https://www.bikerumo...avla-havlikova/
favorit?
Elasztomeres minimál rezgéscsillapítás elég lenne. Nem kellene komoly rugózás. Cannondale féle Headshok max 30mm elöl hátul.
A 35-ös gumihoz ti milyen nyomást állítotok be? Az én Sammy Slick-emre min 3.5bar van írva. Az azért elég vesekőrázó egy földútba belenyomott traktorgumi mintázaton végigtekerve.
2.5 bar nekem bejött, kényelmes (acél váz és karbon villa).
Sokat számíthat még egy vastagabb és zselés bandázs, vagy többször áttekerni egy normált (ezt nem próbáltam még).
Én is a 35-40C-s külsők mellett szavazok inkább. Pont azt szeretem a CX féle kerékpárokban, hogy egyszerűek.
Egyébként meg: https://www.cxmagazi...tep-cast-coming
A geometria es a fejcsőre ható erőviszonyok miatt bennem merülnek fel kérdések. Vagy amit merev villa használatra terveztek az simán bírja a teleszkópot?
a merev villa sokkal jobban terheli a fejcsovet. amugy meg ha nem keszitettek fel a vazat ra, szetcseszed teljesen a geot az x cm emelessel, mas lesz a villaszog, etc. igy igazabol nagyon elmeleti, hogy utana birna e lehet elobb elrepedne pl a vaz nyeregcso resze, ha nagyon ki van huzva, hatrebb kerulo sulypont miatt.
Elasztomeres minimál rezgéscsillapítás elég lenne. Nem kellene komoly rugózás. Cannondale féle Headshok max 30mm elöl hátul.
A 35-ös gumihoz ti milyen nyomást állítotok be? Az én Sammy Slick-emre min 3.5bar van írva. Az azért elég vesekőrázó egy földútba belenyomott traktorgumi mintázaton végigtekerve.
cxnel mivel nincs nagyon mas csillapitas, alapveto es sokkal fontosabb a megfelelo guminyomas megtalalasa, mint mas bringaknal. csokkentsd fel baronkent a nyomast, es tekerj vele egyet. ra fogsz erezni, hogy mi az ami a jo kompromisszum. ez guminkent, felhasznalasi teruletenkent, stb valtozhat.
nalam aktualisan (clement xplor ush tubelessesitve) 2.5 bar terepre, 3 bar altalanos felhasznalasra (aszfalt + kis terep). de pl a masik vekonyfalu gumit (schwalbe rocket ron) belsovel 2.5baron siman felutottem a gyokereken. fel baronkent eleg drasztikusan valtozhat a menettulajdonsag.
arn módosította - 2017. április 03. - 15:09
Elasztomeres minimál rezgéscsillapítás elég lenne. Nem kellene komoly rugózás. Cannondale féle Headshok max 30mm elöl hátul.
A 35-ös gumihoz ti milyen nyomást állítotok be? Az én Sammy Slick-emre min 3.5bar van írva. Az azért elég vesekőrázó egy földútba belenyomott traktorgumi mintázaton végigtekerve.
Én is a 35-40C-s külsők mellett szavazok inkább. Pont azt szeretem a CX féle kerékpárokban, hogy egyszerűek.
Egyébként meg: https://www.cxmagazi...tep-cast-coming
A geometria es a fejcsőre ható erőviszonyok miatt bennem merülnek fel kérdések. Vagy amit merev villa használatra terveztek az simán bírja a teleszkópot?
én simán megvenném aszfaltra
lesz a foxnak is hozzávaló telója..
aszfaltra foleg... sikerul a cx es az ossztelos monti hatranyait osszeollozni. remelem raknak bele 67 fokos villaszoget, es 150mm utat, es persze csak pluszos traktorgumival.
minek? nekem a 35os cx gumival epp megvan azaz arany kozeput, ami mindenhova alkalmassa teszi. egy pogozo cxbringa? lefele igysem ugysem lesz bajnok, felfele meg nem ott fogsz ezzel maszni, ahova a cx valo, es az ossztelos elony lehet.
én simán megvenném aszfaltra
lesz a foxnak is hozzávaló telója..
minek? nekem a 35os cx gumival epp megvan azaz arany kozeput, ami mindenhova alkalmassa teszi. egy pogozo cxbringa? lefele igysem ugysem lesz bajnok, felfele meg nem ott fogsz ezzel maszni, ahova a cx valo, es az ossztelos elony lehet.
Azt mondjátok maradjak 160/160mm tárcsáknál. A Radon Skeen 100 8.0 gépemnél 180/160mm van. Ott ez összhangban van. Emiatt és a tapasztalatom miatt gondoltam az asszimetrikus megoldásra. A blokkolás erősebb fékezésnél jön be. Ott majd figyelek.
Januárban rendelem a DT R24-et (vagy amikor lesz), mert most lecsúsztam róla bike24-en. A DT adja az adaptereket bike24 szerint is. Köszi az infót.
Érdemes cserélni a tengelyt gyorszáras átütősre menetkímélés céljából?
más:
A Giant TCX SLR 2 Tiagra verziós gép bevált. Még a kiválasztásnál tartottam tőle és Ultegrás gépeket is nézegettem, de pozitív véleményem van. Váltás finom. Igaz most elkezdett rakoncátlankodni egy picit a hátsó váltás ha elöl kistányéron van. Induláskor a kónuszon hagyott lánc nem mindig ugrik a megfelelő fokozatba többet felváltva. Állítok rajta. Ettől eltekintve pöpec. Campa után azonnal megszoktam, nem volt vele gond. A 46/36 is jó, mert a 10 fog különbség miatt nem kell hátul lekövetni az első váltást max egy hátsó áttétel váltással. Dynasys for CX. Most 12-28 van, de vettem mellé egy 11-34-et.
Fék jó (a 8000-res XT persze jobb, de ott van nagyobb tapadó felület is). A blokkolós dolgot lehet csak szokni kell.
A kerékszettet cserélem DT R24-re. Az elején sokat babráltam az első agy beállítással, de most jó. Még a gyári Super Swan gumikat (Rocket Ron) használom. Sammy Slick lesz majd. Tegnap este -4C-ban kaptam hátul egy kis tűszúrásnyi defektet hazafelé. Útszéli szerelés megvolt. Elég lazán illeszkedik a gumi. Országút után fura volt, hogy szinte csak messziről rá kell dobni a felnire a külsőt. Felniszalag perfect. Majd azért kicserélem Schwalbe öntapadósra.
Váz merev mint komfortos, mert ez inkább hobbi versenygép mint gravel vagy túra bringa. A ballonos gumi segít egy picit, így nekem országúti pótlónak is jó lesz. Az itteni tanácsokat ezúton is köszönöm a vázméret választásánál. A kisebbet vettem, L méret, a kormány picit alacsonyan van, de közel sem annyira mint a Cannondale-en volt. Belepróbálom majd a BBB adaptert. Nekem kellene kb 260mm-es homlokcső a kormány-nyereg egy szintbe hozásához.
Itt egy dolog fura. A menetek a sárvédőhöz, ha valaki akar rá rakni, az első villán megvannak az agynál és a villanyaknál is. Hátul csak az agynál van a papucs felett. Mivel nincs fékhíd így az esetleges rögzítését még nem tudom hogyan lehetne megoldani elegánsan szükség esetén.
Dobozból kivéve mindent újra kellett húzni, mert ez összehányva volt nem összerakva/beállítva.
Összegezve dobozból kivéve is egy piszok jó bringa, csak nézd át (ellenben a Radonnal ahol csak kormány fel, nyereg beállít, telókat/gumikat felfújni és lehet csapatni). Voltam vele Velencei-hegységben és a Baglyason is. Nem igazán oda való, oda inkább a Radon, de el lehet menni vele. 10.3kg PD-M540 pedállal. Jó gép.
eddie1978 módosította - 2016. december 17. - 13:34
A jelenlegi 160/160mm tárcsákat a közelgő kerékszett cserekor cserélnem kell CL-ra. Maradjon hátul a 160mm vagy legyen 140mm? Én a 160mm-t időnként soknak érzem hátra. Könnyen blokkol.
Én biztosan maradnék a 160 mm-es tárcsáknál. Eszembe sem jutott CX-re 140-et venni, bár én néha szeretek a fékkarokba kapaszkodni....
Melyik szett lett a végén, a 23-as vagy a 24-es? Még mindig ajánlom a 24-es szettet, nekem bevált.
Egyébként jár a kerekekhez a CL/IS tárcsarögzítő adapter (ha maradtál a DT-k mellett). Párban 60 grammot nyomnak kb.
A jelenlegi 160/160mm tárcsákat a közelgő kerékszett cserekor cserélnem kell CL-ra. Maradjon hátul a 160mm vagy legyen 140mm? Én a 160mm-t időnként soknak érzem hátra. Könnyen blokkol.
Az simán lehet fékbetét hibája is, vettem egy Koolstop betétet Shimano helyett, ment a polcra, nem lehetett jól adagolni, könnyen blokkolt.
A jelenlegi 160/160mm tárcsákat a közelgő kerékszett cserekor cserélnem kell CL-ra. Maradjon hátul a 160mm vagy legyen 140mm? Én a 160mm-t időnként soknak érzem hátra. Könnyen blokkol.
continak a race king cx változatából van plus-os. bár nehezen tudom elképzelni hogy az a qrva kemény cucc tapadjon is.
amúgy meg vmi jo'es lötty a belsőbe.
nem osztom a velemenyt... feled kellene lejtenie valtokarnak kicsit, esetleg vizszint. nezz meg par katalogusfotot hogy allitjak be teljesen mas az olajos fekes fekvaltok geoja, mashogy all a fekkar is. sokkal inkabb a kompakt kormanyokhoz terveztek oket.
nekem az jott be a legjobban, hogyha a kormany also reszet allitom vizszintesre (kompaktot is), es a fekvalto tetejet ugy allitom, hogy a kormany elindul kicsi lefele, majd a fekvaltoval kompenzalom - igy a ketto "atlagban" vizszintes, de tenylegesen van egy kis "godor" kozepen.
arn módosította - 2016. október 13. - 14:03
forgasd azt a kormányt kicsit.
ezek úgy kényelmesek, ha a fékváltókar teteje vízszintes, v kicsit előre lejt... mondjuk így sem kényelmetlen, mert úgy lezsibbad a kézfejed, hogy azt se veszed észre, ha átmegy rajta egy mozdony.
Tegnap csak összedobáltam az elejét. Az országútin a campa is közel vízszintre volt állítva. Megfogadom a tanácsodat és ezt is visszaállítom.