Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5897 hozzászólás a témában

#1461
Nagy_Dani02

Nagy_Dani02

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Nekem a DHX Air-nélk is enged ki levegõt kb, 5psi-nyit.Ha minden levegõ elmegy a tag a rossz. És Fox pumpám van(gyári). De sokat nem kellett idáig használnom a 2 év a alatt mióta ez a tagom van. A közdarabos megoldás nem jó mert ez nem autószelep, max úgy néz ki.
FanatiX

#1462
kotomi007

kotomi007

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 557 hozzászólás

Hát pedig a Te pumpádban is lennie kell annak pöcöknek. Különben mi nyomná be a szeleptût? De ha megnézel egy bármilyen autószelepes pumpát, az összes szelepcsatlakozójában van egy kis pöcök, ami benyomja a szeleptût.
Egyébként nekem is ugyanilyen pumpám van, csak más színnel/felirattal, és az enyémben is van "pöcök".

A régi hagyományos bicikliszelepek mûködtek úgy, amire Te gondolsz. És ott nem is lehetett mérni a légnyomást. Ha meg is próbáljuk, a mérõ a tömlõben lévõ nyomást fogja mutatni.


Jaja! Egyébként a képen látható pumpám van nekem is!
"Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."

#1463
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
nekem pl a saját pumpáimmal (fox, és RS) nem szökik meg értékelhetõ mennyiségû levgõ. a bolti agyonhasznált fox-szal viszont még telót sem tudtam fújni, annyit elengedett.
de megoldás az a perbáli réz közdarab, sak már nehéz szerezni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1464
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
akkor passzolok

a kollega pedig vegyen uj tagot :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1465
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás

ertem mirol beszeltek, de az en pumpamban nincsen olyan pocok belul. szerintem mindegyiknek igy kellene mukodnie, hogy csak befujaskor nyit a szelep. igy sohasem fordulna elo amit ti mondtok, hogy nyitva marad es letekeres kozben szokik el egy csomo levego

ilyenem van ni

Feltöltött kép

meg van egy ugyanilyenem fekete szinben Rock Shox felirattal ami nagyobb nyomasra pumpal. es abban sincsen pocok. holnap megnezem a BBB-t is, de szerintem abban senem van


Hát pedig a Te pumpádban is lennie kell annak pöcöknek. Különben mi nyomná be a szeleptût? De ha megnézel egy bármilyen autószelepes pumpát, az összes szelepcsatlakozójában van egy kis pöcök, ami benyomja a szeleptût.
Egyébként nekem is ugyanilyen pumpám van, csak más színnel/felirattal, és az enyémben is van "pöcök".

A régi hagyományos bicikliszelepek mûködtek úgy, amire Te gondolsz. És ott nem is lehetett mérni a légnyomást. Ha meg is próbáljuk, a mérõ a tömlõben lévõ nyomást fogja mutatni.

#1466
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ertem mirol beszeltek, de az en pumpamban nincsen olyan pocok belul. szerintem mindegyiknek igy kellene mukodnie, hogy csak befujaskor nyit a szelep. igy sohasem fordulna elo amit ti mondtok, hogy nyitva marad es letekeres kozben szokik el egy csomo levego

ilyenem van ni

Feltöltött kép

meg van egy ugyanilyenem fekete szinben Rock Shox felirattal ami nagyobb nyomasra pumpal. es abban sincsen pocok. holnap megnezem a BBB-t is, de szerintem abban senem van
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1467
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás

tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.

de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.

szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.

az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.



Az elsõ mondatod akkor igaz, amikor nincs rátekerve a pumpa tömlõje. Amikor rajta van, akkor a tûszelep be van nyomva, tehát nyitott állapotban van. Ilyenkor ugyanolyan nyomás van a légkamrában, mint a pumpában, hiszen - ebben az esetben - egy egybenyitott légteret alkotnak. Ha úgy lenne, ahogy leírtad, akkor hogy mérné a légnyomásmérõ a tagban lévõ nyomást???
Amikor letekerjük a pumpát, valóban el szokott szökni egy kis levegõ.
Én ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy miután felfújtam a tagot, és letekertem a pumpát, újra visszatekerem a pumpát, és megnézem mennyivel kevesebb a légnyomás, mint amikor elõzõleg, felpumpálás után volt. Amennyi ez a különbség, kb. annyival többet fújok bele, mint elõzõleg. Így a pumpa levételekor ez a plusz nyomás újra elszökik, és a kívánt nyomás lesz a tagban.
Persze, ha olyan 10-20 PSI-nél több levegõ szökik el, akkor már lehet, hogy más a bibi, de ezt így látatlanban én nem tudom. Ja, lehet, hogy nem megfelelõ hosszúságú a szeleptû.
Remélem érthetõen fogalmaztam!


Sziasztok! Elõre is bocs a kérdésemért,de "tag ügyekben" elég nulla vagyok. Tehát ugye van a rúgó elõfeszítés,ami ugye azt jelenti ,hogy a rugót alul tartó izét ami a meneten van azt tekerem ,felfele vagy lefele. De ezzel mit állítok,miben lesz más a mozgás? Vagy fogalomavarban vagyok és ez teljesen mást jelent? Elõre is köszi a hasznos infót.



A mozgás annyiban lesz más, hogy keményebb, ill. puhább lesz. Ha befele tekered, tehát egyre jobban elõfeszíted a rugót, akkor nyilván keményebb lesz, ha ellenkezõleg tekered, akkor puhább.

#1468
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.

de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.

szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.

az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.


ez így nem igaz. Ugye autószeleprõl beszélünk. A szelep közepén van egy tû. A pumpa fejében van egy ellendarab az nyomja be a tût ha rátekered, és ekkor nyit a szelep. Ha rátekered a pumpát a szelepre azonnal nyomás alá kerül a pumpa. A levegõ elszökését a fej és a szelep közti tömítés gátolja meg. De ha a tömítés késõbb tömít, mint ahogy a tû lenyomódik, akkor lecsavarásnál elszökik a levegõ a kamrából. Ezt egy keréknél nem veszed észre a nagy légtömeg miatt, de egy telón igen. Ráadásul gyakori gond. Beljebb kell csavarni a tût a szelepben, vagy ki kell cserélni megfelõ "rövidségûre"

#1469
kotomi007

kotomi007

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 557 hozzászólás

tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.

de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.

szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.

az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.


Hát pedig elhiheted,hogy elmegy a levegõ!!! Annyira hülye azért nem vagyok,az volt az elsõ,hogy a tagon benyomtam a szeleptüskét,hogy van-e benne levegõ,de semmi!!! És nem a befújt levegõ nyitja ki a szelepet ha nem van benne egy pöcök ami betekerésnél benyomja a szelepben lévõ tüskét!
"Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."

#1470
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
laza rugótol indulva max 5 teljes fordulat!

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1471
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem fagy fogalomzavarban, az az elofeszites.

a rugostag beulesenek [sag] merteket tudod allitani vele. igy lehet beloni a tagot a sajat testsulyodhoz.

egyenes talajon allva raulsz a biciklire, es megnezed hogy mennyit nyomodik ossze a vaz. ha tul sokat, akkor fesziteni kell a rugon, ha tul keveset, akkor lazitani. hogy mennyi a tul sok es a tul keves azt a vazgyarto honlapjan tudod megnezni. DH gepeknel ez olyan 20-25% korul szokik lenni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1472
Bighitrider

Bighitrider

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Sziasztok! Elõre is bocs a kérdésemért,de "tag ügyekben" elég nulla vagyok. Tehát ugye van a rúgó elõfeszítés,ami ugye azt jelenti ,hogy a rugót alul tartó izét ami a meneten van azt tekerem ,felfele vagy lefele. De ezzel mit állítok,miben lesz más a mozgás? Vagy fogalomavarban vagyok és ez teljesen mást jelent? Elõre is köszi a hasznos infót.

#1473
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.

de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.

szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.

az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1474
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
ez érdekes, nekem ugyanezt csinálja a dhx 3

#1475
kotomi007

kotomi007

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 557 hozzászólás
Hali!

Légyszíves segítsetek!
Arról lenne szó,hogy van a bringámban egy manitou 3 way spv rugóstag,és nem tudok bele levegõt fújni mert a gyári pumpája is elengedi a levegõt ahogy tekerem le a szeleprõl,(tehát felfújom a tagot de amikor le akarom tekerni róla akkor megy el). Mit lehet tenni? Van valami trükje?

Köszi a választ
"Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."

#1476
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
a megindulás erejét, azaz mekkora erõre induljon meg. Kevesebb nyomás kisebb erõ

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1477
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Hello! Sok okosságot végigolvastam, de legautentikusabb mégis a manitou honlapján a '3steps to spv setup' címû.

http://www.manitoumt...2009 1:11:09 PM

Namost, nekem egy Swinger 3way van a Trmissionben(2005). Ezen írás szerint a piros szelep az spv szelep, ez max 175psi lehet, a fekete, a légrugó, az pedig max 300psi.

A fekete szelep állítja, milyen kemény a rugóstag, a piros pedig mit is? Én még sosem állítottam be tudatosan, a volt missionömben találomra lett jó, és úgy hagytam, de most itt az új váz, itt okosan kell, mert a tag 65mm mozgása 120mm-re vetül ki, szal nem kell a fölösleges beülés.

Elõre is köszi!!!
"No pain - No gain"

#1478
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Beszéltem egy rugóboltossal, aki javasolta, hogy menjek be a taggal együtt, mert rengeteg rugója van, lehet, hogy nem is kell külön csináltatni. A raktári darabra mondott 800-1200 HUF közötti árat, úgyhogy egy próbát mindenképen megér.

#1479
tompi79

tompi79

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Köszi a választ, megnyugtató.
Szerintetek érdemes rugókészíttetéssel próbálkozni? Nem tudom, hogy mibe fájhat így egy rugó , de elég sok rugókészítõt találtam a neten. Az eredeti fox rugók igen sokba kerülnek. Esetleg milyen más típus rugóját lehet összeházasítani a fox-al, ami olcsóbb?
Az X-Factornál most van elég sok akciós rugó, pl. shock works, de egész más a számozása, legalábbis úgy tûnik.

#1480
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
a rugód jó a tagra, hosszabb kell mint az útja különben nem mozogja végig
ez váztól függ milyen kemény rugó kell a súlyodhoz, a legjobb ha ki tudod próbálni mielõtt megveszed