Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#2201
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 posts

Hogy hol? A szaksajtóban olvastam ;D
Az integráltnál a fejcsövet nem futópályának képezik ki? Akkor a gördülõtest( így már jó? ;)) ezen fut, ami ugye jó kemény acélból van, és valaminek kopnia kell, és az nem az acél lesz....


hat szerintem neha gondolj utanna annak amit olvasol :)) nem kell mindent elhinni a "szaksajtonak"
menny be egy boltba es nezz meg egy integralt kormany csapagyat.

Egyebkent, remelem hogy aki leirta ezt a cikket vagy nem tom mit a "szaksajtoban" nem fogja a fejet iras helyett inkabb kerekpar alkatreszek tervezesere adni, mert szanalmas latvany lenne ha a jol kitalalt integralt kormanycsapagyak helyett ilyen "Kiszedi a golyo a vazbol az anyagot" kormanycsapagyat lehetne majd kapni :)

szoval egy jotanacs, hogy konnyebben boldogulj az eletben: GONDOLKOZZ !!!!


Egyebkent az integralt kormanycsapagyak nagy resze amit en tapasztaltam "a szaksajto bizti a masik felet tesztelte" olyan, hogy van a golyoknak egy kis cseszeje amin futnak, alul felul, hogy ne a vazat nyerbaljak szet.

elnezest ha kicsi t hosszura sikerult...




#2202
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
A legolcsóbb megoldás, ha veszel egy jó állapotú használt országútit. 25 és 50 rugó közötti áron kis szerencsével tizenöt-húsz évvel ezelötti profi gépeket kapsz olyan CRMO vázzal, amelyek egy atomtámadást is kibírnak. (Reynolds 531; Columbus SLX; Tange Prestige, stb...) Elkezded hajtani, aztán fokozatosan átépíted, amihez persze kell némi barkácsszellem is. A vásárláshoz meg persze egy hozzáértõ haver, aki megóv az elhamarkodott üzletektõl. Ha ezt nem vállalod be, akor marad a legolcsóbb Matrix kályhacsõ aluvázzal, amire még a teljes Sora cucc sem fér rá 80rugóért... Ha érdekel, holnap tudok prezentálni két telefonszámot, ahol olcsón lehet az elõbbiekben említett használt gépeket beszerezni.

#2203
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 posts
Tudtommal az integráltnál a fejcsövet semmiképpen sem futópályának esztergálják ki (ez durva lenne ??? ???), hanem a kiszélesített rész helyettesíti a csapágy csészét, vagyis a fejcsõbe kell közvetlenül beütni a csapágyat vagy a görgõpályát. Az én Campagnolo kormánycsapágyam is ilyen lesz.

#2204
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Azért gyorsabb, mert nem kell elengedni a kormányt közben, fékezés közben is vissza lehet gangolni. Túratempónál nyugodtan van idõ babrálni a váltókarokkal, lenyúlni, kapcsolni, és vissza a kormányra. Ez több másodperc, amg egy kézzel kell tartani a bringát. Maga a váltás nem, csak a kiegészítõ mozdulatok miatt tart tovább.
Még megoldás, ha egyenes kormánnyal, és monti váltókarokkal, vagy egyenes kormányra való outi váltókarokkal szereled a gépet. Ennek az elõnye, hogy jobban felegyenesedik a felsõtest, nem kell görnyedni. Sokkal kényelmesebb. Nem fárad a derék, a nyak annyira. Szóval elég változatosak a lehetõségek.
Vázváltós, amikor az alsócsövön van két tengelyvég hegesztve, erre teszik a váltókarokat. Most már nem bilinccsel oldják meg.

Ha pesten laksz, javaslom, menj el egy bringaboltba (Kerékvár pl.), ott szakértõ válaszokat kapsz, és segítenek, tanácsokkal, ötletekkel látnak el.


Nyeregbõl kiállva a féket felülrõl fogom, a takarógumin. Innen csak egy-egy pöccintés. Felfelé így a legkényelmesebb menni.

#2205
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
fekvaltokarral ezekszerint gyorsabb a valtas?
miert?

az, hogy vazvaltosan aruljak, mit jelent? hogy gyarilag konzolok vannak a vazon?
nekem egyaltalan nem fontos, hogy fekvalto legyen, de azt azert nem bannam, ha a valtokar a kormany kozelebe kerulne, ha mar ugyis varialok a bicon. regen a csepel csinalt olyat, hogy a fejcsovon volt a valtokar. van olyan vaz, ahol ott konzol van gyarilag? nem akarok bilincset... :)

nem tudom mi legyen. otlet es lehetoseg sok, penz meg keves :(

a fekvaltokarrol jut eszembe, lehet buta kerdes:
nyeregbol kiallva hogyan valtotok (ha valtotok) vele?


#2206
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Hogy hol? A szaksajtóban olvastam ;D
Az integráltnál a fejcsövet nem futópályának képezik ki? Akkor a gördülõtest( így már jó? ;)) ezen fut, ami ugye jó kemény acélból van, és valaminek kopnia kell, és az nem az acél lesz....


szinuhe

Nem kötelezõ fvkaros gépet építened! Túrán meg úgyis sokat számít, hogy 0.2 másodperccel gyorsabb a váltás. ;)
A Malit direkt vázváltósan is árulják, tehát az biztosan jó, a Matrix Whirlwind is.
Ezt pontosan nem tudom, hogy a többin megoldható-e.
És hidd el, egy 30ezres acélváz is elég kecses már. Húzott, változó falvastagságú csövek, meg hasonló.

Az imént említett vázak alsó kategóriásak, ezt ne feledd !


Ja igen, egy plusz jópont túrázásból a Caprinenek: sárvédõ-, és csomitartó szemek vannak a vázon! Sztem az a legjobb ár/érték arányú a piacon.

#2207
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
azert kezdtem aluvazon gondolkodni, mert montinal mozgekonyabbnak erzem az aluvazat. nem tudom ertitek-e, de valahogy "kecsesebb" erzes gurulni veluk.
es orszagutinal is szeretnek erre rakozeliteni, nem beszelve, hogy hosszabb tavon energia szempontjabol jovedelmezobbnek gondolom az alut :)

egyebkent igen megorvendeztettetek, mert dragabbnak hittem a vazakat, 50+ ra szamoltam. ehhez kepest az a mali ironman fele annyiba kerul.
a schwinn vazanak adrenalin a neve, ugye?

szomoru is lettem ugyanakkor, mar radobbentem, hogy a konzolos valtokart fekvaltora kell majd csereljem... es amiket most hirtelenjeben neztem, azok nem ketforintos jatekok voltak :(


#2208
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 posts

Integrált kormánycsapágynál- amilyen majdnem minden mostani aluváz- a fejcsövet szétkoptatja belülrõl a csapágygolyó. Nem kell magyaráznom a következményeit...


Ezt hol tapasztaltad ?
Lattal mar ilyen kormanycsapagybol golyosat valahol ??

#2209
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
tenx a válaszokat! igazából olyan 3ezer/felni és 2ezer/gumi árkategóriában gondolkodtam. nem nekem kell, csak haver le akarja cserélni a szingós kerekeit.

#2210
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Meridának és a Schwinnek van aluváza (ill. Merida azt hiszem Cro-Mo) 30e alatt/körül (újonnan), ettõl lejjebb nem érdemes menni. Használtan ugyanennyiért tudsz venni nagyon jó(nevû) vázat is, ha nem mész sokat ezt is meg lehet gondolni (hirdetések Bikemagon is szoktak lenni mindig). 15-20e szinte mindig van használt alapszintû váz. Aluvázat már meg lehet venni, hátránya a fajtától és a súlyától függ: merevség, teherbírás kisebb lehet, az oldalirányú ütést nehezebben tûri mint a fém, de nem vészes (ez utóbbi inkább a könnyû drága vázakra lehet jellemzõ). De ha teljes biztonságra mész meg lehet nézni régebbi acélvázakat. Némelyik bolt szokott adni garanciát használtra, de szerintem nem jellemzõ.
Felni: Sunn oúti felni jó, könnyû kb. 6-7e, MavicCXP21, vagy Mach1 szintén jó sokat kibír 6e körül. Külsõk: Panaracer, Schwalbe (3e), könnyebbek közül Michelin Pro axial, Continental Sport vagy hasonló alacsonyabb fajtái (4e körül). Szingót lehet ragasztani, vagy letépni a felnirõl újat ragasztani rá.

#2211
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
tamaaska:

Mennyire olcsó? Milyen profilú kell?
Mach1 210, 320, 520, Vuelta Airline4, Sun CR18, Bike+ Street.... Ezek 5000 alatt vannak.

Gumiban a Michelin Axial BiSport jó, Hutchinson gumijai is megérik az árukat. Még van Scwalbe Blizzard Sport, Maxxis Xenith... 2500 körül.


szinuhe

Ha aluvázban gondolkodsz sztem érdemesebb újjal próbálkozni. Használtra is adnak garit (a montimra is adtak fél évet), de az sokkal bizonytalanabb. Ki kell fogni.
Ha túrákra használnád, sztem jobb az acélváz. Sokkal rugalmasabb, nem olyan merev, mint az alu. Mert ha egy aluváz berugózik, az ált. már úgy is marad. Nem beszélve arról, hogy természetes módon is öregszik az anyag, felkeményedik, és azt veszed észre, hogy egy kisebb kátyúnál széttörik alattad. Integrált kormánycsapágynál- amilyen majdnem minden mostani aluváz- a fejcsövet szétkoptatja belülrõl a csapágygolyó. Nem kell magyaráznom a következményeit... Acélváznál csak a rozsdára kell figyelni, de jó, ép festéssel megoldható. Klasszikus, kecses forma, és talán, ha fél kilóval nehezebb. Bár a Mali is 2 klió...

Mindenképpen outi váz kell? Mert egy könnyû trekking, outi kerekekkel még földútra is elég, és az is könnyen gurul.
Mali Ironman, Caprine SM1000, ami 30000-ért megvehetõ új aluváz, villával. Ha elméyz a Kerékvérba, van is ott váz, meg kompletten összerakva is.

#2212
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 posts
sziasz!

tanacsot szeretnek kerni vazvasarlas ugyben.
aluvazat keresek, de nem vagyok jol eleresztve, ezert valoszinuleg hasznalt dolog lesz belole.

-van olyan bolt, aki ad garit hasznalt vazra is?
-nincs szuksegem semmi speci cuccra, nem versenyzem semmilyen szinten, turazasra hasznalom a bicot. cirka mennyiert vesztegetnek egy, a celjaimnak megfelelo vazat?
-erdemes szerintetek egyaltalan atallnom aluvazra? :) csak elonyet latom esetemben az alunak, de lehet, hogy hordoz magaban olyan hatranyt vagy kompromisszumot, amirol en nem tudok...

elore is tnx!


#2213
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hello! ajánljatok már nekem valami olcsó-de-jó felnit, meg gumit, ami nem szingós. 36lukút ha lehet.

szingós gumival mit lehet kezdeni, ha defektet kapsz?

#2214
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Tavaly nyáron a Hunyadi Bike-ban volt (Erzsébet kirné út 14.) kompletten, egyenes kormánnyal.

A Kerékvárban egy váz van, talán nem vitték még el.

#2215
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 posts
8) 8)Megkérdezhetem hogy hol bukkantál rá erre az Eddy Merckx-re? Ez csak váz v. komplett bicó?

#2216
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Subee,

milyen magas vagy?


Mostanában még érdemes érdeklõdni a boltokban, mert a tavalyi gépeket kedvezménnyel árusítják ki.

A használtat is fontold meg, egy egyéves gépet már majdnem féláron megkapni. Vagy kicsit fel van tuningolva az alphoz képest, amit ugye már nem neked kell kifizetni. Pl. patentpedál, óra, egyéb cuccok.

#2217
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Pcycle, nem kell számolnod, megmondom hasraütésre is!

Egy átlag autó (Swift-Golfig) évente belekerül 200ezer forintba, és akkor még nem is használták túl sokat. A nagyobb autókkal még több a költség.


Sajnos a hipermarketekben veszik a bringák túlnyomó többségét, amik alig alkalmasak tényleges bringázásra. De sok ember nem is tudja, milyen nagy a választék (mert szerecsére van), csak azt tudja, hogy a vastaggumis a monti, a vékony a versenybringa, meg a kemping, tanyabájk, stb. Azt sem tudják, hogy mi való nekik. Csak azért vesznek BLT-t, hogy legyen.


Tavalyig a legdrágább bringámat 10ezerért vettem, és összegyûjtöttem jó sok pénzt, hogy egy igazi, pöpec outit vegyek. Eddy Merckx 70-ért? Na ne! Hiszen vacak acélvázas! Gondoltam elsõre. Azóta rájöttem, hogy egy jó acélváz (Reynolds, Deda) jobb, mit az alu. Totál a kinézetre mentem, miután kiderült, hogy a szintemen mindegy, milyen gépet veszek, közel azonos a tudásuk. Az meg a másik, hogy egy halandó nem is veszi észre, melyik a jobb. Már kezdem tanulni ezt a szakágat.

#2218
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Subee: szerintem csak egy oútissal menj el vásárolni, aki téged is ismer valamennyire. 200-ért igen komoly oúti gépet tudsz venni használtan, talán még ultegrás szettel kevésbé ismert márkájú bicót (de Peugeot kockázatos, beleválaszthatsz). Újonnan viszont legfeljebb Tiagrás vagy Mirage-zsal szereltett (kb.210-230e).
Az árakra visszatérve: csak annyival drágább a bicaj pl. az autókhoz képest, mint amennyire kevesebb rá a kereslet. Tehát az dönt mi a fontosabb ennek a társadalomnak. A kényelem, magamutogatás környezet- és egészségkárosítás, az olajlobbi támogatása. Az lehet, hogy sok bicajt adtak el, de az olcsó gagyi kétkerekûeket, azt is csak divatból vagy városi tologatásra vették. És még azt nem is számolom, hogy menniybe kerül egy kocsi fenntartása!

#2219
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
NoFear jól beszél!

Elõször is tényleg a haszálat módja a fontos.
És ha még nem volt outid, vagy nem mentél sokat aszfalton, inkább egy 'szoktató' gépet érdemes nézni, max. 50-ért. Aztán késõbb jöhet egy jó/jobb.

A méret is fontos, egy túl kicsi váz csak szenvedés-nekem is ezért kell eladnom a montit.
Az a Peugeot 54-es, kb. 170-175 cm magas embernek jó.

Milyen váltója legyen? Mert ha nem használod versenyzésre, akkor (talán) elég egy vázváltós gép is, ezek nagyon gazdaságos árúak, szemben a fékváltókarosakkal, amik alapból 20-al feljebb mennek.

#2220
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Ennyiért mát egész kellemes gépeket lehet kapni.
Valaki éppen most rakott fel egy hirdetést 2003-as 105-ös szettel ellátott Peugeot géprõl egész kellemes árban, ha a méret jó szerintem érdemes kicsit jobban megnézni. Igaz a Peugeot vázra volt már panasz (ha jól emlékszem a topic-ban is).

Ha új gépben gondolkozol akkor ennyibõl egy Tiagra szintû gép kijön ha még egy keveset hozzáraksz. (Még sok nagyker nem is hozta ki teljesen az árlistáját)

De elõtte mindenképpen gondold meg a dolgot, ha csak most kezdeném akkor én valami nagyon olcsó használt géppel kezdeném, hogy ráérezz az ízére illetve, hogy tényleg ezt szeretnéd-e. Ne érts félre nem lebeszélni akarlak csak vannak olyan emberek akik a vásrlás után megbánták a dolgot.