Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1141
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Az a "baj" a continál, hogy az ust-s gumi nem black chilisek, csak a protectionök. Amik viszont vékony oldalfalúak. :-|

#1142
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

vagy esetleg tubeless külsõt tl ready helyett ? :)


+1

Aminek nincs oldalfala, nem alkalmas TL használatra...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1143
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Furcsa dolgot tapasztalok mostanság Conti gumikkal + Joe's lötyivel, és ahogy a neten nézem, nem vagyok a problémával egyedül. Valahogy a gumi oldalfalán lévõ/kialakuló apró mikrolyukakat nem annyira akarja tömíteni a Joe's, mint vártam volna. A gumi Black Chili-s X-King, ráadásul a ProTection verzió, ami a Conti szerint "hivatalosan" is tubeless ready. Az egyik gumi csak 1 hét után kezdte tartani a levegõt rendesen úgy, hogy nem eresztett le 1 nap alatt 0.5-06 barra, másiknak ehhez 2-3 nap kell.
Elõször sima Joe's Super Sealantet tettem bele, a 2. nap viszont Joe's Elite Racer's tejet tettem, hátha jobban megfogja a levegõt.
Lehet, hogy (az egyébként ammónia-mentes) Conti RevoSealant[/URL]-tet kellene használnom? Ez az: Continental Bicycle -Conti RevoSealant




vagy esetleg tubeless külsõt tl ready helyett ? :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1144
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Furcsa dolgot tapasztalok mostanság Conti gumikkal + Joe's lötyivel, és ahogy a neten nézem, nem vagyok a problémával egyedül. Valahogy a gumi oldalfalán lévõ/kialakuló apró mikrolyukakat nem annyira akarja tömíteni a Joe's, mint vártam volna. A gumi Black Chili-s X-King, ráadásul a ProTection verzió, ami a Conti szerint "hivatalosan" is tubeless ready. Az egyik gumi csak 1 hét után kezdte tartani a levegõt rendesen úgy, hogy nem eresztett le 1 nap alatt 0.5-06 barra, másiknak ehhez 2-3 nap kell.
Elõször sima Joe's Super Sealantet tettem bele, a 2. nap viszont Joe's Elite Racer's tejet tettem, hátha jobban megfogja a levegõt.
Lehet, hogy (az egyébként ammónia-mentes) Conti RevoSealant-tet kellene használnom? Ez az: Continental Bicycle -Conti RevoSealant

#1145
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
arn,
ott épp nem néztem... ;)
Szerintetek ez a két tej ugyanaz?
The Solution Reifen Dichtmittel 946ml
vs.
NoTubes Dichtmittel - BIKE-COMPONENTS.DE

venember83,
ezt írtam róla az elsõ út után máshol: útált köves út javult egyszerûen rossszá, simábbak a köves mászások, biztonságos a ferde partoldal, és - ami bár a jobb tapadásból következik, elsõre nem volt nyilvánvaló -, könnyebb vele gyorsan, blokkolás nélkül lassítani. Nagyon tetszik!!!
Azóta még tekertem többet, s mindent úgy érzek most is, vagy még úgyabbul. Tegnap becsúsztam szétvágott földutas mászáson keréknyomba, gond nélkül kapaszkodott vissza a "gerincre" újra. Pedig alaposan lelakott régi Maxxisok vannak rajta, mit kezdene egy új modern külsõvel?

#1146
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Honnan rendeltél? Ahol én nézem (várom - Bike-Shop mit Best-Price Garantie | H&S Bike-Discount) most épp beszerzés alatt áll.


bikecomponents - raktarrol szallitottak.

Friss tubelessesként mik a legfõbb különbségek menettulajdonságokban a belsõs rendszerhez képest?


jobban gurul, jobban tapad - es kenyelmesebb is. mintha visszakaptam volna egy jo adagot az ossztelosbol.

#1147
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

No, beruháltam egy mavic 819 felnis kerékbe. Természetesen a kisördög ott motoszkál, ezért pici pénzért vettem "rendes" TL szalagot, meg gorillát is. Az ust-t már használom, konkrétan fülig ér a szám, ha felfelé tekerek, ha lefele gurulok. A régi kerekeim meg megcsinálom házilagosan (egyiket így, másikat úgy), aztán meglátjuk az mire elég.


Friss tubelessesként mik a legfõbb különbségek menettulajdonságokban a belsõs rendszerhez képest?

#1148
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

nalam a stans lotty is jobban mukodott, mint a joes, igy ujabbat stanst rendeltem megint (littyos kiadasban nincs is rossz arban).


Honnan rendeltél? Ahol én nézem (várom - Bike-Shop mit Best-Price Garantie | H&S Bike-Discount) most épp beszerzés alatt áll.

#1149
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kivetelek eddig is voltak :) meg en szeretem minel jobban homogenizalni a rendszert (minel tobb minden legyen egy gyartotol) - szivesen kiprobalnam a notubes gumikat is, ha nem lenne olyan eszeveszett draga az euban. nalam a stans lotty is jobban mukodott, mint a joes, igy ujabbat stanst rendeltem megint (littyos kiadasban nincs is rossz arban).

#1150
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

a kit sem garancia arra, hogy mukodik a felniddel es gumiddal. en csak erre szant felnivel es gumival allnek (tam) neki a muveletnek. esetleg erdemes kulfoldi forumokon utanaolvasni, hogy az adott technikaval van e eselyed atalakitani.


Miért az "erre szánt" az garancia? Pl. a ZTR nem kompatibilis a Geax TNT-vel, pedig az oldalon elvileg ott van. Megpróbáltam, s semmi esély rá, mintha egy 24-es BMX gumit erõltetnénk a Podium felnire. Írtam a Geax-nak, s visszaírták, hogy ja bocs, nem kompatibilis, ugyanis õk a tolerancia alsó értékét gyártják, a ZTR meg a felsõt (kerületben). Ellenben a nem-TNT Geax felmegy rá. Írtam a ZTR-nek, hogy hogy is van ez, s õk is azt mondták, a könnyû felnijeikre nem ajánlják felerõltetni, mert eleve túl nagy nyomásra kell felfújni ahhoz, hogy bepattanjon. (a felni asszem 2.2-t bír max...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1151
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
No, beruháltam egy mavic 819 felnis kerékbe. Természetesen a kisördög ott motoszkál, ezért pici pénzért vettem "rendes" TL szalagot, meg gorillát is. Az ust-t már használom, konkrétan fülig ér a szám, ha felfelé tekerek, ha lefele gurulok. A régi kerekeim meg megcsinálom házilagosan (egyiket így, másikat úgy), aztán meglátjuk az mire elég.

#1152
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Kösz a válaszokat!

#1153
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a kit sem garancia arra, hogy mukodik a felniddel es gumiddal. en csak erre szant felnivel es gumival allnek (tam) neki a muveletnek. esetleg erdemes kulfoldi forumokon utanaolvasni, hogy az adott technikaval van e eselyed atalakitani.

#1154
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Szeretnék belsõnélküli kerekeket, nyiván UST a cél, csak még "nincs hozzá kedvem". Visszaolvastam úgy hat év hozzászólásait...
Eleinte azt gondoltam jó lesz nekem a gettó tl is, akár gorilla szigszalaggal, akár 20-as belsõvel. Aztán ahogy haladtam idefelé az idõben kicsit elbizonytalanodtam. Használ hosszabb ideje ilyet valaki (hagyományos felnin, hagyományos külsõvel), ÉS jó tapasztalatokkal? Vagy ha kicsivel többet szánunk rá, az itthon is kapható komplett kittek hosszútávon beváltak?
Most simán belsõsek a kerekeim, slime van benne, a súly nem annyira szempont nálam.

Másik kérdésem pedig contis. Nézegettem a gyár honlapján, az ust-s külsõknél a minimum nyomás 45 psi - 3.1+ bar. Ez (miért) jó?


mint mar irtam,2 eve hasznalok gettotubelesst,hagyomanyos kereken(fulcrum red metal 5),hagyomanyos gumival(maxxis crossmark),24-es belsobol megoldva
hibatlanul mukodik,ara pedig a tizede egy komplett kitnek

#1155
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Szeretnék belsõnélküli kerekeket, nyiván UST a cél, csak még "nincs hozzá kedvem". Visszaolvastam úgy hat év hozzászólásait...
Eleinte azt gondoltam jó lesz nekem a gettó tl is, akár gorilla szigszalaggal, akár 20-as belsõvel. Aztán ahogy haladtam idefelé az idõben kicsit elbizonytalanodtam. Használ hosszabb ideje ilyet valaki (hagyományos felnin, hagyományos külsõvel), ÉS jó tapasztalatokkal? Vagy ha kicsivel többet szánunk rá, az itthon is kapható komplett kittek hosszútávon beváltak?
Most simán belsõsek a kerekeim, slime van benne, a súly nem annyira szempont nálam.

Másik kérdésem pedig contis. Nézegettem a gyár honlapján, az ust-s külsõknél a minimum nyomás 45 psi - 3.1+ bar. Ez (miért) jó?

#1156
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ez egy negatív mintás gumi, szerintem tök alkalmatlan terepre. Ha sokat döngetsz macskakövön, jó lehet, de sodrós kanyarban kb. nulla lehet a tartása.

Szerintem télen használd a nyáron nullára koptatott gumijaidat. Nem tudom mennyit biciklizel, de nálam mindig van szezon végén 1-2 RR, aminek a közepe már teljesen slick.


ne rendes terepezesre gondolj - a linkelt bringat kb ugy hasznalnam, mint egy crossbicot. aszfalt, meg nagyon lightos terep (dongolt ut, sotter) a varosban es a kornyeken. konnyebb, puritanabb, kevesebb karbantartas, meg szerintem kenyelmesebb is lenne, nem kellene azzal foglalkozni, hogy felutom :) valszeg elsovaltot sem raknek ra. a gumit illetoen szerintem a szelessege miatt homokon is elmenne (sok helyen eleve a tengerparton hasznaljak).

egyelore meg csak fejben "epitgetem", es probalok nemi infot szerezni, hogy mukodne e a dolog.

#1157
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ez egy negatív mintás gumi, szerintem tök alkalmatlan terepre. Ha sokat döngetsz macskakövön, jó lehet, de sodrós kanyarban kb. nulla lehet a tartása.

Szerintem télen használd a nyáron nullára koptatott gumijaidat. Nem tudom mennyit biciklizel, de nálam mindig van szezon végén 1-2 RR, aminek a közepe már teljesen slick.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1158
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ha a stans fele yellowtapehez belsot hasznalok, nem cseszi szet a tubelesses szalagot? a masik, hogy mennyire birja ez a tubeless felni es a szalag a nyomast? a varosi bicora veszek egy 35os gumit, aztan kiprobalnam a 29eren is, hogy milyen, es akkor telre (semi)slickre valtanek.

supermotot (bigapple) nem probalta vki terepen? az lenne a masik, amit szivesen kiprobalnek ilyen vegyeshasznalaton - telo nelkul, tubeless - de tesztkeppen "kisse" draga. vmi ilyesmi gepet kepzeltem el:

Feltöltött kép

#1159
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

cxre tuti a szingó. ha nincs rá keret, akkor én maradnéj a latexnél. Én a 26os latexet használtam fl évig 29esbe, minden gond nélkül.


Mindenes edzõ/bejárós/cx géprõl van szó. Arra semmiképp nem raknék szingót és ragasztgatni sincs kedvem. Minden hülye 26os latexet használ 29esben, 99%-ban gond nélkül, köztük én is így tettem. Idéntõl a montikon ZTR felniket használok, azokkal hibáltan a belsõnélküliség. Erre az "ócskavasra" nem teszek 25rongyos felniket sem, télen ne rágja már szét a sós lé.

#1160
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
cxre tuti a szingó. ha nincs rá keret, akkor én maradnéj a latexnél. Én a 26os latexet használtam fl évig 29esbe, minden gond nélkül.