Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#241
Írta 2005. október 16. - 21:17

Én személy szerint egy BBB heavy duty nevezetût használok, nagyon elégedetten. Legalább 5-10 fokot "ér". Amúgy téli cipõ csak akkor térül meg, ha mindennap nyomod, és akkor is megtörténhet, hogy kamáslit is veszel. Én telente -5 fokig járok ki, hetente 3-4 alkalommal, és még nem éreztem égetõ hiányát téli cipõnek.
#242
Írta 2005. október 16. - 19:10

Punnyadás helyett:
Így õsszel, télen ki milyen kamáslit használ láblefagyás ellen (gumi, nylon, neoprén stb.)? Esetleg téli cipõ?
Így õsszel, télen ki milyen kamáslit használ láblefagyás ellen (gumi, nylon, neoprén stb.)? Esetleg téli cipõ?
#243
Írta 2005. október 16. - 18:58

Mi ez a punnyadás emberek?
Még tart az országúti szezon nem kell elvonulni téli álmot aludni.
Még tart az országúti szezon nem kell elvonulni téli álmot aludni.
#244
Írta 2005. október 10. - 08:47

Fékbetétek: nem minden fékbetét jó minden fékbe, a Campa egyébként is igyekszik, hogy ne legyen kompatibilis a Shimivel. A Ritchey-fékgumi tudtommal a Shimanoval kompatibilis (nekem most spec. így áll össze). Nehezen megy bele, de szerintem direkt, hogy ne tudjon kiesni. A gyártási hiba persze más kérdés... Talán jobb ha a boltban frissiben próbáljátok bele, v. teszi bele a szerelõ.
#245
Írta 2005. október 06. - 18:41

Hát, akkor nagyot csalódtam az öreg Richárdban... De sztem ez a széles vályatú valami másik cuccba való. Apropó, kell vkinek 1 napos piros Ritchey betét 1 ezresért?
#246
Írta 2005. október 06. - 16:01

De van! Én is szoptam a Ritchey pofákkal. Jó fél órámba telt mire belereszeltem a saját (!) tartójába. Viszont utána fogott mint az álom!
#247
Írta 2005. október 06. - 14:55

Tudja vki, hogy a Campa és a Símanó fékbetétek között mi a különbség? Két helyen vettem a Zoggie-ba Ritchey betétet. Az egyik csak némi reszelés és közelharc árán ment bele (doboz eldobva már), a másik meg kicsit lötyög benne (ez bizti Símanó). Lehet, hogy a régebbi Campa, és csak annyi a különbség, hogy a Campákban szûkebb vájat van? Ekkora gyártási tûrés a világon nics...
#248
Írta 2005. október 06. - 14:55

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Görgõt szeretnék venni, már szét is néztem a kínálatban és nem tudom mi a különbség az olajjal ill. mágneses elven mûködõk között. Melyiket érdemes venni és miért? Miért drágább az olajos?
köszi
A segítségeteket szeretném kérni. Görgõt szeretnék venni, már szét is néztem a kínálatban és nem tudom mi a különbség az olajjal ill. mágneses elven mûködõk között. Melyiket érdemes venni és miért? Miért drágább az olajos?
köszi
#249
Írta 2005. október 06. - 10:29

Én lefelé 52/11 et használok, és a Pilisbe (ahol a legtöbbet megyek) szerintem ezt ki is lehet pörgetni, bár néhat 52-12,13-at használom. Nem mentem még 53-as áttétellel, de kiváncsi vagyok rá.. Tavaszra tervezek bringavásárlást, azon tuti az lesz, nekem a 39-es kistányér kicsinek tûnik, most 42-19 a legkissebb áttételem igaz néha szenvedek is vele, jobb lenne hátra egy 21, esetleg egy 23.Úgy értettem: lefele kell (~lehet) bírni az 53/12-t (számomra). Azért szerintem õk sem ilyet forgattak, hanem 53/15 v. 14-et. Elmondása szerint Bodrogi tud 12-t igazán megforgatni, de õ is töksíkon és fénykorában.
A Pap-réti emelkedõn éppen fel lehet kapcsolni nagytányérra a középsõ sík részen, de nem nagyon érdemes, mert alig megy az ember gyorsabban, mint 39/17-tel. Persze az erõsek ..., meg a versenyen... :-)
#250
Írta 2005. október 05. - 09:43

#251
Írta 2005. október 05. - 09:37

Nehogy már ne legyen kompatibilis a Shimano önmagával, még a 9 és 10-es rendszerek is elmennek egymással ha nem is tökéletesen, sõt a Shimano és Sram is kompatibilis 90%-ban (a fennmaradó 10% azt jelenti egy picit hangosabb mint önmagával). De mentem már 8-as váltó - 9-es fogassal, ez már nem az igazi de rendesen vált és megy. Igazán rossz a kettõvel eltérõk között van: 10-8, 9-7, 8-6, etc. Volt egy magyar profi prológ, ott valaki 6-os régi racsnis telekerékkel akart 9-es váltót használni, no az már valami :-), össze is akadt.
A Dura tömegben és váltási finomságokban jobb, mint az Ultegra v. 105-ös, de ezek alig érzékelhetõek. Talán ha az egész szett Dura és nagyon sok az emelkedõ, sok váltással (kiállás közben is) versenyhelyzetben...
Hogy a betonosok milyen áttételben mentek én sem tudtam megfigyelni (ezt egyébként is illik meghagyni Sipinek, õ messzirõl vágja), csak tippeltem a szokások, a sebesség és lábfordulatszám alapján, ezért gondoltam, hogy a vezetõ max. 53/14-ben, a többiek 15ben haladtak.
A Dura tömegben és váltási finomságokban jobb, mint az Ultegra v. 105-ös, de ezek alig érzékelhetõek. Talán ha az egész szett Dura és nagyon sok az emelkedõ, sok váltással (kiállás közben is) versenyhelyzetben...
Hogy a betonosok milyen áttételben mentek én sem tudtam megfigyelni (ezt egyébként is illik meghagyni Sipinek, õ messzirõl vágja), csak tippeltem a szokások, a sebesség és lábfordulatszám alapján, ezért gondoltam, hogy a vezetõ max. 53/14-ben, a többiek 15ben haladtak.
#252
Írta 2005. október 05. - 08:05

voti:Nekem elvileg ultegra váltófékkar-ultegra váltó-dura sor dolgozik együtt, jól.
mindenki:Ezek szerint csak elvileg, és a sor csavarján hiába van dura felirat a sor maga nem az, vagy?
mindenki:Ezek szerint csak elvileg, és a sor csavarján hiába van dura felirat a sor maga nem az, vagy?
#253
Írta 2005. október 04. - 20:34

90 fölött nekem pörgetés, - a hozzáértõk most biztos hümmögnek- 53/12 100-nál kb 50km/h. Ez ilyen hosszan nekem pörgetés, hogy õk mit tekernek azt nem tudom (LA ideális fordulata a könyvébõl 105, JU-85), nem igen volt érkezésem figyelni az áttételeket, nem is ezért mentem. Nem is így készültem a Nimródra - ezt te tudod a legjobban-
Voti: a velotrade oldalán keresztül el lehet jutni vmi Shimano oldalra ahol vannak ilyen kompa táblázatok
Voti: a velotrade oldalán keresztül el lehet jutni vmi Shimano oldalra ahol vannak ilyen kompa táblázatok
#254
Írta 2005. október 04. - 20:05

Sajnos azt kell hogy mondjam hogy a durát védi a shimano. A régi nyolcas biztos hogy nem kompatibilis a többi nyolcassal és ha jól emlékszem a kilences is hasonlóan járt. A tizes pedig tuti nem kompatibilis a többi 10essel, a racsni lépcsõs kialakításából adódóan. Illetve a más méretû távtartók miatt.
#255
Írta 2005. október 04. - 19:55

Akkor valami gáz van, mert a váltó nagyobbat vált egy picivel mint amekkora két fogaskerék közti távolság. Emiatt ha mondjuk hatot váltok, akkor már hetet ugrik.Tudomásom szerint a Shimano 9-es országúti rendszerei oda vissza kompatibilisek egymással
#256
Írta 2005. október 04. - 17:29

Hát a menetidõt azt nem tudom, mert az órát nem jól tettem fel a gépre, aztán az elsõ nagyobb kormány elfordulásnál elszakadt a derót, a karórán meg nem jó gombot nyomtam meg, így csak fenn indítottam és a bevárási idõt mértem. Bénáztam na. Mivel elõször mentem fel oútival, meg spd-vel, ezért a pontos áttételezésre nem emlékszem, nem tudtam figyelni az biztos, hogy az elején legnagyobb kerékkel kezdtem hátul, aztán nõtt az önbizalmam
, a táv közepén felváltottam egy idõre nagytányérra, aztán vissza 43-ra(?) Ezidáig nem sok tudományt vittem a bringázásba, szóval nem ismerem szám szerint a lánckerekeket, de ami késik nem múlik!
Annyi jár még hozzá, hogy a másik bringa amit pár éve nyüstölök, az egy acél magellán crater, szerintem 14kg biztos van, de le fogom mérni. Különben egy hónapja mentem vele 11:14-et Fenyõgyöngye-HHH útvonalon, azóta még futással fogytam 2 kilót. Szerintem magamhoz képest formában vagyok.
Szívesen veszem a társaságot. Most egy olyan utat csináltunk, hogy Bp-Sztendre-Paprét-Visegrád-Esztergom-Salka-Letkés-Nagybörzsöny-Letkés-Szob.
Börzsönyt akartuk északról kerülni, de késõn indultunk, ránksötétedett. Meg a szomszédban elsöröztük, amit megspóróltunk a visegrádi kompon.
Na ezt a kört szeretném most hétvégén befejezni. Meg megjegyezni az áttételt.
Ha tudom, hogy melyik nap tudok menni, akkor ide szokás beírni, vagy van valami last minit túrafelhívásoknak valami használtabb módja?

Annyi jár még hozzá, hogy a másik bringa amit pár éve nyüstölök, az egy acél magellán crater, szerintem 14kg biztos van, de le fogom mérni. Különben egy hónapja mentem vele 11:14-et Fenyõgyöngye-HHH útvonalon, azóta még futással fogytam 2 kilót. Szerintem magamhoz képest formában vagyok.
Szívesen veszem a társaságot. Most egy olyan utat csináltunk, hogy Bp-Sztendre-Paprét-Visegrád-Esztergom-Salka-Letkés-Nagybörzsöny-Letkés-Szob.
Börzsönyt akartuk északról kerülni, de késõn indultunk, ránksötétedett. Meg a szomszédban elsöröztük, amit megspóróltunk a visegrádi kompon.

Na ezt a kört szeretném most hétvégén befejezni. Meg megjegyezni az áttételt.

Ha tudom, hogy melyik nap tudok menni, akkor ide szokás beírni, vagy van valami last minit túrafelhívásoknak valami használtabb módja?
#257
Írta 2005. október 04. - 14:39

Úgy értettem: lefele kell (~lehet) bírni az 53/12-t (számomra). Azért szerintem õk sem ilyet forgattak, hanem 53/15 v. 14-et. Elmondása szerint Bodrogi tud 12-t igazán megforgatni, de õ is töksíkon és fénykorában.
A Pap-réti emelkedõn éppen fel lehet kapcsolni nagytányérra a középsõ sík részen, de nem nagyon érdemes, mert alig megy az ember gyorsabban, mint 39/17-tel. Persze az erõsek ..., meg a versenyen... :-)
A Pap-réti emelkedõn éppen fel lehet kapcsolni nagytányérra a középsõ sík részen, de nem nagyon érdemes, mert alig megy az ember gyorsabban, mint 39/17-tel. Persze az erõsek ..., meg a versenyen... :-)
#258
Írta 2005. október 04. - 10:23

Vandorkecske! 4 percet vertél rá!?
Ha elõtte 2 percetkaptál tõle, akkor ez azt jelenti, h 6 percel voltál jobb!!!
Én is sokat megyek paprétre (Szentendrén lakom, így kézenfekvõ) kiváncsi lennék én is a sorompóidõdre és az áttételre, amivel takartél. Én felfelé kb 3 áttétel között váltok...az elején az emelkedõn, aztán középen a lankás részen és végén az emelkedõsön...Ha emléxel írd már be...
Ja ha van kedved mehetünk együtt is néha...
Ha elõtte 2 percetkaptál tõle, akkor ez azt jelenti, h 6 percel voltál jobb!!!
Én is sokat megyek paprétre (Szentendrén lakom, így kézenfekvõ) kiváncsi lennék én is a sorompóidõdre és az áttételre, amivel takartél. Én felfelé kb 3 áttétel között váltok...az elején az emelkedõn, aztán középen a lankás részen és végén az emelkedõsön...Ha emléxel írd már be...
Ja ha van kedved mehetünk együtt is néha...
#259
Írta 2005. október 04. - 09:43

"Másik kérdés: A 9-es Dura h. váltó kompatíbilis-e a szintén 9-es Ultegra fékváltó karral és fogaskerék sorral?"
Tudomásom szerint a Shimano 9-es országúti rendszerei oda vissza kompatibilisek egymással, és ez a tizesre is igaz. A Shimano szerintem egyébként õsidõk óta ugyanolyan hátsóváltó geometriával dolgozik. Tehát elvileg a nyolcas váltókat is össze lehet kutyulni kilences fékváltókarokkal. A Campánál ez már kevésbé áll, a korai kilences Record meg a késõbbi kilencesek köszönõviszonyban sincsenek egymással, megbabrálták a hátsóváltó áttételezését (is).
Tudomásom szerint a Shimano 9-es országúti rendszerei oda vissza kompatibilisek egymással, és ez a tizesre is igaz. A Shimano szerintem egyébként õsidõk óta ugyanolyan hátsóváltó geometriával dolgozik. Tehát elvileg a nyolcas váltókat is össze lehet kutyulni kilences fékváltókarokkal. A Campánál ez már kevésbé áll, a korai kilences Record meg a késõbbi kilencesek köszönõviszonyban sincsenek egymással, megbabrálták a hátsóváltó áttételezését (is).
nervex
#260
Írta 2005. október 04. - 09:11
