(Egy collstockot rakhatsz esetleg mellé.)
Köszi.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#661
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 14:47

#662
Írta 2007. március 20. - 14:25

Charon: OK, akkor este fotótok. A pontos méretre nem emlékszem 113mm rémlik, de lehet, hogy az valami tök más adat. Valahol itt van a topic elejében elrejtve.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#663
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 14:07

(Mivel nem derul ki a nevbol: Gergo vagyok
Kiderült már pár hsz-al elõbb egy aláírásodból.

Végsõ esetben megrendelem az isisest és legfeljebb felemásan használom a mostani truva montis/isises hajtással hátul.
A bal oldali hátsó "elférése" viszont még mindig piszkálja a csõrömet.
Nagyon.
#664
Írta 2007. március 20. - 13:49

Igen, me'g dobozban van. Amit eddig hasznaltunk azt meg mar visszaadtam (kolcson kaptuk Bringantitol amig kesz lesz a vegleges. Jelentem keszlett, de meg nyers, azaz alapozni/festeni kell.)
Ugyhogy most eppen nincs mit fotozni. Illetve 7vegen lefotozhatom neked a masik bicajomat, azon ugyanez van. Aluvaz orszaguti hajtomuvel.
Mivel a Q-faktora eleg kicsi, nem kizart hogy a kar erne bele eloszor a lancvillaba
(Mivel nem derul ki a nevbol: Gergo vagyok
Ugyhogy most eppen nincs mit fotozni. Illetve 7vegen lefotozhatom neked a masik bicajomat, azon ugyanez van. Aluvaz orszaguti hajtomuvel.
Mivel a Q-faktora eleg kicsi, nem kizart hogy a kar erne bele eloszor a lancvillaba

(Mivel nem derul ki a nevbol: Gergo vagyok

#665
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 13:13

Köszi, ha lehet, teljes alul vagy felülnézetbõl.
Plusz kcs méreteket, hogy végül melyikkel lett jó, mivel nem volt még jó.
Amin elkezdtem gondolkodni, hogy a bal oldalra mennyire lóg ki a hosszabb tengely...
Ott simán elfér az összekötõ lánckerék, mert olyan tervezésû?
fazakasg: Fotóznál Te is a kedvemért?
(vagy úgy kellene értenem, hogy még dobozban a szerzemény?)
Plusz kcs méreteket, hogy végül melyikkel lett jó, mivel nem volt még jó.
Amin elkezdtem gondolkodni, hogy a bal oldalra mennyire lóg ki a hosszabb tengely...
Ott simán elfér az összekötõ lánckerék, mert olyan tervezésû?
fazakasg: Fotóznál Te is a kedvemért?

(vagy úgy kellene értenem, hogy még dobozban a szerzemény?)
#666
Írta 2007. március 20. - 13:01

Charon, ha gondolod, este lefotózom, hogy hogy áll nálunk az outis hajtókar a váz mellett. Abból kitalálható, hgy mi érne hozzá a vázhoz rövidebb tengellyel.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#667
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 12:58

ez a másik láncvonalas pdf (shimano, de nagyjából látszanak a kváziszabványok)
http://www.shimano.h...b_chainline.pdf
erõsen függ a hajtómû egyedi geometriájától, ha jól értem pl. a deorenál.
edit: elsõ váltó probléma elvileg megoldható, mert a 105-ösnél ilyesmit olvastam:
Compatible Adopter
SM-AD11 31.8mm
SM-AD15 34.9mm
(Azért még rákérdezek majd egy pontos mérés után)
http://www.shimano.h...b_chainline.pdf
erõsen függ a hajtómû egyedi geometriájától, ha jól értem pl. a deorenál.
edit: elsõ váltó probléma elvileg megoldható, mert a 105-ösnél ilyesmit olvastam:
Compatible Adopter
SM-AD11 31.8mm
SM-AD15 34.9mm
(Azért még rákérdezek majd egy pontos mérés után)
#668
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 12:30

Meg is nézem, létezik-e E-type országúti...
Melyik tányér ér bele a vázba az országúti h.mûnél?
(jól emlékszem, hogy schwinnen 68-as a kcs és 31.8-as az elsõ váltóhoz kellõ átmérõ?)
Melyik tányér ér bele a vázba az országúti h.mûnél?
(jól emlékszem, hogy schwinnen 68-as a kcs és 31.8-as az elsõ váltóhoz kellõ átmérõ?)
#669
Írta 2007. március 20. - 12:23

Az alsó-felsõ bilincses dolog viszont tényleg gáz. Nekünk alsó van, mert csak azzal "kompatibilis" a bowden(ház)vezetõ szem.
Basszus, nem is olyan egyszerû, mint gondoltam.
A bowdenvezeto szembol szerintem ne csinalj gondot. Nekem is a Scotton elvileg alsobilincses valtoval allna tisztessegesen -legalabbis a felsobilincsessel nagyon hulyen nez ki

Amikor ki akartam cserelni -pont emiatt- a felsobilincsest alsosra, allapitottam meg hogy nem mukodik vele..

Ugyhogy van egy nullakilometeres alsobilincses Deore valtom elado ha valaki pont ilyet szeretne..
Orszagutis atdobobol letezik olyan (hogy tripla is van-e, nemtom) ami nem bilincses hanem a vazra van forrasztva egy ful, arra kell felcsavarozni. Ha ilyet szerzel, akkor a fulet mar felforrasztathatod a vazra vagy tetszoleges bilincset hasznalhatsz, vagy barmi mas ami a fantaziadbol telik.
udv.
#670
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 12:14

A tengelyhossz és a láncvonal adatokból próbáltam összesakkozni, hogy milyen hosszú lehet az "elméleti" tengely a megaexonál, de eddig nem sikerült rájönnöm.
Ha isisest rendelünk, akkor elvileg a hosszú tengely megoldás lehet.
ME-ra ötlet?
http://www.fullspeed...inal 040820.pdf
Ha isisest rendelünk, akkor elvileg a hosszú tengely megoldás lehet.
ME-ra ötlet?
http://www.fullspeed...inal 040820.pdf
#671
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 20. - 11:54

Az országútis váltók nem igazán komálják a montis vázcsövek átmérõjét az a fõ gond.
Az alsó-felsõ bilincses dolog viszont tényleg gáz. Nekünk alsó van, mert csak azzal "kompatibilis" a bowden(ház)vezetõ szem.
Basszus, nem is olyan egyszerû, mint gondoltam.
Az alsó-felsõ bilincses dolog viszont tényleg gáz. Nekünk alsó van, mert csak azzal "kompatibilis" a bowden(ház)vezetõ szem.
Basszus, nem is olyan egyszerû, mint gondoltam.
#672
Írta 2007. március 19. - 12:54

Az a baj, hogy nincs -pontositok, en nem talaltam tobb honap alatt se- montis hajtomure valo 48nal nagyobb tanyer. DHs tanyerok vannak nagyobban de egyreszt aranyarban, masreszt nincs rajtuk lancfelszedo szem amivel felhuzza a lancot a kozepso tanyerrol. Esetleg valam 4x108-5x130 atalakito megoldas lehet de ennel egyszerubbnek tunik az ISISes orszaguti szett (ha lehet meg kapni) a hosszu monoblokkal.
Ja, Charon!
A masik problema amivel szembesulni fogsz az orszaguti tanyerral:
A felsobilincses Deore atdobo elviszi az 52/42/30as hajtomuvet de az alsobilincses mar nem! Orszagutis tripla atdobot nem probaltam, de abbol meg ha nem tevedek csak alulhuzos van.
Ja, Charon!
A masik problema amivel szembesulni fogsz az orszaguti tanyerral:
A felsobilincses Deore atdobo elviszi az 52/42/30as hajtomuvet de az alsobilincses mar nem! Orszagutis tripla atdobot nem probaltam, de abbol meg ha nem tevedek csak alulhuzos van.
#673
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 19. - 12:33


Ez egyébként még megoldás lehet, bár az ilyen hosszú lánchoz már fegyverviselési engedély kell

#674
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 19. - 11:39

ki akarod próbálni hogyan mutat egy országúti hajtókar a ti vázatokon, Csepelen egy próba erejéig rendelkezésedre áll az ISISes cucc a 128as blokkal együtt.
Elõbb kerítek egyet közelebbrõl, és ha nem sikerül, akkor felpróbáljuk a tiéteket.
Köszi!
#675
Írta 2007. március 19. - 10:35

Nekünk is 3-as országúti hajtókar van fenn hátul a Schwinn-Csepel vázon és brutál hosszú monoblokk kellett hozzá, hogy fel lehessen tenni. Nekünk mondjuk az egyoldalas hajtás miatt kellett, de ha nektek megfelel a kétoldalas, akkor szerintem inkább módosíts valami montis féle kialakítású dologra.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#676
Írta 2007. március 17. - 11:13

Szia!
válasz1. Mi jártunk úgy hogy ki kellett venni egy egész szemet az összekötõláncból de utána vidáman használtuk még az eredeti cuccost. (Pedig egy egész szem azért elég hosszú ilyenkor:-)
válasz2. Nekem a sima bicajomon 175ös kar volt, a tandemen meg 170es. Nemjó érzés volt amikor átültem, az zavart hogy nem tudom ugyanannyira kinyújtani a lábamat egy körülfordulás alatt. Anno amikor 170rõl 175re váltottam, akkor persze az volt fura de évek alatt úgy megszerettem hogy mostmár csak 175öst akarok tekerni. Pedig 173cm vagyok tehát nem kosaras alkat.
válasz3.(ehhez nem is volt kérdés :-) Nektek még mindig a Schwinn van, ugye? Csak mert a Gossamer ha nem tévedek országútis szett, félõ hogy nem fér el hátul a láncvillától. Nekem a szimpla bicajomon (MTBvázas túragép) országúti tripla hajtómû van (Bontrager Race - ISISes, 52-42-30) és 128as monoblokkot kellett szereznem hogy elférjen a láncvilla mellett. A láncvonal persze eléggé kitolódott de mûködik.
Most az új tandemre hasonlót akartam. Nem mertem integráltat venni -de négyszögeset se akartam már- úgyhogy ez is Bontrager Select Tandem lett (szintén ISIS-es, 52-42-30). Ehhez Try-all(triálos) vagy Truvativ monoblokkot lehet Magyarországon szerezni, ezekbõl van 128as - tudomásom szerint.
Ha (valamikor mostanság amig nincs beépitve :-) esetleg van kedved/idõd és ki akarod próbálni hogyan mutat egy országúti hajtókar a ti vázatokon, Csepelen egy próba erejéig rendelkezésedre áll az ISISes cucc a 128as blokkal együtt.
udv,
gergo
válasz1. Mi jártunk úgy hogy ki kellett venni egy egész szemet az összekötõláncból de utána vidáman használtuk még az eredeti cuccost. (Pedig egy egész szem azért elég hosszú ilyenkor:-)
válasz2. Nekem a sima bicajomon 175ös kar volt, a tandemen meg 170es. Nemjó érzés volt amikor átültem, az zavart hogy nem tudom ugyanannyira kinyújtani a lábamat egy körülfordulás alatt. Anno amikor 170rõl 175re váltottam, akkor persze az volt fura de évek alatt úgy megszerettem hogy mostmár csak 175öst akarok tekerni. Pedig 173cm vagyok tehát nem kosaras alkat.
válasz3.(ehhez nem is volt kérdés :-) Nektek még mindig a Schwinn van, ugye? Csak mert a Gossamer ha nem tévedek országútis szett, félõ hogy nem fér el hátul a láncvillától. Nekem a szimpla bicajomon (MTBvázas túragép) országúti tripla hajtómû van (Bontrager Race - ISISes, 52-42-30) és 128as monoblokkot kellett szereznem hogy elférjen a láncvilla mellett. A láncvonal persze eléggé kitolódott de mûködik.
Most az új tandemre hasonlót akartam. Nem mertem integráltat venni -de négyszögeset se akartam már- úgyhogy ez is Bontrager Select Tandem lett (szintén ISIS-es, 52-42-30). Ehhez Try-all(triálos) vagy Truvativ monoblokkot lehet Magyarországon szerezni, ezekbõl van 128as - tudomásom szerint.
Ha (valamikor mostanság amig nincs beépitve :-) esetleg van kedved/idõd és ki akarod próbálni hogyan mutat egy országúti hajtókar a ti vázatokon, Csepelen egy próba erejéig rendelkezésedre áll az ISISes cucc a 128as blokkal együtt.
udv,
gergo
#677
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 14. - 14:05

Megcseréltem az összekötõket, hétvégén kiderül, hogy a régi, vagy az új lánc mennyire komálja.
Ettõl függetlenül megkaptam a beleegyezést, hogy berendeljek egy tandemnyi FSA hajtást. Kp félretéve, legkésõbb kora nyáron jön a cucc (így lesz ingyen a szállítás), addig eldönthetem, hogy isises vagy mexaegos gossammer legyen.
(http://www.bikemanne...g/c/COMPCRNKTDM)
Kérdés ide: 175-ös hajtáshoz képest milyen érzés, ha 172.5, 170-es hajtókarra váltunk? Van-e és mikor van értelme az ilyesminek?
Ettõl függetlenül megkaptam a beleegyezést, hogy berendeljek egy tandemnyi FSA hajtást. Kp félretéve, legkésõbb kora nyáron jön a cucc (így lesz ingyen a szállítás), addig eldönthetem, hogy isises vagy mexaegos gossammer legyen.
(http://www.bikemanne...g/c/COMPCRNKTDM)
Kérdés ide: 175-ös hajtáshoz képest milyen érzés, ha 172.5, 170-es hajtókarra váltunk? Van-e és mikor van értelme az ilyesminek?
#678
vendég_Charon_*
Írta 2007. március 08. - 13:39

Régi tandemes update:
Újabban azon vitatkozunk, hogy külön, vagy duplabringa legyen alattunk az éppen aktuális tekerésnél. Legutóbb beálltunk egy országútis csoport mögé a bolyba meghalni. Csak az áttétel a kevés, nem bírjuk a pörgetést még összeszokva sem 40-45 felett. :-P
KÉRDÉS:
Valakinek kopott már annyira az összekötõ hajtása, hogy lánckereket oder láncot kellett volna cserélni?
Jelen állás szerint a többszöri excenteres utánaállítások (és egyszer még láncszem kiszedés is volt a nyúlás miatt) ellenére a fogakon már kicsit fucsán áll a lánc. Ha feszes, akkor persze nem ugrik, de ha picit lazább, akkor már okozott láncleesést.
Mûködõképes az, ha megcserélem az elsõt és hátsót, vagy inkább két új összekötõ legyen?
(mármint ha a szimpla lánccsere nem elég)
Újabban azon vitatkozunk, hogy külön, vagy duplabringa legyen alattunk az éppen aktuális tekerésnél. Legutóbb beálltunk egy országútis csoport mögé a bolyba meghalni. Csak az áttétel a kevés, nem bírjuk a pörgetést még összeszokva sem 40-45 felett. :-P
KÉRDÉS:
Valakinek kopott már annyira az összekötõ hajtása, hogy lánckereket oder láncot kellett volna cserélni?
Jelen állás szerint a többszöri excenteres utánaállítások (és egyszer még láncszem kiszedés is volt a nyúlás miatt) ellenére a fogakon már kicsit fucsán áll a lánc. Ha feszes, akkor persze nem ugrik, de ha picit lazább, akkor már okozott láncleesést.
Mûködõképes az, ha megcserélem az elsõt és hátsót, vagy inkább két új összekötõ legyen?
(mármint ha a szimpla lánccsere nem elég)
#679
Írta 2007. február 28. - 23:38

#680
Írta 2007. február 28. - 15:13
