Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#461
Írta 2007. október 27. - 16:33

említetted, hogy a Balaton partján élsz.
merrefele?
szívesen megnézném élõben is a kész bicajt.
on
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#462
Írta 2007. október 27. - 15:54

A kétoldali hajtás hátránya viszont, hogy nincs egy "tiszta" oldal.
Látom többen is írtak a kormányozhatóságról ez biztos érdekes lesz.
Szóval köszönök mindent, ha kész lesz a váz, vagy bármit beszerzek -és nem bánjátok- itt jelentkezem.
#463
Írta 2007. október 27. - 14:40


mondjuk ha gyenge ember van mögöttem, akkor valószínûleg nem fogunk Ördögoldalon menni, ha meg erõs, akkor meg jó lesz az áttétel.
az áttételed nincs elfeledve, de egyelõre nincs mire feltennem

minden Charon-on múlik, meg azon, hogy lesz-e suli mellett munkám...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#464
Írta 2007. október 27. - 14:10

Amúgy az eladósorban lévõ hajtókaron 44-32 van meg egy 38-as az összekötõ láncnak.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#465
Írta 2007. október 27. - 12:59

mondjuk nem tudom az elsõ váltó mit szólna egy ilyen kombinációhoz (50-32)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#466
Írta 2007. október 27. - 12:43

nálunk az összekötõk 42-es tányérokon vannak, és 48/38/28 a hátsó hmû.
lejtõn a 48/11 is hamar kevés lesz, mert böszmén gyorsul ez a dög

emelkedõn meg extrém esetben a 28/32 is éppcsak elég, de ehhez hozzátartozik, hogy a páromnak még van mit erõsödnie

nem mondom, hogy a kétoldali hajtás mindenképpen jobb, de nem tudtam kifilózni olyan tányérméreteket, amivel 2+1 tányér esetén az összekötõk is elég nagyok, és az áttételtartomány is elég széles.
#467
Írta 2007. október 27. - 12:00

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#468
Írta 2007. október 27. - 11:24

#469
Írta 2007. október 27. - 10:05

én inkább a trifo által elmített egy oldali, 3 tányéras országúti hajtókaros megoldással szimpatizálok!
könnyebb is, jobban is néz ki - szerintem
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#470
Írta 2007. október 27. - 09:58

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#471
Írta 2007. október 27. - 09:42

#472
Írta 2007. október 27. - 09:35

#473
Írta 2007. október 27. - 09:18

Vauvau: ha fõleg aszfaltra kell amúgy is, akkor nem annyira létszükség a három tányér. Nekünk teljesen elég volt egyoldalas hajtással a 2 tányér +1 összekötõ megoldás. Ez egy 3 tányéros Sora országúti hajtókar, amire a külsõ tányér helyére került az összekötõ lánc lánckereke.
...jelentõs mértékû átalakítás okán ez a hajtókar, vagy akár az egész hajtás eladó lesz...
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#474
Írta 2007. október 27. - 08:46

Nálad mennyi a fogkiosztás a tárcsákon és az összekötõkön?
#475
Írta 2007. október 27. - 08:36

Viszonylag magasak vagyunk és így nehezek is, ezért csomagokkal kb. 200 kg lesz az összsúly.
ezek szerint nem ötszemélyes lesz, megnyugodtam

én még fiatal vagyok a tandemezésben, de azért választottam kétoldali hajtást, mert jobboldalt hátul megmarad mindhárom lánckerék, és így az áttételtartomány barkácsolás nélkül is.
negyedik tányért nem szerettem volna.
meg lehet, hogy volt még valami ok, de nem nagyon emlékszem.... (:
ha nem direkt tandem hajtókarokat használsz, akkor kicsit többet kell venni ebbõl-abból (3 jobbos hajtókar és pedál kell simából, ugye), de az én "középfos" alkatrészeimmel ez nem volt akkora kiadás.
kicsit szívtam a jobbos pedál baloldalt kitekeredik szindrómával, volt ahol a ragasztó sem volt elég.
nekem 8 sebis rendszer van, és nem is bánom. így is (ugye ez "durvább" kiosztású, mint a 9-es) emelkedõn kettesével kell visszaváltanom, hogy érezzek valami változást. és érdekesmód az Acera hajtómûvek nem hajladoznak, mint vártam, egyszer sem volt elsõváltóba láncbeletekerés.
asszem elõny,hogy itt még nincs alu lánckerék, az acél tartósabb és olcsóbb is..
összekötõ láncnak mindenképp valami egysebességest ajánlok, a mi olcsó 8sebisünk 300 km alatt belógott mint állat.
kezdetben nekem is szimpatikusabb volt a jobboldali összekötés, de nem tudtam dûlõre jutni a kivitelezésnél... a két lánctányér kevés lett volna, ez mostmár egyértelmû, kívülre pedig nem szerettem volna negyediket. (ja ezt már írtam)
#476
Írta 2007. október 27. - 08:02

Új vagyok, ezért röviden: 40 éves jogász vagyok feleséggel, 3 általános iskolás gyerekkel a Balaton partján. Korábban kosaraztam, de mivel tropára mentek a térdeim, pár éve elég sokat bringázok, bringázunk.
Nálunk is indul a tandem projekt. a vázat már megrendeltem. A tervek: 28-as kerekek /inkább aszfalton használnánk, meg terepre van rendes montink is 5 db./
Viszonylag magasak vagyunk és így nehezek is, ezért csomagokkal kb. 200 kg lesz az összsúly. A váz ezért krómmolibdén lesz, s a fékezés két hidros tárcsa plusz egy vfék a hátsó kerékre. Elöl telo, hátul merev.
A hajtással vannak gondjaim, bár olvastam a fórumot, mégis örülnék, ha kiki ideírná hogy mijajó: egyoldalas, vagy kétoldalas hajtás, hány sebesség, milyen váltó milyen hajtómû?
Hálásan köszönök minden választ
#477
Írta 2007. szeptember 06. - 09:22


--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#478
Írta 2007. szeptember 06. - 00:19

Egyébként száznegyvenért elvihetõ, ami nekem nem is hangzik rosszul. Persze csupa középfos alkatrész van ráakasztva, de gurul:)
#479
Írta 2007. szeptember 05. - 09:40


--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#480
Írta 2007. szeptember 05. - 03:31

Le is mentünk vele Szentendrére, mókás volt. Sokkal stabilabb és könnyebben kezelhetõ, mint vártam. Az elinduláson kívül abszolút nem is kellett külön küzdeni vele. A kazánfûtõ ráadásul nem is igazán tud biciklizni meg félõs is, de élvezte:)
(Megj: tõlem hatjegyû összeget kértek letétbe a kölcsönzés idejére.)