https://torstenfrank...vanced_2048.jpg
https://torstenfrank...nt_tcx_2048.jpg
arn módosította - 2016. február 27. - 22:02
arn módosította - 2016. február 27. - 22:02
Ne is mond, a legnagyobb fejtörést a gumik után a fék jelentette.
A SS CX kategóriában nincs nagy tolongás fékkar tekintetében, féktest már akad madzagos. Viszont a Shimano sehol sincs sajnos és az így kiesett. Nálam is váltás és fék tekintetében csak a nagy S jöhet szóba. Maradt a BB7, de jócskán gyengébb mint a megszokott (montin használtam már nagyon régen). Talán nincs szükségem a kis kiegészítő cx karokra, akkor megrendelem a TRP Hylex-et majd pár hónap múlva. Shimano pofa kell bele, SLX- halvány XT szintet írnak róla. Próbára itthon esélyem sincs.....
Súlyban nem tudom hol lehet a bringa, nincs otthon mérlegem. Mindenki meglepően könnyűnek találta, az acél váz miatt valami dög nehéz dologra számítanak a kerékpárosok (azért csak nem Csepel ). Szerintem 9.X kg. körül lehet.
a trp spyre nem rossz... egy gondja van, hogy hamar utana kell allitani, ahogy kopik. adagolhatosag, fekero eleg jo.
kivancsi leszek, hogy a shimano mennyivel lesz jobb. azert megis csak 35os gumi es kisebb tarcsa - es en a montis shimanos tapasztalatoknal sem erzem sokkal rosszabbnak a spyret.
http://www.bikeradar...r-brakes-44184/
Ne is mond, a legnagyobb fejtörést a gumik után a fék jelentette.
A SS CX kategóriában nincs nagy tolongás fékkar tekintetében, féktest már akad madzagos. Viszont a Shimano sehol sincs sajnos és az így kiesett. Nálam is váltás és fék tekintetében csak a nagy S jöhet szóba. Maradt a BB7, de jócskán gyengébb mint a megszokott (montin használtam már nagyon régen). Talán nincs szükségem a kis kiegészítő cx karokra, akkor megrendelem a TRP Hylex-et majd pár hónap múlva. Shimano pofa kell bele, SLX- halvány XT szintet írnak róla. Próbára itthon esélyem sincs.....
Súlyban nem tudom hol lehet a bringa, nincs otthon mérlegem. Mindenki meglepően könnyűnek találta, az acél váz miatt valami dög nehéz dologra számítanak a kerékpárosok (azért csak nem Csepel ). Szerintem 9.X kg. körül lehet.
Jó kis verseny lehetett, biztosan lesz több is. Megállíthatatlan a kategória fejlődése véleményem szerint.
minden bringa "josaga" az adott arszint fuggvenye
a wtb szerintem mas teszta, mert az eleve tubeless, lotty nelkul is tartana a levegot. ott gyanitom annyira lehet fujni, amennyit a gumi bir. itt viszont nem tudom mi a szuk kereszmetszet, talan a tej. csak a vastagabb oldalfalu 60tpis gumiban bizom - tegnap kicsit utanaolvastam ennek a guminak, es irtak is - hogy a 120tpissel hataresetes a dolog. outihoz csak oda ajanljak a tubelesst, ahol a gumi is tudja.
a dtswisshez amugy adtak szelepet, vagy vettel hozza kulon? eleg sokfelet arul a notubes is.
elvetettem egyelore az egytanyeros megoldast, antipatikus a sram (draga es/vagy nehez), de szerintem a shimano is kiadja hamarosan a sajat megoldasat, ha montin megleptek. addig nem is tudom, hogy erdemes lenne e sokat invesztalni abba, hogy 36/28 helyett 34/32 legyen (lanckerek, valto, sor, lanc csere minimum).
Stans folyadékkal raktam össze, kell az bele.
A DT kerekekhez járnak a szelepek, "majd az összes" tengelyszabványhoz átalakítók, szalag a TL alakításhoz, még a center lock - 6 csavaros átalakító is benne van (persze a ráhúzáshoz szükséges szerszám már nincs benne).
Egy megfelelő sorral és egy sima NW-s tányérral nem tudod megoldani az egytányéros átalakítást? Mondjuk az egyik oldalon a fékkarnál ott a felesleges váltómechanika, engem zavarna mert hülye vagyok.
Pont most nézegettem ezt a finom dolgot: http://gevenalle.com...duct/hydraulic/
Van olajos fékkel (TRP Hylex), egy tányérral, madzagossal, SRAM-Shimano, minden....
karakoram módosította - 2016. február 24. - 21:11
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
koszi bar a joesal annyira nincs jo tapasztalatom, hajlamos volt belerohadni a kulsobe. a stanst siman leszedtem.
minden bringa "josaga" az adott arszint fuggvenye
a wtb szerintem mas teszta, mert az eleve tubeless, lotty nelkul is tartana a levegot. ott gyanitom annyira lehet fujni, amennyit a gumi bir. itt viszont nem tudom mi a szuk kereszmetszet, talan a tej. csak a vastagabb oldalfalu 60tpis gumiban bizom - tegnap kicsit utanaolvastam ennek a guminak, es irtak is - hogy a 120tpissel hataresetes a dolog. outihoz csak oda ajanljak a tubelesst, ahol a gumi is tudja.
a dtswisshez amugy adtak szelepet, vagy vettel hozza kulon? eleg sokfelet arul a notubes is.
elvetettem egyelore az egytanyeros megoldast, antipatikus a sram (draga es/vagy nehez), de szerintem a shimano is kiadja hamarosan a sajat megoldasat, ha montin megleptek. addig nem is tudom, hogy erdemes lenne e sokat invesztalni abba, hogy 36/28 helyett 34/32 legyen (lanckerek, valto, sor, lanc csere minimum).
a wtb sem igazi tubeless, ahoz is kell a folyadék elvileg.
Joe's nak meg van kifejezetten nagy nyomáshoz löttye :
http://ridebike.hu/t...racers-sealant/
minden bringa "josaga" az adott arszint fuggvenye
a wtb szerintem mas teszta, mert az eleve tubeless, lotty nelkul is tartana a levegot. ott gyanitom annyira lehet fujni, amennyit a gumi bir. itt viszont nem tudom mi a szuk kereszmetszet, talan a tej. csak a vastagabb oldalfalu 60tpis gumiban bizom - tegnap kicsit utanaolvastam ennek a guminak, es irtak is - hogy a 120tpissel hataresetes a dolog. outihoz csak oda ajanljak a tubelesst, ahol a gumi is tudja.
a dtswisshez amugy adtak szelepet, vagy vettel hozza kulon? eleg sokfelet arul a notubes is.
elvetettem egyelore az egytanyeros megoldast, antipatikus a sram (draga es/vagy nehez), de szerintem a shimano is kiadja hamarosan a sajat megoldasat, ha montin megleptek. addig nem is tudom, hogy erdemes lenne e sokat invesztalni abba, hogy 36/28 helyett 34/32 legyen (lanckerek, valto, sor, lanc csere minimum).
Jónak tűnik az adatok alapján a Giant. Pont ezt tudja a Canyon is, ha 500 €-val bentebb vagy az akkor tényleg jó vétel volt (csak hát fehér ).
A DT Swiss R23 Spline DB kerekeimre nagyon nehezen feltornáztam a WTB Cross Boss gumikat, ha már akkor persze belső nélkül. Ezek 3.1-4.5-bart bírnak (feltevéskor kihasználtam a max-ot, egyszerűen csak ott pattantak a helyükre). Amúgy 3 barra fújtam első körben. Terepeztem rendesen, betont is látott, szuper volt és nagyon kényelmes volt a bringa. Jó ducik a gumik, biztosan az acél váznak is van benne szerepe.
A kipróbálod a 34-est az azt jelenti, hogy 1x11-es lesz?
Kicsit off:
Hiányzott a CX bringázás, izgalmas dolog. Single speed módban még élvezetesebb. Idén már nyugton maradok kerékpár ügyben de lehet nagyon átvariálom a gépeket a következő szezonra, csak az eladás és építés nagyon sok anyagi buktát és pénzt emészt fel.
arn módosította - 2016. február 23. - 21:31
egyaltalan nem vonzodom se kimondottan a fekete bringakhoz, se a gianthez. vhogy mindig igy jon ki a giantet gyakran lehet elcsipni olcsobban raktarsopresnel.
a canyon lett volna a masik tipp, de 500 euroval beljebb vagyok, es:
* ismerem es szeretem a geot
* atutos villa
* r785 olajos fek
* karbon nyeregcso
* 1700gos tubeless kerek
a hajtast lehet igy is varialom a megfelelo attetelek miatt, de meglatom, lehet csak beprobalok egy 34es tanyert. eredendoen ez a tipus tul volt arazva (2200 eur), ennyiert viszont mar jo vetel a canyonhoz kepest is. az eddigi gianteket ismerve a sulyat illetoen szkeptikus vagyok, de remelem nincs igazam
Dögös, bár pénzt is tettetem volna rá, hogy csak fekete jöhet szóba.
Szabad megkérdeznem, hogy miért nem a Canyon lett a vége (talán valamelyik topicban említetted is)? Bár a Giant a favorit nálad, ezt tudjuk.
https://www.canyon.c...ite-al-9-0.html
Szuper kényelmesnek mondott nyeregcső, full Ultegra (olajos), fekete , remek kerekek (csak a kerékszett 400 € külön), jó ahogy van.
van par verzioja a weben... teljesen mas pl az amerikai/europai es az angol.
arn módosította - 2016. február 22. - 10:39
nem csodalom, hogy nem olyan elterjedt a sram... megcsinaltam a konfigot force 1el, +450eur, es meg vmivel nehezebb is, mint egy kettanyeros ultegra. tobb mint 3x annyi a valto, es 4x annyi egy sor?
mi kerul egy meg csak nem is felsokategorias soron 225 euroba? ennyiert bringat is adnak.
nekem ami meglepő volt a sramnál, az a váltás.
Néztem a RED-et testközelből, és minden váltáskor olyan szépeket csattant-csattogott, mint a legolcsóbb campag veloce.
Hát. A 4600-os tiagra meg némavaj, az 6800-as ultegra meg egy más világ.
Ha valaki régi csattogós kampán szocializálódott, biztos szeretni fogja a sramot, mert tényleg olyan.
Nekem ami szimpi tőlük, az az outi fékszet-vonal: könnyű, olcsó, sok helyet biztosít. A könnyű az nagyon feltűnő, ha hasonló árfekvő sh-c fékekhez méred.
Pl. egy Apex szett 310 gramm alatt van, míg a veloce 320, Tiagra kb. 380..
Amitől falra mászok, a GXP tengely: MIÉRT nem lehetett csak átemelni a HT2 szabványt? Miért kell 22mm-re szűkíteni a tengelyt a nem-hajtásoldalon a végen? Nehogymá' a 3200 ft-os 105-ös középrésszel tudd használni a kart, vegyél méregdrága GXP közepet (kb. 8-9ezer) a hajtókarjaiknak van még egy gyenge pontja: a tányérok. A tour teszteken tartósságra-keménységre ált. jóval a konkurencia alatt teljesítenek, főleg a C-hez képest rossz a tartósság. Egyszerűen a CNC forgácsolt tányér nem lesz olyan jó, mint a hidegen kovácsolt ; )
Vejne módosította - 2016. február 21. - 09:00
nem csodalom, hogy nem olyan elterjedt a sram... megcsinaltam a konfigot force 1el, +450eur, es meg vmivel nehezebb is, mint egy kettanyeros ultegra. tobb mint 3x annyi a valto, es 4x annyi egy sor?
mi kerul egy meg csak nem is felsokategorias soron 225 euroba? ennyiert bringat is adnak.
arn módosította - 2016. február 20. - 22:23
ara is van nalam szerintem megint csak atepites lesz, mert ami megfelelne az igenyeimnek kb 3000 eur lenne epitve. lehet nehany dologbol alabb adok, mert egy mindenes bringanak ennyiert sok ertelme nincs (inkabb veszek egy montit es outit helyette). vagy pl ott a canyon alu (8.6kg), annal eszszerubb valasztas szerintem nincs is.
***
a mindenes gumi mar megvan... clement ush nagyon jonak tunik. kb ez a hatodik fele, amit cross bringan probalok. aszfalton egeszen slick szeruen viselkedik, nagyon gyors, es amig nem nedves a terep, eleg jol boldogul. persze a mostani tobb napos eso utani terep ko volt neki, de oda max sargumi valo.
az attetel dolgokat is atragom, mert rajottem, hogy pl a 1x sram rendszerek atfogasat konnyebb egy tanyerral abban a tartomanyban tartani, ami nekem fontos. en pl aszfalton sem fogok sose 35 felett tekerni tartosan, orulok, ha a 30as atlagra valaha meg kepes leszek.
arn módosította - 2016. február 20. - 13:53