Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#161
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

most már 99,9% hogy a 10 Nm megfogja ezt a csavart. 

 

van persze 4-6 Nm-rel működő campa csavar de olyat nem veszek mert már fuldoklik a bringa a campa alkatrészekben :-)



#162
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Alu acél találkozáshoz nemrég olvastam, hogy pl. a rézpaszta is jó.

 

Előbb utánaolvasnék a galvanikus korrózióról :) Vagyis tök jó ha utána nem akarod kiszedni, vagy magasságot állítani :)


  • Paul Vitti kedveli ezt

#163
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

.....ha kivettem a csövet, mindig megjegyeztem, mennyit kell elforgatni a csavart az imbusszal....

 

azt hittem, csak én vagyok ilyen perverz... :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#164
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

hajlamos csúszkálni a nyeregcső

 

azért nem olyan súlyos a helyzet

 

évekig jó volt, ha kivettem a csövet, mindig megjegyeztem, mennyit kell elforgatni a csavart az imbusszal

 

aztán egyszer valahogy túlhúztam, eltört a csavar , most meg nyomatékkulcsal akarom belőni hogy mennyi az ami tutira megfogja

 

(zsírt azért kap, mert tényleg nem örülnék egy összerohadásnak)

 

itt vannak értékek http://bike-manual.c...htm#Seat_binder elég nagy a szórás, más oldalakon totál más infók vannak


vittore30 módosította - 2017. április 28. - 17:15


#165
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

van valamilyen korróziógátló cucc a vázban?

 

nem tudom nem ismerem mi a szokás ilyesmire

 

én pl évek óta használok ilyet. jó cucc, eddig nincs is rozsda sehol, de ha végre kifogy (még vagy 25-30 évre elég a flakon ami itthon van :) ) valami viaszosabbat, sűrűbbet fogok keresni. 6.oldal itt.

 

edit: azért kérdeztem, mert a crc336-tal hajlamos csúszkálni a nyeregcső, ha nincs alaposan kipucolva/kitörölve a felesleg a váz érintett részén. legalábbis én ezt tapasztaltam.


Kisherceg módosította - 2017. április 28. - 15:52

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#166
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

van valamilyen korróziógátló cucc a vázban?

 

nem tudom nem ismerem mi a szokás ilyesmire



#167
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Alu acél találkozáshoz nemrég olvastam, hogy pl. a rézpaszta is jó. Most próbálom ki. Vagy egy jó 2 évig nem néztem a nyeregcsövemre és már most nehezen jött ki, szerintem ha bennehagytam volna még egy - két évet tuti szépen belerohad. Majd meglátjuk. Esetleg gyakorlati tapasztalata van valakinek ezzel kapcsolatban?



#168
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

odáig oké, hogy a cső méreten van, de a vázban nem lóg?

van valamilyen korróziógátló cucc a vázban?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#169
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Akkor kezdésnek próbáld meg, hogy letörlöd a zsírt a csőröl és a vázat is töröld ki jó alaposan.

Hátha ennyi elég lenne, hogy nem mozogjon.


Marci

#170
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

Nincs véletlenül bezsírozva a vázad ? Más magyarázat nincs, hogy miért kell ekkora nyomaték. Annak 5 Nm elég kéne legyen.

Tisztítsd ki, pl egy mosószeres ronggyal benyúlva !

Vagy!! Rossz méretű a nyeregcsöved. Akkor szokott még becsúszkálni.

Karbon pasztát én is használok, lehet itthon is venni Motorex-et de én a bájk-diszkóban vettem. (nyilván nem csak karbonhoz jó)

http://bringabutik.h...hez-es-vazakhoz

https://www.bike-dis...de/montagepaste

 

van egy vékony zsírréteg a nyeregcsövön

 

a nyeregcső 27,2 mm-s ritchey comp alu, tolómérővel is pontosan annyi

 

a rögzítés nem nyeregcsőbilincs, hanem az acélvázon lévő muffba fúrt csavar



#171
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

a mérethelyességről lentebb írtam, a ricsim 27.05 körül van, és tényleg meg kell húzni a bilincset. a deda passzos, ott elég, ha csak "rajta van" a bilincs :)


Vejne módosította - 2017. április 28. - 05:54


#172
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Egy jó nyeregcsőcsavart kár eltörni, ezért  inkább kérdezek.

 

Acélváz, 27,2mm-s alu nyeregcső. Mekkora nyomatékot bír el a csavar? Egyszer már sikerült túlhúzni, el is tört de akkor nem még nyomatékkulccsal.

 

8 Nm: kézzel elforgatható a nyereg,

9 Nm: menet közben be tud csúszni 1-2 mm-t.

Most 10 Nm-re van beállítva, kíváncsi leszek elég e ez

Nincs véletlenül bezsírozva a vázad ? Más magyarázat nincs, hogy miért kell ekkora nyomaték. Annak 5 Nm elég kéne legyen.

Tisztítsd ki, pl egy mosószeres ronggyal benyúlva !

Vagy!! Rossz méretű a nyeregcsöved. Akkor szokott még becsúszkálni.

Karbon pasztát én is használok, lehet itthon is venni Motorex-et de én a bájk-diszkóban vettem. (nyilván nem csak karbonhoz jó)

http://bringabutik.h...hez-es-vazakhoz

https://www.bike-dis...de/montagepaste


Marci

#173
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás
Elforgás/becsúszás ellen használj karbonpásztat. Nekem is hasonló gondjaim voltak ugyanígy acélvázzal, míg nem kaptam pásztat. Köszi blash! Remélem, hogy tényleg csak voltak gondok, még nem tudtam tekerni vele, de kézzel már nem tudom elforgatni.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#174
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ideális esetben nem kéne úgy megtépni azt a csavart.

 

nekem a dale-nél kb. tollként fogva az imbuszt, minimális nyomatékkal is elég meghúzni a csövet, nem csúszik. teljesen passzentos.

 

a coral más tészta, de ott a cső szar (27.05 körül van legtöbb helyen, igen, ricsi..)



#175
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

Egy jó nyeregcsőcsavart kár eltörni, ezért  inkább kérdezek.

 

Acélváz, 27,2mm-s alu nyeregcső. Mekkora nyomatékot bír el a csavar? Egyszer már sikerült túlhúzni, el is tört de akkor nem még nyomatékkulccsal.

 

8 Nm: kézzel elforgatható a nyereg,

9 Nm: menet közben be tud csúszni 1-2 mm-t.

Most 10 Nm-re van beállítva, kíváncsi leszek elég e ez



#176
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás
Blash: a sznobizmushoz az is kellene, hogy valaki lássa, milyen menő cuccod van, nem? Az enyémet hányan látják? Másrészt miért sznob az, aki olyasmit vesz, ami tetszik neki, megbízható és később még esetleg el is adható? :P

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#177
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

A tartósság nem a súlytól függ, sokkal inkább a jó anyagtól. Lásd Syntace, minden kormány töréstesztet ők nyernek.

A B+ kormányodat lassan cseréld le szerintem. Nincs ezekkel gond, egyszer csak eltörnek. Nekem még csak egy nyeregcsövem tört el, az B+ volt. Azóta kicsit megrendült a bizalmam a márkában. Én rettegek a kormánytöréstől ezért csak Syntace-t veszek. (Ki lehet fogni nagyon jó akciókat.)

 

~ kb. 6 évig használtam aszfalton a Bike+ Rising-ot nagy megelégedéssel, most már cserélve lett, meglepően jó állapotban volt. Hozzátartozik, hogy rövidebbre volt vágva, tehát az erőkar sem volt akkora, mint normálisan, kezdetektől csak a megengedett nyomatékértékekkel húztam meg minden csavart, illetve 2,6 mm-es falvastagságú volt, mint bontáskor kiderült. Most egy ZOOM 31,8-as ment be helyette, de ez jóval kevésbé tűnik olyan masszívnak mint a Bike+, 1 év után tuti cserélem valamire, akkor meglesem majd a Syntace-eket is.

 

~72,7

 

Köszi! Ez így elsőre kiindulásnak már jó közelítés.

 

A Thomson miatt ne sajnálkozz, kiváló választás (nem olcsó, de kiváló).

 

A matekpéldához szerintem kell valamilyen vízszintes távolság is (középcsapágy - első tengely vagy első és hátsó tengely távolság, de legjobb lenne egy minden csőhosszt tartalmazó leírás, abból egyből van egy korrekt geometria) aztán fel kell dobni Autocad-ben és majd a számítógép megmondja, nem kell szögfüggvényekkel vacakolni.

 

Ha valaki esetleg venné a fáradtságot (megköszönöm ha igen, de az se baj ha nem, már #MJani01 közelítése is nagy segítség) akkor az oldal alján az 540 mm-es mérettel rendelkező bringáról lenne szó amiben egy 700c-s Surly Disc Trucker váltotta le az eredeti villát. Sajnos CAD-em nincs és nem is értenék hozzá :)



#178
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egyébként, 25.0-ás vagy 25.4-es nyeregcsőből milyet nézzek? 

 

utóbbiból a cannondale sjaát márkás c3-c2 nem tűnik rossznak, előbbit kb. 4500 ft-ért be is tudnám szerezni, és, egy 25.4-es nyeregcső jóval több vázzal kompatibilis. 

 

persze 25.0 lenne az ideál :)



#179
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

 

röviden, mert jó és kúl. :)


me'g rovidebben meg: sznobizmus :PP

 


Tényleg jó a Thomson, egyszer nagyon jól ráültem, a nyeregsínek görbültek (később tört az egyik) és a váz repedt meg helyette. Nem tudom, nekem inkább repedjen meg a váz mint hogy beleseggelek egy dárdába :)

 

És a Thomson Elite nagyon kúl :)



#180
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 430 hozzászólás

Egy bringám van csak, ahogy #Kisherceg írta annál akarom a nyereg dőlésszögét pontosan és a legegyszerűbb módon beállítani, illetve utánna kísérletezgetni a dőlésszöggel amit fel is tudnék jegyezni magamnak. Egyébként sajnos látom már, hogy ebből egy Thomson nyeregcső lesz :D

 

De ha már itt tartunk. Hátha valaki hozzá tud ehhez szólni: adva van egy bringa aminek a nyeregcső szöge 73,5°, a villa beépítési magassága 375 mm, villa offset: 43 mm. Ha most kicserélem a villát egy 390 mm-es beépítési magasságú, 45 mm-es offset-el rendelkező villára akkor mennyi lesz a nyeregcső szöge? Nyílván egyszerű matek a dolog, de fogalmam sincs róla, hogyan lehetne ezt kiszámítani.

 

A Thomson miatt ne sajnálkozz, kiváló választás (nem olcsó, de kiváló).

 

A matekpéldához szerintem kell valamilyen vízszintes távolság is (középcsapágy - első tengely vagy első és hátsó tengely távolság, de legjobb lenne egy minden csőhosszt tartalmazó leírás, abból egyből van egy korrekt geometria) aztán fel kell dobni Autocad-ben és majd a számítógép megmondja, nem kell szögfüggvényekkel vacakolni.