Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#301
Írta 2005. szeptember 25. - 18:23

Szia
Nehéz megítélni, mert versenyen ugye bolyban haladsz, és az egészen más, mint egyedül. De azt szokni is kell...
Nehéz megítélni, mert versenyen ugye bolyban haladsz, és az egészen más, mint egyedül. De azt szokni is kell...
#302
Írta 2005. szeptember 24. - 20:58

Sziasztok! Ez a sebesség téma engem is érdekelne. Sík úton, 50-60 km távon, kb mi az a tempó, amivel egy amatõr o.uti versenyen már nem lennék utolsó? Vagy inkább középmezõny...

#303
Írta 2005. szeptember 24. - 19:49

fftmas! Menjél annyival, amennyivel NEKED élvezet! A többiek egyelõre ne érdekeljenek. Ha szisztematikusan nyomod, úgyis növeled a távot is, a sebességet is. Különben meg épeszû ember amúgy is több pulzustartományban edz, nem csak egyben. Én is szoktam sétatempóban is menni, meg ahogy a csövön kifér, úgy is.
Ja! és mindig van, aki gyorsabb nálunk, ezt be kell látni. És lesz is.
Vissza az áttételekhez: Vittorio, igaz, amit írsz. POntosítom a kijelentésemet: nehéz a 30-35-ös tempóhoz áttételt találni, hogy a lánc is szépen fusson. Kicsit mindig keresztben van, kistányéron erre, nagyon arra. vbmenu_register("postmenu_328683", true);
Ja! és mindig van, aki gyorsabb nálunk, ezt be kell látni. És lesz is.
Vissza az áttételekhez: Vittorio, igaz, amit írsz. POntosítom a kijelentésemet: nehéz a 30-35-ös tempóhoz áttételt találni, hogy a lánc is szépen fusson. Kicsit mindig keresztben van, kistányéron erre, nagyon arra. vbmenu_register("postmenu_328683", true);
#304
Írta 2005. szeptember 24. - 17:33

#305
Írta 2005. szeptember 24. - 16:17

Én mikor újrakezdtem a bringázást sík úton 22-23km/h átlagokat mentem az országútimmal és több mint 110kg voltam. Senki sem röhögött. Nem is mosolygott meg. Viszont köszöntek.Kérdés, ahhoz, hogy ne röhögjenek ki az outisok, mennyivel kéne repesztenem? :chin:

#306
Írta 2005. szeptember 23. - 23:14

#307
Írta 2005. szeptember 23. - 22:38

Kérdés, ahhoz, hogy ne röhögjenek ki az outisok, mennyivel kéne repesztenem? :chin:
#308
Írta 2005. szeptember 21. - 13:55

#309
Írta 2005. szeptember 21. - 13:15

Kicsit megtévesztõ ebben a német katalógusban a kompakt szó. Eddig az 50/34- es hajtómûre mondták ezt.
Amit õk értenek ezalatt, arra inkább az INTEGRÁLT szó használatos nálunk, ha jól tudom.
Amit õk értenek ezalatt, arra inkább az INTEGRÁLT szó használatos nálunk, ha jól tudom.
#310
Írta 2005. szeptember 21. - 13:08

Az 50/34 azok számára nyújt megoldást, akik nem versenytempóban kerekeznek. Ekkor ugyanis szerencsésebb egy kisebb elsõ hajtómû. Így sokkal jobb fenntartani egy 30-35-ös utazósebességet. A szokásos 53/39-nél így sem kis, sem nagy tányéron sem találsz olyan jó áttételt.
Ráadásul könnyebb is...
Nyugaton, ahol fû-fa-bokor országútizik, nagy fogás kereskedelmi szempontból az ilyen újítás.
Ráadásul könnyebb is...
Nyugaton, ahol fû-fa-bokor országútizik, nagy fogás kereskedelmi szempontból az ilyen újítás.
#311
Írta 2005. szeptember 21. - 10:37

az 50/34 és társai (50/36, 48/34) valószínûleg arra jók, hogy kihasználhatóbb lesz egy pl. 11-21-es sor, mondjuk azoknak akik az eddigi 53-39-hez 12-25-öt tartottak jónak. a 11-21 pl arra lehet jó hogy közelebb vannak egymáshoz a fokozatok.
9-es rendszernél pl: 11-12-13-14-15-16-17-19-21
míg ugyanez egy 12-25-ös soron: 12-13-14-15-17-19-21-23-25
vélt hátrányok: - a kisebb fogaskerekek szerintem hamarabb kopnak
- vhol olvastam, hogy az ilyen 50-34 felállás úgy készül, hogy a 2 lánckerék közelebb van egymáshoz, ami kevésbé torelálja a keresztbeváltásokat
9-es rendszernél pl: 11-12-13-14-15-16-17-19-21
míg ugyanez egy 12-25-ös soron: 12-13-14-15-17-19-21-23-25
vélt hátrányok: - a kisebb fogaskerekek szerintem hamarabb kopnak
- vhol olvastam, hogy az ilyen 50-34 felállás úgy készül, hogy a 2 lánckerék közelebb van egymáshoz, ami kevésbé torelálja a keresztbeváltásokat
#312
Írta 2005. szeptember 21. - 08:32

A csak pöccintés nem biztos hogy jó, mert akaratlan váltást is lehet így csinálni, ill. nem érzed, hogy átváltottál-e vagy sem. PErsze, ha egyáltalán igaz ez a zéro tolerancia. A kompakt hajtómû az amikor a középtengely és hajtómû egyben van. Elõnye, hogy nem kell keresgélni a kettõt egymáshoz, hátránya, hogy ha a középtengelye bemondja az unalmast, akkor szinte lehetetlen újat beszerezni (fõleg nálunk), tehát lehet dobni az egészet.
A tartósságot nem firtatják, mert a fogyasztói társadalomban ez egyáltalán nem gond, vedd meg, kicsit használd, aztán dobd el, vegyél újat. Az új 10-es Dura-ace láncok-fogasok horrobilis összegek, fõleg ha elhinnénk, hogy a fogast a lánccal együtt kell cserélni, a láncot pedig 2000km-enként...
A tartósságot nem firtatják, mert a fogyasztói társadalomban ez egyáltalán nem gond, vedd meg, kicsit használd, aztán dobd el, vegyél újat. Az új 10-es Dura-ace láncok-fogasok horrobilis összegek, fõleg ha elhinnénk, hogy a fogast a lánccal együtt kell cserélni, a láncot pedig 2000km-enként...
#313
Írta 2005. szeptember 20. - 21:26

egyben meg is válaszoltad magadnak;) Szerintem az ok igazán egyszerû:nem akarnak konkurenciát állítani a saját magasabb kategóriájú termékeiknek. Érdekes módon még nincsenek kint súlyadatok,de gyanítom,hogy nincs túl messze az új ultegrától az új 105,hiszen könnyebb szettnek hírdetik az elõdjénél (szokásos duma,hogy mi tök ügyesek vagyun.hisz nemcsak 10es rendszert csináltunk ami sokkkkal jobb,de még könnyebb is...a tartósságot miért nem firtatják?Viszont amit nem értek az az , hogy miért nem furják át a jobb kart a tengelynél. Annak a plussz anyagnak ott nincs teherviselõ szerepe, viszont könnyebb és sokkal szebb lenne az a kar.


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#314
Írta 2005. szeptember 20. - 21:20

Magyarul nemtom mi volt a marketing duma a dura fékváltókart illetõen,de az angol honlapon zero tolerance tulajdonság alatt az olyan mehanizmust értették a karban, hogy nekünk csak "pöccinteni" kell,a többi munkát azonnal végrehajtja a kar. Azt hiszem késõbb effortless shifting néven volt kiírva,de most éppen egyiket sem találom a honlapon;) Mostmár csak a sora maradt nyolcas,illetve a kiskezûek számára elérhetõ még a 105ös (st-r500)ami szintén nyolcas. Hogy most emiatt szomorkodjunk-e avagy sem bízzuk a jövõre... Mi az a compact crankset? Egyre több helyen látok,ilyen 50/34as áttételt,ennek mi értelme? Crossos célokra van?Mit értsünk azon, hogy zéro tolerancia a fékváltókaron? A Shimano agyak nagyon bumfordiak lettek már ezen az éven is, az Ultegra is úgy néz ki, mint a régi Sora agy, akár egy hízott malac. A 10-es rendszer erõltetése is szükségtelen, egy amatõrnek felesleges, sõt rossz, mert vékonyabb a lánc, jobban kopik, ugyanakkor jóval drágább. Elég lenne 10-esnek a Dura-ace, az a versenyzõi kategória.
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#315
Írta 2005. szeptember 20. - 19:50

Nekem tetszik.
itt van a 2006os katalog a az uy alkatrészekrõl.
http://www.paul-lang...NewProducts.pdf
itt van a 2006os katalog a az uy alkatrészekrõl.
http://www.paul-lang...NewProducts.pdf
#316
Írta 2005. szeptember 20. - 18:57

Nekem tetszik a hajtókaron a nagy lánctányér, de attól még jó az a kar. Viszont amit nem értek az az , hogy miért nem furják át a jobb kart a tengelynél. Annak a plussz anyagnak ott nincs teherviselõ szerepe, viszont könnyebb és sokkal szebb lenne az a kar.
#317
Írta 2005. szeptember 20. - 09:54

Hejj, fiúk! Az új 105 szett benne volt a júliusi Bikkmakkban, képpel, infóval. 2 hónappal lemaradtatok.
#318
Írta 2005. szeptember 20. - 09:49

Mit értsünk azon, hogy zéro tolerancia a fékváltókaron? A Shimano agyak nagyon bumfordiak lettek már ezen az éven is, az Ultegra is úgy néz ki, mint a régi Sora agy, akár egy hízott malac. A 10-es rendszer erõltetése is szükségtelen, egy amatõrnek felesleges, sõt rossz, mert vékonyabb a lánc, jobban kopik, ugyanakkor jóval drágább. Elég lenne 10-esnek a Dura-ace, az a versenyzõi kategória.
#319
Írta 2005. szeptember 19. - 22:28

Najó,én meg nem sírnék,ha utánam dobnának egy ilyen szettet... De hogy néz már ki az a tányér?!

És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#320
Írta 2005. szeptember 19. - 22:22
