Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#141
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ez az integralt allithato nyeregcso... hasznalja mas gyarto is?


Egy kis porno :) ezt en is szivesen osszelegoznam.


#142
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Azok fogynak. De nem a nyeregcsőnél pusztulnak. Most Focus karbon, ez úgy néz ki jól bírja.

(egy kis ideig :P :D )


Marci

#143
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.888 hozzászólás

Már jóval több mint 10 éve a Bike+ nyeregcsövem is változó falvastagságú volt, mint a Thomson.

De az anyag a lényeg ! Ha az gagyi, akkor nem ér semmit az egész. Na, a Bike+ gagyi is volt, el is tört.

A Thomson-nal nem lesz ilyen gond. Haver kb 100kg, neki a hátrahajlós van persze bazira kihúzva, semmi baja.

 

..és a váz? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#144
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev :D Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...

Már jóval több mint 10 éve a Bike+ nyeregcsövem is változó falvastagságú volt, mint a Thomson.

De az anyag a lényeg ! Ha az gagyi, akkor nem ér semmit az egész. Na, a Bike+ gagyi is volt, el is tört.

A Thomson-nal nem lesz ilyen gond. Haver kb 100kg, neki a hátrahajlós van persze bazira kihúzva, semmi baja.


marton módosította - 2017. május 12. - 14:59

Marci

#145
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev :D Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...

én tavaly vettem először kezembe olyan nyeregcsövet, amin meg nem változó a falvastagság, és csak néztem bután, hogy ez micsoda, mire összeraktam "jhaa, plain gauge, semmi változó vastagság" :D először megijedtem, hogy szart küldtek. 



#146
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev :D Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...



#147
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás
Tavaly ősz környékén vettem egy Crank Brothers Highline nyeregcsovet és ígérem, h később írok a tapasztalatokról. Meg vagyok vele elégedve, bár nincs összehasonlítási alapom.szépen teszi a dolgát, a becsuszon nincs kopas (persze ne is legyen ennyi idő utan), minimális logasa van, de ha jól tudom ,mindnek.a vezérlőkar is kenyelmes, barhogy fel lehet rakni, praktikus.egy helyen apró leverodes van a becsuszon, de sztem azt én okoztam.szóval tetszik :)

#148
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Ha nem válna be a rézpaszta és esetleg még budapesti is vagy, szívesen átkenem neked egyszer karbonpasztával hogy lássuk, az hogy működik.

Mivel azt pont erre találták ki.

 

Köszi!

 

A karbonpasztával már én is szemeztem, lehet majd élek vele egyszer. Jövőre úgyis át akarom festeni, belülről leápolni korrózióvédelemmel a vázamat aztán majd akkor meglátjuk mit mivel kellene összeszerelnem.



#149
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a karbonpaszta mar csak neveben az, ajanljak altalanos szereleshez mas anyagu alkatreszekhez is. a canyon is mellekeli az alu bringaihoz is, es javasolja a hasznalatat.



#150
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

kezdett ugye összerohadni

 

Pont a fémek "összerohadását" nevezzük korróziónak (ill. oxidációnak) :)



#151
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Ha nem válna be a rézpaszta és esetleg még budapesti is vagy, szívesen átkenem neked egyszer karbonpasztával hogy lássuk, az hogy működik.

Mivel azt pont erre találták ki.


marton módosította - 2017. május 04. - 23:57

Marci

#152
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Attól függ hogy milyen célra milyen adalékok vannak benne, ha hőálló motorzsírról beszélünk nem feltétlen ideális egy nyeregcsőbe ahol az esővíz állhat a vázban és csendesen eheti. A galvanikus korrózió lényege hogy ha kapcsolatba kerül két fém egy elektrolit (pl. esővíz) közvetítésével akkor a kevésbé nemes fém oxidálódik, ez esetben az alu váz. Minél nagyobb a nemességbeli különbség annál jobban. A paszta összetételétől függően ez a sáv szélesedhet, tehát gyorsíthatja a korróziót. Ezt meg lehet előzni valamilyen izolációval (pl. zsírzással), de az eredeti cél pont az volt hogy a csúszást megakadályozza, nem elősegítse :)

 

...

 

Alu ötvözetek eléggé a bal szélén vannak (kevésbé nemes), a vörös téglalapok jelzik az aktívan korrodáló acél ötvözeteket, minden ami attól jobbra van gyorsítja a folyamatot. Pl. egy nikkel-réz ötvözet, ami minden (legalábbis az aktívan korrodáló) acél ötvözettől jobbra van. Persze nem tudjuk hogy pontosan milyen ötvözetekről, kezelésekről beszélünk se a váz, se a nyeregcső esetében (anodizálás, festés, akár műanyaggal izoláció), de azért szerintem jó számolni vele. Az persze vicces hogy a "karbon paszta" gyanusan hasonlít a grafithoz, mert az elég katasztrofális lenne az ábra szerint de egyrészt karbonvázra/nyeregcsőre ajánlják ahol ez nem játszik, másrészt nem tudom hogy a "karbon paszta" nem pont jó izolátor lenne e a két fém között  :) Másrészt azt tudjuk hogy pl. a grafén, ami végülis szintén szénatomokból áll kitűnően vezeti az áramot, szóval nem ilyen egyszerű a dolog.

 

Köszi! Ez már azért érthetőbb, mint amit találtam. Mivel most már túl vagyok a dolgon így majd figyelem mi lesz, évente azért rá fogok nézni. Régebben mindig kapott egy vékony réteg zsírt a nyeregcső, most úgy láttam ez sem elég, kezdett ugye összerohadni és mivel volt otthon rézpaszta így kipróbáltam...


Hurkamurka módosította - 2017. május 04. - 09:44


#153
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Most gyorsan megnéztem mi ez a galvanikus korrózió. Egyrészről nekem kínai amit találtam, másrészről józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ez pont az acél - alumínium találkozásakor áll fennt. Rézpasztáról viszont mindenhol ezt olvasom: " ...oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmaz.

 

Attól függ hogy milyen célra milyen adalékok vannak benne, ha hőálló motorzsírról beszélünk nem feltétlen ideális egy nyeregcsőbe ahol az esővíz állhat a vázban és csendesen eheti. A galvanikus korrózió lényege hogy ha kapcsolatba kerül két fém egy elektrolit (pl. esővíz) közvetítésével akkor a kevésbé nemes fém oxidálódik, ez esetben az alu váz. Minél nagyobb a nemességbeli különbség annál jobban. A paszta összetételétől függően ez a sáv szélesedhet, tehát gyorsíthatja a korróziót. Ezt meg lehet előzni valamilyen izolációval (pl. zsírzással), de az eredeti cél pont az volt hogy a csúszást megakadályozza, nem elősegítse :)

 

Galvanic_Series_Chart.jpg

 

Alu ötvözetek eléggé a bal szélén vannak (kevésbé nemes), a vörös téglalapok jelzik az aktívan korrodáló acél ötvözeteket, minden ami attól jobbra van gyorsítja a folyamatot. Pl. egy nikkel-réz ötvözet, ami minden (legalábbis az aktívan korrodáló) acél ötvözettől jobbra van. Persze nem tudjuk hogy pontosan milyen ötvözetekről, kezelésekről beszélünk se a váz, se a nyeregcső esetében (anodizálás, festés, akár műanyaggal izoláció), de azért szerintem jó számolni vele. Az persze vicces hogy a "karbon paszta" gyanusan hasonlít a grafithoz, mert az elég katasztrofális lenne az ábra szerint de egyrészt karbonvázra/nyeregcsőre ajánlják ahol ez nem játszik, másrészt nem tudom hogy a "karbon paszta" nem pont jó izolátor lenne e a két fém között  :) Másrészt azt tudjuk hogy pl. a grafén, ami végülis szintén szénatomokból áll kitűnően vezeti az áramot, szóval nem ilyen egyszerű a dolog.


Tekergek módosította - 2017. május 04. - 01:41


#154
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Bikeforums-on olvastam a rézpasztáról (náluk Copaslip néven fut), nekem pedál-hajtókar viszonylatban bevált. Nyeregcsőre nem tenném, mert ruhából nem hiszem, hogy ki lehet robbantani.

 

Vanish-el elég jó sikereket tudok elérni olajos foltok ellen :)



#155
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Bikeforums-on olvastam a rézpasztáról (náluk Copaslip néven fut), nekem pedál-hajtókar viszonylatban bevált. Nyeregcsőre nem tenném, mert ruhából nem hiszem, hogy ki lehet robbantani.

#156
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

én nem aggódnék az összerohadás miatt. ha néha-néha kihúzod azt a csövet, esetleg pici zsír vagy valami kence van rajta, nem fog belegyógyulni a vázba.

 

Ja-ja. Nem aggódom túlzottan, de most rengeteg pénzt elégettem a bringámra, ezért is próbálok most a lehető legjobban odafigyelni minden apróságra. Rézpasztát dobtam a nyeregcsőre, sajnos ha zsíroztam is (vékonyan) akkor is állandóan rozsdás volt a nyeregcső. De mostmár azért iygekszem majd félévente megmozgatni a nyeregcsövemet :)



#157
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.888 hozzászólás

én nem aggódnék az összerohadás miatt. ha néha-néha kihúzod azt a csövet, esetleg pici zsír vagy valami kence van rajta, nem fog belegyógyulni a vázba.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#158
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Előbb utánaolvasnék a galvanikus korrózióról :) Vagyis tök jó ha utána nem akarod kiszedni, vagy magasságot állítani :)

 

Most gyorsan megnéztem mi ez a galvanikus korrózió. Egyrészről nekem kínai amit találtam, másrészről józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ez pont az acél - alumínium találkozásakor áll fennt. Rézpasztáról viszont mindenhol ezt olvasom: " ...oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmaz. Hosszú szervizidő után is könnyű szétszerelést biztosít." Persze nem szeretném ha nem tudnám szétszedni, vagy állítgati a nyergemet, így ha el tudnád magyarázni, hogy miért ne használjak rézpasztát nyeregcső berakásához, azt megköszönném, mindig szívesen tanulok, de a talált galvanikus korrózióról szóló írást tényleg nem értem, és hagyatkozom arra, hogy a paszta gyártója mit ír a termékére. Egyébként egy német szerelési videóban bukkantam rá, ahol emberünk egy centerlock adaptert tett a helyére rézpaszta használatával, de sok autószerelési oldalon is ajánlják az összerohadás ellen, persze olvasni ellentétes véleményeket is, de azok jóval kisebb mértékben vannak jelen.


Hurkamurka módosította - 2017. május 02. - 10:52


#159
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.861 hozzászólás

a középcsapágyház alatt levő bowdenvezető is campagnolo?.. :D

nem, az dolce & gablini :-)



#160
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

most már 99,9% hogy a 10 Nm megfogja ezt a csavart. 

 

van persze 4-6 Nm-rel működő campa csavar de olyat nem veszek mert már fuldoklik a bringa a campa alkatrészekben :-)

a középcsapágyház alatt levő bowdenvezető is campagnolo?.. :D