Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#521
Írta 2007. július 30. - 14:17

"Felavattuk" a tandemet az elsõ hosszabb túránkkal! Szombaton letekertünk Budafokról Szabadszentkirályra (Pécs mellé). 242 km, összesen 16,5 óra, ebbõl csak tekerés 10 óra 50 perc. :-)
22,3-as átlag jött ki. Kicsit kevésnek gondolom, ahhoz képest, hogy valaki már írt itt a fórumon 28-asat is, 100-as távon...
Ti síkon mennyivel szoktatok kényelmesen haladni?
És mi a jó technika emelkedõkön? Nekünk elég hamar elfogy a lendület, és akkor vissza kell kapcsolni, és jó lassan megyünk fel, kicsiben pörgetve.
#522
vendég_Charon_*
Írta 2007. július 26. - 12:39

#523
Írta 2007. július 26. - 10:17

Nekünk 2.0-s Schwalbe BigApple van fenn és azzal is jó (volt) a gép. Na de még a nyár vége elõtt Ignác fiam eléri azt az állapotot, hogy legalább 1-2 órára lepasszolható legyen, és akkor uzsgyi!
Valójában azon töröm a fejem, hogy a háromtányéros outi hajtókar helyett mégis inkább montis hajtókart teszek fel negyedih kiegészítõ tányérral, mert asszonykám erõnléte kicsit behatárolja a lehetõségeinket a 30-as kistányérral. Terepen legalábbis mindenképpen.
...van valakinek elfekvõ - eladó - négyszögtengelyes montis hajtókarja?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#524
Írta 2007. július 26. - 09:07

Megnéztem, nincs benne a szürke biker katalógusban, bocs... a mali féle biker's guide-ban van benne. (a 2006-os-ban is)
Konkrét típus:
Acor ACR 2101 és 3690 Ft
a mali.hu-n látni egy ilyesmit, szerintem ez lesz. tegnap néztem, asszem az "alkatrészek" köszött.
más: tegnap a csajom azt mondta, a tandemmel sokkal jobb menni, mint szimpla bicóval! :bananadan
aszfalton és lájtos terepen (füöldút) mentünk bõ 15-öt, és egész jól ment tényleg! a kormányzás még nem megy annyira, nem mindig ott ment, mint ahol szerettem volna..

a csajszi meglepõen ügyes volt, az elsõ pár kanyarnál még félt, de aztán elmúlt, és nem izgett-mozgott, alig tûnt fel, hogy valaki ül mögöttem. utána enyhe lejtõn egyenesben simán mentünk 45-tel, parajelenség nélkül

a váltóbowden szerintem nyúlik, hogy kapja be, nem volt jagwire, így B+ rozsdamentest vettem, ennek meg már harmadszor kell utánállítani mióta összereaktam. utána egy darabig jó...
gumik: ha veszek újat, nem 1,9-ben, hanem inkább 2,1-ben határozom meg az alsó mérethatárt

jót tett, mikor kicsit engedtem a nyomásból, de kéne még ballon. láttam maxxis 2,5-es freeride külsõt, az baró lenne, csak szerintem nem fér el a vázban. meg drága is.
#525
Írta 2007. július 25. - 00:36

Benne is van a biker katalógusban. (csak a nyomtatottban)
Megnéztem, nincs benne a szürke biker katalógusban, bocs... a mali féle biker's guide-ban van benne. (a 2006-os-ban is)
Konkrét típus:
Acor ACR 2101 és 3690 Ft
#526
Írta 2007. július 25. - 00:26

boon: Most azonnal mondd el részletesen, hogy hogyan szereltél csomagtartót a telóra! (légyszilégyszi...)
--Trifo
Na jó, elmondom akkor.
Van egy olyan elsõ csomagtartó ami kifejezetten telós villákra való.
Ami a rossz hír: a v-fék rögzítõszeméhez kell csavarozni.... tehát csak azokkal a telókkal mûködik, amelyeken van v-fék szem... és tárcsafékkel használják....
Ezen kívül egy csõbilinccsel is hozzáfogatódik magához a teló csövéhez, ehhez adnak egy kis átlátszó betétet, hogy ne sértse meg a teló fényezését, tehát profi. Sõt, hogy fullmasszív legyen, a két oldalon lévõ tartók egy kerettel egymáshoz is rögzülnek. (szvsz ez már felesleges, de azért feltettem)
Egyébként valami háromezer forint maga a csomagtartó és a maliban lehet kapni. Benne is van a biker katalógusban. (csak a nyomtatottban)

#527
Írta 2007. július 24. - 21:14

ha egy tárcsafék van kéznél, hová tennétek, hátra?
a V-fékek bekoptak, már fognak is, de nincsenek igazi tartalékok.
a gumik változatlanul sz*rok (Rubena Uni)

azt várom -türelmetlenül- hogy a hátul ülõ jobban viselje a lejtõket

30-nál többel még nem mentünk...
#528
Írta 2007. július 24. - 19:16

Elõbb az alatta levõ 17 éves autót kellene lecserélni.
(Csak nem tudom mire, és mennyiért. Legyen 10 éves és olyan 1milla, vagy 5 éves és másfél, vagy mittomén. Elég tanácstalan vagyok.)
a 97-98 körüli corollák mennek kb. ennyiért, egész jó felszereltséggel.
az újabbak, drágábbak.
hasznaltauto.hu

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#529
Írta 2007. július 24. - 10:10

A tárcsa prímán kettévágja a nagyobb bogarakat, akik beleiket - esztétikailag mindenképpen elítélendõ módon szétkenik a menetiránnyal párhuzamos fékfelületen.
a GANAJOK!

a csomagtartó engem is érdekel.
tegnap kiegészítettem a szetapot egy acél csomagtartóval hátul, de ez belelóg a majdanai tárcsafékbe. majd akkor fûrészelek...
elöl meg gyanús, hogy a jump villámon nemigen van csomagtartó szem, pedig lehet hogy nekem is kelleni fog.
tegnapi második út este kilenc után, fejlámpával már egy nagyságrenddel könnyebben ment, mint a legelsõ.
a nyamvadék nyeregcsõ csak ma érkezik, pedig jó lett volna..
valódi, remélhetõleg 2 km-nél hosszabb próbaút szerdán várható, már dörzsölöm a tenyerem

a váltás még nem az igazi, néha elfelejt ugrani a kanál, és csak két kattanás után van reakció. ez a hosszabb bowdenbõl eredõ nyúlás? majd meglátjuk, még azért nem írom le. a bowdenházak hosszanti szálasak, és elvileg jól megcsináltam :S
lehet hogy jobb lett vón' Sram 1:1 váltó, de ez volt itthon (Altus.... FEKETE

#530
vendég_Charon_*
Írta 2007. július 24. - 09:53

charon
vegyél új tandemet! ez undorító!
kacat, vacak, add el!
Elõbb az alatta levõ 17 éves autót kellene lecserélni.

(Csak nem tudom mire, és mennyiért. Legyen 10 éves és olyan 1milla, vagy 5 éves és másfél, vagy mittomén. Elég tanácstalan vagyok.)
A tárcsa prímán kettévágja a nagyobb bogarakat, akik beleiket - esztétikailag mindenképpen elítélendõ módon szétkenik a menetiránnyal párhuzamos fékfelületen.

#531
Írta 2007. július 24. - 09:47


--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#532
Írta 2007. július 23. - 21:58

melyik az a bogár, amelyik eltalálja azt a 3 mm széles, 160 v. 180 mm magas tárcsaélet?
biztosan többféle faj is áldozatul esik...
...matematikailag pont ugyanannyi bogár jut arra a felületre, mint amennyi a rendszámtábla egy tetszõlegesen kiválasztott 3mm magas és 16cm széles csíkjára

szélcsendes nyári estén 9-10 körül végigzúzok a 33-ason a Tisza-tó felett, vagy az m7-en a Balaton mellett és hidd el, hogy még a tárcsafékek lyukait is kitömik.... a szinterezett vázamon már most örök nyomuk van.... De amíg csak esztétikailag rontanak a helyzeten, addig 'haverok'.
bugeye.boon
#533
Írta 2007. július 23. - 18:03

A normál bringám csupa bogár a sok tetõs szállítástól, de néha letakarítom, nem gond.... a tandem viszont tárcsafékes... nem gond a sok bogár a tárcsaféknek?
ööö, ezt most nem értem. melyik az a bogár, amelyik eltalálja azt a 3 mm széles, 160 v. 180 mm magas tárcsaélet?

és ha el is találja, akkor sem gond, hisz a tárcsa oldalát fékezi.
oldalról pedig nem sok bogár fog nekirepülni a tárcsádnak!

charon
vegyél új tandemet! ez undorító!
kacat, vacak, add el!

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#534
vendég_Charon_*
Írta 2007. július 23. - 17:01


(de nem gond, leég gyorsan, nem kell megpucolni)
#535
Írta 2007. július 23. - 16:25

én a tompa citromsárgát a RAL-legyezõ hosszas lapozgatása után választottam. Fekete cuccokkal az néz ki a legjobban szvsz.
Tetõn szállítás:
A normál bringám csupa bogár a sok tetõs szállítástól, de néha letakarítom, nem gond.... a tandem viszont tárcsafékes... nem gond a sok bogár a tárcsaféknek?
#536
vendég_Charon_*
Írta 2007. július 19. - 17:04

üléspozíció: http://pix.bikemag.h...158375&cat=1070
a tandem elsõ útja (vigyorgó anyós

tetõn: http://pix.bikemag.h...141709&cat=1043
#537
Írta 2007. július 19. - 15:31

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#538
Írta 2007. július 19. - 14:04


kellett egy második könnyen hordozható kis pumpa, mert utáltam mindig cserélgetni a fejét a kétféle szelephez. a nyomásmérõje biztos nem valami pontos, de legalább tájékoztatólag ottvan..
elvileg ez is viszi a szükséges nyomásokat.
mit változtatnál a mostani tandemeden? /nem vagyok képbe, hogy melyik a tied.../ vagy csak az állandó építhetnék?

az összekötõ láncnak mennyire kell feszesnek lennie? úgy érzem, könnyen mozdul, és egyáltalán nincs holtjátéka a pedáloknak egymáshoz képest, de nem tudom, nem túl feszes-e.
#539
vendég_Charon_*
Írta 2007. július 19. - 13:06

a lapulás anniyra nem gáz, legalább tapad
mûhelypumpát vegyél, két lábbal ráállós, nyomásmérõs, váltószelepes
+ a telópumpákkal prímán lehet nagyobb nyomásra fújni a gumikat
igaz, kicsit sziszifuszi munkának tûnhet, de az országútit azzal fújom
bringaszín: ha lesz következõ, az piros lesz némi fekete és fehér mintával
(tervezzük, egyelõre elméletben)
#540
Írta 2007. július 19. - 10:31


a két lány egymástól függetlenül vágta rá a kérdésemre, hogy "citromsárga", és még nálam is ez volt az egyik esélyes.
most igazából egész hétvégén nem leszek otthon, de hétfõre megjön talán a nyeregcsõ, amit hátra rendeltem, ez már megfelelõ átmérõjû és elegendõ hossz lesz nekem is..
meg rendeltem kézipumpát, ami nyomásmérõs, és 4-5 bar-ra fel tudom fújni vele a kerekeket. tegnap megpróbáltam autópumpával, 3 fölött valamivel szétcsattant a pumpa tömlõje :S
ezek a vékony külsõk még 4 bar körül is észrevehetõen lapulnak, szóval hosszabb távon biztos más gumi lesz. de egy idõre elegem lett a pénzköltésbõl, mostmár használni akarom!
