Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#1461
Írta 2009. március 13. - 10:37
#1462
Írta 2009. március 13. - 08:20
Hát pedig a Te pumpádban is lennie kell annak pöcöknek. Különben mi nyomná be a szeleptût? De ha megnézel egy bármilyen autószelepes pumpát, az összes szelepcsatlakozójában van egy kis pöcök, ami benyomja a szeleptût.
Egyébként nekem is ugyanilyen pumpám van, csak más színnel/felirattal, és az enyémben is van "pöcök".
A régi hagyományos bicikliszelepek mûködtek úgy, amire Te gondolsz. És ott nem is lehetett mérni a légnyomást. Ha meg is próbáljuk, a mérõ a tömlõben lévõ nyomást fogja mutatni.
Jaja! Egyébként a képen látható pumpám van nekem is!
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#1463
Írta 2009. március 13. - 06:49
de megoldás az a perbáli réz közdarab, sak már nehéz szerezni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1464
Írta 2009. március 13. - 02:50
a kollega pedig vegyen uj tagot
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1465
Írta 2009. március 13. - 01:25
ertem mirol beszeltek, de az en pumpamban nincsen olyan pocok belul. szerintem mindegyiknek igy kellene mukodnie, hogy csak befujaskor nyit a szelep. igy sohasem fordulna elo amit ti mondtok, hogy nyitva marad es letekeres kozben szokik el egy csomo levego
ilyenem van ni
meg van egy ugyanilyenem fekete szinben Rock Shox felirattal ami nagyobb nyomasra pumpal. es abban sincsen pocok. holnap megnezem a BBB-t is, de szerintem abban senem van
Hát pedig a Te pumpádban is lennie kell annak pöcöknek. Különben mi nyomná be a szeleptût? De ha megnézel egy bármilyen autószelepes pumpát, az összes szelepcsatlakozójában van egy kis pöcök, ami benyomja a szeleptût.
Egyébként nekem is ugyanilyen pumpám van, csak más színnel/felirattal, és az enyémben is van "pöcök".
A régi hagyományos bicikliszelepek mûködtek úgy, amire Te gondolsz. És ott nem is lehetett mérni a légnyomást. Ha meg is próbáljuk, a mérõ a tömlõben lévõ nyomást fogja mutatni.
#1466
Írta 2009. március 13. - 01:17
ilyenem van ni
meg van egy ugyanilyenem fekete szinben Rock Shox felirattal ami nagyobb nyomasra pumpal. es abban sincsen pocok. holnap megnezem a BBB-t is, de szerintem abban senem van
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1467
Írta 2009. március 13. - 01:09
tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.
de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.
szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.
az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.
Az elsõ mondatod akkor igaz, amikor nincs rátekerve a pumpa tömlõje. Amikor rajta van, akkor a tûszelep be van nyomva, tehát nyitott állapotban van. Ilyenkor ugyanolyan nyomás van a légkamrában, mint a pumpában, hiszen - ebben az esetben - egy egybenyitott légteret alkotnak. Ha úgy lenne, ahogy leírtad, akkor hogy mérné a légnyomásmérõ a tagban lévõ nyomást???
Amikor letekerjük a pumpát, valóban el szokott szökni egy kis levegõ.
Én ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy miután felfújtam a tagot, és letekertem a pumpát, újra visszatekerem a pumpát, és megnézem mennyivel kevesebb a légnyomás, mint amikor elõzõleg, felpumpálás után volt. Amennyi ez a különbség, kb. annyival többet fújok bele, mint elõzõleg. Így a pumpa levételekor ez a plusz nyomás újra elszökik, és a kívánt nyomás lesz a tagban.
Persze, ha olyan 10-20 PSI-nél több levegõ szökik el, akkor már lehet, hogy más a bibi, de ezt így látatlanban én nem tudom. Ja, lehet, hogy nem megfelelõ hosszúságú a szeleptû.
Remélem érthetõen fogalmaztam!
Sziasztok! Elõre is bocs a kérdésemért,de "tag ügyekben" elég nulla vagyok. Tehát ugye van a rúgó elõfeszítés,ami ugye azt jelenti ,hogy a rugót alul tartó izét ami a meneten van azt tekerem ,felfele vagy lefele. De ezzel mit állítok,miben lesz más a mozgás? Vagy fogalomavarban vagyok és ez teljesen mást jelent? Elõre is köszi a hasznos infót.
A mozgás annyiban lesz más, hogy keményebb, ill. puhább lesz. Ha befele tekered, tehát egyre jobban elõfeszíted a rugót, akkor nyilván keményebb lesz, ha ellenkezõleg tekered, akkor puhább.
#1468
Írta 2009. március 12. - 17:50
tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.
de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.
szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.
az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.
ez így nem igaz. Ugye autószeleprõl beszélünk. A szelep közepén van egy tû. A pumpa fejében van egy ellendarab az nyomja be a tût ha rátekered, és ekkor nyit a szelep. Ha rátekered a pumpát a szelepre azonnal nyomás alá kerül a pumpa. A levegõ elszökését a fej és a szelep közti tömítés gátolja meg. De ha a tömítés késõbb tömít, mint ahogy a tû lenyomódik, akkor lecsavarásnál elszökik a levegõ a kamrából. Ezt egy keréknél nem veszed észre a nagy légtömeg miatt, de egy telón igen. Ráadásul gyakori gond. Beljebb kell csavarni a tût a szelepben, vagy ki kell cserélni megfelõ "rövidségûre"
#1469
Írta 2009. március 12. - 08:46
tudjatok hogy hogy mukodik a legkamra? a bent levo levego tolja ugye kifele magat, es ez folyamatosan zarva tartja a szelepet. onnan nem jon ki semmi.
de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.
szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.
az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.
Hát pedig elhiheted,hogy elmegy a levegõ!!! Annyira hülye azért nem vagyok,az volt az elsõ,hogy a tagon benyomtam a szeleptüskét,hogy van-e benne levegõ,de semmi!!! És nem a befújt levegõ nyitja ki a szelepet ha nem van benne egy pöcök ami betekerésnél benyomja a szelepben lévõ tüskét!
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#1470
Írta 2009. március 11. - 21:06
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1471
Írta 2009. március 11. - 18:40
a rugostag beulesenek [sag] merteket tudod allitani vele. igy lehet beloni a tagot a sajat testsulyodhoz.
egyenes talajon allva raulsz a biciklire, es megnezed hogy mennyit nyomodik ossze a vaz. ha tul sokat, akkor fesziteni kell a rugon, ha tul keveset, akkor lazitani. hogy mennyi a tul sok es a tul keves azt a vazgyarto honlapjan tudod megnezni. DH gepeknel ez olyan 20-25% korul szokik lenni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1472
Írta 2009. március 11. - 16:10
#1473
Írta 2009. március 11. - 11:31
de amikor pumpalsz bele, akkor a befujt levego kinyitja a szelepet. de az csak addig van nyitva, amig fujod bele a levegot. minden pumpanyomasnal, amikor erzed hogy a vegen "felkemenyedik" csak akkor van nyitva a szelep. mert aztan visszazar rogton.
szoval amikor letekered a pumpa csovet, akkor sem tud kijonni a levego, mert a szelep meg mindig zarva van.
az a levego tud szisszenni egyet ami a pumpa csoveben maradt.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1474
Írta 2009. március 11. - 10:17
#1475
Írta 2009. március 11. - 08:02
Légyszíves segítsetek!
Arról lenne szó,hogy van a bringámban egy manitou 3 way spv rugóstag,és nem tudok bele levegõt fújni mert a gyári pumpája is elengedi a levegõt ahogy tekerem le a szeleprõl,(tehát felfújom a tagot de amikor le akarom tekerni róla akkor megy el). Mit lehet tenni? Van valami trükje?
Köszi a választ
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#1476
Írta 2009. március 06. - 00:54
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1477
Írta 2009. március 05. - 23:26
http://www.manitoumt...2009 1:11:09 PM
Namost, nekem egy Swinger 3way van a Trmissionben(2005). Ezen írás szerint a piros szelep az spv szelep, ez max 175psi lehet, a fekete, a légrugó, az pedig max 300psi.
A fekete szelep állítja, milyen kemény a rugóstag, a piros pedig mit is? Én még sosem állítottam be tudatosan, a volt missionömben találomra lett jó, és úgy hagytam, de most itt az új váz, itt okosan kell, mert a tag 65mm mozgása 120mm-re vetül ki, szal nem kell a fölösleges beülés.
Elõre is köszi!!!
#1478
Írta 2009. március 05. - 15:26
#1479
Írta 2009. március 05. - 14:37
Szerintetek érdemes rugókészíttetéssel próbálkozni? Nem tudom, hogy mibe fájhat így egy rugó , de elég sok rugókészítõt találtam a neten. Az eredeti fox rugók igen sokba kerülnek. Esetleg milyen más típus rugóját lehet összeházasítani a fox-al, ami olcsóbb?
Az X-Factornál most van elég sok akciós rugó, pl. shock works, de egész más a számozása, legalábbis úgy tûnik.
#1480
Írta 2009. március 05. - 10:51
ez váztól függ milyen kemény rugó kell a súlyodhoz, a legjobb ha ki tudod próbálni mielõtt megveszed