Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#2141
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Kicsit akkor én is beleszólok.

Balázst én sem ismerem, volt vele pár levélváltásom és ezalapján korrekt embernek tartom.
Most, hogy a Campa cikkel igaza volt-e vagy sem nem tisztem eldönteni több okból sem, de vegyétek azt alapul, hogy ez is csak egy vélemény, nem kell feltétlenül elhinni azt ami a véleménye, aki ez alapján vesz valamit az szerintem meg is érdemli a sorsát ... Tájékozódni kell minél szélesebb rétegben ...

Morati:Szerintem ennek a nagy hisztériának talán az lehet az oka, hogy más titánvázat nálunk nem lehet beszerezni és emiatt sztárolják egy kicsit. Amúgy alapban esztétikailag nekem sem tetszik.


#2142
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

Német Balázs én sem ismerem személyesen.
a problémák elkerülése végett írom le, hogy szívesen kerekeznék vele együtt, hogy milyen erõs o.útis lehet?! Emberként tisztelem, mert család mellett is csinálja teljes erõvel a dolgokat, és a cikkjeibõl látszi, hogy intelligens, értelmes tag.


Nemeth Balazs szakujsagirasahoz tenyleg nem tudok hozzaszolni, mert nem ismerem szemelyesen es nem tudom, hogy mennyi munkaja van ebben a dologban es tenyleg nem ot akarom bantani.

En enm feszegetem azt, hogy Nemeth balazs jogosult-e szakironak lenn vagy nem. Sot szerintem jogosult en csak azzal a jelenseggel akartam vitatkozni, hogy egy ujsag valamirol amivel kb a Profi versenyzok tobb mint a fele versenyez kijelentse, hogy szar es ugyanakkor nem fejti ki, hogy pontosan m,i szar csak ledegradalja, hogy olyan mint a sora azt kesz.

Nem mondom, hogy a versenyzoknek kene irni a cikket, mert szerintem pl vannak erre sokkal alkalmasabb emberek is (pl. Nemeth Balazs) csak jo lenne ha ott lenne a velemenyuk, hogy ok mit tapasztaltak stb...

Ha jol tudom akkor a fradisok mar jo par eve Campaval mennek szoval van olyan itthoni csapat aki hasznal ilyen eszkozoket. Es Bebto Zoli-nak tavaly Record fv-karja volt, szoval lehet, hogy csak oda kellett volna menni hozza egy verseny utan es megkerdezni errol-arrol, megiscsak tobbet hasznalja.

Attol meg szerintem nem kell felni, hogy nem lesz itthon campa, mert a biondobike-ek fognak forgalmazni es a campa araik megegyeznek azzal az arral amit a itthoni nagykerek ajanlott fogy.-ar kategoriajaban megtalalsz. Szoval ha mashol nem naluk azert belehet majd szerezni.

Egyebkent az igaz, hogy a profik kapjak a cuccot de azert nem tomenytelen mennyisegben, mivela gyaraknak is van egy gyarto kapacitasa aminek ha a 90%-a arra megy el, hogy a csapatoknak adjak a cuccokat, mert szetesik, meg mert szar akkor az a gyar becsodol.

Arrol nem is beszelve, hogy minden csapat nyerni akar ezert egy szart gyarto ceggel nem irnak ala sponzoralast.

Es a gyartok nem engedhetik meg maguknak, hogy szart adjanka hiszen akkor atmegy a Campatol a csapat a shimanohoz es ez eleg nagy presztizs vesztesegnek szamit.

ennyi lett volna a gondolatom, van ami meg bent maradt de akkor mar emeszthetetlen lenne a hozzaszolasom.
az ekezetlensegert ismetelten elnezest!



#2143
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Német Balázs én sem ismerem személyesen.
a problémák elkerülése végett írom le, hogy szívesen kerekeznék vele együtt, hogy milyen erõs o.útis lehet?! Emberként tisztelem, mert család mellett is csinálja teljes erõvel a dolgokat, és a cikkjeibõl látszi, hogy intelligens, értelmes tag.
De: minden írásában vannak eget rengetõ faszságok...SZÁMOMRA!
Kicsit egyoldalú a "Moráti váz-Kinese karbon villával a legjobb és másra nem is ülök, és mindenmás szar..." duma ami burkoltan bennevan már egy ideje minden tesztben.
A futáros cikk is hazavágott rendesen. 5 hétig állt futárnak, nekem sem járhatna a képem, mert 3 hónapot dolgoztam futárként, alig 2szer annyit.
Az a rész, mikor közölte, hogy nyomta egész nap a Powerbart...az kicsit erõs.
A 80-150ezres futárfizetésbõl szerintem kurván nem tellene rá...rögvest eszembe jutott, hogy kicsit talán...hát...utálhatták a Lónyaiban(HP-központ) érte, meg a Melegedõbe(Futár-pince, kaja-pia olcsón a Kálvintól 1percre) sem volt túl nagy a népszerûsége...
Futárkodni qrva jó, de a sok partyarc bikerrel lehet jókat baromkodni a Ligetbe, vagy az MHB-n(Margit-Híd Budai hídfõ)..napközbe.
Este meg Alley-Cat(futárverseny) havi 1-2, Toldi mozi, (Futárbandahely), Liget, vagy Tabán.
Errõl szól a futárvilág...egy kurván összetartó kurva nagy csapat(Bp, 5-6cég, Kb. 200-250futár).
Ez nem tünt ki a cikkbõl, pedig az egésznek ez a lényege.
Ja, és a DJ(diszpécserek) sem nagy hajcsárok, senki nem panaszkodott még arra, hogy 3meló van a hátán, mert akkor kell nyomni, mikor ég a meló, és dõl a lé!!!!!

Mondom: N. Balázs jó arc bizonyos dolgokban, és kurva szerencsés, hogy ennyit mozoghat "biciklik között" de néha veszett faszságokat tud írni-csinálni, és ez FÁJ!

#2144
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Coyote kolléga!

Nem kívánok vitatkozni veled egész egyszerûen azért, mert 90%-ban igazad van. A maradék 10% mindössze annyi, hogy nem tudhatod, hogy Németh Balázs mennyire mélyen van benne a dolgok technikai részében, és mennyit bringázik. Árvai Attila jó bringás, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy érdekli is, hogy mi van alatta. Nem tudom, hogy konkrétan nála mi a helyzet, de a versenyzõk kb. felét marhára nem érdekli, hogy milyen cuccokat hajt. Ettõl függetlenûl, már csak az éves megtett kilómétereik feljogosítják õket arra, hogy véleményt nyilványítsanak, és én erre ugyanolyan kíváncsi vagyok, mint te. Azt is el kell azonban mondanom, hogy életem legsemmitmondóbb országúti külsõtesztjét éppen egy igazolt versenyzõ tollából olvastam.

Amit Te feszegetsz az az, hogy tulajdonképpen ki jogosult arra, hogy "szakíróként" befolyásolja a közvéleményt. Azzal kéne tisztában lenni, hogy senki nem születik szakírónak, és mivel ezt sehol nem tanítják, ezért szorgalom kérdése az egész. Emiatt akár Németh Balázs is megmondhatja neked, hogy a Campa Record szar, tõled viszont nem várja el senki, hogy elhidd neki. Egyébbként anélkül, hogy bántanám, például David Erickson (lehet, hogy nem így írják, bocs) ilyen szempontból mennyire volt hiteles?

A Campa hazai forgalmazása egy érdekes kétoldalú dolog. A Campa hazai eladási mutatói éppen azért szarok, mert szar a hazai forgalmazás. Én azért nem fogok Campát venni, hogy jövõre már ne kapjak hozzá alkatrészt. Ha A Campát érdekelné, hogy Magyarországon vegyék a cuccait, akkor rálépne Máliék tökére, vagy pedig keresne más forgalmazót. Szerintem nincsenek olyan piaci helyzetben, hogy lemondjanak akár egy olyan kis vásárlói bázisról is, mint a miénk.

A francba! Már megint vitatkoztam, pedig azt mondtam, hogy nem fogok...
Bocs...

#2145
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A kipróbálással kapcsolatban: a versenyzõkkel a gyárnak kellene szerzõdést köni a használat tekintetében, nem a Nagykernek, de egyébként teljes mértékben osztom a negatív nagyker-képet! Szerintem nem menne tönkre a Campa ha pl. Magyarországon adna 5-6 vagy akár 10 Record szettet versenyzõknek évente. Az más kérdés, hogy a Nagyker támogathatná maga is a foghíjas oúti mezõnyt, összességében sem sok emberrõl lenne szó (max20?).

#2146
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

Volt szerencsém beszélni a sokat emlegetett Németh Balázzsal a Campás cikk megírása elõtt, és tényleg az volt a véleménye, amit az újságban leírt, miszerint a Carbon Record váltásteljesítményénél még a Soráé is jobb. Nem tudom miért kell ezen felháborodni, amiért ezt le is merte írni. Ezért inkább a Campagnolo szégyenlhetné magát, meg azért, hogy a hazai piac soha sem volt fontos számukra.

A Morati-val nekem is néha már tele van a tököm, birom az ilyen márkákat, amirõl eddig senki nem hallott, aztán most ez lesz hírtelen az etalon.


Azt hiszem nekem ezzel a cikkel az volt a legfobb bajom (meg ezenkivul meg egy parral) hogy nekem egy "Nemeth Balazs" ne momndja meg, hogy jo a campa vagy szar. HA ilyen velemenyre lennek kivancsi megkerdeznem a nagymamamat.

A kornyeezetemben van harom Campa record is es senkitol sem hallottam meg ilyet...

Szoval ezt a velemenyt csak akkor tudnam elfogadni ha mondjuk odadnak egy versenyzonek, (aki telleg sokat megy) hogy tessek itt van teszteld 2hetig vagy 1 honapig es utanna mondj rola velemenyt (vagy esetleg tobbnek).
Mondjuk egy Arvai Attila-nak, Lengyel Tamas-nak a velemenye aki azert sokkal tobbet bringaznak es nevuk is van a mostani kerekparsportban valahogy tobbet erne mint a cikk irojae.

Azert meg, mert egyvalakinek ez a velemenye a campa gyarrol a tobbiek meg "beszopjak" szerintem meg nem kell lehuznia a campanak a rolot.

Szerintem a piac pontosan akkora %-ban fontos szamukra amennyi % at ossz eladasukbol Mo-n tortenik.

Arrol pedig, hogy alkatreszellatottsagban ilyen allapotok vannak, nem a gyar hanem az itthoni campa nagykereskedõ(k) tehetnek.

Elnezest az ekezetekert de elvitte oket a cica ;)

Remelem ez a hozzaszolasom nem bant meg senkit. Nemeth Balazst nem ismerem szemelyesn, es igazabol nem a szemelye, hanem a jelenseg ellen van kifogasom.




#2147
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Vito: Ez a Coppi-tól Indurain-ig igen nagy intervallum, Coppi kb. 12kg-sal ment Indurain 9-9,5kg-el. Egy biztos adat: 1984-ben a csúcs 9,5 kg (acélvázzal, és -villával!). A felnik alig voltak nehezebbek, mint most (persze nem a karbonra gondolok). Az aluváz csak a kilencvenes évek elején jött be.
Ez a kényelem, merevség kérdése nem anyag kérdése, hanem gyártásé, technológiájé, mindegyik anyagú váz lehet merev meg az ellentéte. És még egy: befolyásolja a véleményeket a szokás kérdése, ami tudvalevõleg nagy úr. Egy vázat nagyon meg lehet szokni, akár minõségétõl függetlenül. Ha valaki a merevséget mindennél jobbnak tartja, nem fogja érdekelni a kényelmetlenség.

#2148
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Volt szerencsém beszélni a sokat emlegetett Németh Balázzsal a Campás cikk megírása elõtt, és tényleg az volt a véleménye, amit az újságban leírt, miszerint a Carbon Record váltásteljesítményénél még a Soráé is jobb. Nem tudom miért kell ezen felháborodni, amiért ezt le is merte írni. Ezért inkább a Campagnolo szégyenlhetné magát, meg azért, hogy a hazai piac soha sem volt fontos számukra. Félig-meddig én is inkább Campa hívõ vagyok, bár szerintem az utóbbi idõben az egész alkatrészgyártás zsákutcában tévelyeg. A 2×10-es rendszernél nagyobb marhaság a világon nincs, és most sajnos a Shimano is benyelte. Egy nyolcas sorba minden szükséges áttétel belefér, emellett minden alkatrésznél lehet olyan anyagvastagságot használni, ami ésszerû élettartamot ad. A 10-es azoknak jó, akik 1000km-enként hajlandóak komplett meghajtást cserélni. A versenyzõknek ez tökmindegy, viszont a minõségre vágyó egyszerû halandó vakarhatja a fejét, hogy most akkor mit vegyen. Tavaly még azt mondtam, hogy az egyetlen jó cucc a 7700-as Dura, annak ellenére, hogy a kilences sor nekem nem szimpi. Most elnézve a 10-es DuraAce-t és a Campa Record elsõváltójának karbon terelõlemezét, csak annyit kérdezek: megõrültek ezek? Ha valaki azt kérdezné most tõlem, mit érdemes venni, azt javasolnám, vadásszon 7400-as DuraAce-ra. Szerintem az egyik legszebb cucc és elpusztíthatatlan. Nem hiába gyártották közel tizenkét évig.

A Morati-val nekem is néha már tele van a tököm, birom az ilyen márkákat, amirõl eddig senki nem hallott, aztán most ez lesz hírtelen az etalon.

A Coppi-Merckx-Induran idõkben a bringák hasonlóképpen könnyûek voltak, mint a mai acélvázas gépek. 10kg alá menni a hetvenes években már nem volt kunszt, (kilenc alá sem) még akár 250g-os szingós országúti felnit is lehetett kapni, amit gyorsan kompenzáltak egy félkilós nyereg felhelyezésével...

A Columbus Brain ha jól emlékszem a kilencvenes évek elsõ felének acélcsöve, amely azonos anyagminõség mellett próbálta felvenni a versenyt súlyban az alucsövekkel. Egész egyszerûen elkezdtek extrém alacsony falvastagságú (0,6-0,35-0,6)csöveket gyártani majdnem ugyanabbólaz ötvözetbõl, amibõl korábban 0.8-0.6-0.8 csöveket húztak. Mint a korábban leírt példa mutatja, megbukott a mutatvány.

#2149
Szpídi Gónzáléssz

Szpídi Gónzáléssz

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Coyote=>

Szerintem is az a srác, majdnemhogy teljesen lefikázta a Recordot. Ez rosszul esett, már csak azért is, mert nagy Campa-hívõ vagyok, most építek gépet, és a fékeket leszámítva minden Campa rajta. Ha lett volna pénzem abból is azt vettem volna. A vázzal kapcsolatban pedig: szerintem sokan vagyunk, akiknek picit elege van "meridás neonzöldmegkékessárgáslilásrózsaszínes" bringákból, és egy picit talán "elvonttabb" (???) színvilágot keresünk. Az én szememben az aMorati váz egy gyönyörûség... bár, ugye, mint már írtátok mindenkinek más teccik... Ja a villa: az GUSZTUSTALAN!!! én nem értem, hogy lehet ilyet bringába rakni. Egy Mali Ironman-em van, egy 18 ezer forintos polír-alu aero villával. istenül néz ki. nem úgy, mint az aMorati, azzal a "Vasvillával".

#2150
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
az a morati úgy néz ki mint egy könnyen koszolódó matchbox :-)
persze lehet hogy ez volt a cél: elütni a kommersztõl.

#2151
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

Coyote az mit jelent hogy neked nem jött be? Mentél vele, vagy csak az "esztétikája"nem nyert?

Üdv:G.Pityu


raneztem es a rosszullet kerulgetett, aztan elolvastam a cikket es akkor meginkabb !

ezert nem adnek ennyi penzt. (van amiert igen, de ezert nem ! )

a szettel semmi bajom nincs, az megeri az arat !

#2152
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
azt hiszem az elõzõ üzenet nem ment át. szóval a coppi mercks indurain féle acélvázas idõszakban mennyi volt a bringák súlya? 10-11 kg?

#2153
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Coyote az mit jelent hogy neked nem jött be? Mentél vele, vagy csak az "esztétikája"nem nyert?

Üdv:G.Pityu

#2154
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

Elméletileg tényleg "gyorsabb" a "merev-váz", de a kényelem tekintetében minden ver az acél.
Persze a Németh Balázs most jönne a "másra nem is ülök, csak egymilliós-titán Moratira..." de a maximalizmus nem az én asztalom...nem cserélek fékváltókart fél év után, mert már kétszer is félreváltott!


Kicsit meglepodve olvastam azt a cikket a Campa Recordos Moratirol, mert a srac elegge lehuzta szerintem a Recordot.
Viszon a vaz nekem egyaltalan nem jott be.
NEm is lattam meg egyetlen egy csapatot sem Moratival menni... meg annal csunyabb villat se sokat mint ami abba a draga vazba volt. Persze mindenkinek mas teccik. Ez csak az en velemenyem volt.

#2155
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Az elsõ acél Peugeot vázam függõlegesen nagyon merev volt, ha belementem egy kátyuba, olyan volt , mintha kalapáccsal ráütöttek volna. A colombus brain cromo váz szépen kisimította az aszfaltot, viszont kiállva szorgalmasan hajladozott. Az új 5086-os alu váz ahhoz képest hogy aluból van(milyen meglepõ...) nagyszerûen nyeli a rezgéseket, és kiállva sokkal merevebb mint az elõzõ kettõ. Szinte ugrik ahogy beletaposok a pedálba.A kerekek, és a meghajtás végigvándorolt mindhárom vázon, csak a méretbõl adódó változtatásokat kellett modósítanom: nyeregcsõ, váltóbilincs , így valószínû hogy valóban a vázak közti külömbséget érzékeltem szerény 75-78 kilómmal.Lehet hogy egy eltérõ súlyu pilotának mások lennének a tapasztalatai, de engem megyõzött ez az alu váz , acél villával, pedig nagyon sokáig cro-mo hívõ voltam én is .

Üdv:G.Pityu

#2156
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Jómagam 2éve versenyzek-edzek egy Basso-acélvázassal.
Ez a váz ha jól emlékszem '95-'96ban nyert amatõr-kupát(szokta a nagytányér-kónuszt ;D ).
Mentem pár napot(300-400km) Karbon-Scottal, Mali-aluval, Merida905-el, és mindegyik lényegesen kényelmetlenebb volt, egy-egy kiállós hegyi szakaszon éreztem,h qrva merev mind az acélvázhoz képest. Mégsem mentem sehol néhány tized%-al jobbat v. rosszabbat.
Pedig igyekeztem, hátha sikerül meggyõzni magam(egy jó aluváz fél kilóval könyebb egy jó acélváznál), de nem.

Elméletileg tényleg "gyorsabb" a "merev-váz", de a kényelem tekintetében minden ver az acél.
Persze a Németh Balázs most jönne a "másra nem is ülök, csak egymilliós-titán Moratira..." de a maximalizmus nem az én asztalom...nem cserélek fékváltókart fél év után, mert már kétszer is félreváltott!

#2157
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Hali! Coyote én is azt állítom hogy az alu vázakkal nincs gond!Ami a Peugeot-ot illeti elsõ országutim egy öreg masina volt, hasonló mint amivel Gosztonyi Bálint vb-t nyert,( egy ismerõsöm még ma is használja). Pár éve Mali, Csepel, Peugeot, Patai-Szabó volt a kínálat, oszt ebbõl lehetett válogatni. Asztán jött a bõség, aluvázak , mtb hegyek, én meg gondoltam hogy beújjítok egy új országútit , mert a régi 2 számmal nagyobb volt a kelleténél,és mert megérdemlem, ez lett a brain csöves CROMO váz ,amire a katalógus 25év garit vállalt, aztán 9hónap után repedt lett. Kb 10-11 hónap után jött meg a garanciális váz, és megmondom õszintén örültem hogy egyáltalán lett belõle valami. A heggesztések gyönyörûek, a geometria slopingos, és hálistennek 530mm az effektív felsõcsõhossz, ami passzol daliás termetemhez.(Sajnos sok gyár a kisméretû vázakat elég hosszú felsõcsõvel csinálja)
Na szóval akár egy kalap ,akár kettõ , nekem egyelõre ez a legjobb vázam, és reménykedem hogy pár évet kibír alattam, meg a fiam alatt, mert hála a sloping-nak õ is tudja használni.

Üdv:G.Pityu

#2158
Coyote

Coyote

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 294 hozzászólás

brain csöves vázam 2050 gr-os peugeot, csak birt elrepedni, aztán jött gariban egy 1520 gr-os alu váz, valami 5086-os ötvözet(hallottatok már ilyenrõl?) bõl,

Üdv:G.Pityu


Nekem ket peugeot vazam tort 1 ev alatt.

De ettol en meg azt allitom, hogy az alu vazakkal nincs semmi baj. Ellenben a peugeot alu vazak egy kalap... De ha valaki olcso kategoriat akar akkor a legeslegjobban szerintem a Mali vazal jarhat. NEm egy van belole a kornyezetemben es eddig egyikre sem volt panasz pedig azok is tul vannak mar a 4. even meg a 80e km-en szolval ha olcsot akar valaki akkor a legjobb valasztas a mali vaz.



#2159
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Megnéztem a fékváltókart, hol tudom meghúzni a bilincsét. Felpedertem a védõgumit, belül találtam egy kis csillagfejû csavart. Le is bontom a bandázst, mert máshogy nem fértem hozzá. De nem ez volt a jó. Harmadszorra már jól tekertem vissza, és másfelé indultam. Kicsit kutattam, és a külsõ oldalon egy 5-ös imbusz fogja. Ez a megoldás! Szóval a beállításhoz elég kicsit kifeszíteni a gumit, és máris hozzá lehet férni.

#2160
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Hali! Én is igy gondolkodtam mint nervex, (valahol a topic elején elmeséltem) , volt is franko colombusz brain csöves vázam 2050 gr-os peugeot, csak birt elrepedni, aztán jött gariban egy 1520 gr-os alu váz, valami 5086-os ötvözet(hallottatok már ilyenrõl?) bõl, és szép, meg kényelmes , és jobban szeretem , mint a régi acélvázat, ami 9 hónapot birt ki. Egyébbként sokat megyek bp-en egy 1994-es Gepida Asgard 4130 db csöves montival, ducigumi, sárvédõ stb...

Üdv:G.Pityu