Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#1441
Írta 2009. március 18. - 14:29
#1442
Írta 2009. március 18. - 10:13
elsõ benyomások nagyon jók, könnyû, agyonállítható
begining és ending stroke tényleg láthatóan mûködik
ha a váz meglesz akkor fog kiderülni minden
Szerszám: sajna nem autószelepes a tag, igy ha fujni akarsz bele kell egy olyan basz hozzá
#1443
Írta 2009. március 18. - 08:35
nah RS vivid 5.1 lesz az uj tagom
már csak szerszámot kéne hozzá találni (legalsó a képen)
Baccus milyen szerszám ez Sala? Ilyenekkel a discoveryt szerelik a NASA-nál
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#1444
Írta 2009. március 18. - 01:20
#1445
Írta 2009. március 17. - 13:02
Pite, ha ebayrõl vetted és a leírásban nem volt benne, hogy hibás, akkor szólsz a boltnak és kész. ha nem válaszolnak akkor meg írsz ebaynek. simán visszaküldik a pénzt...
Ez oké, de én minél hamarabb használni szeretném a vasat... írok nekik...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1446
Írta 2009. március 17. - 10:24
#1447
Írta 2009. március 17. - 09:25
már csak szerszámot kéne hozzá találni (legalsó a képen)
#1448
Írta 2009. március 16. - 22:08
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1449
Írta 2009. március 16. - 17:44
RS Vivid 5.1 kontra dhx 5.0
pro és kontra
estig kellene, vividrõl sokat nemtudok, tetszik a beállithatósága viszont nemtom hogy lehet-e a tartályban nomást állitani. dhx-el tisztában vagyok, árban vivid jobb.
kösze
én sem tudok többet Nálad, de nagyon érdekelne milyen, szemezgetek vele!
#1451
Írta 2009. március 16. - 14:41
MC Pite!
Szerintem elõször ott próbálkozz, ahol vetted a tagot, vagy Velotrade-nél.
Ebayrõl német boltból vettem. Velonál jelexerint van service?! +36 (1) 801 3753?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1452
Írta 2009. március 16. - 14:11
pro és kontra
estig kellene, vividrõl sokat nemtudok, tetszik a beállithatósága viszont nemtom hogy lehet-e a tartályban nomást állitani. dhx-el tisztában vagyok, árban vivid jobb.
kösze
#1453
Írta 2009. március 16. - 11:30
Szerintem elõször ott próbálkozz, ahol vetted a tagot, vagy Velotrade-nél.
#1454
Írta 2009. március 15. - 21:16
Adott egy G-Zero FX meg egy Swinger Air 3.
Swinger Air 4 Way volt ez elõzõ tag a vázban, tökéletesen mûködött a kombó. Új tag (össz 100Km-t mentem vele) berak, 'kopog'. Olyan mint amikor nem húztam meg régen rendesen a csavart. Persze ezerszer ellenõrizve, csavar ok. Elõször arra gyanakodtam hogy a távtartókat kicsit megcsiszoltam az új taghoz mert eléggé szorult és a négybõl az egyik picit laza lett.
Nosza esztergáltattam négyet, lássuk. Dettó. Felfedeztem hogy a 125mm-es lukba nagyobb a 'hely' széltében mint a felsõ 95mm-esbe ahol eddig használtam, széltében sok lehet a hézag, több mint amennyire rá tudom csavarral szorítani, ezt igazolta is hogy kevésbé 'vert' a 95mm-es lukban.
Egyelõre egy vékony alátét van a 2 távrató persely között a tagban (remélem érthetõ) hogy a szélességi problémát elimináljam, oldalirányú mozgás már nincs, de még mindig üt, kopog. 1 forgáspontos a váz, megnéztem a forgáspontot, semmi; ahogy tagcserétõl nem is illene hogy ott bármi difi elõjöjjön.
Még egy tippem volt, az új távtartók hátha túl szorosak (kézzel nem könnyen de forgatható) így csiszoltam még pár századot. Már kézzel is relatív könnyen forog a tag a perselyeken, kenve is van, becsúszó is tocsog a sziliontól; pumpáláskor mindkét kamrából jön ki némi olaj így gyanítom hogy a tag is kellõen van kenve.
Viszont továbbra is terhelésváltáskor csattog, kopog, üt... új csavarok és elõzõ távtartónál szûkebb lukakkal próbáltam kiküszöbölni hogy hátha csavaron csattog - meg van húzva rendesen a csavar de hátha alapon. Hátul átmenõ csavar van, elöl a vázba van a menet, elsõ csavarból volt már benn másik(új) is most a régi van mert pont jó hosszuságú.
Kamranyomás 110-120psi (140 körül lenne ideális) SPV 60psi (kb 80-90 körül lenne használva).
Vázban a 95 a felsõ 125 az alsó luk, hátul alsó van most használva (mert scott manulja szerint csak ott van a felsõ de ne használjuk).
Már nem igazán van több ötletem hogy mit tudnék vele kezdeni, kérnék ötleteket ha tudtok valamit hogy mit próbáljak még meg.
Ápr. 4-én mennem kel fel bp-re és ha van aki nem ma látott elõször fullyt akkor felvinném dokibácsihoz a kicsikét; ebben titket kérdezlek hogy hol/kiket kérdezzek meg hogy hova lehetne vinni.
Köszönöm szépen a segítségeteket! :prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1455
Írta 2009. március 13. - 23:59
Persze 11-18 mm-t ír, 15 körül van.mérted is a sag-ot vagy csak felfújtad a manulban írt értékre ?
Igazából nincs tapasztalatom össztelós bringákkal, ezért nem tudom milyen mozgás lehet normál menetben (sima úton).
#1456
Írta 2009. március 13. - 22:56
mérted is a sag-ot vagy csak felfújtad a manulban írt értékre ?Sziasztok!
Egy DT XM 180 tag van a bringámban és küzdök vele egy ideje. Ha a manualban leirt sag-hez leírt nyomást beállítom pedálozáskor folyamatosan pogozik. Van valakinek tapasztalata, hogy ez normál vagy irány a szervíz?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1457
Írta 2009. március 13. - 22:53
Egy DT XM 180 tag van a bringámban és küzdök vele egy ideje. Ha a manualban leirt sag-hez leírt nyomást beállítom pedálozáskor folyamatosan pogozik. Van valakinek tapasztalata, hogy ez normál vagy irány a szervíz?
#1458
Írta 2009. március 13. - 20:29
EZ A LÉNYEG!!ez a levegomennyiseg ami elszokik, nem a tagbol szokik, hanem a pumpa csovebol, mert a szelep elobb zar, minthogy letekerned, amikor ujra ratekered, akkor meg annyival kevesebb, mert a pumpa csovebe is aramlik levego a tagbol. a tamaska altal is linkelt telopumpanal kb 5 psi. Amugy minden ilyen pumpaban van valami, ami benyomja az autoszelepes pockot, kulonben nem tudnal nyomast merni, ahogy elottem is mondtak.
amikor visszatekered, akkor a tagban levõ (sacc) 10bar meg a pumpában levõ 1bar kiegyenlitõdik. minél nagyobb a pumpa térfogata belül, annál többet látsz "veszteségnek" amikor újra rátekered. amikor leveszed a pumpát, gyakorlatilag olyan nagy a nyomás a tagon belül a szelepre, hogy a tizedmásodperc törtrésze alatt zárja a szelepet, igy nincs túl sok esélye levegõnek távozni.
szóval felesleges többet fújni bele, és a szisszenéstõl sem kell félni. teljesen normális, és annyi marad benne, amennyit belefújtál.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1459
Írta 2009. március 13. - 17:09
Nekem a DHX Air-nélk is enged ki levegõt kb, 5psi-nyit.Ha minden levegõ elmegy a tag a rossz. És Fox pumpám van(gyári). De sokat nem kellett idáig használnom a 2 év a alatt mióta ez a tagom van. A közdarabos megoldás nem jó mert ez nem autószelep, max úgy néz ki.
Akkor Te nem a "Perbáliában" készült HUNGARY:A-s közdarabra gondolhatsz, mert az szerintem jó ötlet, és jól is mûködik.
ez a levegomennyiseg ami elszokik, nem a tagbol szokik, hanem a pumpa csovebol, mert a szelep elobb zar, minthogy letekerned, amikor ujra ratekered, akkor meg annyival kevesebb, mert a pumpa csovebe is aramlik levego a tagbol. a tamaska altal is linkelt telopumpanal kb 5 psi. Amugy minden ilyen pumpaban van valami, ami benyomja az autoszelepes pockot, kulonben nem tudnal nyomast merni, ahogy elottem is mondtak.
Ha így belegondolok és elképzelem, tényleg igazad lehet.... Jaja, igen, mert a tömlõ is nyomás alatt van amikor letekerem. Mikor újra rátekerem, akkor pedig még nincs nyomás a tömlõben, így utána kiegyenlítõdik a tagban lévõ nyomással.
#1460
Írta 2009. március 13. - 12:09
Amikor letekerjük a pumpát, valóban el szokott szökni egy kis levegõ.
Én ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy miután felfújtam a tagot, és letekertem a pumpát, újra visszatekerem a pumpát, és megnézem mennyivel kevesebb a légnyomás, mint amikor elõzõleg, felpumpálás után volt. Amennyi ez a különbség, kb. annyival többet fújok bele, mint elõzõleg.
ez a levegomennyiseg ami elszokik, nem a tagbol szokik, hanem a pumpa csovebol, mert a szelep elobb zar, minthogy letekerned, amikor ujra ratekered, akkor meg annyival kevesebb, mert a pumpa csovebe is aramlik levego a tagbol. a tamaska altal is linkelt telopumpanal kb 5 psi. Amugy minden ilyen pumpaban van valami, ami benyomja az autoszelepes pockot, kulonben nem tudnal nyomast merni, ahogy elottem is mondtak.