Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#761
Írta 2005. június 07. - 18:03
Potty nekem 600as kétforgáspontos van gyári pofával...
Szal akkor ezek szerint nekem is ki kell dobnom?
Sajnos újság vhogy erre fele nem terjed... ha van itt egri megsúg6ná hol van lelõhelye...a szimpla újságárus felénk azt se tudja eszik vagy isszák amikor rá szoktam kérdezni.... A jagwire milyen árban van?
#762
Írta 2005. június 07. - 10:41
Nekem Most Jagwire van fent. Az is egész jó. Olyan feket Ritchey szintû. A kedvenc a piros Ritchey, most az a montin figyel. A kéket még nem próbáltam.
_A: én is Shimnaot használtam tavalyig egyforgáspontos 600as fékkel. Lecseréltem a fékpofát és Pár hét után olyan messzire hajítottam ahogy csak bírtam a nagy S-t. DE ez egy régi pofa azt mondják az okosok (meg akinek telik), hogy az új Shimano már sokkal jobb. Az új alatt itt a 2005-ös Ultergrát és Durát értem.
Viszont ha elolvassátok a mostani újságban lévõ Olmo tesztet, akkor abból is az derül ki hogy ízlések és plafonok.
_A: én is Shimnaot használtam tavalyig egyforgáspontos 600as fékkel. Lecseréltem a fékpofát és Pár hét után olyan messzire hajítottam ahogy csak bírtam a nagy S-t. DE ez egy régi pofa azt mondják az okosok (meg akinek telik), hogy az új Shimano már sokkal jobb. Az új alatt itt a 2005-ös Ultergrát és Durát értem.
Viszont ha elolvassátok a mostani újságban lévõ Olmo tesztet, akkor abból is az derül ki hogy ízlések és plafonok.
#763
Írta 2005. június 07. - 10:24
Nekwm most kék ritchey van, ez extrém körülményekre való, keményebb gumibõl van. A 100ft-os fékbetétek is keményebbek, de attól,h tele van nyomva szénporral. Ettõl késõbb kopik el, de a felnit gyilkolja. És nagy erõvel kell húzni.
A campa fékbetétek nagyon jók, de puha anyagból vannak, 2-3 esõs tekerés vagy mezõnyverseny, és vége van a dalnak. A Shimano az arany középút. Kevés szén, puha gumi, de mégisem kopik el túl hamar...olyan mindenre, de semmire nem jó. Általános felhasználásra tervezték.
A kék ritchey, amit most használok egész jó. Talán az elsõ km-eken éreztem,h kicsit nagyobb erõvel kell húzni, de pár nap alatt megszokható(shimnao 105 fvkar+ultegra fék mellett). a hétvégén a pécsi kupán(80km) szakadt az esõ végig, volt lejtõ is bõven. Jól vizsgázott, alig észrevehetõ mennyiség fogyott belõle, a fékhatás az esõhöz képest megfelelõ volt. ami meglepõ volt,h nem találtam szénport a felnin. Sok kemény gumi, kevés szénpor.
Szerintem az egyik legjobb lehet, talán ha elfogy, beruházok egy garnitúra KoolStop-ba, olyat még nempróbáltam.
Igaz egy garnitúra(2*2db) ritchey 1800Ft, míg a koolstop...
A campa fékbetétek nagyon jók, de puha anyagból vannak, 2-3 esõs tekerés vagy mezõnyverseny, és vége van a dalnak. A Shimano az arany középút. Kevés szén, puha gumi, de mégisem kopik el túl hamar...olyan mindenre, de semmire nem jó. Általános felhasználásra tervezték.
A kék ritchey, amit most használok egész jó. Talán az elsõ km-eken éreztem,h kicsit nagyobb erõvel kell húzni, de pár nap alatt megszokható(shimnao 105 fvkar+ultegra fék mellett). a hétvégén a pécsi kupán(80km) szakadt az esõ végig, volt lejtõ is bõven. Jól vizsgázott, alig észrevehetõ mennyiség fogyott belõle, a fékhatás az esõhöz képest megfelelõ volt. ami meglepõ volt,h nem találtam szénport a felnin. Sok kemény gumi, kevés szénpor.
Szerintem az egyik legjobb lehet, talán ha elfogy, beruházok egy garnitúra KoolStop-ba, olyat még nempróbáltam.
Igaz egy garnitúra(2*2db) ritchey 1800Ft, míg a koolstop...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#764
Írta 2005. június 06. - 22:10
nemtom, amennyi km-et megtettem eddig outival- max 3-4000...- gyári shimano pofákkal mentem, viszonylag tisztes rsx/105 fékekkel, ill, normális felnikkel.
Nekem sose volt gondom velük.
Nekem sose volt gondom velük.
#765
Írta 2005. június 06. - 21:36
A súrlódás pont annyira számít, mint az erõ...olajozd meg a felnit azt' utána préselheted hozzá bármilyen erõsen a pofát.A shimano saját gyári fékpofái milyen értéket képviselnek? Felejtõsek? Miben jobb a tamás bácsi vagy a kool stop fék? Ha egészen véletlenül tamás bácsi pofájára cserélném a mostanit lenne vmi érez7õ különbség? Számít ennyire a márka,nem egyszerûen az a lényeg hogy egy vagy kétforgáspontos fékünk van-e és az mekkora erõvel passzírozza a lassításhoz a fékpofát a felnihez?
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme
#766
Írta 2005. június 06. - 19:59
A shimano saját gyári fékpofái milyen értéket képviselnek? Felejtõsek? Miben jobb a tamás bácsi vagy a kool stop fék? Ha egészen véletlenül tamás bácsi pofájára cserélném a mostanit lenne vmi érez7õ különbség? Számít ennyire a márka,nem egyszerûen az a lényeg hogy egy vagy kétforgáspontos fékünk van-e és az mekkora erõvel passzírozza a lassításhoz a fékpofát a felnihez?
#767
Írta 2005. június 05. - 20:35
Én is ezt gyanítom. Viszont akkor ügyes ez a Tamás bácsi, mert olcsóbb mint a kool stop
#768
Írta 2005. június 05. - 12:18
Sheldon papa szerint azok a világ legjobb fékpofái. A Ritchey meg szerintem kikönyörögte, hogy a saját nevükön árulhassák a Kool Stop által gyártott cuccost.
#769
Írta 2005. június 05. - 12:15
Eddig csak montin. Ha megnézel egy régebbi Ritchey pofát annak az aljára is Kool Stop van vésve. õk gyártják azt is. Montin teljesen jól üzemelt. Sokáig bírta és jól is fogott.
#770
Írta 2005. június 04. - 21:43
Használ(t) valaki közületek koolstop fékbetétet? Mik a tapasztalatok?
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)
#771
Írta 2005. június 04. - 20:58
egyetértek lófarkassal.
Nekem most az edzõkeréken egy már elkopott racsni van(Sram R9, kb. 16000km-nél jár). Valahol mindig félreváltott, ezt úgy orvosoltam,h úgy állítgattam a bowdenfeszességet,h a legkisebb fogaskerekeknél lett egy dupla vátlsá(1 kattintás, 2 fokozat). Majd a végállást betekrtem addig,h a legkisebb(11es fogaskerékre nem vált le).
Így végülis 8seb.-el megyek. De egyátalán nem zavar.
Nekem most az edzõkeréken egy már elkopott racsni van(Sram R9, kb. 16000km-nél jár). Valahol mindig félreváltott, ezt úgy orvosoltam,h úgy állítgattam a bowdenfeszességet,h a legkisebb fogaskerekeknél lett egy dupla vátlsá(1 kattintás, 2 fokozat). Majd a végállást betekrtem addig,h a legkisebb(11es fogaskerékre nem vált le).
Így végülis 8seb.-el megyek. De egyátalán nem zavar.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#772
Írta 2005. június 04. - 20:24
#773
Írta 2005. június 04. - 20:08
Na,ma is mentem ugyanazon az útvonalon és sajna nem múlt el ez a bizarr jelenség... A legfelsõre felvált és a legalsóra is. Tehát a 105ös hátsóváltónak semmi baja nem lett..legalábbis remélem. A fékváltókar meg csak akkor csinálja ezt a 8 és feledik váltást ha elõtte kettõt váltok fel..mintha elfelejtené hogy kettõ volt felfelé és nem több... Sajna Pottynak kell igazat adnom hogy bizony a fékváltó lesz a ludas... A kar egyébként három hónapos,én vok az elsõ gazdája,elfekvõ volt egy kerékpárboltban egy rsx triplával együtt és 10eFtért utánam vágták...de akkor is zsír új!...miért csinálja?! Még abban reménykedem hogy hátha én nem vok elég szemfüles és vhol soat húz és kihagy egy fokozatot..bár akkor meg nem értem hogy mitõl kerül a lánc fel a legfelsõ fogaskerékre...
#774
Írta 2005. június 04. - 13:11
Bizarr... Megvan a legfölsõ fokozat, tehát kilenc állása lett a nyolcas váltókarnak? Mert ha a legnagyobbra nem vált fel, akkor csak lelazult a bowden. Ha tényleg 8 1/2 fokozatod van, csak csavard beljebb a véghelyzet-állító csavart, hogy ne tudjon lejjebb menni a váltó és kész. Szerintem.
#775
Írta 2005. június 04. - 13:08
Látatlanban nem sok ötletem van. Esetleg a racsnimechanika kicsit kopott lehet a fvkban, de ez csak egy tipp. Mikori kar, mármint mióta használod?
#776
Írta 2005. június 03. - 21:03
Sziasztok! Voltam ma bringázni a bükkben a szokásos kis körömet nyomtam Heregrétnek,amikor érdekes fémes kattanást hallottam egy kátyú után a hátsó váltó felõl...Utána még jó negyvenet mentem,de így a nap végére egész érdekeseket mûvelt: Végig tudtam váltani a sort minden zökkenés nélkül (egy kattanás és azután rögötn váltott) ,de a legkisebb fogaskerék után még hajlandó volt még egy picit modulni,és ekkor olyan ciripelõ hangot hallatott,hogy azonnal fel is kellett váltani. Meg is álltam hogy lássam vajon csak elállítódott-e de mint ahogy elõbb írtam már szépen tette a láncot...Akkor most mi van? Hírtelen egy zökkenés után a fékváltókar egy fokozattal többet vált? Ez lehetetlen nem? Sajnos fokozat indikátorom nincs ezért addig szoktam váltani amíg "lehet" most viszont érdekes módon a nyolc váltás után lett egy fél...pontosabban fogalmazva a trimming funkció rendesen kattint egyet a sor alján...namost rx100asból nemtok kilences fékváltóról... Így látatlanban van vkinek ötlete hogy mit csináljak,esetleg hogy mi lehet még ennek az érdekességnek a megoldása?
Elõre is köszönöm!
Elõre is köszönöm!
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#777
Írta 2005. június 03. - 11:25
savanyugabi.
ha kell régi agy, kerék szoy...
vannak elég yo dolgaim, némeyik megfizethetõ
a levelet küldöm a yövõ héten.
ya itt pesten van a kerék. ha yössz , vagy valami ismerõsöd yár erre elviheted
UGs shimano 105 v. 600as agy (nem tom)
weinamnn alu felni (kicsit túrás szlesség)
8as nincs.
bátorkodtam ideirni...mert inkább ayándék mint üzlet.. csak egy kicsit:)
ha kell régi agy, kerék szoy...
vannak elég yo dolgaim, némeyik megfizethetõ
a levelet küldöm a yövõ héten.
ya itt pesten van a kerék. ha yössz , vagy valami ismerõsöd yár erre elviheted
UGs shimano 105 v. 600as agy (nem tom)
weinamnn alu felni (kicsit túrás szlesség)
8as nincs.
bátorkodtam ideirni...mert inkább ayándék mint üzlet.. csak egy kicsit:)
#778
Írta 2005. június 03. - 10:56
Thanx az ajánlatot. Most biztos nem aktuális esetleg majd ha meglesz még akkor késõbb.
Valószínû jobban jársz ha szerzel egy kellemesen régi agyat fillérekért és átfûzöd a kereket!
Valószínû jobban jársz ha szerzel egy kellemesen régi agyat fillérekért és átfûzöd a kereket!
#779
Írta 2005. június 02. - 21:20
Hali!
Amire figyelj, az a tömítettség a kazetta kis lánckerék oldalán, ott lehet hogy kicsit barkácsolni kell majd.
Ha kell még segítség írj.
a többi világos, csak ez a tömítettség okoz némi fejtörést,mire is gondolsz pontosan..UG ismerõs, elsõ mongoose-om is még ilyen dolgokkal dicsekedett , uniglájd, ha jól emléxem.
Nem vok egy nagy outis, inkább kontenbáj..szal levitézlett cuccok is azok vannak inkább. Lehet, hogy 1 használaton kívüli acera szabadonfutót próbálok rácigánykodni. Csak azon agyalok, hogy az általad is vázolt tengelyszélesség montinál 135? ha jól tom..mennyire faragható, hogy betehessem a kis tündüsbe.A 7 sebességbõl adódó szélességmiatt, meg a csapágy felfekvõfelület beljebbvarázsolás miatt. Félek, ez akasztja meg a projektet.:-))
Ha minden kötél szakad, szerzek vmi 6os monti UG kazit, /ha elkopott/ hasonló birka fogakkal...de ez többet érdemel sztem...
upsz: más hozzászólásban láttam szingót /is/használsz.
Nem érdekel, egy pár felni, békebeli, a moseren volt, én átfûzettem belsõsre,nem éreztem magam elég érettnek a szingóhoz ;-)
szal sporttársi ár:
egy sör+ptkg.
ékpet lelsz a tar.hu/savanyugabin róla.
#780
Írta 2005. június 02. - 21:11

Belépés
Felhasználó létrehozása
Lezárt topik
Ugrás az oldal tetejére





