Eddig csak a tengely méretét írtad le.
Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#61
Írta 2015. november 07. - 20:40
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#62
Írta 2015. november 07. - 13:40
Itt van három kép, ami támpontot adhat a segítségnyújtáshoz.
#63
Írta 2015. november 06. - 23:34
1ébként meg :
fém fém kontakton mozog.......kopik...
azért is van a persely hogy az kopjon el. ha kiveszed ,mi fog kopni ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#64
Írta 2015. november 06. - 20:20
Na akkor szájba rágósan. Én szerelő vagyok ezért nekem a méregettem kb annyit jelent hogy kivittem a libát a legelőre.
Azaz semmit az ég adta világon, ha azt akarod hogy segítsen is valaki ne csak a hozzáoszlásaid száma növekedjen és a problémád is megoldódjon.
1, Akkor, mivel laikus vagy vidd el egy szervizbe és hallgasd meg hogy mit tanácsolnak. KB a leggyorsabb.
Ha nem akkor
2, Pontos adatok inkább század mint tized milliméterek. Pontos linkek nem olyanok mint a pl: www.focus.de
3, Éles, nem sötét, nem világos a lényegre focuszáló fotók.
Na és a végén ha egy külföldi fórumon azt olvasod hogy kihagyták ezt vagy azt az alkatrészt és mégis echte tökéletesen működött az nem feltétlen igaz, mert lehet hogy fingja nincsen az illetőnek arról hogy milyen ha tökéletesen működik.
zeezoltano módosította - 2015. november 06. - 20:22
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#65
Írta 2015. november 06. - 11:33
Mondjuk tigger elég rendesen leírta, de előveszel egy tolómérőt és elkezdesz méregetni.
Amennyiben ehhez lusta vagy akkor felmész az RS és a Focus honlapjára és letöltöd a specifikációkat és látni fogod hogy mi a bibi, ha van.
Nem lustaság, hanem az, hogy laikus vagyok ebben a témában. Már méregettem, agyaltam rajta eleget. A Diamondback is épített ezzel a vázzal bringát, arról több az infó. Egy külföldi fórumbejegyzésből azt vettem ki, hogy a régebbi Giant Reign vázaknál is kihagyták az egyik csúszócsapágyat. Engem az érdekelne, hogy össze rakhatom-e a csúszócsapágy nélkül? Nem lesz-e belőle komolyabb probléma?
#66
Írta 2015. november 05. - 23:42
Mondjuk tigger elég rendesen leírta, de előveszel egy tolómérőt és elkezdesz méregetni.
Amennyiben ehhez lusta vagy akkor felmész az RS és a Focus honlapjára és letöltöd a specifikációkat és látni fogod hogy mi a bibi, ha van.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#67
Írta 2015. november 05. - 22:52
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Egy másik topicban is leírtam már ezt, de gondoltam itt is próbálkozom. A problémám a következő: Vettem egy Focus Project 150 vázat és egy RS Monarch RT3 tagot, 200x57 méretben, tehát elvileg jó bele. A himba tengelye (Már a menet sem.) valamiért nem akar átmenni a tagon. A tengely átmérője 14,9 mm. Ha kivenném a csúszócsapágyat, akkor elképzelhető, hogy jó lenne, de nem tudom merjem-e? Mindkét szóban forgó alkatrész teljesen új.
#68
Írta 2015. február 24. - 22:24
#69
Írta 2015. február 24. - 05:32
A nitrogén érzéketlen a melegedésre,nem tágul!
A nitrogén is tágul, csak nem olyan gyorsan mint a levegő (ami "csak" 78% nitrogén).
#70
Írta 2015. február 23. - 23:23
A nitrogén érzéketlen a melegedésre,nem tágul!Meg persze nincs benne víz(pára)!Ez a lényegi különbség a levegőhöz képest.A Rock Shox-oknál nem kötik az ebet a karóhoz...mármint a nitrogénhez!És még sincs vele gond! :-)
#71
Írta 2015. február 15. - 17:30
biztos ?
Tig, olvasnál privátot? Köszi!
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#72
Írta 2015. február 14. - 00:19
Persze ha van otthon Nitrogéned 200 bár nyomáson akkor a többivel sem lesz gond.
biztos ?
- zeezoltano kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#73
Írta 2015. február 13. - 23:14
Sziasztok!
FOX RP23-as teleszkópom karbantartásával vagyok félben. A levegős rész tömítéseit kell cserélnem, mert alul kissé engedi az olajat. Odáig megvagyok, hogy szétszedtem a levegős részt, tömítéseit és az olajlehúzókat meg a karmantyút pedig amint megérkeznek, cserélem.
A csillapításnak mennyire kellene nekiesnem? Amit találtam róla neten, ott nagyon nehézkesnek és bonyolultnak írják az összerakást. Egyáltalán otthon el lehet végezni? Vagy szükséges, amennyiben tökéletesen működik? Amitől tartok, az az alsó nitrogénkamra, mert gondolom ha lecsavarom a négyszögnél megfogva a zárókupakot a becsúszóról, akkor ugyan szépen kijön a dugattyú, de a nitrogén, ami nyomás alatt van, kitolja a kis köztes dugattyút olajostól. Leereszteni nem akarom, mert feltölteni nem igazán tudnám, max levegővel, de abból is mennyivel? Vagy tévedek?
Előre is köszönöm!
Persze ha van otthon Nitrogéned 200 bár nyomáson akkor a többivel sem lesz gond.
- frivo kedveli ezt
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#74
Írta 2015. február 13. - 21:40
Sziasztok!
FOX RP23-as teleszkópom karbantartásával vagyok félben. ........................
Egyáltalán otthon el lehet végezni?
Ez így remek.
#75
Írta 2015. február 11. - 23:07
Ne szed szét hatalmas nyomás alatt van. Vidáman okozhat maradandó károsodást. + ha szét szeded és úgy viszed szervizbe a gatyádat is otthagyod.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#76
Írta 2015. február 11. - 14:45
Sziasztok!
FOX RP23-as teleszkópom karbantartásával vagyok félben. A levegős rész tömítéseit kell cserélnem, mert alul kissé engedi az olajat. Odáig megvagyok, hogy szétszedtem a levegős részt, tömítéseit és az olajlehúzókat meg a karmantyút pedig amint megérkeznek, cserélem.
A csillapításnak mennyire kellene nekiesnem? Amit találtam róla neten, ott nagyon nehézkesnek és bonyolultnak írják az összerakást. Egyáltalán otthon el lehet végezni? Vagy szükséges, amennyiben tökéletesen működik? Amitől tartok, az az alsó nitrogénkamra, mert gondolom ha lecsavarom a négyszögnél megfogva a zárókupakot a becsúszóról, akkor ugyan szépen kijön a dugattyú, de a nitrogén, ami nyomás alatt van, kitolja a kis köztes dugattyút olajostól. Leereszteni nem akarom, mert feltölteni nem igazán tudnám, max levegővel, de abból is mennyivel? Vagy tévedek?
Előre is köszönöm!
GxxANC módosította - 2015. február 11. - 14:55
#77
Írta 2015. január 12. - 21:18
Még valami. Ugye tavaly nyáron volt nagyszervízen a teló és a tag, de kb. 500 km-t ment azóta a bicó. Mikor esedékes a következő szervíz és mit kell csinálni rajta?
http://www.ridefox.c...e_intervals.htm
#78
Írta 2015. január 12. - 08:56
Ha maximum nyomáson használom a levegős tagot (300psi), akkor nem teszem vele tönkre. Mármint vágom, hogy elvileg nem, de esetleg nincs valakinek negatív tapasztalata vele?
Még valami. Ugye tavaly nyáron volt nagyszervízen a teló és a tag, de kb. 500 km-t ment azóta a bicó. Mikor esedékes a következő szervíz és mit kell csinálni rajta?
#79
Írta 2015. január 11. - 17:51
hátha valakit érdekel
RS MC3.R fullos levegős tag, gyári csomagolásban, poplock karral, bovdennel, UJ ki sem bontott.
165mm szemtáv
ár 40k
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#80
Írta 2015. január 11. - 14:19
Utána néztem, és mindenhol azt találtam, hogy a Fox tagokat 50 és 300psi közé kell belőni. http://www.ridefox.c.../FLOAT_RP2.html (installing your shock, 5. pont). Ezek szerint akár 250psi-t is beletolhatsz, és akkor már keményebbnek kell lennie. Az IFP kamrában megvan az előírt nyomás, a szervíz alkalmával ahhoz hozzányúltak? Ha nincs meg az előírt IFP nyomás, az is eredményezheti azt, hogy túl könnyen összeütöd a tagot. Vagy esetleg a légkamrába lehet ilyen "hézagolót" berakni, ami azt eredményezi, hogy kisebb lesz a légkamra, progresszívabb a mozgás, azáltal nem csukod össze a tagot.
A rugóstag méretével kapcsolatban csak annyit, hogy az egy dolog, hogy mennyi a szemtávja egy tagnak, az meg egy másik, hogy mennyi a lökete. Ha ugyanazon szemtávnál nagyobb a lökete a tagnak, akkor berugózásnál a váz egyes részei összekoppanhatnak. A hosszabb rugóstag lehet, hogy fizikailag beépíthető, de elronthatja a bike geometriáját, másképp mozoghat, lehet, hogy rosszabbul, mint a gyárilag ajánlott taggal stb.
A mondanivalóm lényege az, hogy elkölthetsz egy csomó pénzt egy új tagra, ami talán jobb lesz, de addig én nem tenném ezt, amíg valóban az összes beállítási lehetőséget nem próbáltam végig, illetve egy hozzáérővel nem nézettem meg, hogy miért mozog úgy a tag, ahogyan mozog. De ha mégis újat akarsz venni, akkor akár nézhetnél más márkájú levegős tagot is pl. az újabb Rock Shox tagok sem olyan rosszak, és azokat is 275psi-ig fel lehet nyomni. Mindezeket úgy mondom, hogy 95kg vagyok, volt Fox tagom is, jelenleg RS Monarch tagot használok ~190psi-n.
Tavaly nyár elején vettem a bicót használtan. Azzal kezdtem, hogy a telót és a levegős tagot elküldtem Csepelre nagyszervízre, nézzék meg minden rendben van-e. Azt mondták minden rendben van. A fórumon meg azt olvasni hogy értenek hozzá.
Ha jön a tavasz kipróbálom akkor nagyobb nyomáson. Remélem jó lesz.
Köszi a segítséget!