Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autógyártók kerékpárjai: Bmw, Audi, Porsche stb..

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
226 hozzászólás a témában

#181
t@arpi

t@arpi

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
A BMW fúrcsa felfüggesztésést "telelever" rendszernek hívják, és nem azért van rajta, hogy összecsukható legyen... és a csoppereken se azért van hasonló, mert azokat is össze lehet hajtogatni :D
A motoros világban nagyon is elismert ez a felfüggesztési rendszer, mert sok olyan hibát kiküszöböl, amit a hagyományos villák nem... az más kérdés, hogy bringába átûltetni a rendszert oltári hülyeség, mert a két jármû közötti terhelés ég és föld...
Az pedig, hogy autós cégek bringákkal rukkolnak elõ, eléggé túlzás, mert jóformán mindegyik kerékpárt valamelyik neves cég gyártja le, és csak megveszik a nevet hozzá... lásd merci/porsche-votec, ferrari-colnago (igazából schumi miatt van az egész)
A BMW bringa is csak egy koncepció volt és nem is erõlködtek a sorozatgyártáson, sem a világmegváltáson.
Minden ilyen próbálkozás inkább egy jó marketing fogás, vagyis a "vakulj paraszt" elv...
Persze születnek jó dolgok is ilyen kapcsolatokból, mint pl Grag Minaar (nemtom jól irtam é) bringája, amit a Honda mérnökei fejlesztettek. Mondjuk nem hiszem, hogy marketing fogás lenne, mert nem éppen az eladható kategóriát célozták meg, és asszem nem is tervezik a sorozatgyártását... ami mondjuk kár, mert vannak okos megoldások rajta. Szépen muzsikál vele a srác (bár szerintem más bringával is) és én sem dobnám el ha hozzám vágnának egyett...
Aztán ott a giant... ha jól emlékszem a dh modell felfüggesztésén a renault mérnökei dolgoztak...
Szal egyfelõl a pénz beszél, másfelõl vannak dolgok amihez mérnöki tudás is kell, és hát nem emlékszem, hogy ilyen titulusban mint kerékpár mérnök léteznének diplomás emberek... maradnak tehát a magas beosztásban dolgozó valaha, vagy most is valamelyik autó, vagy motor gyártó cég sebességmániás tervezõi, akik jó esetben szeretnek bringázni, és nekik köszönhetjük, hogy a kerékpáripar fejlõdik és változik...
A botlásaikat pedig el lehet nézni... szerintem...

#182
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás
hát szerintem sem divatból megy a dolog. a bmw röhejes, bár az a hülye felfüggesztést a motorkon is használják, szoval annyira szar nem lehet. bár ottt inkább a csoppereken láttam inkább, azokon meg, ...
az hogy a big airnek nincs bonyolult rugózása az igaz, de az orangenek se és a bullitnak se, sõt mind a 2 váznál még a vega is bonyolultabban rugózik, szoval ez nem feltétlen hátrány. persze persze v10 ;D

#183
spinny

spinny

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Hali Nekem Audim van, a bicóm meg egy Merida vázas épített gép. Nekem nem kell audi bicó, fõleg, mert a Meridám többet ér az Audimnál.
;D ;D ;D

#184
Gabo

Gabo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 255 hozzászólás

Picit mint ha divat lenne leszólni ezeket az autógyári biciliket. Nekem legalábbis ez az érzésem támadt a topicok olvasva (csöppet felpörgött).


Nem hinném, hogy divatról lenne szó. Ezek a bicok egyszerûen nem hozzák azt a színvonalat, amit a gyártó neve és az ár alapján el lehetne várni. (Ugyan ezen árból egy sokkal jobb bringát is össze lehetne állítani vagy éppen kompletten megvenni.)
A BMW Q6S DH-ra, Freeride-ra lényegében alkalmatlan, mivel szerkezetileg nem elég erõs. XC-hez pedig túl nehéz. A elsõ rúgózás megvalósítása tény, hogy látványos, de a kelletténél bonyolultabb. Éppen ezért nem is nagyon törik magukat a kimondottan bringás cégek, hogy az ilyen újításokat átvegyék. Az összehajthatósága pedig koránt sem akkora elõny. Az elsõ és a hátsó kerék kivétele után egy "hagyományos" vázzal készült bringa sem foglal sokkal több helyet.
Ha jól emlékszem egy angol MTB-s magazinban olvastam ezeknek a bringáknak a tesztjérõl és õk sem voltak elragadtatva tõlük.
Az egésszel az a baj, hogy a fogyasztói társadalomban bármit el lehet adni, amin van egy jól csengõ márkanév. Ha nagyon szigorúan akarnánk a dologhoz közelíteni, akkor ezt akár a vevõ félrevezetésének, megkárosításának is lehetne tekinteni. Lényegében ezek a cégek kihasználják a vevõk tudatlanságát.

#185
micike

micike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 405 hozzászólás


kár hogy a gyönyörü piros ezerkettes zsigulim mellé nem kapok zsiguli ösztelós biciklit. rohadt oroszok.

#186
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
erre a makettre én is ráakadtam ;D

a link meg nem mûködik :( refresh után se :(

#187
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
http://www.infomotor...2_IT_721_1.html

#188
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Én egy freeride össztelósról beszéltem.

Ilyen, csak nem makett.

Feltöltött kép

#189
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
nem ezekrõl a porschékrõl beszéltetek?

#190
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Huh na ez királyul néz ki. :)

#191
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
A fejlécben (nem a lapon, hanem az ablak nevénél) azt írja Storck

http://www.schulz-sc...ews_porsche.htm

#192
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
Picit mint ha divat lenne leszólni ezeket az autógyári biciliket. Nekem legalábbis ez az érzésem támadt a topicok olvasva (csöppet felpörgött).

A Merida Big Air-nek sincs igazán forradalmi felfüggesztése mégsem ment ilyen fikázás vele kapcsolatban (ez csak egy példa, lehetne mást is említeni). Persze, ha valami ereszti az olajat ott nincs pardon.

Ezeken kívül is láttunk már irreálisan drága biciliket (csak úgy mellékesen).
A BMW össztelóssal sem akar senki DH versenyen indúlni (mert akinek ilyen ambíciói vannak, ennek megfelelõ kerékpárt vásárol) viszont össze lehet hajtani, ami nem hátrány.
A Deore tárcsafék persze elég mókás alkatrész.

#193
bucimail

bucimail

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 286 hozzászólás

OFF
És a ferrari meg kiadta a ferrari cipõt na az milyen undorító!!
ON

Ezek a cégek nem tudnak biciklit gyártani meg van hozzá a technikájuk de nincs tapasztalatuk. A rocky Mountain se kezd el szgk-at gyártani!

#194
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Óó nekünk van garázsunk, szívesen vállalom néhány ilyen bringa tárolását! ;D

#195
Zöld

Zöld

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

Van garázs? Akkor már jó úton haladsz! :D


Van, illetve csak volt, pontosabban most még van, de le lesz bontva! Bár tulajdonképpen mindegy, mert úgysem az enyém! ;D


#196
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Nem tudom ki gyártotta, de nem mûködött épp kifogástalanul. Persze eszemben sincs ugyanezt mondani a Votecre, még a végén engem is lelõnek egy kompresszorból, pedig nincs is SLK-m. :)

#197
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Ha jól tudom a komolyabb Porsche bringákat a Votec gyártja!
Míg a Ferrarit a Colnago:
http://kep.tar.hu/ra.../pic2319046.jpg
http://kep.tar.hu/ra.../pic2319045.jpg


#198
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Amit én próbáltam az is hasonló színû volt.

#199
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.067 hozzászólás
Gyerekek... ;D

Az Alpokalja maraton topikban említettem, de remélem, hogy nem gondd, ha itt is leírom: csodálatos látványt nyújtott egy kikiricssárga PORSCHE keró a rajtnál.... és ez a kikiricssárga PORSCHE keró kicsit lehangolóbb látványt nyújtott, leflittyent üléscsõvel a célnál. :-\ ;D

Asszem ennyit a szupi autógyároskerókról! :P

#200
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Van garázs? Akkor már jó úton haladsz! :D