Arra is érdemes odafigyelni,h egy mezõnyversenyen a rántásokat le kell tudni reagálni.
Tehát ha kell, akkor menni kell 60al!!!
Ezért az edzések során nem édemes egy tempóban végigmenni. Ha nincsenek dombok a közelben, lehet intervallumozni. ami annyit tezs,h 500m-20km közötti távot(az elején 1-2km-t ajánlok) erõn felül mész. Ha neked a 30-32km/h kényelmes tempó síkon, melegíts be(min. 10-15perc) és menj 1 km-t 40km/h-val(mondjuk két km-tábla között) aztán állj vissza a 30km/h-ra. Sose hagyd abba pedálozást a résztáv végén. Szépen forogjon tovább a lábad, csak nem adj bele erõt. szépen 200-300m-alatt lassulj vissza a 30km/h-ra. Aztán haladj így 3-5km-t, majd újra jöhet 1 résztáv.
1kmes résztávozást lehet csinálni 3-10 ismétléssel(fokozatosan emelve az "adagokat") késõbb át lehet állni 2-3-5-10km-es résztávokra, 2-10ismtléssel.
Lehet csinálni rövid megindulásokat(max. 1km, de az teljes erõbedobással). Pl. nayon jó unalomûzõ, ha többen tekertek,h sprinteltek minden településtábláért. így egy 60km-es edzés során 5-15sprint beiktatható(vidéktõl függõen). minden esetben nyomni kell nemki végig, teljes erõbõl. Ha nmálad erõsebb emberrel tekersz, próbálj neki meglepetést okozni(pl. úgy forogj,h Te kerülj a háta mögé , és onnan indulj meg) vagy viszonylag távolról, ha elsõnek haladsz, egyszer csak nyiss meg egy hosszú sprintet. Ha nálad erõsebb az ellenfeled, biztos,h kell majd neki 200-300m hogy utolérjen(váltás, nyeegbõl kiállás...stb. ez min. 2-4mp-et vesz igénybe, ennyi idõ alatt tud reagálni a "támadásodra").
Játéknak kell az egészet felfogni, lehet fogani egy fagyiban vagy egy sörben, ha többen vagytok, számolhatjátok ugyanúgy a pontokat, mint a Tour-on a gyorsasági részhajrákat(3-2-1pont).
Kicsit vicces,h ezt szeptember végén írom, de talán majd tavasszal valaki újra be link - eli ide.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#281
Posted 2005. September 28. - 14:57

"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#282
Posted 2005. September 28. - 14:53

#283
Posted 2005. September 28. - 14:42

Na, itten félreértések vannak. Nem 40-es átlagot szeretnék menni, mondjuk egy év múlva, hanem csak azt megközelíteni amennyire lehetséges, legalább is verseny körülmények között. 30-ról 40-re, 10km/h-t !!! javulni világos, hogy lehetetlen. Szerintem óra szerinti ilyen átlagom sosem lesz, de ezért nem szabnának ki rám letöltendõt sehol a világon. Ha most megy 30-32, akkor talán nem reménytelen ezt 35 felé tornászni egyszer (szigorúan rövid táv, mondjuk 50 km viszonylatában). Ha az órám 34,5-ös átlagot mutatna még az én életemben, mint farkasamednek, már baromi büszke lennék.
Tehát összefoglalva, hogy ne bosszantsak tovább senkit: 50, és nem 200 km-en, sík terepen és nem hegyvidéken, bolyban, tele adrenalinnal, és nem egyedül, szembeszélben, pláne csak úgy, kikapcsolódásként. Továbbá egy-egy alkalommal (pl: TT-n) és nem napi rendszerességgel, 35-40km/h átlag között menni, (oké, legyen 35-37) és nem 40-el folyamatosan. Egyszóval kb 5 km/h gyorsulni. Ez az álmom. De igazatok lehet, sok még ez is. Majd jõvõre megmondom, mi lett belõle. :scared:
Tehát összefoglalva, hogy ne bosszantsak tovább senkit: 50, és nem 200 km-en, sík terepen és nem hegyvidéken, bolyban, tele adrenalinnal, és nem egyedül, szembeszélben, pláne csak úgy, kikapcsolódásként. Továbbá egy-egy alkalommal (pl: TT-n) és nem napi rendszerességgel, 35-40km/h átlag között menni, (oké, legyen 35-37) és nem 40-el folyamatosan. Egyszóval kb 5 km/h gyorsulni. Ez az álmom. De igazatok lehet, sok még ez is. Majd jõvõre megmondom, mi lett belõle. :scared:
#284
Posted 2005. September 28. - 10:38

A táv tkp. csak akkor számít, ha egyedül mész, v, páran, mert különben a versenyeken mindegy hogy 40 km, v. 200 km, kb. hasonló átlagot nyomnak, 38-40 között.
Rollingwheel jól mondja, óriási a különbség 30 v. 40 átlag között, más kategória, pláne 40 felett. 40-es átlag ot tekerni akkor is nehéz, ha egy boly segítene és igazodna hozzád.
Rollingwheel jól mondja, óriási a különbség 30 v. 40 átlag között, más kategória, pláne 40 felett. 40-es átlag ot tekerni akkor is nehéz, ha egy boly segítene és igazodna hozzád.
#285
Posted 2005. September 27. - 19:22

Ha nagyon hajtok, akkor 34.5 km/h körül tekerek 60-70 km-n. 110 km-t idén csak 1x tekertem, akkor 32.5 km/h Nahát!
Látom, nem csak nekem is az egyik jövõ évi célom a Tour de Pelso! Jövõre egeztessünk elõtte, tekerhetnénk együtt!
Látom, nem csak nekem is az egyik jövõ évi célom a Tour de Pelso! Jövõre egeztessünk elõtte, tekerhetnénk együtt!
#286
Posted 2005. September 27. - 19:13

Azért egy versenyen 40es átlag más mint ha egyedül mennéd. Egyrészt a boly nagyon sokat könnyít (légellenállás), másrészt a boly nehezít is (minden kis hupli, körforgalom kanyar után megrántják a bolyt, állandó ritmusváltások). Ha a 35km/h el tudod érni hosszú távon az már nagyon jó. Nekem a tervem a jövõ évre a 200km-en 33,3as átlag (Így meg lenne a Balcsikör 6 órán belül), de ez is nagyon nehéz lesz, fõleg mivel elég szar arra a széljárás. Hajrá mindenki!
#287
Posted 2005. September 27. - 15:57

Figyeljetek!
Szerintem az sem mindegy, hogy mekkora távra számítjuk az átlagot, nem mindegy, hogy 30-40 km-re, vagy 150-200 km-re. Szerintem ha mostanában kezdett el komolyabban tekergetni akkor rövid és közép távon lehet átlagba 5 km/h-t fejlõdni!
Szerintem az sem mindegy, hogy mekkora távra számítjuk az átlagot, nem mindegy, hogy 30-40 km-re, vagy 150-200 km-re. Szerintem ha mostanában kezdett el komolyabban tekergetni akkor rövid és közép távon lehet átlagba 5 km/h-t fejlõdni!

#288
Posted 2005. September 27. - 15:24

Ha megpróbálok gyorsulni, attól lassabb nem lehetek.
Persze azt is tudom, hogy egy nyeregben töltött fél életet már sosem hozhatnék be, úgyhogy lehetetlenre én sem vállalkozom. Nemrég azt írtad, hogy "országúti bicajosnak lenni: életforma. Szemlélet. Filozófia. Teljesség." Ez nagyon megfogott, de tekintve, hogy csak most nyáron mertem trekkingrõl átülni, az én számból ez a mondat még nagyon hiteltelenül hangzana. Ha egy év múlva tudok javulni legalább 5 km/h -t, akkor már talán én is magaménak vallhatom.

#289
Posted 2005. September 27. - 14:02

Azért ehhez a sebesség- kérdéshez tegyük hozzá, hogy a sebességnövekedés és a hozzá igényelt teljesítmény nem lineáris összefüggés. Azaz: 30- ról 40- re gyorsítani az átlagot majdhogynem kétszeres teljesítményt jelent. Szóval nagyon sok az a +10 km/h !
Lévén a teljesítményed nagy részét országútizás közben a légellenálllás legyõzésére fordítod, és a közegellenálllás a sebesség négyzetével azányos.
De azért csak hajrá!
Lévén a teljesítményed nagy részét országútizás közben a légellenálllás legyõzésére fordítod, és a közegellenálllás a sebesség négyzetével azányos.
De azért csak hajrá!

#290
Posted 2005. September 27. - 12:51

Nehogy félre érts, nem vagyok nagy arc. Itt nálunk minden vízszintes, ha nincs szél sehonnan (ami azért ritka) akkor tudom tartani a 30-32 körüli tempót, és akkor úgy érkezek haza, hogy nem nyúltam ki, pont jól esett. (Persze közben azért néha sprint, néha kis beszégetés.) De ha 34-36 körül megyek (egyedül sosem, mert gyarló vagyok) akkor az utolsó 15 km-re meghalok, és nem is tudom tartani. Így értettem a negyvenes átlag közelébe kerülést, felfelé kerekítve. Tehát végig bírni 35 km/h felett is akár, amennyire csak lehetséges, és akkor gondolom tét helyzetben még rá megy egy lapáttal.
#291
Posted 2005. September 27. - 08:50

40-es átlag közelébe? Az nagyon jó lenne, benne lennél az elsõ 10-be, ha éppen nem megnyernéd a versenyt. :-) Amatõrverenyen 40-es átlagot, v. fölötte nagyon ritkán mennek, már csak azért is, emrt a pálya soha nem töksík (kivéve 1-2 idõfutamot). Amikor 40 fölött van, akkor a FTC betonosok húzzák végig a sort (pl. a júliusi Rákoskerti verseny). Az átlag és az hogy menyivel mész közben egész más, pl. 35-36os átlag azt jelenti, hogy nagyjáéból 34-42 között mész síkon, kisebb huplikon; meg nyilván örökké nem nézi az ember az órát...
#292
Posted 2005. September 27. - 01:57

zöldPont bringabootban van. vagy legalábbis szoktak hozni....
#293
Posted 2005. September 26. - 18:59

Visszaolvasás közben láttam, hogy felmerült a sárhányo kérdés..
Engem is nagyon érdekelne, mert kb fél éve keresek rendes sárhányót és még nem találtam sehol csak az SKS gyorsrögzítõs változatát. Pedig van az SKS nek pálcás verziója is, és azt szeretnék.
Tehát ha valaki tud, légyszi' segítsen!!
Engem is nagyon érdekelne, mert kb fél éve keresek rendes sárhányót és még nem találtam sehol csak az SKS gyorsrögzítõs változatát. Pedig van az SKS nek pálcás verziója is, és azt szeretnék.
Tehát ha valaki tud, légyszi' segítsen!!
#294
Posted 2005. September 26. - 16:52

Köszi mindenkinek az outis tanácsokat, jövõre megpróbálok a 40-es átlag közelébe kerülni. Legalább verseny körülmények között. De mindentõl függetlenül, azért néhány TT-n ott leszek. Kezdetnek. Aztán, ha sokat fejlõdök, pár év múlva Masters/Senior kategóriában még versenyen is idulhatok.Legfeljebb nem eséllyel. :krol:
#295
Posted 2005. September 26. - 14:12

Dönörû. Most törölgethetem a nyálam a bilentyûzetrõl:(
Ráférne egy stucni- meg egy betekerõcsere, de a váz álomszép.
Ráférne egy stucni- meg egy betekerõcsere, de a váz álomszép.
#296
Posted 2005. September 26. - 11:04

Sajnos itt Debrecenben nem lehet kapni ilyen csavart.
A vázat megtekintheted a galériámban.
A vázat megtekintheted a galériámban.
#297
Posted 2005. September 26. - 10:44

BCI!!
Ezzt minden normális bringaboltban lehet kapni, vagy ha nem akkor tudnak hozni.
200-400FT aszem
én már vettem iyet
amugy inkább az a kérdés iyen vázat hol kapni?
Ezzt minden normális bringaboltban lehet kapni, vagy ha nem akkor tudnak hozni.
200-400FT aszem
én már vettem iyet
amugy inkább az a kérdés iyen vázat hol kapni?

#298
Posted 2005. September 26. - 10:41

Nekem ilyen nyeregcsõ összehúzó csavarra lenne szükségem!
Nincs valakinek ilyen? Nem tudjátok hol lehet kapni?
Nincs valakinek ilyen? Nem tudjátok hol lehet kapni?

#299
Posted 2005. September 26. - 09:29

Hogy valami konkrétat is írjunk: egy átlagos amatõr edzéstempó (bolyban, v. egyedül) olyan 32-38 km/h és ehhez való áttétel 53/17, egy TT-n mondjuk 33-42 között mozog, itt már a vezetõ felkapcsol 53/15-re is, hogy tartsa a tempót. Versenyen, aztán minden bele, az él megy simán 50 körül is az idõjárástól, versenytõl függõen 40-55 között. (De a legjobb amatõrök egyéniben is tudnak síkon 55-60 km/h!) Mindez persze síkra (kisebb dombokkal) értendõ, hegyi emelkedõn, meg ahogy bírnak, mondjuk 20 alá nem nagyon mennek versenyen, akármilyen is az emelkedõ.
Nagy tárcsán (52, 53) a leginkább (hátul)18-17-tõl jó (esetleg 19) ,különben nagyon keresztben áll a lánc, a hatékonysága is csökken.
A fenti tempók csak közelítõ értékek, egy jó v. átlagos edzettségû oútisra vonatkoznak, egyébként (tavasszal, feljövõben etc.) ahogy az elõttem szólók írták, érzés szerint, márcsak a sérülés kerülendõ is.
Nagy tárcsán (52, 53) a leginkább (hátul)18-17-tõl jó (esetleg 19) ,különben nagyon keresztben áll a lánc, a hatékonysága is csökken.
A fenti tempók csak közelítõ értékek, egy jó v. átlagos edzettségû oútisra vonatkoznak, egyébként (tavasszal, feljövõben etc.) ahogy az elõttem szólók írták, érzés szerint, márcsak a sérülés kerülendõ is.
#300
Posted 2005. September 26. - 09:13

Én is cak azt tudom tanácsolni, h annyival tekerj, amennyi neked kényelmes..Minden nap más minden edzés más, nincs 2 egyforma nap!
Elõbb utóbb úgy is edzettebb leszel és akkor növeled a tempót magadtól is, meg hát ha többen tekertek akkor a többiek húzni is képesek, tehát az sem mérvadó. A versenyen meg tényleg egészen más. Eleve fokozott a stressz, te is jobban fel vagy pörögve, hajt a dicsõség no meg a többiek
, én volt, h versenyen úgy kitekertem magam, hogy szinte beestem a célba és 10-15 percig alig tudtam magamról, ezt egyedül bringázva még nem sikerült produkálnom
. Hidd el, nem ciki lassan tekerni, aki emiatt neheztel rád vagy lefitymálóan néz rád, az nem igazi outis!!!!
Elõbb utóbb úgy is edzettebb leszel és akkor növeled a tempót magadtól is, meg hát ha többen tekertek akkor a többiek húzni is képesek, tehát az sem mérvadó. A versenyen meg tényleg egészen más. Eleve fokozott a stressz, te is jobban fel vagy pörögve, hajt a dicsõség no meg a többiek

