Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#541
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Szinte mindenkinek sárga tandemje lett? :) Sógoroméké is ilyen.

--Trifo

#542
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

kép

ma összeállt a cucc:)


gratulálok,
kiköpött miénk!
tekerjetek sokat.

#543
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
tegnap lefelejtettem, hogy köszönöm a fórumtársak segítségét, a mostani és a régi írásaitok is nagyban hozzájárultak hogy ne menjek keresztül sok fölösleges sz*páson !
van még mit finomítani, de most végre lehet hajtani, a többi meg kialakul...
szóval mégegyszer köszi.

#544
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
kép

ma összeállt a hajtás, és gányoltam kicsit a nyeregcsövekkel, hogy ki lehessen végre próbálni.
mentünk vele kb 2 km-t, n a a a a g y o n l a s s s a a a a n , és kevés kanyarral :)
húgom elöl is, hátul is rendesen parázott, meg rángatta a kormányt, de nekem se ment még túl jól a nyugtonmaradás, fõleg hátul.
úgy kanyarodik vazze, mint egy busz.
az 500 g-os terepkülsõket el lehet felejteni, jól felfújva is lapultak alattunk mint állat, majd keresek valami vastagabb oldalfalút... direkt jó, hogy egyelõre nem vettem, még gyûjtök tapasztalatokat.

V fékekkel van szerelve, igazából a fékrendszer igencsak alsóközép cucc, de a hátsó egész jó így is, az elsõ kevésbé meggyõzõ. az Author dirtvilla szemmel láthatóan hajlott még kis sebesség és szerény fékhatás ellenére is, lehet hogy túlzás lesz rá a 185-ös tárcsa... vagy finomabban kell húzi. de hátul így is eléggé oké a fékerõ.
a hajtás viszonylag könnyedén, és szépen összeállt, a váltók beállítása nem sikerült elsõre, de pár utánállítás után már a hosszú (és toldott - az elektromos sorkapocs ötletet innen loptam ,csak pluszban meg is forrasztottam) bowdenek ellenére is rendben mûködött a váltás.
Az összekötõ lánchoz 42-es tányérokat használtam, így fenthagyhattam a gatyavédõt, és beraktam mindegyiket a középsõ helyére, az elsõt megfordítva a lánc húzásának megfelelõen. az excenterrel simán ment a feszesség-beállítás.

úgy érzem, még sok kilométer kell az összeszokáshoz, de részemrõl ez nem lesz probléma :)

#545
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ne legyen univerzális.

Ezek közül Charybdis-t és Saurust az NRS-en használok, apró mintás és eléggé gyér a kanyarfogásuk. (Egyébként rohadt alacsony a gördülési ellenállásuk.) Tandemre nem raknám, még aszfaltra sem.
A jól bevált montis terepgumikat bátran ajánlom.

Aszfaltra Conti avenue slick 1.7 tökéletes, 1.5 (ha rámegy a felnire) és fel tudjátok fújni giga nyomásra, akkor verhetetlen. (Persze más slick is lehet. Szélessel jobban mered döntögetni, a keskenyhez meg "fel kell nõni".)

#546
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
gumiválasztásnál van valami extra szempont, a terhelhetõségen kívül, amit figyelembe kell vennem? aszfaltra már kinéztem a Rubena Cobrát ( http://www.rubena.co.hu/kulsok.html ), elég bejövõs, csak elkezdtem gondolkodni valami olyanon, ami kissé univerzálisabb. szimpla bringával a 37-es slickkel is nagyon jól tudok letaposott erdei ösvényeken túrázgatni, remélem ezzel, és a kétülésessel is menni fog.. schwalbe landcruiserre gondoltam esetleg, mint univ. külsõre, de valójában félek az univerzálisnak mondott dolgoktól... ezeket próbálta már közületek valaki? Cobrával mintha láttam volna itt fotót.

#547
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Amikor stabilan ülni tudott, akkor próbálkoztunk vele. Fél éves kor elõtt nemigen illik. Mondjuk Hanka 2005 októberben született és tavaly nyárra már "bringaérett" volt :)

--Trifo

#548
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A nagyobbik csemetét mikor tudtad ülésbe ültetni végül úgy, hogy még élvezze is az utazást?

#549
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
ZolkoW: Nekünk elõször egy Mozo R500-as teló volt a gépben, azzal olyan magas volt, hogy az asszonynak a hónaljáig ért a kormány :) Pedig nem törpe õ se. És még úgy is lehetett 2-3km/h-val gurulni tök egyenesen. A lényeg az, hogy a kazánfûtõ nyugton legyen és akkor nem lesz gond.

Oda kell figyelni a jármû hosszából eredõ kanyarodási nehézségekre és a kazánfûtõ kormányára. Mindkettõ könnyen eredményezhet elakadást fogyelmetlenség esetén.

(Trifo, az elméleti szakember - remélem, hogy már nem sokáig)

Povi: gratulálok az új szerzeményhez! Tekerjetek bele minél több örömteli km-t!

--Trifo

#550
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Ha fent van a kazánfûtõ, akkor minél gyorsabban próbálj meg gyorsan menni, az stabilizál, nem a kormányzás. Egyedül meg totál más az irányítás, mint teljes személyzettel.


azt gondoltam hogy egész más lesz ketten :)
sajnos csak jövõ héten fog szerintem teljesen összeállni, de akkor irány a focipálya, megyünk gyakorolni ezerrel! :D

#551
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ha fent van a kazánfûtõ, akkor minél gyorsabban próbálj meg gyorsan menni, az stabilizál, nem a kormányzás. Egyedül meg totál más az irányítás, mint teljes személyzettel.

#552
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
a Gepidát láttam én is élõben egy boltban..

ma elõször a kormányos nyerge bekerült a helyére, így gurulni már lehetett vele :D
nem is olyan gáz kormányozni, mint gondoltam! fog ez menni....

#553
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
Hahó! :-)
Vettünk mi is egy tandemet, egy Gepidát.
Egy gyerekkori álmom vált valóra! :-)
Szuper bringa, az külön tetszik, hogy nagykerekû, nem nagyon akartam volna 26"-osat. Nagyon profi, igazi túragép.

#554
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
megrendeltem a hajtómíveket... már csak várnom kell, meg fizetnem.
szokás szerint a költségek magasabbra rúgnak, mint az elején gondoltam, de ezzel arányban remélhetõleg igényesebb is lesz az alkatrészlista. (ami mondjuk így is csak egy középkat. bringának fog megfelelni, de erõsen remélem, hogy használható lesz).
késõbb nyugodt szívvel költök rá még egy kicsit (tárcsafékek mondjuk..) , ha már látom, hogy kihasználjuk, mert most még a kezdeti bizonytalanság meg-meglegyint :)
ja, és végül a kétoldali hajtás mellett döntöttem, remélem jól..

a hátsó monó nagyobb terhelését azért gondolom, mert oké hogy minden esetben két lánc húzza, de a jobboldali hajtásnál ellentétes irányba, tehát valamelyest enyhítik egymást az erõk, kétoldalinál pedig pont összeadódnak.
de akkor nem izgulok.

#555
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: cleared. Amúgy mindkét kurrens e-mail fiókomat szoros kontroll alatt tartom :) Munkaidõben legalábbis.

--Trifo

#556
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Mást nem nagyon olvasol ezért:
1. trifo has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space.

#557
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
ZolkoW: Ha montis jellegû hátsó háromszög van a bringán, akkor nem fog menni a kistányérra hegesztett összekötõ lánc, max valami rodenáré hosszú monoblokkal, akkor viszont a hajtóláncnál lesz szar a láncvonalad.

A hátsó monoblockot meg mindenképp két lánc nyúzza, de azért nem kell hetente cserélgetni akkor se, ha egyszerût teszel bele.

--Trifo

#558
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
ha kétoldali hajtást állítanék össze mégis, akkor számíthatok rá, hogy a hátsó monoblokk hamar kipurcanik? tekintve, hogy azt csavargatja mindkét lánc..
viszont így egyészen komoly áttételtartományt tudnánk használni, meg nem kell félni az összekötõ tányérok gyors kopásától (lehetnének mondjuk 38-asok).
kissé mondjuk nagyobb befektetés, de gyáriakon valszeg ne mvéletlenül használják inkább ezt..

#559
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
no!

tegnap délután idáig jutottam:
http://guitarbuildin...aj/tandem29.jpg

A stucni ideiglenes, és a tárcsák is csak azért vannak a kerekeken, mert még ezek kölcsönözve vannak a másik bicómból.
még nyeregcsöveket, és stucnikat kell vennem, aztán kb. minden megvan... illetve a hajtást már biztos hogy ki fogjuk próbálni a meglévõ cuccokból, mert az áttételeket sem tudom biztosan, hogy mi lenne jó. aztán még lehet belõle baloldali szinkronlánc is, majd kialakul.
egyelõre V-fékes lesz, de megvan a hely tárcsához.
A váz maga igényesen lett megcsinálva, szépek a hegesztések, apró szépséghiba, hogy a hátsó kerék berakásához 2mm-t szét kell feszíteni a villát, és talán mert nem teljesen ült a helyére, a függõlegeshez képes kissé jobbra dõl a kerék, de felülrõl nézve egy vonalban van a vázzal.
ha bebizonyosodik, hogy nem csak én raktam be bénán, akkor azt a pár millit kireszelem a papucsból. de összességében tetszik, masszív a kicsike, és nem is olyan vészesen nehéz. nem tudtam megmérni a vázat külön, mert nem bírtam felrakni a mérlegre (:

asszem ennyi. a héten remélem össze tud állni egy kipróbálható változat.. :D

#560
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A láncvillával erõsen interferálhat, ezt ellenõrizni kell...
Alap bringán nem mûködik.