Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Giant

- - - - -

  • Please log in to reply
3192 replies to this topic

#641
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

nekem az a tapasztalatom, hogy a technikasabb csorlos reszen, amirol tudja az ember, hogy mar emelgetni fogja az elejet, akkor "ra szoktam tekerni" elotte, mintha lenduletet venne az ember (mar ha lehet ilyenrol beszelni parkmhs resznel), es a kritikus reszen probalom a lenduletet kihasznalva kisebb nyomatekkal attolni a dolgot. persze ez csak rovid szakaszon mukodik, de igy fel tudtam menni olyan helyen is - ritmust valtva - ahol korabban nem.

a nyeregben helyezkedve es a sulypont tologattasal szvsz merev vazas bringabol is sokmindent ki lehet hozni, ha nem csak ulok es tekerek, hanem mint lefele, "kiallok", hogy a hepehupakat a labammal csillapitsam, es akkor nem pattog el. mindig az ember keze es laba a legjobb felfuggeszes, a tobbi plusz segitseg. az unalomig ismert terepeken ezert is birom jobban a hardtailt, mert tobbet fejlodik vele az ember. mar ugy megyek a merevvel is lefele, mint nemreg a letolt nyeregcsoves 140es geppel - de jo lenne ezt a batorsagot atultetni olyan helyekre is, amit nem ismerek. ott total beszarian megyek, mert nem tudom, hogy "mi jon". a haverok azt mondjak, hogy tul sokat agyalok azon, hogy mi van a kerek alatt :)



persze, eloszor mindenkit elragad az erzes, de vhol ellustul az ember tole. nagyon szerettem olyan teruleteken, amit nem ismertem, mert adott egy plusz biztonsagerzetet. viszont a kornyeken, ahol 95%ban tekerek, mar egyszeruen unalmas volt, hogy mindenhol atrongyolok vele, kulonosebb gondolkodas nelkul. nalam kb ket ev utan tunt el a varazs, jelenleg jobban elvezem a 29ert. ez is egy baromi kenyelmes gep, de elhiteti velem, hogy tobbet kell gepeszkedni a hasonlo sebesseghez.

jelenleg epp a 29er anthem az, amit meg nagyon kiprobalnek, es ha lesz alkalmasabb terep, ahol a jovoben lakom, akkor lehet benevezek egyre. itt marad a merev, mar vegigzongoraztam mindent az enduro-trail-xc ossztelos vonalon.


Igen, erre a "lenduletvetelre" mar rajottem (tulajdonkepp adja magat a dolog ott, ahol beletekerve barmelyik oldalon leerne a pedal), de ez, ahogy irod is, csak rovid tavokra megoldas. Extrem meredekeken pedig "szinte semennyire" :/ 10 centikben merheto :)

Az elkenyelmesedest en is eszrevettem, mar most is (mit mar most... mar az elso turan :), de egyelore tetszik. Belefernek legalabb meg hosszabb es meg komolyabb turak :) Szoval megvan az elonye is :)

29er Anthem-en en is nagyon sokat gondolkodtam, de az nem lett volna akcios, anelkul meg horror ar. Meg ez a 26-os is szep penz volt egy hobbira, de vegulis kihasznalom, ugyhogy megraztam magam :) Azert ha lesz tesztelesi lehetoseg, biztos elviszem egy korre a 29-est, kivancsisagbol :) Csak nehogy megint meg akarjam razni magam :))

#642
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

26-os merevfarúval tudok én is hasonlítgatni, mert felváltva használok egy ilyet és mellette egy fully-t, ami ráadásul nem egy mászós fajta a hátul 135mm-es rugóútjával.


Koszi valaszt es a linkeket. Ezek kozul a K+ az a merevvel is ment gond nelkul. Anthemmel meg nem jartam arra, de mondjuk a beules miatt jo otlet lehet osszevetni. A Nagy-Kopaszt is megmasztuk mar minden iranybol, beleertve a jeloletlent is. Nagy-Harson szoktunk jarni, az sem problemas, csak farasztoan meredek :) Sajna nem tudom, melyik jelzesen jarunk, mert ott mindig csak megyek a tobbiek utan, miota meg van GPS, azota nem jartunk arra, de majd kideritem, meg megnezzuk ezt a jeloletlen osvenyest is.

Janos-hegyre a Z3 mar erdekesebb. Ott azert nehol tili-tolis (pl. aszfaltos atvezetesek elott-utan), de azt leszamitva nem veszes. Fordulobol az egyik - a vege fele - nagyon aljas (:), de ezen sincs beulesi problema.

A Szuszogo par eve tobbszor is meghaladta a technikai kepessegeinket, igy hanyagoljuk egy ideje, de kosz a tippet. A Nagy-Kevellyel is igy voltunk, aztan most elmentunk megnezni. Hat :) Sok helyen meg mindig tili-tolis, bar olyan is volt, ahol inkabb a gepet feltettem, mint magamat, de azert orvendetes latni a fejlodest, mert sokkal tobbet tekertunk, mint anno.

Ha mar Janos-hegy: az egyik olyan ut, amin erdekelne, hogy lehet feljutni, az az Erzsebet kilatohoz fel a piros, a maga kis kellemetlenul magas lepcsoivel (sot nehol lepcsosorozataival) es szuk forduloival tarkitva :) Az ilyen lepcsoknel kimondottan hatranynak erzem a beulest, es a fentebb emlitett, porgos attetel miatti pedalfordulat-kiszamithatatlansagot. Az 1-3-at (24/28), de meg az 1-2-t (24/32) is erosnek erzem ide.

#643
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
felreertesz - porgetesrol van szo (egy attetel), csak azon belul valtok ritmust, igy valtozik a nyomatek. ezek olyan kaptatok, amin nem tudsz lenduletet venni, mert egyreszt tiszta hepehupas, masreszt meg egyre jobban emelkedik (meg hosszu is hozza).

#644
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

nekem az a tapasztalatom, hogy a technikasabb csorlos reszen, amirol tudja az ember, hogy mar emelgetni fogja az elejet, akkor "ra szoktam tekerni" elotte, mintha lenduletet venne az ember (mar ha lehet ilyenrol beszelni parkmhs resznel), es a kritikus reszen probalom a lenduletet kihasznalva kisebb nyomatekkal attolni a dolgot. persze ez csak rovid szakaszon mukodik, de igy fel tudtam menni olyan helyen is - ritmust valtva - ahol korabban nem.

a nyeregben helyezkedve es a sulypont tologattasal szvsz merev vazas bringabol is sokmindent ki lehet hozni, ha nem csak ulok es tekerek, hanem mint lefele, "kiallok", hogy a hepehupakat a labammal csillapitsam, es akkor nem pattog el. mindig az ember keze es laba a legjobb felfuggeszes, a tobbi plusz segitseg. az unalomig ismert terepeken ezert is birom jobban a hardtailt, mert tobbet fejlodik vele az ember. mar ugy megyek a merevvel is lefele, mint nemreg a letolt nyeregcsoves 140es geppel - de jo lenne ezt a batorsagot atultetni olyan helyekre is, amit nem ismerek. ott total beszarian megyek, mert nem tudom, hogy "mi jon". a haverok azt mondjak, hogy tul sokat agyalok azon, hogy mi van a kerek alatt :)



persze, eloszor mindenkit elragad az erzes, de vhol ellustul az ember tole. nagyon szerettem olyan teruleteken, amit nem ismertem, mert adott egy plusz biztonsagerzetet. viszont a kornyeken, ahol 95%ban tekerek, mar egyszeruen unalmas volt, hogy mindenhol atrongyolok vele, kulonosebb gondolkodas nelkul. nalam kb ket ev utan tunt el a varazs, jelenleg jobban elvezem a 29ert. ez is egy baromi kenyelmes gep, de elhiteti velem, hogy tobbet kell gepeszkedni a hasonlo sebesseghez.

jelenleg epp a 29er anthem az, amit meg nagyon kiprobalnek, es ha lesz alkalmasabb terep, ahol a jovoben lakom, akkor lehet benevezek egyre. itt marad a merev, mar vegigzongoraztam mindent az enduro-trail-xc ossztelos vonalon.


én is hasonló stratégiával mászok, nagyjából ismerem már magam, tudom mi az amit kiállva nagyobb áttételen meg tudok csinálni. ilyenkor nagy lendület, és izom :) más szitukban inkább pörgetés. én leginkább arrafele hajlok, hogy baromi sokat kell erõsödni, és akkor a technika sem számít annyira. csak sajna nagyon nehéz úgy erõsíteni a mászásokra, hogy szegedi az ember és havonta egyszer jut csak hegyre. és még örüljek, hogy ennyiszer eljutok...

#645
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nekem az a tapasztalatom, hogy a technikasabb csorlos reszen, amirol tudja az ember, hogy mar emelgetni fogja az elejet, akkor "ra szoktam tekerni" elotte, mintha lenduletet venne az ember (mar ha lehet ilyenrol beszelni parkmhs resznel), es a kritikus reszen probalom a lenduletet kihasznalva kisebb nyomatekkal attolni a dolgot. persze ez csak rovid szakaszon mukodik, de igy fel tudtam menni olyan helyen is - ritmust valtva - ahol korabban nem.

a nyeregben helyezkedve es a sulypont tologattasal szvsz merev vazas bringabol is sokmindent ki lehet hozni, ha nem csak ulok es tekerek, hanem mint lefele, "kiallok", hogy a hepehupakat a labammal csillapitsam, es akkor nem pattog el. mindig az ember keze es laba a legjobb felfuggeszes, a tobbi plusz segitseg. az unalomig ismert terepeken ezert is birom jobban a hardtailt, mert tobbet fejlodik vele az ember. mar ugy megyek a merevvel is lefele, mint nemreg a letolt nyeregcsoves 140es geppel - de jo lenne ezt a batorsagot atultetni olyan helyekre is, amit nem ismerek. ott total beszarian megyek, mert nem tudom, hogy "mi jon". a haverok azt mondjak, hogy tul sokat agyalok azon, hogy mi van a kerek alatt :)

Tervbe volt veve a jo merevfaru epites - kezdve a regi lekonnyitesevel -, de aztan valaszut ele alltam (rakoltok meg sokszazezret mindenfele karboncsodakra, vagy ossztelo?), es nagyon meggyozott egy olyan mondat, hogy egy jo merevfaruval jo lehetek a versenyeken az ev par napjan, egy jo ossztelossal pedig elvezet minden bringazas :) Versenyekre nem jarok :)

29er gepek csabitottak meg, de valahogy szimpibb volt az ossztelo. Foleg, amikor teszteltem az Anthemet! Rogton megvolt az az "ezt a bringat alam epitettek" erzes. A Trance-t mar csak kivancsisagbol probaltam ki :)

Haver gepen - ami az enyemnel joval komolyabb volt, bar az sem volt az a 10 kilo alatti csodagep - ereztem, hogy ez mar alakul, es ki lehet hozni jobbat egy jo merevbol is, de o is kiprobalta az Anthemet, es huledezett :) Legutobb pl. a Fellegvarba folfele a K jelzesen, ahol atadtam neki egy picit, mert en epp holtponton voltam :)


persze, eloszor mindenkit elragad az erzes, de vhol ellustul az ember tole. nagyon szerettem olyan teruleteken, amit nem ismertem, mert adott egy plusz biztonsagerzetet. viszont a kornyeken, ahol 95%ban tekerek, mar egyszeruen unalmas volt, hogy mindenhol atrongyolok vele, kulonosebb gondolkodas nelkul. nalam kb ket ev utan tunt el a varazs, jelenleg jobban elvezem a 29ert. ez is egy baromi kenyelmes gep, de elhiteti velem, hogy tobbet kell gepeszkedni a hasonlo sebesseghez.

jelenleg epp a 29er anthem az, amit meg nagyon kiprobalnek, es ha lesz alkalmasabb terep, ahol a jovoben lakom, akkor lehet benevezek egyre. itt marad a merev, mar vegigzongoraztam mindent az enduro-trail-xc ossztelos vonalon.

#646
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

azert egyszer probalj ki akkor egy jo merevfarkut is :) mert valoban valahol elonyosebb az ossztelos, de azert osszessegeben a merevfarku a hatekonyabb felfele.


Tervbe volt veve a jo merevfaru epites - kezdve a regi lekonnyitesevel -, de aztan valaszut ele alltam (rakoltok meg sokszazezret mindenfele karboncsodakra, vagy ossztelo?), es nagyon meggyozott egy olyan mondat, hogy egy jo merevfaruval jo lehetek a versenyeken az ev par napjan, egy jo ossztelossal pedig elvezet minden bringazas :) Versenyekre nem jarok :)

29er gepek csabitottak meg, de valahogy szimpibb volt az ossztelo. Foleg, amikor teszteltem az Anthemet! Rogton megvolt az az "ezt a bringat alam epitettek" erzes. A Trance-t mar csak kivancsisagbol probaltam ki :)

Haver gepen - ami az enyemnel joval komolyabb volt, bar az sem volt az a 10 kilo alatti csodagep - ereztem, hogy ez mar alakul, es ki lehet hozni jobbat egy jo merevbol is, de o is kiprobalta az Anthemet, es huledezett :) Legutobb pl. a Fellegvarba folfele a K jelzesen, ahol atadtam neki egy picit, mert en epp holtponton voltam :)

#647
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

mar eleve akkora a meredekseg, hogy porgos attetel szukseges, igy viszont egyreszt sokkal nehezebb kiszamolni, hogy mikor er le a pedal, mert eleg sokszor kerul also allasba, masreszt pedig a kifejtheto ero "csiki-csuki" eseten nem elegendo arra, hogy atlenditsem a gepet magammal egyetemben az akadalyokon.

Tapasztalatok, tippek?


26-os merevfarúval tudok én is hasonlítgatni, mert felváltva használok egy ilyet és mellette egy fully-t, ami ráadásul nem egy mászós fajta a hátul 135mm-es rugóútjával. A fully bárhol jobban mászik, propedal nélkül. (Utóbbi nem egy Ninety-six, amivel anno érezhetõen jobban másztam, mint ezekkel; de ez most mindegy, nem is ez a lényeg.) A Maestro felfüggesztésû Anthem és egyéb DW-linkes rendszerek a legjobban mászó technikát képviselik ma a piacon; az Anthemet a 100m-es rugóútjával mind közül pedig különösen jónak tartják. Szóval, nagyon jó gépet választottál!
Ami a mászást illeti, a 15-20%-os emelkedõket szépen ki lehet tekerni, csak jó technikai felkészültség és nem kevésbé erõ szükséges hozzá. A köves, gyökeres 20% felettiek azért eléggé durvák szerintem, oda már triálos elõélet sem árt...;-) Szóval, áttételbõl én a gyorsabb, kevésbé pörgõsre váltok ilyenkor, a legpörgõsebb, amit használok, az elõl 22-es tányér, hátul a 3. legnagyobb. A hátsó soron ha itt van a lánc, már ez is határeset, hogy a nyomatékot rendesen a talajra tudjam vinni. Trükk lehet még: a jól mászós setuphoz elõl a stucni alól a spacereket nekem érdemes volt a stucni fölé átpakolni - lehet, hogy Anthemnél is segít ez abban, hogy ne emelgesse el annyira a bicaj az elejét - de nem ezen múlik. Egyszerûen csak nagyon sokat kell gyakorolni, hogy a csiki-csukis, meredek felfeléken fel bírjon tekerni az ember. Nekem a következõ vált be: hátulra kevésbé tapadós, alacsony mintázatú és/vagy kopott külsõ, na és mindez télen használva. :-) Egyszerûen a körülmények megtanítják az embert, hogyan kell optimálisan a talajra vinni a nyomatékot, segít megtanulni azt, mely nyomvonalat kell választani, ha köves, gyökeres szakaszt kell kereszteznünk. (Ami még jó ebben az egész téli gyakorlásban, hogy ad egy pozitív alaphangot és dolgot, amit lehet szeretni a téli edzésekben, mert valljuk be, nem ez a kedvenc évszakunk, már ami a bicajozást illeti.) Ha budapesti vagy, tudok írni pár jó kis single trail-t, ahol nagyon jól gyakorolható a mászás.
Egyik ilyen a Kék Plusz jelzés, ami a Harsány lejtõ és Erdõalja út keresztezõdésétõl kb. 50-60 méterre felfelé induló Jánosbogár utcáról nyíló kis ösvény, jobbra fordulva. Nagy kedvenc, igazából simán kitekerhetõ végig, de kezdésnek nagyon jó. (Ez az út a Virágos-nyeregre visz fel.)
A másik (ami igazából másik kettõ) is közel található a Virágos-nyereghez, a sárga jelzésen kell egy kicsit menni a reptér felé és még a hangár elõtt fel lehet kanyarodni a HHH felé. Ezek közül a könnyebb a Szuszogó és nincs 20%-os, talán 15-16 %-os lehet, de azért van benne kíhívás. Mellõle indul viszont egy single trail a fák közt, na azt életemben 1x sikerült végig kitekernem, mindig van egy hely (mindig ugyanott) a felsõ szakaszán, ahol le kell tennem a lábam - na ez már advanced level, viszont kitûnõ gyakorlóterep.
Szintén nagyon jó kis mászás a Nagy-Kopasz kilátóra felvivõ kis jelöletlen ösvény, ami a kilátó mögött hoz ki, vagy mondjuk a sárga jelzés Szépjuhásznétól a Nagy-Hárs-hegyre felfelé. Ha már Nagy-Hárs, akkor északi irányból is fel lehet tekerni rá a zöld kör jelzésrõl egy jelöletlen ösvényen, és az egész ilyen jó kis szerpentines, köves single trail. Ennél kicsit könnyebb, de azért elég jó még a János-hegyre a kilátó felé feltekerni a zöld háromszögön; utóbbinál a fordulókat lehet jól begyakorolni.

Megjegyezném, akad itt pár olyan fórumtárs, aki nálam sokkal hasznosabb és jobb tanácsokkal is el tud látni és úgy mennek felfelé, hogy az állam esik lefele, hogy ilyet lehet; remélem erre tévednek és kijavítanak, ha esetleg hülyeséget írtam volna! ;-)

#648
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Az elõbbi hozzászólásodban írt 27-30%-ra azért azt mondanám, hogy az (szerintem a többségünknél) már az a kategória, ahol nem a kövek kerülgetése a problémás, hanem a bringa feltolása :)

Köves, gyökeres ösvényen már enyhébb emelkedõn is elõfordul, hogy kipörög a kerék, vagy nem tudsz kellõ lendülettel átmenni az akadályon. Ilyenkor van az hogy megállsz és már nem tudsz elindulni, marad a tolás.

A hepehupa miatti beülés és pedálkoccintás elõfordul, de odafigyeléssel, megfelelõ ritmus kiválasztásával csökkenthetõ az esélye.
Keretes pedálom ment már így tönkre, az spd-vel sokkal ritkábban fordul elõ.
A rugóstagban a nyomás megfelelõ (nem túl sok esetleg alapból is a beülés)?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#649
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azert egyszer probalj ki akkor egy jo merevfarkut is :) mert valoban valahol elonyosebb az ossztelos, de azert osszessegeben a merevfarku a hatekonyabb felfele.

#650
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Ha mar ugyis irtam ide... Egy kerdes az egyetlen zavaro dologgal kapcsolatban, ami az Anthemet - es valoszinuleg a tobbi ossztelos gepet is - illeti: ez pedig a koves/gyokeres terepen valo maszaskor a kozepresz "beulese". Eredmenyekeppen a pedal elofordul, hogy leer, ami akkor igazan cinkes, ha meg pont a holtpont elott, vagyis meg elore tekerek (tehat a hatrafele mozgas elotti ponton all a pedal). Kis gyakorlassal kikuszobolheto, kemenyebb fokozat + "csiki-csuki", de ez csak kisebb emelkedokon opcio.

Az volna a kerdesem, hogy reszetekrol durvabb, ~20% vagy afolotti emelkedokon mennyire megoldhato a maszas durvabb terepen? Szoval csak en vagyok suta, vagy ilyen korulmenyek kozott mar tenyleg ennyire nehez a dolog?

A problema apropoja reszemrol: mar eleve akkora a meredekseg, hogy porgos attetel szukseges, igy viszont egyreszt sokkal nehezebb kiszamolni, hogy mikor er le a pedal, mert eleg sokszor kerul also allasba, masreszt pedig a kifejtheto ero "csiki-csuki" eseten nem elegendo arra, hogy atlenditsem a gepet magammal egyetemben az akadalyokon.

Tapasztalatok, tippek?

#651
errorka

errorka

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

felfele taposasnal tobbet mozog a hatulja, es elobb lefaradsz. nem rendszertelen, csak eppenseggel kevesbe hatekony. eloszor fel sem fog tunni, csak az, hogy a multkor mintha kevesbe faradtal volna el, vagy hogy a haverok meg vigan karikaznak felfele, te meg nem tudsz egy ido mulva utanuk menni, mert kiugrik a szived :)


En speciel homlokegyenest ellentetesen erzem a dolgokat. Volt egy merevfaru Meridam, es valtottam egy Anthem X2-re. Persze biztos sokat szamit az, hogy sulyban is nyertem, nem is elhanyagolhatot, de olyan helyeken is felmegyek, ahol regen sose tudtam. Raadasul ahol regen felmentem, de kuzdelmes volt - pl. koves, gyokeres terep - ott vigan atsiklik a gep. Es nagyon sok energiat meg lehet sporolni azzal, hogy szo nelkul atsiklok egy nyomvalyun, hogy utana az idealisabb savban haladhassak tovabb, vagy at kell szenvedni magam rajta, vagy esetleg extremebb helyzetben at se tudok menni...

Szoval a szokasos dolog: folfele viszik az energiat, de lefele behozzak. Ezt nem is ketlem :) Viszont ez az Anthem - illetve nagyjabol ez a 100mm-es rugout, tehat pl. a regi Trance-eket is ide vennem - az a szint, ahol osszessegeben meg tobbet hoz a rendszer, mint amit elvesz. Erezhetoen kevesbe faradok el, pedig hajtosabban megyunk, es hat rengeteg idot lehet nyerni azzal is, hogy sok helyen nem kell leszallni - se fel, se le -, ahol anno le kellett. A leszallas persze egyenfuggo, de pl. 27-30%-os emelkedon bizony rengeteget szamit, hogy at tudsz-e gurulni egy gyokeren vagy egy kovon meg, mert a bringa kimozogja, vagy mar leszallsz, tolod, es lemaradsz, aztan kapaszkodhatsz, hogy felzarkozz :)

Alpinnal teszteltem Trance-t is, azon mar az en szintemen valoban erezheto volt, hogy lefaraszt. Soha turan nem faradtam meg ugy el - igaz az en tempomhoz kepest nem mentunk lassan -, viszont az is igaz, hogy lefele sose jottem ugy koves-lukas-szar uton, mint korabban :)

u.i. Latom tobben is irtak mar valaszt. Imadom ezt a Bikemag rendszert, hogy kilepes-es belepes mas sorrendet jelent a hozzaszolasoknal :)

Meg annyit, hogy eleinte en is folyton Propedaloztam, de mar en se kapcsolgatom, aszfalton se...

#652
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Placebo hatáson kívül semmit nem fogsz érezni a két felni között.


hát maximum annyit, hogy el fog férni a hátsó kerék a 2.2-es X Kinggel is... mert ez a mostani felni 32.6mm széles, és nagyon durván kevés hely maradt a sárnak. én sem cserélném le csak azért, mert pár grammal könnyebb a másik. bár azért még várok, hátha a gumicsere megoldja a problémát, mégiscsak olcsóbb lenne, mint kereket cserélni.

#653
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

remek, akkor szerintem ilyet rendelek. árban is elég jó, most nem is tudnék drágábbat venni.

Placebo hatáson kívül semmit nem fogsz érezni a két felni között.


A sebesség mindent megold.

 


#654
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Naná! Kb. jó 9e km-t tettem bele két olyan felnibe itt a Budai-hegységben és a Pilisben a málhával együtt 84-86 kilómmal, két faág által elkövetett küllõtörés utáni küllõcserét leszámítva centrírozni soha nem kellett, semmi gondom nem akadt vele.


remek, akkor szerintem ilyet rendelek. árban is elég jó, most nem is tudnék drágábbat venni.

#655
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Dt Swiss X430-as felniken gondolkodom, szerintetek elbírja lazán a 84 kilómat, esetleg egykét kisebb ugratással, durvulással? vagy inkább a keréképítõ topikben érdemesebb feltenni a kérdést? :)


Naná! Kb. jó 9e km-t tettem bele két olyan felnibe itt a Budai-hegységben és a Pilisben a málhával együtt 84-86 kilómmal, két faág által elkövetett küllõtörés utáni küllõcserét leszámítva centrírozni soha nem kellett, semmi gondom nem akadt vele.

#656
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

nem volt dolgom vele, es nem ijesztegetni akartam, annyit irtam, hogy kevesbe szamit a nehez kerek, mint a nyitott es a propedal kozotti allapot. de ha valoban ennyire "erzeketlen" a tekeresre, akkor tenyleg nem ertem, hogy minek eroltetnek ra dragabb tagot. bar a 29er anthemrol epp tegnap olvastam, es ott ki is emeltek a kulonbseget, azert batorkodtam ugy gondolni, hogy itt is van differencia, mint ahogy masnal is tapasztaltam.

amugy igazatok van... nem az szamit, hogy van e kulonbseg, hanem, hogy ezt mennyire erezni az adott szinten. mert tuti szamit, hogy ht vagy fsr, hogy propedal vagy sem, es a kerek sulya is. egy elversenyzonel biztos szignifikansabb kulonbsegek jonnenek ki. en is sokat mericskeltem (cx, 29er ht, fsr), es erzesre vhol tobbet szavaztam volna meg valamelyik bringanak, mint amit tenylegesen mertem.


én végig nem vettem ijesztgetésnek, és értettem amit írtál. szerintem már csak esztétikai okokból is le fogom cserélni a kerekeket, eléggé durván néz így ki a bicaj, meg aztán a súlyom is jelentõsen csökkent azóta, így értelmetlen ennyire brutál freeride felnikkel nyomulni.

Dt Swiss X430-as felniken gondolkodom, szerintetek elbírja lazán a 84 kilómat, esetleg egykét kisebb ugratással, durvulással? vagy inkább a keréképítõ topikben érdemesebb feltenni a kérdést? :)

#657
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nem volt dolgom vele, es nem ijesztegetni akartam, annyit irtam, hogy kevesbe szamit a nehez kerek, mint a nyitott es a propedal kozotti allapot. de ha valoban ennyire "erzeketlen" a tekeresre, akkor tenyleg nem ertem, hogy minek eroltetnek ra dragabb tagot. bar a 29er anthemrol epp tegnap olvastam, es ott ki is emeltek a kulonbseget, azert batorkodtam ugy gondolni, hogy itt is van differencia, mint ahogy masnal is tapasztaltam.

amugy igazatok van... nem az szamit, hogy van e kulonbseg, hanem, hogy ezt mennyire erezni az adott szinten. mert tuti szamit, hogy ht vagy fsr, hogy propedal vagy sem, es a kerek sulya is. egy elversenyzonel biztos szignifikansabb kulonbsegek jonnenek ki. en is sokat mericskeltem (cx, 29er ht, fsr), es erzesre vhol tobbet szavaztam volna meg valamelyik bringanak, mint amit tenylegesen mertem.

#658
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts
szerintem is így lesz. vannak szintidõk a megszokott útvonalaimon, bár nyilván sokmindenen múlik, de azért 5-10 perc különbség már szembetûnõ lenne :)


azóta már én is rájöttem, hogy teljesen kár volt annak idején ennyire túlépíteni a kerekeket. már nagyon várom az elsõ tekerést, remélem nem lesz valami nagyon gané idõ.


valamiért nem mûködött a többszörös idézet...

#659
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld
Gondoltam szólok Arnnak, hogy ne elméleti szakemberkedjen már, de 10 percen belül úgy megsoroztátok, hogy egész megsajnáltam õt.

Hasonló cipõben járunk Sly, csak egy bõ 600 km-el elõtted járok (így, hogy nem bringázok). Nekem a hosszabb tengelytáv, meg a hátrébb került súlypont tûnt csak fel, semmi több. A plusz egy kiló, csak fejben, hogy lassabb leszel tõle.
Lefele meg.... a nyomvonalválasztással nem kell majd sokat trükközni. :)

#660
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Én határozottan 100 fölött vagyok :) és a 460 g-os, belépõ szintû Mavic felnijeim is bírják a kiképzést a Trance-ben, úgyhogy nyugodtan könnyíthetsz majd a kerekeken.
Mellesleg én is gyorsabb vagyok vele (minden irányba), mint a korábbi merev vázas géppel.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."