Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#601
Írta 2007. május 18. - 13:16

Adott esetben egy - a kapitány számára váratlan - fékezés nagyobb bajt tud csinálni, mintha a kazánfûtõ csak sikítozna.
A bowdenezés meg nem megoldhatatlan. Egyrészt beszerezhetõek a megfelelõ hosszúságú fékbowdenek, másrészt a váltóbowden is, de ha épp nem, akkor egy kis "elektromos csokival" megoldható a toldás.
Fék esetén nem toldunk!
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#602
Írta 2007. május 18. - 09:22

közben a két lányt (barátnõm és húgom) is bevontam a tervezésbe: kiválasztották színnek a citromsárgát!

nézem a képeket, meg agyalok, és az merült most meg fel bennem, hogy a csapágyházak magassága mindenképp nagyobb kell hogy legyen, mint egy szimpla bringánál?
látok példát mindegyikre, de úgy látom, a magasabb verzióból van több, tehát a vízszintes láncvillásból. igaz, ezek inkább terepgépek...
nekünk szerintem inkább aszfaltra kéne, de ki tudja ezt elõre... a mélyebb építésû viszont szimpatikusabb, gondolom stabilabb lehet. meg akkor talán nem kéne hozzányúlni a hátsó háromszöghöz.
#603
Írta 2007. május 17. - 21:48

Trifo: a bringaszállító szintén donor cuccokból van. Ahogy a képeket is láthatod, két régi thule 530-as (az egyetlen nem alu thule) lett egymás után összehegesztve, illetve egész hosszban (180cm) megerõsítve. A megerõsítés azért kellett, mert a tandem hátsó kereke az utolsó keresztrúdtól 66cm-re van. (bele lett hegesztve egy-egy kisebb átmérõjû csõ a tartó két sínjébe)
thule 530:
http://www.ridebike....0001652_003.jpg
mondjuk 3 helyen rögzítõdik, tehát 3 kereszttartó kell a kocsira. és ez csak tetõkorlátos kombin (esetleg kisbuszon) mûködik, ahol tetszõleges távolságba tudod tenni egymástól a keresztléceket. (a két szélsõt meg minél messzebb)
Avensis kombim van, szerencsére ezen minden adott volt. (110 cm-re van az elsõ és a hátsó kereszttartó) Mondjuk még így sem lehet felnyitni a csomagtérajtót, ha fent van a tandem.... Erre a megoldás: menetiránynak háttal. (legközelebb úgy rakom föl)
Ügyesen megcsinálták, tényleg jó, csak nagyon nehéz maga a tartó.
Most akciósan kapható 11.900 Ft-ért ez a thule 530-as a thulearuhaz pont hun.
a hátsó stucnivel együtt fizettem ezért 4 ezret. (vicc)
(a 2 donor thule-t én adtam)
#604
Írta 2007. május 17. - 19:42

gondolj csak bele, hogy egy átlag XC-s, maratonista is tárcsaféket használ. itt meg 2x akkora súlyt kellene megfognia a v-féknek. az apróban egész olcsón találsz Avid bowdenest. kezdésnek megtenné szerintem.
hátra tehetnél a tárcsa mellé egy v-féket is a kazánfûtõnek, csakhogy megnyugodjon

váltást a kormányosra bíznám, mert õ látja milyen az út elõttük, meg tudja választani a megfelelõ áttételt!
kíváncsian várom a fejleményeket, anyagi oldalát is, mert esélyes nekem is valamikor majd egyszer talán ...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#605
Írta 2007. május 17. - 17:39

beszéltem Bringantival, két hét múlva, ha minden igaz, viszem hozzá a vázat!

újabb kérdés jutott eszembe: a váltó- és fékkarok nálatok milyen szellemben vannak leosztva?
minden a kormányosnál?
mert láttam olyat is, hogy például hátul két fék, és abból az egyiket a kazánfûtõ kapja, meg ugye ha a váltás hátra kerülne, az egyszerûsítené bowdenezést... de lehet hogy hülyeség amit gondolok.
végülis az egész "vezetést" az elsõ ember valósítja meg a fékezéssel és fokozatválasztással együtt, nem?
viszont talán megnyugtató lenne a kazánfûtõnek is egy fék a keze ügyébe...
#606
vendég_Charon_*
Írta 2007. május 17. - 10:12

Vagy sikítani.

#607
Írta 2007. május 17. - 10:08

Az a Bringanti féle tandem tartó viszont izgalmasan hangszik: hogyé csináltak olyat és milyen is az olyan pontosan?
Tán már nyár vége felé lesz is rá esély, hogy kitoljam a tandemet a garázsból...
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#608
Írta 2007. május 16. - 22:15

sebaj, valahol tudtam hogy ez lesz a vége

holnap aztán tényleg telefonálok neki, hogy megtudjam, hogy is megy ez.
köszi az eddigieket is, és még kérdeznék:
a fékekrõl. nagypizza elõre-hátra, vagy megteszi egy jóféle V-fék is?
legokosabbnak mondjuk az tûnik, hogy hegeszttetek tárcsakonzolt (185-ös PM-est mondjuk...) hátulra, aztán lesz ami lesz.
#609
Írta 2007. május 14. - 20:45

egy ilyen megrendelés leadása gondolom alap, hogy személyesen történjen...
a donorbringa (már múltkor is szemet szúrt) azt jelenti, hogy te viszel egy, esetleg két vázat?? azt gondoltam, teljesen nulláról készül.
ja, és milyen feltételekkel (mennyi hozott anyagból, és fõbb fícsörök, amiket kértél) készült a tietek, mennyiért?
Persze, soxor voltam ott.
Lerajzoltam, hogy milyen geometriájú váz kellene, megadtam a saját (merida cross), valamint a párom (trek 7300) bevált bringáinknak a vázméreteit. Ennyi volt. A donort õk vették, asszem valami magellan monti volt. Egy darab. A elsõ részéhez beszerezték a csöveket és kész. Aztán elvittem a hátsó tárcsaféket, hogy a rögzítése fasza legyen, meg megbeszéltük, hogy hová milyen rögzítõszemek és bowdenvezetõk kerüljenek és kész.
De szeritem te is viheted a donorvázat. Sõt, biztos jobban jársz. Asszem 50 rugó volt a váz szinterezve. Szintereznek is, sõt a kocsira a szállítót is õk csinálták. Meg a hátsó állítható stucnit is.
#610
Írta 2007. május 14. - 15:59

Egy tény: bringantinál a legutolsó centiig le kell zsírozni, hogy milyen donorbringából, milyen vázat szeretnél. (rögzítõszemek, tárcsafék rögzítõ lyukak, merevítõk, hátsó stucni, nyeregcsõ méret, stb...)
...egyszerûbb bringákhoz szoktak, szerintem én egy kicsit bonyolult vevõ voltam... de megfelelõ tanácsadással jót csinálnak.
Nellában rakták össze a gépet (thx), azt mondták ott is, hogy meglepõen precízen áll a vas, pontos.
egy ilyen megrendelés leadása gondolom alap, hogy személyesen történjen...
a donorbringa (már múltkor is szemet szúrt) azt jelenti, hogy te viszel egy, esetleg két vázat?? azt gondoltam, teljesen nulláról készül.
ja, és milyen feltételekkel (mennyi hozott anyagból, és fõbb fícsörök, amiket kértél) készült a tietek, mennyiért?
#611
Írta 2007. május 14. - 14:51

boon: Szép gép!
a rögzítés is.
és akkor ez Bringanti mû?
Ja.
Teszt megvolt, nincsen ezzel a vázzal semmi baj sem.
Ezelõtt ilyen tandemünk volt:
http://www.bicaj.hu/...ures/tandem.jpg
nohát ehhez képest nagyon zsír. Nem érzek hajlást, tekeredést, viszonylag nagy tempójú kanyarokban is tuti a fekvése. Ha nem visítana feszt, el is felejteném hogy mögötem van az asszony

Arra, amire én szánom, szerintem tökéletes a bringanti váz: túrázás, fõleg aszfalton. Semmi terep meg durvulás.
Egy tény: bringantinál a legutolsó centiig le kell zsírozni, hogy milyen donorbringából, milyen vázat szeretnél. (rögzítõszemek, tárcsafék rögzítõ lyukak, merevítõk, hátsó stucni, nyeregcsõ méret, stb...)
...egyszerûbb bringákhoz szoktak, szerintem én egy kicsit bonyolult vevõ voltam... de megfelelõ tanácsadással jót csinálnak.
Nellában rakták össze a gépet (thx), azt mondták ott is, hogy meglepõen precízen áll a vas, pontos.
#612
vendég_Charon_*
Írta 2007. május 14. - 13:58

Ez mindenkinél így van?ha akar beleharap a fenekembe.

(nálunk is)
A hatékonyabb tekerés - légellenállás dologban pedig egyetértek.
+A kazánfûtõnek sosem szokott fájni a háta, vagy a karja.
#613
Írta 2007. május 14. - 13:54

lemértem neked, kormányközép -> nyeregcsõ teteje nálunk elöl 65cm, hátul 50cm. (de a mi stucnink hátul 18 centis)
hogy kinek mi kényelmes, abban szerintem megoszlanak a nézetek (de nem fogunk összeveszni

én amúgy tényleg hasalósabban szeretek tekerni.
az Univegáról mi a véleményetek?
#614
Írta 2007. május 14. - 13:31

kényelem és hajtáshatékonyság szempontjából sokkal jobb a felegyenesedett testtartás.
Mivel hátul a kazánfûtõnek az elõtte ülõ miatt gyakorlatilag közel nulla a légellenállása, még egészen felegyenesedett testhelyzetben is, ezért értelemszerûen inkább úgy alkotják meg a vázakat, hogy aki hátul teker, kényelmesebben ülhessen.
lemértem neked, kormányközép -> nyeregcsõ teteje nálunk elöl 65cm, hátul 50cm. (de a mi stucnink hátul 18 centis)
#615
Írta 2007. május 14. - 08:22

a rögzítés is.
és akkor ez Bringanti mû?
legszívesebben komplett bicaj helyett vázat vennék amúgy..
#616
Írta 2007. május 14. - 08:19

ha hosszabb lenne akkor se látna elõre a kazánfûtõ, elférni meg bõven elfér, ha akar nekidõl a hátamnak és alszik, ha akar beleharap a fenekembe.
Szóval nincs gond
oké, a gyakorlatnak elsõbbséget adok a találgatásaimhoz képest, de én úgy számolom, hogyha elöl 10 centis stucni van elõrefele, a nyeregcsõrõl pedig 10 centis hátrafele, akkor a hátsó felsõcsõnek 20 centivel kéne hosszabbnak lennie, hogy a kazánfûtõ ugyanakkora helyen legyen.
ebbõl még lejön az, hogy ha a hátsó személy kisebb termetû, és lány, akkor neki az túl hosszú, de akkor is kicsit aggódom emiatt (parázom a rövid bicajoktól, ez van...)
az a linkelt Csepel is nagyon rövidnek tûnik hátul... :-/
A Gepida nekem is szimpi, meg még van egy Univega, amirõl nem sokat hallottam /pedig kerestem itt/, de szintén szimpi.
az acélvázzal semmi bajom, sõt, lehet hogy még jobban is tetszene..
univega:
http://www.univega.c...RRENO&an=888887
van magyar oldal is, ott asszem 121e az ára.
a drágábbik már 280, az nyilván mégjobb, de az már drága.
#617
Írta 2007. május 12. - 12:50


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
annyit még nem mentünk vele, hogy tapasztalatokat osszak meg, de ígérem, majd fogok.
#618
Írta 2007. május 12. - 11:56

ha hosszabb lenne akkor se látna elõre a kazánfûtõ, elférni meg bõven elfér, ha akar nekidõl a hátamnak és alszik, ha akar beleharap a fenekembe.a képeket, meg gyártók oldalai nézegetve az tûnik fel minden képen, hogy a hátsó pilótafülke nagyon rövid az elsõhöz képest (kevés kivételt leszámítva).
ez mennyire valós?
Szóval nincs gond

Ha legalább 80% aszfalt és + dózerút maximum én simán bevállalnám a 700c-t jó ballonos trekkingkülsõkkela felhasználási terület egyébként elsõsorban aszfalt lenne, lájtos tereppel.
a készíttetés azért is szimpatikus, mert lehetne akár 700c-s kerékkel is, gondolom... ehhez meg jó lenne tudni, hogy tényleg a 700-as kerék a bejövõs, vagy a 26"-os inkább...
a gepida erre szerintem ideális.
#619
Írta 2007. május 12. - 11:50

ezen az oldalon a legfölsõ viszont teljesen az újdonság erejével hatott rám:
http://www.bicaj.hu/tandem.html
nem tûnik túl jónak a láncfeszítõs excenter nélküli megoldás, kicsit olcsó szaga van, hiába alu.
amúgy semmi kifogásom az acél ellen, sõt a tandme kivételével minden bicajom cromo, de a hi-ten szénacél amibõl a tandemeket csinálja a schwinn azért nem a minõségérõl híres.
#620
Írta 2007. május 11. - 21:08

a gond csak annyi hogy Schwinnék beszüntették az aluvázas tandem gyártását.
ez azt is jelenti, hogy acélvázast még gyártanak?
...
mostanában eluralkodott rajtam a tandemitisz, ezt a topicot már régebben végigolvastam, és úgy döntöttem, hogy belevágnék egy tandem építésébe.
készen nem szeretnék venni, mert.... nem.
vázat viszont úgy látom, elég problémás szerezni.
van ugye Briganti mester. (izgatottan várom az elõttem szóló beszámolóját is!)
aztán van a barkács, amikoris két félvázat így-úgy összehegesztek.
ezt kompromiszumnak tekintem, mert attól nem félek, hogy ne lenne elég erõs, de akkor nehéz lesz :-/
meg azért mégiscsak. írtok itt ilyen 80-as sebességekrõl, amit szimpla bájkkal se vállalnék be, pedig abban megbízom

viszont félek attól is, hogy elsõre -mint oly sokmindenben- nem sikerül az über személyreszabott megoldást megtalálni, hanem az elsõ gép csak amolyan tanulógép lesz úgyis, arra meg hátha jó a barkácsolt váz, itthon talált alkatrészekkel (persze a biztonságra ügyelve mindenekelõtt) és ha kinõjük, veszünk egy rendeset.
Briganti mester mindent méretre és kérés szerint készít?
vannak neki kész vázai is raktáron, vagy mindenképpen várni kell?
azt hiszem, a következõ munkanapon eleresztek egy telefont ezügyben...
a képeket, meg gyártók oldalai nézegetve az tûnik fel minden képen, hogy a hátsó pilótafülke nagyon rövid az elsõhöz képest (kevés kivételt leszámítva).
ez mennyire valós?
a felhasználási terület egyébként elsõsorban aszfalt lenne, lájtos tereppel.
a készíttetés azért is szimpatikus, mert lehetne akár 700c-s kerékkel is, gondolom... ehhez meg jó lenne tudni, hogy tényleg a 700-as kerék a bejövõs, vagy a 26"-os inkább... szóval töprengek, na.
de kell egy tandem
