Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#581
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
én csak remélni tudom, hogy fele ilyen jól ki fogjuk használni (km), de eddig lelkesek a csajok.
és ugye nem lesz sértõdés, hogy a mienk kb. ugyanilyen színû lesz? :D
viszont ma rájöttem, hogy f*sz vagyok, találomra berendeltem egy pár monoblokkot, mert úgy emlékeztem, 113-as tengely a leggyakoribb, erre látom ám, hogy talán mégsem :S mérni, mérni, mérni....

jól látom, hogy a hátsó kormányszár cserélve lett, vagy csak lefújtátok feketére? nem állítható volt? én inkább fixet akarok, minél kevesebb csavar, annál jobb... de ezt se mertem még megvenni, majd ha látom nagyjából, milyen méret kell.

#582
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
a miénk meg azóta közel 1000 km-et ment hiba nélkül, így néz ki "munka közben":
Feltöltött kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

#583
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
nna, szombaton elvittem a vázat Bringantihoz, lebeszéltem elvileg a részleteket, szóval nemsokára heged :)

72 fok lesz minden, fejcsõ-nyeregycsõ, BB két centivel lejjebb lesz a tengelyeknél (márhogy a láncvilla ennyit fog lejteni), aztán amúgy nem lesz túlbonyolítva.. jól kitaláltam, hogy dizájnosan hova csatlakozzanak a csövek, (pl. átlós merevítõ hátul ne a középcsapágyházra hanem elõrébb) de a mestertõl hagytam magam könnyen meggyõzni, hogy jobb lesz az egy pontba. ha ragaszkodtam volna az eredetihez, biztos hogy megcsinálja úgy is, de igazából ezek a részletek nem érdekelnek...
kértem rá tárcsafékszemet is, de szerintem nem fogom használni.
egyelõre ennyi, várom a telefont, hogy kész :)

#584
fazakasg

fazakasg

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás
Sziasztok!

A laposabb fejcso stabilabb es nehezebben kormanyozhato gepet ad.
De (itt jön az új info..) jobban terheli a villanyakat/fejcsövet.
Mindemellett en egy evig nyuztam egy kimondottan lapos elejû tandemet (saccra szerintem 67-68 fok ha lehetett) Author acelvillaval -aszfalton, turara- es eltekintve attol hogy centiket deformalodott a villa fekezeskor meg gödrökben nem volt vele baj. De a latvany az elég hardcore ;)
En az uj gepre most 71fokot kertem, nekem ez jo kompromisszumnak tunik.

Ja, masik tapasztalat hogy a tfek polygon tarcsaval elol siman berazza az egesz gepet - ehhez tul rugalmas az Author villa. Ugyhogy elore kulon vettem 'hagyomanyos' tarcsat ezt kikuszobolendo.

udv, g.

#585
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
laposabb fejcsõnél stabilabb a bicaj, viszont kicsit lassabban reagál a kormányzásra - gondolj csak a DH bicajokra.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#586
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
már rajzoltam egy skiccet, a hosszméretekkel, és a csapágyház-magassággal asszem rendben vagyok, de a fejcsõszöggel például nem.
a nyeregcsövek szögei gondolom azonosak legyenek egy szimpla bringáéval, de a fejcsõszögrõl olvastam valahol, hogy talán mintha meredekebbet ajánlanának.. .vagy pont laposabbat??
ha jól sejtem, laposabbnál nagyobb az elsõ kerék "önbeállása", tehát a stabilitása a gépnek, viszont talán nehezebb irányíthatósággal jár.
vagy pont könnyebbel...? :S

errõl mit tudtok mondani?

emlékszem egy telómagasság-fejcsõszög témájú beírásra, azt megkeresem mindjárt, de minden infó, vélemény érdekel.
köszi!

#587
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás

láttam már ilyen villát valamelyikõtök gépében, ott ha jól emlékszem, szintén citromsárga vázban volt, ezüstnek meghagyva.
azé' kérdem, mert tényleg nem tudom eldönteni, melyik milyen lenne, és ha sárga mellett döntök, akkor viszem a mesterhez a vázzal együtt szintereztetni.


nekünk van, de a váz homoksárga ;)
korábban natúr alu volt a váz ahhoz adta magát a polír villa, de nekem tetszik a sárga mellett is.
Azon is filóztam hogy lepolíroztatom az egész vázat de végül beleszerettem a sárgába :)

#588
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

valamit nagyon elmértél ifjú kolléga.....mindenki másnak, 452-455 a 80-as róka...


jaja, a 80-as manitum 46 cm körül van.

és merevvilla-hívõ vagyok :)
sokminden miatt, például szeretem az egyszerû dolgokat. helyette jó ballonos aszfaltgumikra bízom a rugózást, meg ugye ott az acélváz is.
majd beszámolok, csak telne már jobban az idõ, vihessem a vázat hegeszteni..!
na nem baj, a fõbb alkatrészeket addig meg tudom venni.

#589
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

pont mint egy fox :) - ez nem véletlen :)
a 80mm-t mozgó f80rl 42,5 centi magas

valamit nagyon elmértél ifjú kolléga.....mindenki másnak, 452-455 a 80-as róka...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#590
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

amúgy a villa tényleg masszívnak tûnik, szép is, 42 centi a beép. magassága, mostmár tudok geót tervezni :)

pont mint egy fox :) - ez nem véletlen :)
a 80mm-t mozgó f80rl 42,5 centi magas

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#591
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
:) na ja, csak térjünk vissza a tandemhez
oda nagyon is jól jön egy teló, ha csak nem az autópályán kell kamionokat elõzgetni

#592
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: jóvan, pontatlan voltam. Az NRS+slick kombó jó lesz aszfalton, de nem lesz jó terepen.

Bár a kontextussal együtt azért asszem nem volt teljesen értelmetlen, amit írtam, mert aszfaltos felhasználásról volt szó.

--Trifo

#593
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

De a tempós haladás záloga nem a ballonos gumi, hanem a keskeny, kopasz, nagynyomású, amilyen a városimon van (+5 +8km/h).


Tudom, nrs-el keményre fújt terepgumival lassabb, mint az országúti 1.3-as slickkel. Majd kipróbálom az nrs + 1.3 slick kombót ;)

#594
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
asszem ez meggyõzött! ;)
tisztahülye vagyok, a photoshopra nemtudom miért nem gondoltam..

#595
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Photoshopod van? Ha igen, akkor csináld meg a különféle verziókat és meglátod mi tetszik.

Amúgy meg ha az alkatrészek feketék lesznek, akkor legyen a villa is fekete, ha meg nem, akkor sárga. De a minden sárga verzió szerintem úgy nézne ki, mintha egy tanyabájkot szétszedés nélkül fújnál sárgára Neoluxszal a fészerben.

--Trifo

#596
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
irtófontoskérdésemlesz:

tegnap megvettem az Author acélvilláját, nagyon pöpecül néz ki tükör króm bevonattal, ámde ez így mégse maradhat majd a citromsárga tandemen, amin kb. minden alkatrész fekete lesz, vagy sárga (már alig várom, hogy kerékfûzés elõtt színre fújhassam az agyakat és a felniket!!!! :) ).
szerintetek fekete legyen a villa, vagy ugyanolyan színû, mint a váz?

amúgy a villa tényleg masszívnak tûnik, szép is, 42 centi a beép. magassága, mostmár tudok geót tervezni :)
láttam már ilyen villát valamelyikõtök gépében, ott ha jól emlékszem, szintén citromsárga vázban volt, ezüstnek meghagyva.
azé' kérdem, mert tényleg nem tudom eldönteni, melyik milyen lenne, és ha sárga mellett döntök, akkor viszem a mesterhez a vázzal együtt szintereztetni.

#597
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: én is rohangálok elég kátyús úton merev villával, de nem nagyon van vele bajom.

Az is igaz mondjuk, hogy ma montival jöttem be és vigyorogva gázoltam át minden úthibán. De a tempós haladás záloga nem a ballonos gumi, hanem a keskeny, kopasz, nagynyomású, amilyen a városimon van (+5 +8km/h).

--Trifo

#598
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Zöldpont, Mészöly utca.
bicycle.hu

merevvillás városi tekergélések óta pedig azon a véleményen vagyok, hogy inkább egy szar rugós teló, de legyen
tandemnél létszükséglet a mai magyar kátyús utakon
így is elég izomlázad lesz eleinte, ne terheld feleslegesen a csuklód szvsz

#599
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Hali!

Olcsó rugós nyeregcsõ helyett ajánlanék egy simát, rugózósabb féle nyereggel. Többre mész vele.

Az Author merevvilla meg nem olyan telóhelyettesítõ beépítési mérettel bír? Úgy értem, hogy oylan a beépítési hossza, mint egy 100mm-t mozgó telónak, hogy ne rontsa el a sokásos geometriát.

--Trifo

#600
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
Logikus, azóta átgondoltam: az autóban is rámbízzák magukat az utasok, szóval ez túl van tárgyalva :)

a csokis megoldást láttam, és jó hogy figyelmeztetsz a fékkábelre.
ha jól emlékszem, egyetlen boltot említettetek, ahol van kellõen hosszú, majd visszakeresek.

és az alváz magasságáról mi a véleményetek?
egyébként merevvillás konstrukciót szeretnék, az Author CroMo villáját néztem ki. emiatt is szerintem jobb volna az alacsony építés, hogy ne bukjon orra a gép. ha mégis telóra váltanék, úgyis csak valami 80-100 mm-est tudok elképzelni, de leginkább azt, hogy nem váltok sehova :)

hajtásként egyelõre bontott 48-as hajtómûveket teszek be, egyoldali láncolással. mi van még... kerekeknek a montimból kölcsönveszem õket, azok eléggé túl lettek építve, bírniuk kell..
hátsó nyeregcsõnek tudom, azt a paralelogrammás rugózásút ajánljátok, de arra nincs pénzem, hát egyelõre jó lesz egy ócsó rugós. most épp elég nagy kiadás lesz ez így is, hagyok teret a késõbbi fejlesztésre :)




ZolkoW: a kazánfûtõnek semmi kezelõszervet nem adnék, pont azért, mert nem látja mi történik a bringa elõtt. A jármûvet a kapitány vezeti, ha belegondolsz, nincs az autóban se vészfék a hátsó utasoknak.

Adott esetben egy - a kapitány számára váratlan - fékezés nagyobb bajt tud csinálni, mintha a kazánfûtõ csak sikítozna.

A bowdenezés meg nem megoldhatatlan. Egyrészt beszerezhetõek a megfelelõ hosszúságú fékbowdenek, másrészt a váltóbowden is, de ha épp nem, akkor egy kis "elektromos csokival" megoldható a toldás.

Fék esetén nem toldunk!

--Trifo