most már 99,9% hogy a 10 Nm megfogja ezt a csavart.
van persze 4-6 Nm-rel működő campa csavar de olyat nem veszek mert már fuldoklik a bringa a campa alkatrészekben :-)
most már 99,9% hogy a 10 Nm megfogja ezt a csavart.
van persze 4-6 Nm-rel működő campa csavar de olyat nem veszek mert már fuldoklik a bringa a campa alkatrészekben :-)
Alu acél találkozáshoz nemrég olvastam, hogy pl. a rézpaszta is jó.
Előbb utánaolvasnék a galvanikus korrózióról Vagyis tök jó ha utána nem akarod kiszedni, vagy magasságot állítani
hajlamos csúszkálni a nyeregcső
azért nem olyan súlyos a helyzet
évekig jó volt, ha kivettem a csövet, mindig megjegyeztem, mennyit kell elforgatni a csavart az imbusszal
aztán egyszer valahogy túlhúztam, eltört a csavar , most meg nyomatékkulcsal akarom belőni hogy mennyi az ami tutira megfogja
(zsírt azért kap, mert tényleg nem örülnék egy összerohadásnak)
itt vannak értékek http://bike-manual.c...htm#Seat_binder elég nagy a szórás, más oldalakon totál más infók vannak
Edited by vittore30, 2017. April 28. - 17:15.
van valamilyen korróziógátló cucc a vázban?
nem tudom nem ismerem mi a szokás ilyesmire
én pl évek óta használok ilyet. jó cucc, eddig nincs is rozsda sehol, de ha végre kifogy (még vagy 25-30 évre elég a flakon ami itthon van ) valami viaszosabbat, sűrűbbet fogok keresni. 6.oldal itt.
edit: azért kérdeztem, mert a crc336-tal hajlamos csúszkálni a nyeregcső, ha nincs alaposan kipucolva/kitörölve a felesleg a váz érintett részén. legalábbis én ezt tapasztaltam.
Edited by Kisherceg, 2017. April 28. - 15:52.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Alu acél találkozáshoz nemrég olvastam, hogy pl. a rézpaszta is jó. Most próbálom ki. Vagy egy jó 2 évig nem néztem a nyeregcsövemre és már most nehezen jött ki, szerintem ha bennehagytam volna még egy - két évet tuti szépen belerohad. Majd meglátjuk. Esetleg gyakorlati tapasztalata van valakinek ezzel kapcsolatban?
Akkor kezdésnek próbáld meg, hogy letörlöd a zsírt a csőröl és a vázat is töröld ki jó alaposan.
Hátha ennyi elég lenne, hogy nem mozogjon.
Nincs véletlenül bezsírozva a vázad ? Más magyarázat nincs, hogy miért kell ekkora nyomaték. Annak 5 Nm elég kéne legyen.
Tisztítsd ki, pl egy mosószeres ronggyal benyúlva !
Vagy!! Rossz méretű a nyeregcsöved. Akkor szokott még becsúszkálni.
Karbon pasztát én is használok, lehet itthon is venni Motorex-et de én a bájk-diszkóban vettem. (nyilván nem csak karbonhoz jó)
van egy vékony zsírréteg a nyeregcsövön
a nyeregcső 27,2 mm-s ritchey comp alu, tolómérővel is pontosan annyi
a rögzítés nem nyeregcsőbilincs, hanem az acélvázon lévő muffba fúrt csavar
a mérethelyességről lentebb írtam, a ricsim 27.05 körül van, és tényleg meg kell húzni a bilincset. a deda passzos, ott elég, ha csak "rajta van" a bilincs
Edited by Vejne, 2017. April 28. - 05:54.
Egy jó nyeregcsőcsavart kár eltörni, ezért inkább kérdezek.
Acélváz, 27,2mm-s alu nyeregcső. Mekkora nyomatékot bír el a csavar? Egyszer már sikerült túlhúzni, el is tört de akkor nem még nyomatékkulccsal.
8 Nm: kézzel elforgatható a nyereg,
9 Nm: menet közben be tud csúszni 1-2 mm-t.
Most 10 Nm-re van beállítva, kíváncsi leszek elég e ez
Nincs véletlenül bezsírozva a vázad ? Más magyarázat nincs, hogy miért kell ekkora nyomaték. Annak 5 Nm elég kéne legyen.
Tisztítsd ki, pl egy mosószeres ronggyal benyúlva !
Vagy!! Rossz méretű a nyeregcsöved. Akkor szokott még becsúszkálni.
Karbon pasztát én is használok, lehet itthon is venni Motorex-et de én a bájk-diszkóban vettem. (nyilván nem csak karbonhoz jó)
http://bringabutik.h...hez-es-vazakhoz
https://www.bike-dis...de/montagepaste
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ideális esetben nem kéne úgy megtépni azt a csavart.
nekem a dale-nél kb. tollként fogva az imbuszt, minimális nyomatékkal is elég meghúzni a csövet, nem csúszik. teljesen passzentos.
a coral más tészta, de ott a cső szar (27.05 körül van legtöbb helyen, igen, ricsi..)
Egy jó nyeregcsőcsavart kár eltörni, ezért inkább kérdezek.
Acélváz, 27,2mm-s alu nyeregcső. Mekkora nyomatékot bír el a csavar? Egyszer már sikerült túlhúzni, el is tört de akkor nem még nyomatékkulccsal.
8 Nm: kézzel elforgatható a nyereg,
9 Nm: menet közben be tud csúszni 1-2 mm-t.
Most 10 Nm-re van beállítva, kíváncsi leszek elég e ez
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A tartósság nem a súlytól függ, sokkal inkább a jó anyagtól. Lásd Syntace, minden kormány töréstesztet ők nyernek.
A B+ kormányodat lassan cseréld le szerintem. Nincs ezekkel gond, egyszer csak eltörnek. Nekem még csak egy nyeregcsövem tört el, az B+ volt. Azóta kicsit megrendült a bizalmam a márkában. Én rettegek a kormánytöréstől ezért csak Syntace-t veszek. (Ki lehet fogni nagyon jó akciókat.)
~ kb. 6 évig használtam aszfalton a Bike+ Rising-ot nagy megelégedéssel, most már cserélve lett, meglepően jó állapotban volt. Hozzátartozik, hogy rövidebbre volt vágva, tehát az erőkar sem volt akkora, mint normálisan, kezdetektől csak a megengedett nyomatékértékekkel húztam meg minden csavart, illetve 2,6 mm-es falvastagságú volt, mint bontáskor kiderült. Most egy ZOOM 31,8-as ment be helyette, de ez jóval kevésbé tűnik olyan masszívnak mint a Bike+, 1 év után tuti cserélem valamire, akkor meglesem majd a Syntace-eket is.
~72,7
Köszi! Ez így elsőre kiindulásnak már jó közelítés.
A Thomson miatt ne sajnálkozz, kiváló választás (nem olcsó, de kiváló).
A matekpéldához szerintem kell valamilyen vízszintes távolság is (középcsapágy - első tengely vagy első és hátsó tengely távolság, de legjobb lenne egy minden csőhosszt tartalmazó leírás, abból egyből van egy korrekt geometria) aztán fel kell dobni Autocad-ben és majd a számítógép megmondja, nem kell szögfüggvényekkel vacakolni.
Ha valaki esetleg venné a fáradtságot (megköszönöm ha igen, de az se baj ha nem, már #MJani01 közelítése is nagy segítség) akkor az oldal alján az 540 mm-es mérettel rendelkező bringáról lenne szó amiben egy 700c-s Surly Disc Trucker váltotta le az eredeti villát. Sajnos CAD-em nincs és nem is értenék hozzá
egyébként, 25.0-ás vagy 25.4-es nyeregcsőből milyet nézzek?
utóbbiból a cannondale sjaát márkás c3-c2 nem tűnik rossznak, előbbit kb. 4500 ft-ért be is tudnám szerezni, és, egy 25.4-es nyeregcső jóval több vázzal kompatibilis.
persze 25.0 lenne az ideál
röviden, mert jó és kúl.
me'g rovidebben meg: sznobizmus :PP
Tényleg jó a Thomson, egyszer nagyon jól ráültem, a nyeregsínek görbültek (később tört az egyik) és a váz repedt meg helyette. Nem tudom, nekem inkább repedjen meg a váz mint hogy beleseggelek egy dárdába
És a Thomson Elite nagyon kúl
Egy bringám van csak, ahogy #Kisherceg írta annál akarom a nyereg dőlésszögét pontosan és a legegyszerűbb módon beállítani, illetve utánna kísérletezgetni a dőlésszöggel amit fel is tudnék jegyezni magamnak. Egyébként sajnos látom már, hogy ebből egy Thomson nyeregcső lesz
De ha már itt tartunk. Hátha valaki hozzá tud ehhez szólni: adva van egy bringa aminek a nyeregcső szöge 73,5°, a villa beépítési magassága 375 mm, villa offset: 43 mm. Ha most kicserélem a villát egy 390 mm-es beépítési magasságú, 45 mm-es offset-el rendelkező villára akkor mennyi lesz a nyeregcső szöge? Nyílván egyszerű matek a dolog, de fogalmam sincs róla, hogyan lehetne ezt kiszámítani.
A Thomson miatt ne sajnálkozz, kiváló választás (nem olcsó, de kiváló).
A matekpéldához szerintem kell valamilyen vízszintes távolság is (középcsapágy - első tengely vagy első és hátsó tengely távolság, de legjobb lenne egy minden csőhosszt tartalmazó leírás, abból egyből van egy korrekt geometria) aztán fel kell dobni Autocad-ben és majd a számítógép megmondja, nem kell szögfüggvényekkel vacakolni.