Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#201
Posted 2009. December 28. - 23:12

Ez a gép több mint 10 éve áll, senki se használta. Nemrég megnéztem, és arra jutottam, hogy a vázon kívül majdnem minden csere. Bár a váz sincs valami szépen hegesztve, de szódával elmegy...
Lehet csak én aggódom túl, de nekem itt a lényeg. Biztos végid akarod nézni, ahogy kivasalja egy kocsi a barátod/csajod/feleséged/gyereked mert épp ott és akkor tört ketté alattatok egy megbízhatatlan váz...
Azokban még volt anyag, de az idõ nagy úr, ki tudja mi van a festék alatt.
Csomagoknak meg utánfutó.[/QUOTE]
A hegesztéseket mindenképpen átnézem, meg kalapáccsal bátran végigkocogtatom õket. Lefestve állt garázsban, csak nem képes úgy annyira szétrohadni. Nem tudom még hogy lesz, de mindenképp ki akarjuk próbálni a tandemezést, és most egyelõre nem áll módunkban komoly vázat építeni.
#202
Posted 2009. December 28. - 21:20

Béreljetek ki egy bringát valahol, azt már lehet több helyen is, és próbáljátok ki, hogy bejön-e. Aztán...
zsiráf: mi úgy tudtuk, hogy 2004-5 táján az utolsó darabok egyikét vettük meg, már azt is fényezetlenül. Te hogy ismered a sztorit?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#203
Posted 2009. December 27. - 15:53

Hogy-hogy megint ? Mikor hagyták abba ?:chin:Hali!
Nem pörög nagyon a topic...
Viszont új infó: megint készít a Csepel tandemeket. Vegyétek és vigyétek!
--Trifo
#204
Posted 2009. December 27. - 15:45

Ez a gép több mint 10 éve áll, senki se használta. Nemrég megnéztem, és arra jutottam, hogy a vázon kívül majdnem minden csere. Bár a váz sincs valami szépen hegesztve, de szódával elmegy...
Lehet csak én aggódom túl, de nekem itt a lényeg. Biztos végid akarod nézni, ahogy kivasalja egy kocsi a barátod/csajod/feleséged/gyereked mert épp ott és akkor tört ketté alattatok egy megbízhatatlan váz...
Azokban még volt anyag, de az idõ nagy úr, ki tudja mi van a festék alatt.
Csomagoknak meg utánfutó.
#205
Posted 2009. December 27. - 15:25

Új vagyok errefelé, és új vagyok a tandemes világban is. Sokat keresgéltem tandemépítéssel kapcsolatban a neten, de nem nagyon találtam, úgyhogy nagyon örülök hogy ráleltem erre a topikra.
Lenne néhány kérdésem, a helyzet a következõ:
Adott egy 1979(vagy '78?)-ben megépített hármas tandem. Teljesen házi gyártmány, a korabeli alkatrészekkel, gyakorlatilag 3 csepel bicikli szétvágva és összehegesztve, meg + fékekkel.
Na most mivel kellõen hülyék vagyunk és õrültek, kitaláltuk néhányan, hogy jövõ nyárra ezzel a tandemmel szeretnénk menni túrázni, meg szeretnénk csinálni az Országos Kerékpáros Körtúrát, ami kb. 3300, vagy másik variációban 3500km.
Ez a gép több mint 10 éve áll, senki se használta. Nemrég megnéztem, és arra jutottam, hogy a vázon kívül majdnem minden csere. Bár a váz sincs valami szépen hegesztve, de szódával elmegy.
Problémák:
Kérdésem, hogy milyen fékrendszert ajánlanátok rá? Valami kombinált rendszer kéne, olyan amivel a kerék közepét, és a felnit is lehetne fékezni.
Az egyik probléma, hogy a hátsó villán nincsen a fékeknek csap, csak középen van egy luk fúrva, amire kétoldalt van két patkófék feltéve.
Valószínû hegeszteni kell valamit, mert egy normális felnifék mindenképp kell rá.
Másik dolog a kerék: Az összsúlyunk kb. 300kg lesz(bicikli+több heti cucca 3 embernek+3 ember), így valami olyan felni+agy+küllõ+gumi kellene, ami megbírná ezt a tömeget, és nem menne szét az elsõ úthibán. (megjegyzem, most kontrás lemezagya van, sima krómozott korabeli acélfelnivel, stb)
A hajtás lenne a harmadik fõ probléma, de ahhoz sajnos nem nagyon tudunk nyúlni. Maximum egy agyváltót kaphatna, de mást nem. Az egyik középrész be van hegesztve, így sok esély nincs. A lánc régebbi fajta, kicsit vastagabb mint a mai shimano váltós láncok. Terhelés alatt idõvel megnyúlt, így ledobja, kell hozzá egy láncfeszítõ.
Jelenleg nem ölnénk túl sok pénzt a dologba, eleve mert a túráink eléggé szûk költségvetésbõl szoktak menni(ilyen igazi "hogy jövünk ki a legtöbb ideig a legolcsóbban túrák"

Elõre is köszönöm a segítségteket, és bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett ez a hsz.
#206
Posted 2009. December 17. - 15:18

Hali!
Nem pörög nagyon a topic...
Viszont új infó: megint készít a Csepel tandemeket. Vegyétek és vigyétek!
--Trifo
Ez jó hír! Strapabíró kis váz az a csepel.
2009-ben nálunk konkrétan egyszer se került ki a tandem az erkélyrõl (de egyszer, amikor festettünk akkor át kellett helyezni picit...

Persze poclakóval nem is tanácsolt a dolog. Na de majd jövõre reméljük máshogy lesz, Barnabás májustól ülhet bicajon, a babaülés már megvan

#207
Posted 2009. December 17. - 14:02

Nem pörög nagyon a topic...
Viszont új infó: megint készít a Csepel tandemeket. Vegyétek és vigyétek!

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#208
Posted 2009. September 10. - 17:26

Hazatértünk az idei újabb 2000 km-es tandemes túránkról, idén Stockholmig tekertünk el (ami gyakorlatilag csak Tallint jelent, mert onnéttól kompolgattunk Helsinki érintésével), Szlovákián, Lengyelországon és a balti államokon keresztül. Végül még Svédországban kb. 120 km-t tekertünk a reptérig, ugyanis repülõvel jöttünk haza, mert elfogyott a szabink. :-)
Néhány kép ízelítõül:

Átkelés a Kárpátokon (Szlovák-Lengyel határ)

A Fehérorosz határ mellett

A Finn-öböl Tallinban
#209
Posted 2009. August 26. - 11:43

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#210
Posted 2009. August 25. - 15:51

azért a tendemek is tudnak még fejlõdni
figyu, ezek 2006-os képek:
http://www.sudibe.de...bergwerk01a.jpg
http://www.sudibe.de...tandem_2001.jpg
http://www.sudibe.de...leonfrframe.jpg
(http://www.melivelo....ff695f77986fcdd)
ahogy nézem a középsõ kép címe alapján az 2001-es váz...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#211
Posted 2009. August 25. - 11:33

#212
Posted 2009. August 24. - 15:01


Amúgy pedig most már tényleg eladó lesz az egyoldalas hajtáshoz való RSX hajtómûvünk...
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#213
Posted 2009. August 12. - 15:38

Úgy jártam,hogy annyira megnyúlt az összekötõ lánc, hogy az excenterrel se lehetett már tovább feszíteni. Gondoltam, kiveszek két láncszemet, és jó lesz. Hát, úgy a leglazább állásban is brutál feszes lett, úgy kellett felerõszakolni a láncot a lánckerékre. Gondoltam, veszek két félszemes láncot, és akkor megoldódik minden, csak sajnáltam a pénzt rá (kb. 7000 Ft). Szerencsére az egyik bicajboltban volt bontott lánc is, így kaptam 5 láncszemet, amit simán betoldottam a régi összekötõ lánc 4 láncszeme helyére. Szerencsére ugyanolyan széles volt a félszemes lánc is, mint a normál összekötõ. Így most már jó a feszesség.
#214
Posted 2009. July 24. - 09:08


a válaszom: de leesett - csak beragadt az excenter és amíg nem találtunk WD40et aranyárba nem tudtam megmozgatni.
#215
Posted 2009. July 24. - 09:01

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#216
Posted 2009. July 23. - 15:02


Akkor nem veletek találkoztunk szerdán Balatonlellén?
8-án voltukn ott, de nem emlékszem más tandemesekre :S
12-én viszont találkoztunk valakivel Kenese környékén

Trifo:
A képek csalókák, mert egy embertelen szanaszétázás után a vázon szárítottuk a cipõinket, szal nem voltunk ennyire "disztingváltak"

egyébként mi az a "kis akadály" , ha kérdezhetem?
nekem az a kis akadály, hogy ne mtudom feltölteni a képet de mingyá meglesz
ez még a legjobb kép a géprõl
http://www.mesteraudio.hu/tandemes.JPG
#217
Posted 2009. July 17. - 11:53

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#218
Posted 2009. July 17. - 11:04

#219
Posted 2009. July 17. - 10:59

Az asszonnyal túl vagyunk az eddigi leghosszabb, 8 napos, 426 km-es túrán.
Balatonkerülés Velencei-tóval és pár kitérõvel majd fel Pestre.
Tanulságok:
- sose indulj neki WD40 nélkül (elkapott egy egész napos felhõszakadás Keszthelynél. Folytassam?)
- a jó rugós nyereg minden nyeregcsõnél többet ér (kösz Trifo)
- a fáradó kazánfûtõ nyûgösségi szintje a megtett úttal egyenesen arányos. vagy exponenciálisan? - esténként fagyival orvosolandó
- a fáradó vezetõ szintén nyûgösödik - esténként sörrel orvosolandó
- a balatoni kerékpárút zseniális dolog - lenne, ha nem kellett volna megmászni pl a Szigligeti hegyet egy elforgatott tábla miatt... (meg még sok hasonló eset, ami a +40 fokban/ szakadó esõben NEM JÓ...)
- a tandem=lakóautó - a vázon istenien lehet cipõt szárítani.
- de papucsban tekerni nem jó
Élmény: sok és szép. Rossz: belefutottunk a balatoni Triatlon OB-be és a baromoid rendõrök (versenyzõnek hittek???) benavigáltak minket a célegyeneshez. Tudod milyen érzés, mikor 300 futó rohan veled szembe a közönség meg anyázik?

#220
Posted 2009. July 13. - 10:16

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt