Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#621
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Marad a használt-keresgélés, külföld, vagy a Gepidának van még itthon aluvázas, de az asszem meg 700c-s kerekû (bár egy jó duci CX külsõvel szerintem nem vészes terepen), és csak komplett bicajként van tárcsafékkel meg minden jóval, de nem vázszettként - bár ennek nem néztem utána.


No én ezt nem vállaltam és beleugrottam egy bringantis vázba. Már küldtem is fotót a félkész vázról egyszer...
...de a dolog úgy alakult, hogy a bringa csak most állt össze. Ma visszük haza, majd beszámolok.

#622
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
a gond csak annyi hogy Schwinnék beszüntették az aluvázas tandem gyártását.

Marad a használt-keresgélés, külföld, vagy a Gepidának van még itthon aluvázas, de az asszem meg 700c-s kerekû (bár egy jó duci CX külsõvel szerintem nem vészes terepen), és csak komplett bicajként van tárcsafékkel meg minden jóval, de nem vázszettként - bár ennek nem néztem utána.

#623
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
tehát akkor Schwinnék háza táján kellene nekem is körbenézni?

találtam egy nagyon szimpatikus tandemet:
http://cgi.ebay.at/w...22741&rd=1&rd=1

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#624
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
van, már lassan 3 éve, a bikemagos Balázstól vettük használtan, állítólag az egyik elsõ Schwinnek egyike. Szinte módosítás nélkül használtuk azóta, most lett lefestve, mert így 6 évesen úgy gondoltam már megérdemel egy kis törõdést. A vázon sérülés, repedés nyoma nem volt. Még egy telón gondolkozom bele, mert a hosszú lábaim miatt nagyon lent van a kormány, de majd meglátjuk mi lesz...

Bringanti vázai állítólag hajlonganak rendesen (meg a kivitelezési minõségre is hallottam már panaszt), tehát terepre nem erõltetném. Amúgy hajrá, tandemezni (a fenékfájást leszámítva) jó! :)

#625
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
zaqrack:
Neked is van tandemed?? :o
tök zsír!
a Tied is Schwinn?

egyre inkább csábít a tandem. barátosnõvel élvezetesebb lenne a túra, meg talán szülõk is szívesebben mennének...
Bringanti vázairól mi a véleményetek?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#626
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
bocsi már nem néztem ide a túra elõtt!

"kicsit" többen voltak mint tavaly, ezért a családias hangulat hiányzott, de azért jó volt.
A gép finom lett és szép (bár sokak szerint trabant-okker színe van), és az avatás is elég érdekesen sikerült, mivel egy barátom SS gépén eltört a racsni, így 20km-en keresztül vontattuk a deuter hátizsákomból kioperált gumimadzaggal. Jól nézett ki a tandem+vontatmány, képek:

http://farm1.static....c1b9e2a.jpg?v=0
http://farm1.static....32813e2.jpg?v=0
http://farm1.static....7cc7a2a.jpg?v=0
http://farm1.static....c3095b7.jpg?v=0

#627
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Akkor tandemmel, ugye?
Mikori rajt, vagy mikori indulás Pestrõl? Autó/vonat/bringa?
Ha esetleg eljutunk és összefutnánk.

#628
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
gyertek, mert csak a rajtot nehéz megtalálni (de itt van lent a térkép), a jelölés és az itiner példaértékû, a szervezõk és az összes pontõr (meg mellesleg mindenki aki a könyéken lakik) magyar. Rengeteg finom kaja van és jó hangulat. Mi az 55MTB-n megyünk elég sokan az egyesületbõl, egy kellemes kis túrának felel meg, bár tavaly nagy esõk voltak és végig pocsolyákban tekertünk, az is nagyon jó volt :)

Feltöltött kép

#629
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
sand yellow :)

http://ttt.tr.hu/nap...ura.php?id=1092

Elgondolkodunk rajta. Bár se térkép, se "nyelv".
Melyiken mentek?

#630
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
végre eljutott Bozsérékhoz a váz szinterezésre, az alkatrészek hadirendbe szedve állnak az erkélyen, semmit nem kell cserélni szerencére, minden szuperjó állapotban van, még a bowdenek is. Ahhoz képest hogy 5 éve épült a gép, részben használt alkatrészekbõl, nem semmi.
jövõ hét vasárnap avatás Szlovákiában a Csárda TT-n, és persze képek is jönnek majd. Addig csak annyit árulok el hogy RAL1002 ;)

#631
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Üdvözlünk a fórumon és a (wannabe) tandemesek között!

Helyileg most melyik országban tartózkodsz és hol építenéd/vásárolnád az alkatrészeket?

Ha sima országúton használható, tehát nem feltétlen a legmasszívabb vázzal és kerékkel rendelkezõ gépet építenéd, akkor a hajtás, váltás, fékezés biztonságára kell csak figyelni, a többin spórolhatsz.
Hány km is lenne?

Elsõ közelítés:
venni és átalakítani, ha kell: http://www.bicaj.hu/tandem.html
vagy építeni: http://www.bringanti.hu/
A többség 300e körül hozza össze kompromiszumokkal a tandemet, de természetesen lehet lejjebb is menni az árban. Az elsõvel is simán lehet túrázni.

Egy hónap aktív tandemezés kell a biztonságos túra bevállalásához véleményem szerint.

#632
blancer

blancer

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdv a népes Bringás csapatnak!

Lenne egy kérdésem hozzátok, szeretnék egy tandemet építeni, esetleg vásárolni, (de az építéshez jobban fûlik a fogam:)) az egyik barátommal terveznénk egy hosszabb túrát (persze nem most azonnal) Angliából kedves Hazánkba, szóval elõszõr is a kérdésem, h kb mennyibõl lehetne egy ilyen túrára egy olcsóbb -persze jó- tandemet összerakni?

Üdv: Zoli

#633
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Közérdekû közlemény:

Zöldpontban jagwire fék és váltóbowden is 300 huf most és megint van egy marékkal. Régebben az egyik 600 volt, de már nem emlékszem, hogy melyik.
Van rozsdamentes verzió is, ami meg nem volt eddig.

Hátszelet!

#634
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
...nekem meg van 2 felesleges 52-es outis tányérom, ha valakinek olyan kellene.

--Trifo

#635
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

tudtok venni 48as nagytanyert


ez lesz.

#636
fazakasg

fazakasg

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Az elsõ váltót feljebb kellett emelni, hogy elférjen alatta az 52 (53?), ez eddig ok. Az ív kicsit furcsa, de tiszta vadiúj lánccal az állványon váltva mûködik. Lefele kicsi nehezebben rántja le, de felfele szépen felrakja. Ha a teteje szépen van beállítva, akkor a keret aljához nagyon közel van a lánc.

Az, hogy kozel van a keret aljahoz az nem baj, teljesen ki van hasznalva. :) Az a gaz, ha el sem fer benne. Azt furcsallom hogy lefele nehezen megy, en ilyet nem tapasztaltam.. De vegulis ahany bicaj, annyifele beallitas..

Ha nincs igazan szuksegetek a nagyobb tanyerra akkor nem erdemes valtani. Illetve a montis hajtomure is tudtok venni 48as nagytanyert, a 44-hez kepest meg az is kicsit nagyobb attetelt ad.. Es sokkal olcsobb..

udv,
g.

#637
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Már most.
Kell a 128 (127?) tengely, mert beleér a vázba a hajtókar is, nemcsak a lánctányér
Mondjuk az is neccesen, tehát ha erõsen beletaposunk, lehet, hogy képesek lennék némi cnc munkára a láncvillánál :D

Az elsõ váltót feljebb kellett emelni, hogy elférjen alatta az 52 (53?), ez eddig ok. Az ív kicsit furcsa, de tiszta vadiúj lánccal az állványon váltva mûködik. Lefele kicsi nehezebben rántja le, de felfele szépen felrakja. Ha a teteje szépen van beállítva, akkor a keret aljához nagyon közel van a lánc.

Dawn azt mondja, hogy a szett 50e + 2x10e kcs helyett jobban járunk, ha maradunk az eredeti montis áttételnél és feleennyit költünk az elhasználódott kcs cseréjére, összekötõ lánckereket meg max 2x10-ért szerzünk.
Ha megadná magát az esztergályos által gyártott csavarszett, az megint csak egy 5-6e max.
A maradék lóvét meg félretesszük a fullyra. :)

#638
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

A bowdenvezetes mas dolog, arrol nem tudok nyilatkozni, nem ismerem a Schwinnt annyira. De pl. 52-42-32 szerintem menne top-swinggel is. Azert az nem rossz, letezik 11-30as kazetta. Majdnem 1:1 tandemen sokmindenre eleg, nem?


Országúton bármire, egy maratonon már nem. Fárad annyit a páros, hogy kelljen kisebb is, de ez most lényegtelen, nem volt probléma sosem.
A váltásteljesítmény terén jelentkezõ kompromisszumok csak gyakorlatban derülnek ki. (Mármint a miénkkel.) A fogszámkülönbséget be kell tartani, ez fizikai határ. 22T Elég érdekes íven áll a váltó vs. 53T tányér.
Azért leszedem a váltót és rápróbálom azt is rendesen.

Ja, mielott beleeled magad az alulbowdenes Yasec vazba: Szerintem valoszinu hogy egy orszaguti (45os lancvonalra meretezett) atdobo esetleg tenyleg nem er ki az 50es lancvonalu hajtomuved kulso tanyerjaig... :(


Ha egyedi és országúti, akkor országúti keskeny geometria, így nem lenne vele gond.
Ha fully és egyedi, akkor montis áttételtartomány és no problem.

Az egészre alszok egyet (kettõt) még.
(+ nem utolsósorban kikérem a kazánfûtõ véleményét)

Hétfõn jövök a döntéssel.

#639
fazakasg

fazakasg

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás
Nemertelek...
A 128as kcs az kell, tiszta ugy. (Szerintem az FSA Q-faktora is nagyobb, tehat a kar kijjebb kerul mint ezen. En ilyen kicsi Q-faktoru hajtomuvet meg ezenkivul nem lattam.)
De miert ne mukodne a valto?? Egy montis valto miert ne erne ki egy 50es lancvonalra tett tripla hajtomu kulso tanyerjaig. (Kulonben nekem is igy mukodik az 52essel a Deore.)
Ha az 55-os tanyer miatt mondod, megintcsak aszondom mennie kell csak a 32es kicsivel lesz baj valoszinuleg.
Tehat vizszintesen nincs gond csak fuggolegesen: A fogszam (-atmero)kulonbseggel.
A bowdenvezetes mas dolog, arrol nem tudok nyilatkozni, nem ismerem a Schwinnt annyira. De pl. 52-42-32 szerintem menne top-swinggel is. Azert az nem rossz, letezik 11-30as kazetta. Majdnem 1:1 tandemen sokmindenre eleg, nem?
Ja, mielott beleeled magad az alulbowdenes Yasec vazba: Szerintem valoszinu hogy egy orszaguti (45os lancvonalra meretezett) atdobo esetleg tenyleg nem er ki az 50es lancvonalu hajtomuved kulso tanyerjaig... :(

Az uj tandemen felul van a bowdenszem, ugyanolyan down-swinges Deore lesz rajta mint azon amit reggel lattal: Ez egy -nekem- teljesen jol bevalt cucc. Nekunk az 52-30 tartomany a masik tandemen is eleg volt ugyhogy nem valtoztatok.

#640
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na most felfordult a gyomrom. Összeméregettem szépen a montis és az országúti hajtást, ami nálam van.
Eleve a hajtókar-láncvilla elférés miatt is kell a 128-as kcs, nemhogy a nagy tányér miatt. Otthon természetesen felpróbálom, már csak becsületbõl is.
A váltó viszont olyan szinten nem fog mûködni, hogy hajaj. Fizikai képtelenség, hogy kiérjen odáig és ezen felül még valamilyen kisebb lánctányérra is váltson.
Extra babrálást a vázon nem szeretnék, se egyéb nem szabvány megoldást, mert végülis ennek kiküszöbölése lett volna az egyik cél. Erre lett volna megoldás a crossover.
A váltó viszont sírba visz. 46-ot még elvinne, kinti tandemes szerint 48 is megy, de az már down swinggel - itt kizárt. ehhez meg a montis kar is elég.

Maradunk az eddigi rendszernél, továbblépés az lesz, ha egyszer gyártatunk Yaseccal egy össztelós szörnyet montizáshoz. Ha a mostani gép esetleg nyugdíjba vonult ezt követõen, és a jópár poronty mellett még lesz erõnk tekerni, akkor jöhet az országúti többszemélyes. Addig megpróbáljuk visszafogni magunkat aszfalton és inkább terepen erõsödünk.

Köszönöm mindenkinek a segítséget fizikális és mentális értelemben is!


Más: HA valakinek nagy szüksége lenne összekötõ lánctányérokra, nem csak a gebhardt a megoldás (most éppen nagyon ki vannak fogyva), hanem Yasec is.

Pluszkérdés fazakasg-hez: Milyen váltó lesz az új tandemen? Eleve lent vezetett a bowden?