Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
#141
Írta 2017. május 20. - 09:04
Egy kis porno ezt en is szivesen osszelegoznam.
#142
Írta 2017. május 13. - 22:06
Azok fogynak. De nem a nyeregcsőnél pusztulnak. Most Focus karbon, ez úgy néz ki jól bírja.
(egy kis ideig )
#143
Írta 2017. május 12. - 15:19
Már jóval több mint 10 éve a Bike+ nyeregcsövem is változó falvastagságú volt, mint a Thomson.
De az anyag a lényeg ! Ha az gagyi, akkor nem ér semmit az egész. Na, a Bike+ gagyi is volt, el is tört.
A Thomson-nal nem lesz ilyen gond. Haver kb 100kg, neki a hátrahajlós van persze bazira kihúzva, semmi baja.
..és a váz?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#144
Írta 2017. május 12. - 14:59
Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...
Már jóval több mint 10 éve a Bike+ nyeregcsövem is változó falvastagságú volt, mint a Thomson.
De az anyag a lényeg ! Ha az gagyi, akkor nem ér semmit az egész. Na, a Bike+ gagyi is volt, el is tört.
A Thomson-nal nem lesz ilyen gond. Haver kb 100kg, neki a hátrahajlós van persze bazira kihúzva, semmi baja.
marton módosította - 2017. május 12. - 14:59
#145
Írta 2017. május 11. - 16:02
Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...
én tavaly vettem először kezembe olyan nyeregcsövet, amin meg nem változó a falvastagság, és csak néztem bután, hogy ez micsoda, mire összeraktam "jhaa, plain gauge, semmi változó vastagság" először megijedtem, hogy szart küldtek.
#146
Írta 2017. május 11. - 15:51
Megjött a Thomson Elite. Kíváncsi leszek majd rá ha beépítem, mindenesetre érdekes látni a nem egyforma felvastagságot és érdekes volt az is, hogy zsákban küldték. Most már csak atól parázom, hogy ne legyen durván merev Bár ahogy olvastam róla véleményeket az lesz...
#147
Írta 2017. május 06. - 18:02
#148
Írta 2017. május 05. - 09:32
Ha nem válna be a rézpaszta és esetleg még budapesti is vagy, szívesen átkenem neked egyszer karbonpasztával hogy lássuk, az hogy működik.
Mivel azt pont erre találták ki.
Köszi!
A karbonpasztával már én is szemeztem, lehet majd élek vele egyszer. Jövőre úgyis át akarom festeni, belülről leápolni korrózióvédelemmel a vázamat aztán majd akkor meglátjuk mit mivel kellene összeszerelnem.
#149
Írta 2017. május 05. - 09:01
a karbonpaszta mar csak neveben az, ajanljak altalanos szereleshez mas anyagu alkatreszekhez is. a canyon is mellekeli az alu bringaihoz is, es javasolja a hasznalatat.
#150
Írta 2017. május 05. - 01:44
kezdett ugye összerohadni
Pont a fémek "összerohadását" nevezzük korróziónak (ill. oxidációnak)
#151
Írta 2017. május 04. - 23:56
Ha nem válna be a rézpaszta és esetleg még budapesti is vagy, szívesen átkenem neked egyszer karbonpasztával hogy lássuk, az hogy működik.
Mivel azt pont erre találták ki.
marton módosította - 2017. május 04. - 23:57
#152
Írta 2017. május 04. - 09:44
Attól függ hogy milyen célra milyen adalékok vannak benne, ha hőálló motorzsírról beszélünk nem feltétlen ideális egy nyeregcsőbe ahol az esővíz állhat a vázban és csendesen eheti. A galvanikus korrózió lényege hogy ha kapcsolatba kerül két fém egy elektrolit (pl. esővíz) közvetítésével akkor a kevésbé nemes fém oxidálódik, ez esetben az alu váz. Minél nagyobb a nemességbeli különbség annál jobban. A paszta összetételétől függően ez a sáv szélesedhet, tehát gyorsíthatja a korróziót. Ezt meg lehet előzni valamilyen izolációval (pl. zsírzással), de az eredeti cél pont az volt hogy a csúszást megakadályozza, nem elősegítse
...
Alu ötvözetek eléggé a bal szélén vannak (kevésbé nemes), a vörös téglalapok jelzik az aktívan korrodáló acél ötvözeteket, minden ami attól jobbra van gyorsítja a folyamatot. Pl. egy nikkel-réz ötvözet, ami minden (legalábbis az aktívan korrodáló) acél ötvözettől jobbra van. Persze nem tudjuk hogy pontosan milyen ötvözetekről, kezelésekről beszélünk se a váz, se a nyeregcső esetében (anodizálás, festés, akár műanyaggal izoláció), de azért szerintem jó számolni vele. Az persze vicces hogy a "karbon paszta" gyanusan hasonlít a grafithoz, mert az elég katasztrofális lenne az ábra szerint de egyrészt karbonvázra/nyeregcsőre ajánlják ahol ez nem játszik, másrészt nem tudom hogy a "karbon paszta" nem pont jó izolátor lenne e a két fém között Másrészt azt tudjuk hogy pl. a grafén, ami végülis szintén szénatomokból áll kitűnően vezeti az áramot, szóval nem ilyen egyszerű a dolog.
Köszi! Ez már azért érthetőbb, mint amit találtam. Mivel most már túl vagyok a dolgon így majd figyelem mi lesz, évente azért rá fogok nézni. Régebben mindig kapott egy vékony réteg zsírt a nyeregcső, most úgy láttam ez sem elég, kezdett ugye összerohadni és mivel volt otthon rézpaszta így kipróbáltam...
Hurkamurka módosította - 2017. május 04. - 09:44
#153
Írta 2017. május 04. - 01:38
Most gyorsan megnéztem mi ez a galvanikus korrózió. Egyrészről nekem kínai amit találtam, másrészről józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ez pont az acél - alumínium találkozásakor áll fennt. Rézpasztáról viszont mindenhol ezt olvasom: " ...oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmaz.
Attól függ hogy milyen célra milyen adalékok vannak benne, ha hőálló motorzsírról beszélünk nem feltétlen ideális egy nyeregcsőbe ahol az esővíz állhat a vázban és csendesen eheti. A galvanikus korrózió lényege hogy ha kapcsolatba kerül két fém egy elektrolit (pl. esővíz) közvetítésével akkor a kevésbé nemes fém oxidálódik, ez esetben az alu váz. Minél nagyobb a nemességbeli különbség annál jobban. A paszta összetételétől függően ez a sáv szélesedhet, tehát gyorsíthatja a korróziót. Ezt meg lehet előzni valamilyen izolációval (pl. zsírzással), de az eredeti cél pont az volt hogy a csúszást megakadályozza, nem elősegítse
Alu ötvözetek eléggé a bal szélén vannak (kevésbé nemes), a vörös téglalapok jelzik az aktívan korrodáló acél ötvözeteket, minden ami attól jobbra van gyorsítja a folyamatot. Pl. egy nikkel-réz ötvözet, ami minden (legalábbis az aktívan korrodáló) acél ötvözettől jobbra van. Persze nem tudjuk hogy pontosan milyen ötvözetekről, kezelésekről beszélünk se a váz, se a nyeregcső esetében (anodizálás, festés, akár műanyaggal izoláció), de azért szerintem jó számolni vele. Az persze vicces hogy a "karbon paszta" gyanusan hasonlít a grafithoz, mert az elég katasztrofális lenne az ábra szerint de egyrészt karbonvázra/nyeregcsőre ajánlják ahol ez nem játszik, másrészt nem tudom hogy a "karbon paszta" nem pont jó izolátor lenne e a két fém között Másrészt azt tudjuk hogy pl. a grafén, ami végülis szintén szénatomokból áll kitűnően vezeti az áramot, szóval nem ilyen egyszerű a dolog.
Tekergek módosította - 2017. május 04. - 01:41
#154
Írta 2017. május 02. - 14:36
Bikeforums-on olvastam a rézpasztáról (náluk Copaslip néven fut), nekem pedál-hajtókar viszonylatban bevált. Nyeregcsőre nem tenném, mert ruhából nem hiszem, hogy ki lehet robbantani.
Vanish-el elég jó sikereket tudok elérni olajos foltok ellen
#155
Írta 2017. május 02. - 14:26
#156
Írta 2017. május 02. - 11:33
én nem aggódnék az összerohadás miatt. ha néha-néha kihúzod azt a csövet, esetleg pici zsír vagy valami kence van rajta, nem fog belegyógyulni a vázba.
Ja-ja. Nem aggódom túlzottan, de most rengeteg pénzt elégettem a bringámra, ezért is próbálok most a lehető legjobban odafigyelni minden apróságra. Rézpasztát dobtam a nyeregcsőre, sajnos ha zsíroztam is (vékonyan) akkor is állandóan rozsdás volt a nyeregcső. De mostmár azért iygekszem majd félévente megmozgatni a nyeregcsövemet
#158
Írta 2017. május 02. - 10:50
Előbb utánaolvasnék a galvanikus korrózióról Vagyis tök jó ha utána nem akarod kiszedni, vagy magasságot állítani
Most gyorsan megnéztem mi ez a galvanikus korrózió. Egyrészről nekem kínai amit találtam, másrészről józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ez pont az acél - alumínium találkozásakor áll fennt. Rézpasztáról viszont mindenhol ezt olvasom: " ...oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmaz. Hosszú szervizidő után is könnyű szétszerelést biztosít." Persze nem szeretném ha nem tudnám szétszedni, vagy állítgati a nyergemet, így ha el tudnád magyarázni, hogy miért ne használjak rézpasztát nyeregcső berakásához, azt megköszönném, mindig szívesen tanulok, de a talált galvanikus korrózióról szóló írást tényleg nem értem, és hagyatkozom arra, hogy a paszta gyártója mit ír a termékére. Egyébként egy német szerelési videóban bukkantam rá, ahol emberünk egy centerlock adaptert tett a helyére rézpaszta használatával, de sok autószerelési oldalon is ajánlják az összerohadás ellen, persze olvasni ellentétes véleményeket is, de azok jóval kisebb mértékben vannak jelen.
Hurkamurka módosította - 2017. május 02. - 10:52
#159
Írta 2017. május 01. - 16:42
a középcsapágyház alatt levő bowdenvezető is campagnolo?..
nem, az dolce & gablini :-)
#160
Írta 2017. május 01. - 16:40
most már 99,9% hogy a 10 Nm megfogja ezt a csavart.
van persze 4-6 Nm-rel működő campa csavar de olyat nem veszek mert már fuldoklik a bringa a campa alkatrészekben :-)
a középcsapágyház alatt levő bowdenvezető is campagnolo?..