépek nem a legjobb felszereltséggel (az egyik asszem sora-val volt) és olyan 9 és fél kilós. Korrekt egy ilyesmi gép?! Nekem a 12kg-os könnyû a 19kilós monstum után, és nem vagyok híve a grammániának, de azért nem árt, ha nem dög nehéz... Ugye?!
újonnan 10-11 között vannak az alapfelszereltségûek, bár néha menetkészen akár 12 is lehet. szerintem kb. 150-bõl az alkatrészek összeválogatásával le lehet menni 9-re is.
#950
Posted 2005. May 08. - 12:46

Fékváltókarhoz: A tavalyi Ultergra, 105, és Tiagra belselye koppra ugyanaz. Ez biztos mert, tavaly szerelõ ismerõssel nekiestünk és szétkaptunk egyet egyet. Idén már az Ultegra más. Különbség csak külcsínyben van. A 105ös fvkból két fajta van az St -5500 a régebbi és a St 5510es. Különbség hogy az egyiken(st5510es) a flight deck gombok különbözõ oldalon vannak, míg az st5500nál egy oldalon. Ja meg az st5510esbõl van szürke meg fekete.
http://weightweenies...om/listings.php itt elég sok shimano cucc súly van, de hogy mennyire régire gondolsz?
#951
Posted 2005. May 08. - 12:32

Mit értesz azon hogy nem könnyû? Nyílván nem egy dura,de csak könnyebb mint a mostani tiagra vagy 105,nem?Én 600-as agyakat használok 6 éve. Annyi pénzt mindenképpen megér, ha nem használt és 8(9,10)-es a kazi. Nem a legkönnyebb ugyan, de amúgy csak dicsérik, én sem akarom lecserélni semmiképpen.
#952
Posted 2005. May 08. - 12:30

Csak mûvelõdök és szedem az infókat. :chin:
Régebben is érdekelt az oúti szakág, de nem igazán jutottam a közelébe.
Egy kérdés: Felsõfogásban lehet a fékkarokat használni? Elvileg több fizikai erõt kell kifejteni ahoz, hogy ugyanazt a hatást lehessen elérni, mint alsófogásban. Vagy Shimanoék már annyira profik, hogy teszenek a fizika törvényeire?
Egy kérdés: 105-ös családban a fék/váltókarnál 3 félét sorolnak föl. ST-5510-S, ST-R500 és ST-R600. Ezekben mi a különbség?
Elnézted,ezek nem egy családba tartoznak. Az st-5510 ahogy a számból is lát6od valóban a 105öshöz tartozik,de a másik kettõ már nem a 105ös része. Ezek a kiskezûek számára vannak kitalálva,az st-r500 nyolcas az st-r600 pedig kilences...tizesrõl még nemtok. Lehet hogy már az is van... Elvileg ezek direkt a nõk által támasztott igény miatt lettek kifejlesztve,tehát elõbb utóbb,ha még nincs is...de lesz tizes is.
Tud vki olyan linket,ahol a régi shimanos cuccok súlyadatai kint vannak?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#953
Posted 2005. May 08. - 12:08

#954
Posted 2005. May 08. - 12:02

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen az a max súly, ami még elfogadható egy országutinak, mert eddig a hegyeket jártam, de a Mecseken szivatják a népet és elgondolkoztam egy országutin. Kaptam ajánlatokat 130-140e környékén, ami kelly's, merida, hasonló gépek nem a legjobb felszereltséggel (az egyik asszem sora-val volt) és olyan 9 és fél kilós. Korrekt egy ilyesmi gép?! Nekem a 12kg-os könnyû a 19kilós monstum után, és nem vagyok híve a grammániának, de azért nem árt, ha nem dög nehéz... Ugye?!
A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt.
#955
Posted 2005. May 08. - 11:51

#956
Posted 2005. May 08. - 00:11

a duraig bezarolag lehet kapni valtast triplaban is, ebben tutira meg van kulonboztetve a szamozas, de a 105-ot megveheted full feketeben is, talan ez a harmadik?
shminaoek biztosan leirjak, pontosan mi a szitu ezekkel

toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#957
Posted 2005. May 07. - 23:29

Régebben is érdekelt az oúti szakág, de nem igazán jutottam a közelébe.
Egy kérdés: Felsõfogásban lehet a fékkarokat használni? Elvileg több fizikai erõt kell kifejteni ahoz, hogy ugyanazt a hatást lehessen elérni, mint alsófogásban. Vagy Shimanoék már annyira profik, hogy teszenek a fizika törvényeire?

Egy kérdés: 105-ös családban a fék/váltókarnál 3 félét sorolnak föl. ST-5510-S, ST-R500 és ST-R600. Ezekben mi a különbség?
#958
Posted 2005. May 07. - 23:05

a Sorat felsofogasban joval kenyelmesebb hasznalni, mint a tobbit. aki csak ugy cirkal, annak elonyosebb. alulrol viszont majdnem lehetetlen elerni.
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#959
Posted 2005. May 07. - 22:39


Én azt mondom Sorát ne! A többit azért már lehet használni. Inkább egy régebbi Rx100/RSX/105 mint egy mostani Sora.
#960
Posted 2005. May 07. - 22:31


Sya adf9uy szerintem elég nagy különbség van a shimano alkatrészek között mind esztétikum mind súly illetve anyagi különbségek is,sajnos ez a különbség ez elég furcsán változik az árral,ezért nehéz belõni hogy egy régi alkatrész most épp milyen szintet is jelent7t. Nézd meg az országúti paletta alját (asszem a50 a neve) és hasonlítsd össze egy tiagra vagy egy 105ös hajtómûvel: ég és föld,azt hiszem majd másfélszeres súllyal büszkélkedhet az a50 a 105höz képest,viszont az áruk nem másfélszeres klüönbséget mutat:D Akciók mindig is vannak és voltak viszont,kérdés hogy ki tudod-e illetve érdemes-e kivárni? A fékváltókarra is igaz ez szerintem. Az egyetlen fékváltókar ami eltér a többitõl felépítésben tudtommal csak a sora mert annak vmi pöcökje ahol a kis karnak kellene lenni,ha vmit rosszul tudok lécci javítsatok ki.
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???