Nem állt szándékomban álmatlan éjszakákat okozni ezzel a hajtókarproblémával, de úgy látszik sikerült, bocs. A tulajdonomban lévõ Veloce kar viszont tényleg nagyon elgondolkodtató. A bal oldali kar a hajtókarral átlósan szemben lévõ négyszögcsúcsnál teljes keresztmetszetében megrepedt, úgy, hogy látszik, hogy a jelenséget jelentõs anyagfolyás elõzte meg. Ezek a jelek kritikán aluli anyagminõségre utalnak, ami nem méltó egy ilyen patinás céghez. A régi Nuovo/Super Record Karjaik baromi jók voltak, azok is törtek, repedtek néha, de csak húsz-harminc év intenzív használat után. A nyolcvanas évekbeli mindenkli által ismert gyõnyõrû hajtómûveik viszont elpusztíthatatlanok, bár emellett kicsit nehezek is.
Baromi nehéz tanácsot adni középrésztájékú recsegés ügyben, még sokszor akkor sem tudja az ember, hogy mi az, amikor a gépen ül. Frissen összerakott bringánál, ha nincs rendesen a helyére rakva a középrész, elõfordul az ilyesmi, de a Tied gondolom nem ilyen. Javasolnám, hogy szedd le a hajtókarokat, vedd ki a középrészt, aztán vissza, de tudom, hogy a Veloce-Mirage vonalhoz otthon tuti senkinek sincsen célszerszáma. Szóval, próbálj meg egy cserét a boltban...
Ne szidjuk má' szegény Kinex középrészt, én négy éve hajtok városban egyet és teljesen Doxa. Szerkezetileg szerintem komolyabb, mint a Shimano monoblokkjai, ugyanis ez tényleg egy zárt, tömített ipari csapágy, nem úgy mint azok. Érdemes szétkapni egy Shimano monoblockot, hót primitív. Az Oktalinkes középrészeikrõl már nem is beszélve (Pl. Dura Ace)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2081
Írta 2004. február 10. - 10:23

#2082
Írta 2004. február 10. - 09:47

Balu: nem biztos hogy a monoblokk tönkre is megy, ha idõben szétszeded és megnézed. Ha kattogás, akkor valami apró szennyezõdés belekerülhetett a váz és a monoblokk közé és ki kell tisztítani, megkenni. De ha másféle zaj, származhat más kapcsolódási helyrõl, esetleg a váz ad hangot (hideg-meleg váltás)...
Az a formula Xc kerék iszonyúan nehéz, ezek a súlyadatok már 10 évvel ezelõtt is rosszak voltak. Hogy lehet ilyet eladni?? Nekem is van nehéz felnim Sora-s aggyal de a hátsó kerék is 1150 gr. körül van (36 küllövel) és igencsak nehéznek számít.
Az a formula Xc kerék iszonyúan nehéz, ezek a súlyadatok már 10 évvel ezelõtt is rosszak voltak. Hogy lehet ilyet eladni?? Nekem is van nehéz felnim Sora-s aggyal de a hátsó kerék is 1150 gr. körül van (36 küllövel) és igencsak nehéznek számít.
#2083
Írta 2004. február 10. - 01:38

;D
"dolgozom" olvasom az érdekes szigetek c. könyvet a la balogh jános netezek liter teázok: uszkve portás vagyok a fõsulin :-))
"dolgozom" olvasom az érdekes szigetek c. könyvet a la balogh jános netezek liter teázok: uszkve portás vagyok a fõsulin :-))
#2084
Írta 2004. február 10. - 01:35

Én is abban reménykedem, hogy monoblokk, olcsóbb mint egy új pedál...
*Látom te sem nagyon tudsz aludni
*
*Látom te sem nagyon tudsz aludni

#2085
Írta 2004. február 10. - 01:30

nem értek hozzá, de valszeg' télleg monoblock halál közeleghet. Nekem ugyanezt csinálta a mirage-on jóval "aluli" cseh KINEX csúcstech mono. Aztán rá pár hétre má' 5-6 mm volt a lógás a hajtókarnál.
apropó:
Ha valakinek lenne egy olcsó!! régi acél váza, ugy 175cm-es embernek, szivesen venném... Jelenleg- második, "roszidõbicikli" hajtok egy scwinn csepel o.utit, de a hosszú láncvilla, meg az idétlen geo miatt ugy fordul, mint neoplan a hõsök terén. Bár, lehet, bennem van a hiba.. Szal, tudom, hogy apró meg ilyesmibe b@sztassam az embereket, de hátha...
by
apropó:
Ha valakinek lenne egy olcsó!! régi acél váza, ugy 175cm-es embernek, szivesen venném... Jelenleg- második, "roszidõbicikli" hajtok egy scwinn csepel o.utit, de a hosszú láncvilla, meg az idétlen geo miatt ugy fordul, mint neoplan a hõsök terén. Bár, lehet, bennem van a hiba.. Szal, tudom, hogy apró meg ilyesmibe b@sztassam az embereket, de hátha...
by
#2086
Írta 2004. február 10. - 00:58

Most nagyon megijesztettetek! Nekem ugyanis Mirage hajtómûvem van és két napja ki tudja miért, néha roppan egyet a bal hajtómû, vagy monoblokk, vagy pedál. Repedést nem látok rajta. Elõször a monoblokkra gondoltam, ugyanilyen mirage hullott szét nem rég egyik ismerõsömnek, de akkor is kattan, mikor nem tekerek. Pontosabban kattan ha tekerek(erõbõl) aztán kattan egyet ahogy megállitom a lábam... ???
Gõzõm nincs mi lehet. Már arra is gondoltam, hogy eltört a vázam :-\
Nincs véletlen tippetek. Ricsy pedálom van két éves, siklós. Nem kiméltem az elmult napokban a gépet, mentem szemerkélõ esõben, ködben. A pedál már kapott olajat, de nem változott a dolog :'(
Gõzõm nincs mi lehet. Már arra is gondoltam, hogy eltört a vázam :-\
Nincs véletlen tippetek. Ricsy pedálom van két éves, siklós. Nem kiméltem az elmult napokban a gépet, mentem szemerkélõ esõben, ködben. A pedál már kapott olajat, de nem változott a dolog :'(
#2087
Írta 2004. február 09. - 22:18

Kösz az infót, persze fejvesztve szaladtam megnézni a repedt hajtómûvet, de épnek tûnik:) Remélem a 60 kilóm alatt nem is lesz vele komoly gond. Abban egyetértünk, hogy a Campa hm terén hihetetlenül elmaradt a konkurenciától, és, ha nem vigyáz végleg elmegy a hajó. Nem hiszem, hogy az lényeges technikai újítás volna, higy beletesz még 5 gr karbont. Meg kell nézni, az elmúlt 5 évben hova fejlõdött a konkurencia. Most jól magam ellen beszéltem ,de sztem ez a helyzet!
#2088
Írta 2004. február 09. - 17:08

Hali! Szemgab hol vetted a Kinesis alu villát? Léci mérd meg a súlyát( a konyhai mérleg is megteszi)Miért kell lefestened? A nyaka 1"-os, vagy1.1/8"-os, alu vagy acél ?Ahead-es vagy menetes?
Üdv:G.Pityu
Hello! A villát Miskolcon vettem egy boltban (Marikoo) 1"-os, aheades, alu vállal és alu szárakkal, cromo nyakkal. 200 mm-es nyakkal 603 gramm. A Cseke Rt. forgalmazza festetlenül 5300 forintért, ezért kell lefestetnem.
#2089
Írta 2004. február 09. - 15:54

Egy kis grammánia
:
Formula XCR3 kerekek
-elsõ 1000gr /20 küllõs
-hátsó Sora sorral 1570gr /24 küllõs
Szóval nem biztos, hogy könnyû, ami kevés küllõs.
Hát, ebbõl jócskán lehetne faragni.
Emberi áron talán tudnék faragni 1 kilót 2 könnyebb kerék/szingó összeállítással, versenyre? Mert a bringa nem túl nehéz, de a kerekeken jó lenne tuningolni.
És talán a hétvégén már kimerészkedek a zoutival is. Szombaton kis sárdagasztás volt a CC fegyverrel.

Formula XCR3 kerekek
-elsõ 1000gr /20 küllõs
-hátsó Sora sorral 1570gr /24 küllõs
Szóval nem biztos, hogy könnyû, ami kevés küllõs.
Hát, ebbõl jócskán lehetne faragni.
Emberi áron talán tudnék faragni 1 kilót 2 könnyebb kerék/szingó összeállítással, versenyre? Mert a bringa nem túl nehéz, de a kerekeken jó lenne tuningolni.
És talán a hétvégén már kimerészkedek a zoutival is. Szombaton kis sárdagasztás volt a CC fegyverrel.
#2090
Írta 2004. február 09. - 13:30

petee!
A Veloce már a kilencvenes évek eleje óta létezõ cucc, a Daytona a Chorus alatt volt pár évig, aztán eltünt. Szóval a Veloce nem Daytona utód. Elsõ ránézésre tényleg szép a kidolgozása, de alkalomadtán kukkantsd meg a hajtókar belsõ oldalát is. Szerencsés esetben még nem reped, de a külsõ és a belsõ oldal közötti kidolgozásbeli difi drámai. Az új Campa cuccokkal nekem az a problémám, hogy messzirõl, meg katalógusban tényleg szépek, de közelrõl meg sem közelítik a nyolcvanas évek színvonalát. Kaptam multkor egy repedt Veloce hajtómûvet, majd felteszem a képét, elég durva. 105-öst még nem láttam repedni... A Campa ha nem vigyáz hajtómû-középrész terén fog csatát veszteni a Shimanoval szemben. Bármely tradicionális olasz bringagyártó katalógjában azt látni, hogy az elvbõl Campával szerelt gépek mindegyikén FSA Isis-drive hajtómû figyel...
Na, nem elkeseríteni akartalak, lényeg, hogy figyelgesd a hajtókart, fõleg a bal oldalit, ha a legkisebb hajszálrepedést látod, azonnal vidd vissza!
A Veloce már a kilencvenes évek eleje óta létezõ cucc, a Daytona a Chorus alatt volt pár évig, aztán eltünt. Szóval a Veloce nem Daytona utód. Elsõ ránézésre tényleg szép a kidolgozása, de alkalomadtán kukkantsd meg a hajtókar belsõ oldalát is. Szerencsés esetben még nem reped, de a külsõ és a belsõ oldal közötti kidolgozásbeli difi drámai. Az új Campa cuccokkal nekem az a problémám, hogy messzirõl, meg katalógusban tényleg szépek, de közelrõl meg sem közelítik a nyolcvanas évek színvonalát. Kaptam multkor egy repedt Veloce hajtómûvet, majd felteszem a képét, elég durva. 105-öst még nem láttam repedni... A Campa ha nem vigyáz hajtómû-középrész terén fog csatát veszteni a Shimanoval szemben. Bármely tradicionális olasz bringagyártó katalógjában azt látni, hogy az elvbõl Campával szerelt gépek mindegyikén FSA Isis-drive hajtómû figyel...
Na, nem elkeseríteni akartalak, lényeg, hogy figyelgesd a hajtókart, fõleg a bal oldalit, ha a legkisebb hajszálrepedést látod, azonnal vidd vissza!
#2091
Írta 2004. február 09. - 11:09

Petee,
amit én csinálok az annyira nem nevezhetõ edzésnek. ha jó az idõ szívesen megyek, de a heti össztáv ritkán több 200 km-nél. inkább csak a hétvége fér bele.
bringa: matrix rs vázra pakolt többé kevésbé teljes sora szett. egyszóval a legalapabb alap :-)
amit én csinálok az annyira nem nevezhetõ edzésnek. ha jó az idõ szívesen megyek, de a heti össztáv ritkán több 200 km-nél. inkább csak a hétvége fér bele.
bringa: matrix rs vázra pakolt többé kevésbé teljes sora szett. egyszóval a legalapabb alap :-)
#2092
Írta 2004. február 09. - 10:14

Hali! Szemgab hol vetted a Kinesis alu villát? Léci mérd meg a súlyát( a konyhai mérleg is megteszi)Miért kell lefestened? A nyaka 1"-os, vagy1.1/8"-os, alu vagy acél ?Ahead-es vagy menetes?
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#2093
Írta 2004. február 09. - 07:25

Tulajdonképpen használtan vettem, de nem sokat használta az elõzõ tulaj, szóval ránézésre telejesen ujnak tünik, és az alaktrészek sem lehetnek tül kopottak:) (kb 2000km)
Te mivel tekersz,és hogy szoktál edzeni?
Te mivel tekersz,és hogy szoktál edzeni?
#2094
Írta 2004. február 08. - 21:43

laktam ott 4 évig de akkor még nem bringáztam (annyit)
én ha tehetem a pilisben vagy a Dunakanyarban túrázgatok
új vagy használt a bringa?
én ha tehetem a pilisben vagy a Dunakanyarban túrázgatok
új vagy használt a bringa?
#2095
Írta 2004. február 08. - 19:52

Fehérvár környékén szoktam tekerni, általában a Velencei tó körül, és ilyenkor az összes környezõ hegyre feltekerek. Egyik sem valami nagy szám , de tábla szerint van bennük néhány kilométer 10% feletti rész, szóval, ha az ember siet:) eléggé meg kell húzni. Ismered egyébként a környéket?
#2096
Írta 2004. február 07. - 23:54

én is kocabringás vagyok :-)
nekem 42-28 a legkönnyebb...
szerintem tök normális, ha februárban nem vagy "formában"
melyik emelkedõt gyûrted le?
nekem 42-28 a legkönnyebb...
szerintem tök normális, ha februárban nem vagy "formában"
melyik emelkedõt gyûrted le?
#2097
Írta 2004. február 07. - 23:02

Vito!
Fogalmam nincs, bár a 105.tel szokták hasonlítani, de szerintam ennek semmi értelme. Minkettö, egy jó küzépkategóriás szett, szerintem a magam fajta kocabringásnak nincs ennél többre szüksége. A legkisebb áttétel 39-23 ami elég izmos meredek emelkedõn, bár érdekes módon elöbb felértem, mint montival szoktam. Csak arra gondoltam, hogy úgy általában sokkal gyengébbnek érzem magam , mint a múlt tavasszal, igaz akkor végig tekertem egész télen, most meg pár spinningen kivül nem volt semmi; ez normális?
Fogalmam nincs, bár a 105.tel szokták hasonlítani, de szerintam ennek semmi értelme. Minkettö, egy jó küzépkategóriás szett, szerintem a magam fajta kocabringásnak nincs ennél többre szüksége. A legkisebb áttétel 39-23 ami elég izmos meredek emelkedõn, bár érdekes módon elöbb felértem, mint montival szoktam. Csak arra gondoltam, hogy úgy általában sokkal gyengébbnek érzem magam , mint a múlt tavasszal, igaz akkor végig tekertem egész télen, most meg pár spinningen kivül nem volt semmi; ez normális?
#2098
Írta 2004. február 07. - 19:59

könnyebb hát, gondolom a bringa is lehet max 10 kg, a montik ennél (többségük) nehezebbek
meredekebbnek tûnik? valószínûleg az áttételek miatt. mármint ha kettes hajtómûved van. ott kábé 39-28 a legkönnyebb fokozat, mtb-ben ennél van sokkal pörgõsebb áttétel is
veloce az a daytona utód ugye? olyan tiagra szint, nem?
meredekebbnek tûnik? valószínûleg az áttételek miatt. mármint ha kettes hajtómûved van. ott kábé 39-28 a legkönnyebb fokozat, mtb-ben ennél van sokkal pörgõsebb áttétel is
veloce az a daytona utód ugye? olyan tiagra szint, nem?
#2099
Írta 2004. február 07. - 17:57

Sziasztok!
Eddig gyakorlatilag csak olvastam a topic-ot, ógyhogy bocs, hogy így ismeretlenül beleszólok.
Szóval a héten megvettem életem elsö outi bringáját, Olimpia-t veloce szettel, és mondhatom hihetetlen élmény monti után. Szerintem a Campa cuccok hihetetlen szépek ,és müküdsre sem lehet panasz, monti után hihetetlen könnyü, az elsõ benyomásom az volt, hogy magátol megy:) Aztán erre rácáfolt az utobbi két nap, ugyanis elmentem tekerni, és a Géppel nem is volt semmi bej, ellenben velem. Nem vot célom, hogy megdöntsem a villágcsücsot, de bosszantoan gyengének éreztem magam a tavalyihoz képest. Általában ugyan azon az útvonalon tekerek, és úgy tünt, mintha a hegyek meredekebbek lettek volna tavalyihoz képest. Na mind1. Szerintetek ez normális így tél végén?
Eddig gyakorlatilag csak olvastam a topic-ot, ógyhogy bocs, hogy így ismeretlenül beleszólok.
Szóval a héten megvettem életem elsö outi bringáját, Olimpia-t veloce szettel, és mondhatom hihetetlen élmény monti után. Szerintem a Campa cuccok hihetetlen szépek ,és müküdsre sem lehet panasz, monti után hihetetlen könnyü, az elsõ benyomásom az volt, hogy magátol megy:) Aztán erre rácáfolt az utobbi két nap, ugyanis elmentem tekerni, és a Géppel nem is volt semmi bej, ellenben velem. Nem vot célom, hogy megdöntsem a villágcsücsot, de bosszantoan gyengének éreztem magam a tavalyihoz képest. Általában ugyan azon az útvonalon tekerek, és úgy tünt, mintha a hegyek meredekebbek lettek volna tavalyihoz képest. Na mind1. Szerintetek ez normális így tél végén?
#2100
Írta 2004. február 03. - 22:54

Vettem egy Kinesis alu villát 5300 forintért (lásd bikemag merevvilla teszt) csak még le kell festetnem.