Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Please log in to reply
1322 replies to this topic

#501
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts

a hátsótok hogy bírta?


Nehezen... :-)
De az asszonykának nem volt bicajosnadrágja, õ válltömésekbõl készített egy kis párnácskát magának, ahogy a képen is látszik.
A nyereg, amivel mentünk, nagyon kényelmetlen!!!
Eredetileg nem ezt adták a bicajhoz, hanem egy géles, hiper-széles parasztbicaj-komfortnyerget, de az nekünk túl széles volt, nagyon dörszöltük a combunkkal, így a boltban elcseréltük.

#502
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Megérkeztünk a nagy túránkról! :-)
22 nap, 2138 km
Hasonló élményben volt részem ma reggel, mint ZolkoW-nak: ma reggel alig tudtam egyenesen menni az országútimmal... :-)
Feltöltött kép
A képen a tandemünk a Skodrai-tó partján, Albániában.


yeee, nem vicceltek! :spoko:
a hátsótok hogy bírta?

#503
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
Megérkeztünk a nagy túránkról! :-)
22 nap, 2138 km
Hasonló élményben volt részem ma reggel, mint ZolkoW-nak: ma reggel alig tudtam egyenesen menni az országútimmal... :-)
Feltöltött kép
A képen a tandemünk a Skodrai-tó partján, Albániában.

#504
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
újabb tapasztalatok egész sora...

a beragasztott pedál jól van, de a bal hátsó kétszer is elszállt, pedig másodszorra már az is ragasztott volt. csakhát valszeg túlságosan megrongáldott a menet :( most megint tart, be van húzva mint állat, pillanatragasztó egy tonna, de lehet hogy perselyezni kell (nincs kedvem kukázni egy hajtómûvet 500 km után).

Nna, egyébként a héten a párommal mentünk vele 350 km-t, és állat volt!
ma visszaültem a nagybicóra, és az elsõ 20 méteren nem bírtam egyenesen menni! nyilván sokkal érzékenyebb a kormányzásra, fejcsõszög, stb... nem úgy, mint azt a monstrumot terelgetni a balatoni bicikliúton :)
A Big Apple-ket továbbra is csak dícsérni tudom, aszfalton király, még erdõben is voltunk vele, sõt, vacak köves úton sem csúszott ki, bár ott már tényleg nagyon óvatosan mentem.
Örülök, hogy ezt választottam, mert a mi felhasználásunknak úgy látom, meg fog felelni. Ja, és a páromnak lehet hogy más a véleménye :) de szerintem baromi kényelmes rugózást nyújtanak, már a nagybicóra is ilyet akarok....

a V-fékek bírják a strapát, mióta kicseréltem BBB háromszínû betétre az eredetieket, már a fékerõ is úgy-ahogy megteszi. nagyobb erõt kell kifejtenem, mint kellemes lenne, de ha kell, komoly fékhatást produkál. a fékkarok helyére viszont veszek majd jobbat.

a 350 km alatt az összekötõ lánc meglepõ módon megnyúlt, mindenképpen kell rajt állítanom, csak lusta voltam (és õszintén szólva egy tizes kulcs még kellett volna hozzá, de nem vittem. a másik tanulság a 15-ös kulcs mellé...)
az összekötõ amúgy egy olcsó Sram, asszem PC48. ide jobb lenne esetleg BMX lánc, vagy valami böszmeség?

#505
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
ma megtréfált a fordított menet a pedálban, a jobboldali elsõ kihullott az aszfaltra egy pirosnál :-S
szerencse, hogy 500 m-re beszaladtam a bringaboltba, ahol kértem 15-ös kulcsot, és most beragasztottam a menetet.
egyébként elõtte is használtam menetrögzítõt mind a három fordított pedálba, a másik kettõ rendben is van, de ez úgy tûnik, nem jól sikerült.

a Big Apple-k tetszenek egyelõre, 3bar-ra fújva (eresztve) egész jól simítják a kisebb úthibákat. és hangjuk semmi, jól gurulnak, ekkora nyomáson még nem is lapulnak láthatóan.
holnap gó Balaton-felvidék! :D

#506
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts

remélem egyszer eldurran az agyam és kipróbáljuk, hogy milyen érzés 1.3-as slickkel gurulni
a városin olyat dobott sebességben, hogy hetekig kapaszkodtam
a tandemre csak azért nem ment fel eddig, mert a felni szélesebb :D
majd az újhoz szerválok keskenyebb felnit is országútizgatáshoz


ha csak kipróbálásra kell, épp pihen az 1.5 xenith garnitúrám, kölcsönbe mehet!

#507
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
köszi az ötletet, a tengelycserére én is gondoltam, csak nem számoltam össze, hogy ez "mindössze" egy pár pedál megvételét jelenti pluszban.
(amúgy SPD-t tényleg talán soha nem fogunk feltenni, de ki tudja... )

na, a Big Apple 2.0-ás 47 mm széles :)

sajnos még nem tudtuk kipróbálni, de jövõ héten ezzel megyünk 2-300 km-t, ha minden jól megy. kell a rugózás, és tetszik, hogy ennek tojás alakja van: nem hengeres, hanem a hegyével az aszfalt felé mutató tojás metszetû :)
egyelõre örülök, hogy nem a nagyobbat vettem.

erdõbe' én is voltam már 37-es slick-kel, száraz földúton nem para. murván inkább... :D de majd keveset megyünk murván....

#508
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Andriska, majd tavasszal, nem õsszel! +csak akkor, ha +van helyette az új és mûködik.

remélem egyszer eldurran az agyam és kipróbáljuk, hogy milyen érzés 1.3-as slickkel gurulni
a városin olyat dobott sebességben, hogy hetekig kapaszkodtam
a tandemre csak azért nem ment fel eddig, mert a felni szélesebb :D
majd az újhoz szerválok keskenyebb felnit is országútizgatáshoz

#509
fazakasg

fazakasg

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
2 helyett 3 par pedalt kell venni es 2ben megcserelni a bal-jobb tengelyet.
(En SPD 525-tel csinaltam, siman ment csak szerszam kell hozza..)
Elol felhasznalhato mindketto atalakitott pedal, hatul baloldalon a cserelt tengelyu pedal, hatul jobboldalon meg a +1 jobbos az eredeti konfiggal. Azert nem kifizethetetlen tobbletkoltseg szerintem..

Nekunk is 2.0 Big Apple van, szerintem aszfaltra folosleges nagyobb. Mi jartunk a 2.0-ssal mar uttalan utakon is (nem montiztunk csak eltevedtunk :-) es oda is OK volt.
Letezik orszaguti tandem is tehat tul vekony nem lehet a Big Apple 2.0 - es tenyleg nem az. Montizashoz meg ugyse slick kell.

#510
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
Trifo, meg tudnád mondani, hogy a Big Apple hány mm széles pontosan, felfújva? (nekünk 23-as, tehát kívül kb. 28 millcsis felnin lenne).
nem tudom, hogy a 2.0-ás, vagy a 2.3-as lenne a jobb...
egyre jobban tetszik a slick gondolat.

#511
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
tegnap tekertünk 84 km-t, ez volt a második útunk :)
pedig a lánypajti nincs biciklizéshez szokva, és nem sokat panaszkodott, csak a végére tört fel kicsit a hátsója. ma délután meg õ kérte, hogy menjünk egy kört!
fújt a szél nagyon tegnap, de ezt leszámítva jó idõ volt.. a cseszneki várhoz pedig felmentünk ülve, 28/32-ben, igaz, megizzadtunk, de nem kellett leszállni.
egyetlen említésre méltó probléma az volt, hogy elforgott a nyeregcsõ, ilyenkor szóltam a kazánfûtõnek, hogy kanyarodjon vissza egyenesbe ;)
kell oda egy normális fém béléscsõ, mert most ideiglenes mûanyag van, bár két bilinccsel megszorítva ma már ez sem forgott el.

a 11-es keréken ma meg rendszeresen ugrált a lánc, pedig mindössze 1200 km körül van benn (másik biciklirõl jött át a lánccal együtt. ja, rosszul is mondtam, a fogaskoszorú akkor már 2200 körül áll).

böszme lendülete van a gépnek, ha beindul, enyhe lejtõkön lazán 40 fölött mindig, egyszer kicsit kipróbáltuk, mennyire megy, 62 lett, a következõ domb tetejéig tekerni sem kellett :)
/ezért fogok minél elõbb mégiscsak tárcsaféket beújítani../

Gánti bauxitbányában

#512
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
ZolkoW: Bizonyos pedálokhoz lehet venni csak tengelyt pótalkatrészként, illetve van a felfúrós/perselyezõs megoldás is, amivel a bal oldalra felrakott jobb hatókarba mégis bevarázsolható a bal pedál.

--Trifo

#513
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
ahogy itt irkáltátok az áttétel gondokat, felfedeztem egy újabb elõnyét a kétoldali hajtásnak: a hátsó jobboldali hajtómû bármikor cserélhetõ, és nem kell hozzányúlni az összekötõ részhez. vagy a lánctányérok külön, ha kisebb változtatás szükséges. most 28/32 a legkisebb áttétel, ha szükséges, van még 26-os és 22-es kerekem is :)
majd holnap /legyen jóidõ!!!/ meglátjuk, fel tudunk-e menni vele a cseszneki várba....


ja: gondolom az SPD-sek nem barkácsolnak baloldali összekötõt normál hajtómûvekbõl, de én az SPD-t a legelején kizártam, az megmarad a szimpla bringán..

#514
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
ha Charon leselejtezi a vázat az õsszel, akkor visszatérhetünk a témára ;)
egyébként köszönöm, hogy gondoltál rám.

én 4 tányérosra nem szeretném megcsinálni soha. aki nem bírja, az ne üljön fel mögém :D

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#515
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
András!

Én éppen azon mesterkedek, hogy négytányéros hajtást barkácsoljak a tandemhez a jelenlegi háromtányéros helyett, mert asszonykám nem annyira erõs és szükségünk lesz a kistányérra is. Ilymódon felszabadul a hajtókarunk, ami neked meg pont megfelelõ lehetne: háromtányéros Sora hajtómû, amibõl a használható áttételek a 30/42-es tányéron vannak és 38-as tányér van rajta a legkülsõ pozícióban az összekötõ láncnak. Érdekel?

--Trifo

#516
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts

Sokkal hamarabb esik le a lánc, mintsem szakadjon, mert a váz rugalmasabb.


Ez érdekes! :-o

Az excenter állításához való szerszámokat mindenképpen vigyetek.


Az egyik szervízben azt mondták (a szerelõnek is van tandemje), hogy nekik 3000 km-ig nem kellett hozzányúlni az excenterhez, nem nyút addig meg a lánc.

Fékek-váltók a nagy túra elõtt frissen ellenõrizve!


Az egész bicajban eddig nincs még 400 km, úgy hogy a fékekhez nem nagyon kell nyúlni. :-) Az elsõ váltó bowden viszont kicsit nyúlt, azon kell majd feszíteni...

Tempó: amikor az oútival túrázok, akkor kb. olyan 24-es átlagot szoktam tartani, síkon-enyhe dombokon, de nagyon kényelmes tempóban 20-at.
Úgy gondoltam, tandemmal is megy majd a 24, azért tartom kicsit kevésnek a 22-öt. Mondjuk az igaz, hogy nagyon-nagyon enyhe szembeszél volt.
De amikor azt mondtam a kazánfûtõnek, hogy elõzzön le, akkor simán ment 40-et síkon a tandem. Akkor nagyon félelmetes volt, ahogy begyorsult!!!

Jó szórakozást!


Köszi! :-)

#517
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A kicsin eszméletlen gyorsan megnyúlik a lánc, elkopik a tányér.
Az erõátvitel sem hatékony, sajna ez van. 38-40 körül ideális.

Aszfalton, ha elég erõs-összeszokott a páros, akkor kevesebb erõt használunk, mint a montis. Ha az áttétel engedi, simán lehet tartani a tempót az országútisokkal.
Terepen a rázkódás szétverheti a szinkront, így némileg nehezebb.
(Tehát Szilváson prímán lehet elõzni a mezõny felét az elsõ emelkedõn, de kemény terepen azért izzadunk. Fullyval más lenne szvsz.)

#518
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

...Emelkedõn természetes, hogy gyorsan elfogy a lendület és nagymami lesz belõle. :)


de ha megtépjük felfele, akkor gyorsabbak is lehetünk, mint egy 'sima' bicajos, nem?!

más
összekötõ lánchoz a legkisebb fogaskerekek helyére 28as fogaskerekek megfelelnének? vagy ezek túl kicsik?
nekem ez lenne a legjobb, ha a kistányéron lenne az összekötõ, mivel azt a montin se használom, ezért gondolom, hogy a tandemen még annyira se lenne rá szükség.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#519
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Amit megéri beszerezni, az a Sram powerlink nevû láncszeme:

http://agbike.spb.ru...n/powerlink.gif

és egy láncbontó.

Ami lánc alattunk elég extrém terhelés mellett (maratonon tépve sárban) sem szakadt el, az a KMC Z9000 (illetve hasonló). PC59-es Sram láncnak kicsit gyenge a váltási képessége (tehát inkább csak összekötõnek), PC69 jó hátra is.
Shimano láncok tapasztalatunk szerint túl gyorsan nyúltak.
Sokkal hamarabb esik le a lánc, mintsem szakadjon, mert a váz rugalmasabb.

Az excenter állításához való szerszámokat mindenképpen vigyetek. (Igazából, ha messzire mentünk, még kombinált fogó, pótbowden, és hajtókarleszedõ is volt nálunk. De ez kettõnkre elosztva nem sok.)

Fékek-váltók a nagy túra elõtt frissen ellenõrizve!

tempó: Ha a gyorsításokat finomat végzitek, energiát spóroltok. Ha megvan a tempó, akkor a 30 körülit síkon-enyhe dombokon lehet tartani. Mi elég teljesítménycentrikusan tekertünk mindig, némileg kényelmesebben olyan 25-öt tudok elképzelni. Emelkedõn természetes, hogy gyorsan elfogy a lendület és nagymami lesz belõle. :)

Jó szórakozást!

#520
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
Tandemen milyen gyakori a láncszakadás?
A miénken UG53-as van.

Csak mert nagy túrára készülünk, és érdemes-e vinni tartalékalkatrészeket hozzá?

Sima bicajon még sose volt ilyen gondom... Remélem azért itt se.