Henger: szerintem sem kell cserélned, mert nem egész fokozatot váltanak, hanem racsnis jelleggel kisebbet. A váltó meg úgyis le van határolva, nem tudod tovább húzni.
A magyar kereskedõk és általában minden szolgáltatás pedig valóban nagyon gyászos: fizessél aztán menjél. A hosszú távú haszon legtöbbek számára nem felérhetõ szellemileg, a vásárlói elégedettség pedig nem is számít.
A 165-ös hajtókar valóban kifejezetten kistermetûeknek készült. Mindenesetre az aza összefüggés, hogy minél kisebb a hajtókar hossza, annál könnyebb pörgetni, de kevesebb erõt fejtesz ki. A Te pörgetõs stílusodhoz 170-172.5 -ös hajtókarhossz tartozik.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2281
Írta 2004. január 08. - 11:43

#2282
Írta 2004. január 08. - 10:31

henger:
Tudtommal ha lecseréled a hármas hajtómûvmet, nem kell fékváltót cserélni.
Tudtommal ha lecseréled a hármas hajtómûvmet, nem kell fékváltót cserélni.
#2283
Írta 2004. január 07. - 23:51

Na igen, hiszen a bevétel a fontos.
De nem is kérdeztem, meg ha kicseréltettem volna, akkor rögtön pár (pár? több) ezressel növelte volna az árat. De õszintén szólva nem tûnt fel a különbség.
Nekem azért beállították.
Idõvel úgyis cserélni kell ezt-azt.
De nem is kérdeztem, meg ha kicseréltettem volna, akkor rögtön pár (pár? több) ezressel növelte volna az árat. De õszintén szólva nem tûnt fel a különbség.
Nekem azért beállították.

Idõvel úgyis cserélni kell ezt-azt.
#2284
Írta 2004. január 07. - 21:24

én 178 cm vagyok és 170-es hajtókarral járok. amikor vetted a bicót nem szóltak hogy rövid a hajtókar? egyáltalán hogy lehet egy 183 cm-es embernek való biciklire (ami gondolom 58-as) ilyen kicsi hajtókart tenni?
Miért szóltak volna? Így is megvette, azt megmaradt volna a hajtókar!

#2285
Írta 2004. január 07. - 15:56

Nem, 56-os. 110-es stucni van rajta.
De akkor is inkább az 52-eshez illene 165-ös kar, nem?
Eddig még nem vizsgáltam ilyen tudományos szemszögbõl a bringázást. Csak tekertem, oszt' jóvan.
De akkor is inkább az 52-eshez illene 165-ös kar, nem?
Eddig még nem vizsgáltam ilyen tudományos szemszögbõl a bringázást. Csak tekertem, oszt' jóvan.

#2286
Írta 2004. január 07. - 12:50

én 178 cm vagyok és 170-es hajtókarral járok. amikor vetted a bicót nem szóltak hogy rövid a hajtókar? egyáltalán hogy lehet egy 183 cm-es embernek való biciklire (ami gondolom 58-as) ilyen kicsi hajtókart tenni?
más: tudtok bukót baráti áron valahol, mondjuk 5-10 között
más: tudtok bukót baráti áron valahol, mondjuk 5-10 között
#2287
Írta 2004. január 07. - 11:43

"(+ meg kell fizetni a márkanevet is)"
Ez az, amit nagyon utálok, hogy feleslegesen fizettetnek meg velem valamit. Elismerem, hogy adott gyár a versenyeredményeivel reklámozza magát, de ettõl az átlagember nem lesz ugyanolyan gyors vele. Én sok jó tapasztalatot szereztem noname cuccokkal, ezért is döntöttem a Caprine mellett mint mondjuk egy Merida 901, vagy Giant OCR3-ast vettem volna. Sajnos az ár volt a legmeghatározóbb, mert remélem, hogy sikerül legalább 5000-et beletekerni idén.
Természetesen elõre semmi nem biztos. Egy jó vázért persze, hogy megadom a pízt.
A váltó úgy megy, hogy ha a kistányérra tudok leváltani, akkor a nagytányéron húzza a láncot 7-8ban. Fordított esetben is ugyanez. Valszeg meggondolom a hajtómûcserét, mert a hajtókar 165-ös (183 centi vagyok, azt mondták, ez rövid.). De ezzel együtt átdobó, plusz fvkar csere. Szerény számítással is 50 megvan.
Úgy érzem, hogy kell a mókuskerék, mert inkább pörgetni szoktam, mint erõbõl taposni.
Ez az, amit nagyon utálok, hogy feleslegesen fizettetnek meg velem valamit. Elismerem, hogy adott gyár a versenyeredményeivel reklámozza magát, de ettõl az átlagember nem lesz ugyanolyan gyors vele. Én sok jó tapasztalatot szereztem noname cuccokkal, ezért is döntöttem a Caprine mellett mint mondjuk egy Merida 901, vagy Giant OCR3-ast vettem volna. Sajnos az ár volt a legmeghatározóbb, mert remélem, hogy sikerül legalább 5000-et beletekerni idén.
Természetesen elõre semmi nem biztos. Egy jó vázért persze, hogy megadom a pízt.
A váltó úgy megy, hogy ha a kistányérra tudok leváltani, akkor a nagytányéron húzza a láncot 7-8ban. Fordított esetben is ugyanez. Valszeg meggondolom a hajtómûcserét, mert a hajtókar 165-ös (183 centi vagyok, azt mondták, ez rövid.). De ezzel együtt átdobó, plusz fvkar csere. Szerény számítással is 50 megvan.
Úgy érzem, hogy kell a mókuskerék, mert inkább pörgetni szoktam, mint erõbõl taposni.
#2288
Írta 2004. január 07. - 09:45

Henger: Természetesen nem az ár az abszolút mutató, csak a gyakorlatban általában a jó vázaknak magas az ára (+ meg kell fizetni a márkanevet is). De ha acélvázasat veszel, kaphatsz elfogadhatót olcsóbbért, ami szinte korlátlan ideig tekerhetõ, de nehéz és nyilván nem is kidolgozott.
Biztos van jó aluváz 50 körül is, csak honnan tudod elõre? Ha lennének megbízható tesztek mindegyikre és ki is próbálhatnád más lenne a helyzet. EGyébként meg az egész választás attól függ, mennyit és hogy mész, mennyire fontos neked és persze mennyipénzed van rá. De akinek sok pénze is van, nem biztos hogy full-karbont vesz, mert fölösleges pl. 3-4e kmre évenként.
Más: ha nem tudod miden fokozatot kapcsolni, a váltó rosszul van beállítva, tripla hajtómûvel is vinnie kell. Az igaz hogy egyébként nincs sok értelme Magyarországon, nincsenek hosszú 10% fölötti emelkedõk.
Biztos van jó aluváz 50 körül is, csak honnan tudod elõre? Ha lennének megbízható tesztek mindegyikre és ki is próbálhatnád más lenne a helyzet. EGyébként meg az egész választás attól függ, mennyit és hogy mész, mennyire fontos neked és persze mennyipénzed van rá. De akinek sok pénze is van, nem biztos hogy full-karbont vesz, mert fölösleges pl. 3-4e kmre évenként.
Más: ha nem tudod miden fokozatot kapcsolni, a váltó rosszul van beállítva, tripla hajtómûvel is vinnie kell. Az igaz hogy egyébként nincs sok értelme Magyarországon, nincsenek hosszú 10% fölötti emelkedõk.
#2289
Írta 2004. január 06. - 19:40

Szeptemberben vettem, és két hét alatt mentem vele 500 (nem röhög!) kilométert.
Tesztnek azért elég.
Az enyémen Ritchey versenykormány, és Sora fvkarok vannak, és akcióban 125-ért vettem (meg a monti miatt is engedtek kicsit) . +8k a versenyre átalakítás.
Menetteljesítményre? Háát, a régi acélvázas (Csepelnéál azért kicsit jobb) bringa után egy álom! Könnyû, fordulékony, nagyon szépen gördül. Könnyû a gyorsítás is, a fékek elég jól fognak.
Jellemzõ, hogy a régi géppel 60 felett már halálfélelmem volt, míg ezzel izomból nyomtam akkor is, olyan stabil.
Az elsõ héten rögtön egy TTúrával indítottam, ami végülis 135km lett. Kimondottan jól bírtam, a kötelezõ pauzákat leszámítva talán végigtekertem volna egyvégtében. Ez nagy szó, mert addig életemben 120 km volt a max.!
Az egyetlen negatívum, a váltó... Elöl a hármas hajtómû miatt az átdobó nem nagyon bír a lánccal, a fokozaok felét tudom kapcsolni, és a húzása sem tökéletes. Vagy a kis- vagy a nagytányérhoz finomítom. Talán ezt fogom lecserélni egy kettes hajtómûre.
Igazából nincs összehasonlítási alapom, de engem meggyõzött.
Ja, igen, és a lényeg: MKS patentpedállal (ami úgy hallottam 400-450gr) pont 10 kiló!
pcycle!
Szerinted minden váz ratyi, ami nem kerül legalább 100ezerbe? Ez van, ebbõl kell kihoznunk a legjobbat.
A Giant is tajvani, akkor hogy is van ez?
Tesztnek azért elég.
Az enyémen Ritchey versenykormány, és Sora fvkarok vannak, és akcióban 125-ért vettem (meg a monti miatt is engedtek kicsit) . +8k a versenyre átalakítás.
Menetteljesítményre? Háát, a régi acélvázas (Csepelnéál azért kicsit jobb) bringa után egy álom! Könnyû, fordulékony, nagyon szépen gördül. Könnyû a gyorsítás is, a fékek elég jól fognak.
Jellemzõ, hogy a régi géppel 60 felett már halálfélelmem volt, míg ezzel izomból nyomtam akkor is, olyan stabil.
Az elsõ héten rögtön egy TTúrával indítottam, ami végülis 135km lett. Kimondottan jól bírtam, a kötelezõ pauzákat leszámítva talán végigtekertem volna egyvégtében. Ez nagy szó, mert addig életemben 120 km volt a max.!
Az egyetlen negatívum, a váltó... Elöl a hármas hajtómû miatt az átdobó nem nagyon bír a lánccal, a fokozaok felét tudom kapcsolni, és a húzása sem tökéletes. Vagy a kis- vagy a nagytányérhoz finomítom. Talán ezt fogom lecserélni egy kettes hajtómûre.
Igazából nincs összehasonlítási alapom, de engem meggyõzött.
Ja, igen, és a lényeg: MKS patentpedállal (ami úgy hallottam 400-450gr) pont 10 kiló!
pcycle!
Szerinted minden váz ratyi, ami nem kerül legalább 100ezerbe? Ez van, ebbõl kell kihoznunk a legjobbat.
A Giant is tajvani, akkor hogy is van ez?
#2290
Írta 2004. január 06. - 16:49

Annyiban egyetértek pcycle-vel, hogy alu és alu közt is hatalmas lehet a különbség. A kanál alu is könnyû, de fix nem lehetne belõle hosszú életû, sõt egyáltalán mûködõ képes vázat kihozni.
henger:
te Sp1000-et használsz? Irnál róla néhány tapasztalatot, ill. hol mennyiért vetted? Haver azt akar venni...
henger:
te Sp1000-et használsz? Irnál róla néhány tapasztalatot, ill. hol mennyiért vetted? Haver azt akar venni...
#2291
Írta 2004. január 06. - 14:29

"de biztos nem lehet ennyibõl jó vázat kihozni. "
ez egy tipikusan olyan vélemény, hogy "basszus, tök sok pénzt adtam egy drága cuccért, holott feleannyiért majdnem olyan jót vehettem volna. nem baj meggyõzöm magam, hogy jó vásár volt, mégpedig úgy, hogy az én cuccomnál olcsóbbakat elkezdem fikázni"
ez egy tipikusan olyan vélemény, hogy "basszus, tök sok pénzt adtam egy drága cuccért, holott feleannyiért majdnem olyan jót vehettem volna. nem baj meggyõzöm magam, hogy jó vásár volt, mégpedig úgy, hogy az én cuccomnál olcsóbbakat elkezdem fikázni"
#2292
Írta 2004. január 06. - 14:26

a matrix alu villával 42, nem cromo-val.
a caprine szerintem jónak tûnik bár nehéz a villája a maga 800 g-jével :-(
viszont a kerekek, az sm-1000 pont a kerekei miatt jó ár/értékben. külön megvéve talán a két kerék olyan 40 e huf fölé is mehet.
hulladékanyag alatt mit értesz? az alu akkor is alu, még ha nem is a legjobb type.
a caprine szerintem jónak tûnik bár nehéz a villája a maga 800 g-jével :-(
viszont a kerekek, az sm-1000 pont a kerekei miatt jó ár/értékben. külön megvéve talán a két kerék olyan 40 e huf fölé is mehet.
hulladékanyag alatt mit értesz? az alu akkor is alu, még ha nem is a legjobb type.
#2293
Írta 2004. január 06. - 14:19

A MAtr* hulladékanyag-alapú váz, a Capr*-t nem ismerem, de biztos nem lehet ennyibõl jó vázat kihozni. + A vázgyártás szempontjai nem merülnek ki a tömegükben! Ezek a nevek minden csõt átvesznek a távol-keleti gyártótól, nincs valós minõségellenõrzés. Valójában csak néhány igazán jó vázfajta létezik, és élethossziglani garanciát vállalnak. Könnyû is legyen, tartós is, merev is jó geometriájú, kézzel gyártott, stb. nem jön ki 30-40e-bõl.
#2294
Írta 2004. január 06. - 14:19

"persze lehet hogy mindkettõ fos, bár nem hinném."
>
>
>
>
>
>
>
Ez egy rossz pont tõled.
Nekem a Caprine csak pozitív tulajdonságairól mutatkozott. Azért ennyi, mert semmi extra nincs rajta- de pl aero szelvényû villája van.
Húzott csövekbõl készülnek, Taiwanban, pont úgy, mint a "nagyok". Elég jó minõségû a cucc.
A Matrix cromo villával ~43.
És hogy a komplett gépeknél maradjunk: az SM1000nek milyen kerekei vannak?
>







Ez egy rossz pont tõled.
Nekem a Caprine csak pozitív tulajdonságairól mutatkozott. Azért ennyi, mert semmi extra nincs rajta- de pl aero szelvényû villája van.
Húzott csövekbõl készülnek, Taiwanban, pont úgy, mint a "nagyok". Elég jó minõségû a cucc.
A Matrix cromo villával ~43.
És hogy a komplett gépeknél maradjunk: az SM1000nek milyen kerekei vannak?

#2295
Írta 2004. január 06. - 13:40

caprine sm-100 váz 1500 g (az ára pedig 30 roki, villával együtt)
matrixnak is van 1300 g-s váza, egy õszi bikemag szerint 42 e huf-ért, szintén villával együtt.
hirtelen ez a két példa jut eszembe olcsó és könnyû vázakról. persze lehet hogy mindkettõ fos, bár nem hinném.
matrixnak is van 1300 g-s váza, egy õszi bikemag szerint 42 e huf-ért, szintén villával együtt.
hirtelen ez a két példa jut eszembe olcsó és könnyû vázakról. persze lehet hogy mindkettõ fos, bár nem hinném.
#2296
Írta 2004. január 06. - 09:52

Ggx: KOmplett kerékpárok áráról pontosat itt nem fog tudni mondani senki, csak közelítõt, mert a használtaknál változó. Abba viszont igazad van, hogy egyedül nem akarod megvenni, tényleg fontos! Ilyen árfekvésben a súly egyáltalán nem lehet szempont, különben is miért lenne kõnehéz a 2 kg.-os váz, amikor minden átlagos aluváz ekörül van (20 dkg-al könnyebb nem sokat számít)! Ami 1,5 kg körüli, az már 150e körül van, nem beszélve a még lightosabbakról! Megkockáztatom, hogy amilyen használatra és gyakorisággal kell, nem is szükséges jobbat venni, mint egy alapgépet.
#2297
Írta 2004. január 06. - 02:39

Kompletten?
Sora szettel olyan 100-120 között. A többi is ennyiért lesz, tehát ezután igazából a 'dizájn' lesz a döntõ.
Tudjátok, mit láttam ma az Auchanban?
Matrix Whirlwind vázat, villával! 8) Mégsem Tescos.
(Valszeg Neuzer terítõk is.)
Sora szettel olyan 100-120 között. A többi is ennyiért lesz, tehát ezután igazából a 'dizájn' lesz a döntõ.
Tudjátok, mit láttam ma az Auchanban?
Matrix Whirlwind vázat, villával! 8) Mégsem Tescos.
(Valszeg Neuzer terítõk is.)
#2298
Írta 2004. január 06. - 01:01

#2299
Írta 2004. január 05. - 23:47

Az adrenalin race 19.900HUF Acél (szörnyû otromba) villával és kormánycsapival A váz jó, csak cseréld ki alakalom adtána a villát. Nincs vele semmi baj, örökélet meg egy nap, csak nem igazán outi suly. Viszont ajánlanám a "nagyobb" schwinn vázat az is acélvillával van és integrált korm.csapival 29.900 Szebb, aerodinamikus! lapitott alsó(csõ)háromszög, S-bend támvilla
Szép...
Egy 5-6ezres aluvillával szerintem tuti, én idén már ilyet fogok hajtani. (eddig volt adrenalin race)
Szép...
Egy 5-6ezres aluvillával szerintem tuti, én idén már ilyet fogok hajtani. (eddig volt adrenalin race)
#2300
Írta 2004. január 05. - 22:58

bár kicsit laikus szemmel, de nekem is a schwinn tetszett jobban...
egyébként tud valaki árat az adrenalin race-re?
(az a piros, ami a bikkmakkban is van)
egyébként tud valaki árat az adrenalin race-re?
(az a piros, ami a bikkmakkban is van)