Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#421
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ha jól emlékszem az alu vázunkal és dh erõsségû telóval, kerekekkel együtt lett 19 kiló a tandem. Kettõvel osztva huhhúúúú. :)
Valahol fel van írva, de az aluváz akár egy kilót is ráver az acélra.
Egyébként próbáld olcsón és minõségin megoldani, az élmény a legfontosabb úgyis! :D

#422
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Én csak négyszöges hajtómûvet találtam mindenhol.
Nekem kifejezetten nem ajánlották az aluvázat ezért crmolibdén lesz. Azt mondták, hogy az aluhoz nagy falvastagság kellene, s súlyban majdnem pont ott lenne - de árban egyáltalán nem. Azért a crmob-ot is csak 80 rugóért vállalták...

#423
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
értem ez alatt, hogy
terepes fokozatokban csak négyszöges volt, amikor néztem
isis és octa pedig országúti

#424
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Bele sem merek gondolni, hogy milyen lesz, ha egyszer lesz országúti kerékkel és áttételezéssel szerelt pehelykönnyû tandemünk.


egy dolog, amit így utólag sajnálok, hogy a váz (acél) elég nehéz lett :(
mondjuk mostmár ez marad jó darabig, az biztos, de így nincs is értelme grammozni/dekázni a többi alkatrészen sem.
egyébként ezt amúgyis túlzásba viszem, ha ketten vagyunk, az a lényeg hogy menjünk, oszt kész... holnap hátha lesz egy kis jóidõ :)

1.5-ös slick-ek már lenn pihennek a mûhelyben, egyszer azok is ki lesznek próbálva:ogien:

(tereptandemnél az egyetlen igazi hátrány az, hogy nehéz a modern {nem négyszögtengelyes} kétoldali hajtást, amit eredetileg országútira találtak ki legyengíteni a montis fokozatokhoz és váltót öszeimádkozni hozzá)


ami gyárilag kétoldali, az mind országúti??
az új Deore hajtókarok közt láttam olyat neten, ami külsõ csapágyas, és két változatban jött ki: integrált tengellyel (hajtás oldal fix tengely) és külön tengellyel (de integrálthoz hasonló rögzítéssel). ezt meg lehetne talán buherni, csak az se biztos, hogy mindegyiket gyártják, nem tudom ez hogy áll.

ha nem négyszöges, akkor mondjuk mi baj az octalinkes/ISIS-es karokkal?

#425
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Apró hozzáfûznivaló, hogy legyen az bármilyen tandem, ha országúton síkon (dombok max) keményre fújt slick gumival megindul, összemérhetõ a teljesítménye egy országútival. Tehát nem túlzás az országúti áttétel.

Bele sem merek gondolni, hogy milyen lesz, ha egyszer lesz országúti kerékkel és áttételezéssel szerelt pehelykönnyû tandemünk.

/Kazánfûtõ részérõl oké az a vonal, hogy legyen egy fully tandem a terepre és egy száguldozó az aszfaltra. Persze az anyagiak... :)/

(tereptandemnél az egyetlen igazi hátrány az, hogy nehéz a modern {nem négyszögtengelyes} kétoldali hajtást, amit eredetileg országútira találtak ki legyengíteni a montis fokozatokhoz és váltót öszeimádkozni hozzá)

#426
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
- Egyoldalas hajtás ritka mint a fehér holló

gyáriakon nem is hiszem, hogy találsz egyoldalast.. szerintem az elhangzott dolgok miatt ezt tartják igényesebbnek, persze attól még a barkácsolt egyoldalassal sincs semmi baj.


- a hajtómûveknél a gyári szettek 28-as kerékméretnél inkább az országúti kiosztáshoz állnak közel, de a három tárcsa az általános. A legtöbb helyen van 48-as, 50-es, 52-es nagytányér.

ezek gondolom olyan erõnlétû embereknek is vannak kitalálva, akik rendszeresen mennek szimpla országútival is, és nem 18-as átlagot :D
logikus, hogy vagy MTB-szerû, vagy oúti-szerû tandemet gyártanak inkább, a köztes megoldások megmaradnak a kísérletezõ kedvûeknek :)


-Ha így van akkor viszont hátra is országúti racsni megy.
A kilences rendszer szerintem nem ok., a lánc túl vékony, viszont 8as kiosztáshoz nem nagyon van váltókar.

te szabadon variálhatod, hogy hátra milyen kiosztású racsnit teszel, csak a hátsó váltó bírjon vele. a 8-as rendszernek az a csapdája, hogy újonnan nem találsz hozzá "igényesebb" alkatrészt, egyébként nincs nagy különbség a láncok között. élettartamról nem tudok még érdemben nyilatkozni, de nem hiszem, hogy ennek kell vízválasztónak lennie



a nagytárcsákról: szerintem mindenkire rá van bízva, hogy mit hogy épít túl, nekünk valószínûleg a 160-as tárcsák is elegek lennének, de én is inkább 185-öst tennék fel. ami fontosabb szerintem, hogy tandemnél jóval nagyobb szerepet kap a hátsó fék egy szimpla biciklihez képest, mert itt ugye nem emelkedik el a hátulja, és az elsõ meg könnyebben megcsúszik bizonyos helyzetekben.
nekünk V-fék van, szerintem az is marad..

#427
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Szóval ipari mennyiségû gyári gépet néztem át és a következõkre jutottam:

- Egyoldalas hajtás ritka mint a fehér holló
- a hajtómûveknél a gyári szettek 28-as kerékméretnél inkább az országúti kiosztáshoz állnak közel, de a három tárcsa az általános. A legtöbb helyen van 48-as, 50-es, 52-es nagytányér.

Ha így van akkor viszont hátra is országúti racsni megy.
A kilences rendszer szerintem nem ok., a lánc túl vékony, viszont 8as kiosztáshoz nem nagyon van váltókar.

Komoly kultúrája a dolognak a német nyelvterületen nincs, inkább az amerikai, angol oldalakon találtam jobb dolgokat.

Egyre valószínûbb, hogy végül ezt veszem meg:
http://cgi.ebay.de/w...:MEWA:IT&ih=009

Nem tudom ilyent lehet-e nálunk kapni?

#428
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

jah, csak vegyél olyan telót, amit nem tör ketté

látod ezért marad álom:
- senki nem vállalja be ..
- nincs 500 ezrem... Sztem Pike vagy hasonló bírná,vagy vmi freeride villa.

#429
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
jah, csak vegyél olyan telót, amit nem tör ketté

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#430
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

meg az a böszme nagy tárcsa is.
elõre talán, de hátra mindenképp túlméretes


hát nézd nem tom, nem próbáltam még.. de ha belgondolok pl. én meg apum 190 körül,akkor bevállanám a 2 db nagytárcsát...

Charon:köszi..

#431
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

sztem 2 hidrás tárcsa (200mm-es) bõven megfog benneteket...


felesleges az a v-fék..


meg az a böszme nagy tárcsa is.
elõre talán, de hátra mindenképp túlméretes

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#432
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Az erõsebbre több teher jut, õ viszi a gyengébbet, mint poggyászt. Egy ideig. Aztán elfárad és rájön, hogy ez így nem megy. Egyébként nem gond, mert a gyengébb pont úgy erõsödik meg észrevétlen, hogy túlzottan el sem fárad.
Párom szinte nulla bringás múlttal ült fel mögém, és egy évre rá maratonozunk.

Mint mondom mi mentünk terepre is, sõt, maratonoztunk még sárban is. A meredek emelkedõkön kellett a 22-32 is, de 32-32-vel sem lesztek gondban sehol.
A kapitány abszolút érzi a terhelést, és õ vált értelemszerûen.

#433
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Röviden: nem nagyon. Valójában neigen mentünk olyan helyre, ahol problémás lett volna. Átlagos erõnlét mellett elmegy ez így.

--Trifo

#434
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

Trifo: nagyon új vagyok a témában ,ezért egy láma kérdés:
nem szoktak áttételezési gondok lenni? ha pl. az egyik tag jóval erõsebb, mint a másik:?

???

#435
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
vauvau: A Thudbuster azért ennél nem kevéssel jobb...

ZolkoW: amit mondtam, az a papírmagazinban volt. A karbonos meg csak simán nem volt szimpatikus.

--Trifo

#436
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
vedd meg ezt:

http://cgi.ebay.at/S...1QQcmdZViewItem

#437
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
Köszi a felajánlást!
még elképzelhetõ, hogy élek vele.

a karbonpálcást próbáltad, vagy csak nem volt szimpi? a csillapítás mondjuk látszólag hiányzik belõle, de nem tudom..
majd megkeresem a képet, hogy biztosan ugyanarra gondolunk-e.
ezt lehet hogy könnyebb lenne legyártani, meg tetszik az ötlet.

a gepida papírbikemagban volt csak? mert a neten nem találtam.


ZolkoW: nálam most van egy vadiúj Thudbuster. Ha gondolod, odaadom, megnézegetheted, hogy le tudod-e másolni. Az elasztomer részeit akár külön meg lehet rendelni, az nem akkora vész.

Az a karbon pálcás dolog nekem nem annyira jött be, viszont volt egy Thudbusterhez hasonló szerkezetû cucc egy tesztbringán a BikeMagban. Talán egy Gepida volt, ha nem felejtem el, akkor megnézem. Bár a minõségével nem volt nagyon elégedett a teszter, mert gyorsan kikotyogósodott.

--Trifo



#438
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
ZolkoW: nálam most van egy vadiúj Thudbuster. Ha gondolod, odaadom, megnézegetheted, hogy le tudod-e másolni. Az elasztomer részeit akár külön meg lehet rendelni, az nem akkora vész.

Az a karbon pálcás dolog nekem nem annyira jött be, viszont volt egy Thudbusterhez hasonló szerkezetû cucc egy tesztbringán a BikeMagban. Talán egy Gepida volt, ha nem felejtem el, akkor megnézem. Bár a minõségével nem volt nagyon elégedett a teszter, mert gyorsan kikotyogósodott.

--Trifo

#439
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
terepre azért tényleg drágább lesz... :-/
függ a durvulás mértékétõl is :)

a thudbuster megint szóba került: van valami értelmes alternatíva rá, amit itthon is lehet kapni?
nemrég volt azt apróban egy 20-ért, kicsit gondolkodtam is rajta...
egyébként fontolgatom azt is, hogy készítek egy hasonlót..
a bikemag eurobike képekben, az újítások sokadik oldalán volt egy érdekes konstrukció, két lapos karbonpálca rugózott, eléggé megfogta a fantáziám.

#440
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

vagy beleharaphat a seggébe


:D

Nálunk is így megy!!!! :D

+ feladat a kazánfûtõnek, hogy navigál
például szól, hogy ne kanyarodjak rá az autópályára ;)
/erre is volt példa/


...
és egy rossz hír - most mégsincs fully hátsó rész, amibõl lett volna a home-made-fully-tandem
de újra keresgélünk, és megoldjuk okosba valahogy
...
ez azt is jelenti kedves hozé lányára izguló, de õt meg soha nem kapó kölyök, hogy a váz még marad a jövõ szezonra nagy valószínûséggel
...