Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1121
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

sziasztok!

Ghetto tubelessben gondolkozom. Milyen ragasztószalagot érdemes venni, ami itthon is beszerezhetõ?
Hajós boltokban kapható Duck Tape megfelel a célnak? Nem oldja meg a lötyi?
Külsõben mi az ami megfelel a célnak? Jelenleg RaceKing XKing párost használok, az alap verziókat.


Megéri visszaolvasnod (én is ezt tettem), sok kérdésre kaphatsz választ. A duck tape egyértelmûen tilos (ahogy volt is rá korábban negatív példa). Én vettem a neten gorillát, illetve valami noname szalagot, ami nagyon hasonlít a stans-ra. Az elõbbivel dolgozni sokkal könnyebb, majdhogynem örömteli, a merevebb szalag viszont nagyon nehézkes volt. Pillanatnyilag ott tartok, hogy a kétféle szalaggal megcsináltam egy-egy kereket, az itthon lévõ gumikkal (speci 2bliss, conti protection) képtelen voltam felfújni õket. Várom a szezon végét, hogy a rendes ust-s kerékrõl leesõ crossmarkokkal folytassam a kísérletezést.
Egyébként így szezon végére rengeteg ust-s kerék lett az apróban megéri szétnézni. 35-40-ért már szerintem nem annyira drága!

#1122
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
sziasztok!

Ghetto tubelessben gondolkozom. Milyen ragasztószalagot érdemes venni, ami itthon is beszerezhetõ?
Hajós boltokban kapható Duck Tape megfelel a célnak? Nem oldja meg a lötyi?
Külsõben mi az ami megfelel a célnak? Jelenleg RaceKing XKing párost használok, az alap verziókat.

#1123
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Van esetleg valamelyikõtöknek (bp környékén lehetõleg) ócska, már nem használt ust-s gumija? Nem baj, ha nincs rajta egyáltalán minta, csak ne eressze a levegõt.
Próbálkozom gettó tl ügyben gorilla, meg hivatalos szalaggal is, de a rendes ust-s felnin használton kívül nincs másik gumim kísérletezni. Amit próbáltam speci 2bliss, régi conti protection, azok nem pattannak fel a helyükre.
A tudomány nevében megköszönném! ;)

#1124
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
meg pl nalam bevalt a nehezen tomitheto szimpla falu schwalbekkal, hogy felfujom harom barra, benyomom a viz ala, ahol ereszt meg, ott "odalotykolok", aztan par percre oldalra forditva hagyom. utana check.

#1125
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hat nemtom, szerintem ez tul van bonyolitva... a lenyegi lepesek a stansnel is ugyanez. ott egy 29er kereknel is osszeraktam fele ennyi lottyel.

#1126
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem érzed, hogy 0.01 gramm gumitöbblettel / cm2 az egész probléma tárgytalan lenne? :)


Üss mééééég! :D

#1127
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Contisoknak írtam, miért a gyors leeresztés. Idõközben a probléma szerencsére megszûnt, már nem ereszt le 2-3 nap alatt egy-egy kerék, tartják a levegõt.
Adtak egy hivatkozást az oldalukra, mit kell tenni ahhoz, hogy kezdetektõl jól lömítsen a lötyi:
Continental Bicycle -How to mount Tubeless Ready

Pepecselõs eléggé, de azt állítják, érdemes egybõl így kezdeni.


Nem érzed, hogy 0.01 gramm gumitöbblettel / cm2 az egész probléma tárgytalan lenne? :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1128
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Contisoknak írtam, miért a gyors leeresztés. Idõközben a probléma szerencsére megszûnt, már nem ereszt le 2-3 nap alatt egy-egy kerék, tartják a levegõt.
Adtak egy hivatkozást az oldalukra, mit kell tenni ahhoz, hogy kezdetektõl jól lömítsen a lötyi:
Continental Bicycle -How to mount Tubeless Ready

Pepecselõs eléggé, de azt állítják, érdemes egybõl így kezdeni.

#1129
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Méghogy lerobban a Conti... Se UST peremrõl, se ZTR peremrõl nem ugrott még le.


Majd szólj, ha az oldalfal megadta magát, én szóltam. :P :D Nem a peremrõl leugrást mondtam, a ZTR peremérõl kb. amúgysem ugrik le semmi se. :D

Amúgy meg azt nem értem, hogy a Conti hogy tud ilyen kevés anyagból ilyen nehéz gumikat csinálni, valami nem stimmel, méregettük az X-kingeket, s 700 g fölötti volt az összes (29er), hogy a fenében van ez?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1130
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nekünk a Stan's tejjel meglehetõsen jól tartja a nyomást az összes Conti, oldalfalvastagságtól függetlenül. Ami nem tetszik benne, hogy sokkal hamarabb kiszárad benne a lötty, mint mondjuk a Maxxis, WTB vagy Kenda gumijaimnál.


nalam a stans pozitivabb, mint a joes (szimpla schwalbe tlr). joesnal csinal neha olyat hogy egyszer jobban ereszt, mint maskor. stansnel ha egyszer jol tomitett, utana nem tapasztaltam semmi valtozast a hasznalatban. raadasul stansnel 60got hasznaltam a 29erhez (nem volt tobb), addig a joesnal 80-100at.

#1131
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nekem is van SnakeSkin és ProTection is, elég hasonló a tapintásuk, mindkettõnek erõs, kicsit kemény is az oldala. Van fölszereletlenül is, este még 1x megtapizom, és tudósítok.

Amúgy meg az X-King ProTection a sógortól a Mátra Maratonon igazán megkapta a kiképzést. Mint mondtam megnyerte a kategóriáját; rövidtávon ment, vagyis végig teljes gázon, a srác 85-90 kg között lehet, és a lefelék az erõssége, csörtet, mint egy vaddisznócsorda. Nem tudjuk, a végére mennyi volt a nyomás a gumiban, de az biztos, hogy kórosan alacsony, de a helyén maradtak a gumik.

#1132
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Hát eléggé nagyot tévedsz. A SnakeSkin az oldalfalra koncentrál, s a futófelület "normális", míg a Protection-ban az oldalfalban csak egy átszúrásgátló membrán van, de semmi "túlépítettség". Mindkettõm van, majd jöhetsz fogdosni, nagyot fogsz nézni. A Conti lerobban kis nyomáson fékezéskor, a Protection is, mivel nem erre van kitalálva. Alban Lakata meg 3 baron megy vele, s leszarja, hogy ereszt, ennyi.


Okostojás, már megint mit kamuzol összevissza? :D Méghogy lerobban a Conti... Se UST peremrõl, se ZTR peremrõl nem ugrott még le. Az új Protection pedig nem csak az oldalfalnál véd, hanem a futófelületen is: Continental Fahrrad -ProTection
A sima fapados A-s Raceking is tökéletesen mûködik.

Aztán ott a WTB Vulpine-om, kifejezetten ellenzik a belsõ nélküli használatot, mégis tökéletes, az sem fordul/robban le. A 2,4-es Maxxis Ardentem tartja eddig a legjobban a nyomást és a lötty sem akar kiszáradni benne, ez se nem UST, se nem TL, hivatalosan nem is ajánlják belsõ nélkül. Vágásvédett verzió.

#1133
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hát eléggé nagyot tévedsz. A SnakeSkin az oldalfalra koncentrál, s a futófelület "normális", míg a Protection-ban az oldalfalban csak egy átszúrásgátló membrán van, de semmi "túlépítettség". Mindkettõm van, majd jöhetsz fogdosni, nagyot fogsz nézni. A Conti lerobban kis nyomáson fékezéskor, a Protection is, mivel nem erre van kitalálva. Alban Lakata meg 3 baron megy vele, s leszarja, hogy ereszt, ennyi.


Hm, hát akkor jobb híján én is lesz*rom hogy ereszt. :) :)

Tényleg érdekel, mi a kettõ közt a különbség. "Sima" TLR Schwalbe-val hasonlítottam, annál érezhetõen vastagabb az oldalfal, persze Geaxhoz képest vékony. Ha tényleg lerobban a Conti kis nyomáson, akkor elmehetnek valahová, ahová gondolom és ne írják rá, hogy tubeless ready, mert ez így minden, csak nem "ready" erre!...

A Geax-szal hozzászoktam, hogy a TNT az tényleg "tubeless ready" és az, amit ráírnak. Jóhiszemûen ugyanezt várnám el a többi gyártótól. De most nem?!? Ehh... :/

#1134
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

No de ez a Protection verzió, 240tpi-s szövettel. Ennyi erõvel a SnakeSkin sem alkalmas TL-re. :P Inkább a Joe's lötyi + Conti kompatibilitásra tippelek, hogy ott a gond.


Hát eléggé nagyot tévedsz. A SnakeSkin az oldalfalra koncentrál, s a futófelület "normális", míg a Protection-ban az oldalfalban csak egy átszúrásgátló membrán van, de semmi "túlépítettség". Mindkettõm van, majd jöhetsz fogdosni, nagyot fogsz nézni. A Conti lerobban kis nyomáson fékezéskor, a Protection is, mivel nem erre van kitalálva. Alban Lakata meg 3 baron megy vele, s leszarja, hogy ereszt, ennyi.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1135
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nekem ugyanez a gondom. Conti X-King ProTection + Joe; és napi kb. 0.1 bart ereszt. Ez egyáltalán nem papírfalú, tapintásra erõsebbnek is tûnik, mint a SnakeSkin. Ennyi nyomásvesztéssel még együtt tudok élni, csak minden tekerés elõtt ellenõriznem és kicsit pumpálnom kell. A sógorom ugyanezt a gumit Schwalbe DocBlue-val (=Stan) használja, neki elsõ alkalommal egy nap alatt 2-rõl 0.5 re esett le a nyomás- méghozzá a Mátra Maratonon! Elõzõ este tette föl (majd megnyerte a versenyt), és utána este otthon látta, hogy teljesen leeresztett. Azóta napi kb. fél bart ereszt neki. Az enyém már kb. 6 hete fent van, most megrázogattam, és semmi lötyögést nem hallottam benne, úgyhogy utántöltöttem, és oldalt fordítva nagyon sokáig és gondosan rázogattam. Kíváncsi leszek, változik-e a helyzet. Majd tudósítok.



Nézd meg nincs e valami bazi nagy tüske benne, akkor csinálhat ilyet, tekerés közben íceg-ficeg a gumiban és kicsit szökik a levegõ, de ezt menet közben nem érzed, veszed észre csak mikor ellenõrzöd a nyomást és azt gondolod álltó helyében engedi el.
Nekem van az elsõben egy és ezt csinálja, de még nem volt kedvem kimûteni inkább ráfújok.

#1136
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Nekünk a Stan's tejjel meglehetõsen jól tartja a nyomást az összes Conti, oldalfalvastagságtól függetlenül. Ami nem tetszik benne, hogy sokkal hamarabb kiszárad benne a lötty, mint mondjuk a Maxxis, WTB vagy Kenda gumijaimnál.

#1137
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
stans osszerakasi modszere ezert alaposabb :) ott ajanljak, hogyha korbelotykolod, akkor utana tedd le valahova pihenni az oldalara. kivancsi leszek, hogy mi var a gumiban, ha szetszedem... a stansnel lattam, a joest meg nem.

#1138
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nekem ugyanez a gondom. Conti X-King ProTection + Joe; és napi kb. 0.1 bart ereszt. Ez egyáltalán nem papírfalú, tapintásra erõsebbnek is tûnik, mint a SnakeSkin. Ennyi nyomásvesztéssel még együtt tudok élni, csak minden tekerés elõtt ellenõriznem és kicsit pumpálnom kell. A sógorom ugyanezt a gumit Schwalbe DocBlue-val (=Stan) használja, neki elsõ alkalommal egy nap alatt 2-rõl 0.5 re esett le a nyomás- méghozzá a Mátra Maratonon! Elõzõ este tette föl (majd megnyerte a versenyt), és utána este otthon látta, hogy teljesen leeresztett. Azóta napi kb. fél bart ereszt neki. Az enyém már kb. 6 hete fent van, most megrázogattam, és semmi lötyögést nem hallottam benne, úgyhogy utántöltöttem, és oldalt fordítva nagyon sokáig és gondosan rázogattam. Kíváncsi leszek, változik-e a helyzet. Majd tudósítok.

#1139
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

+1

Aminek nincs oldalfala, nem alkalmas TL használatra...


No de ez a Protection verzió, 240tpi-s szövettel. Ennyi erõvel a SnakeSkin sem alkalmas TL-re. :P Inkább a Joe's lötyi + Conti kompatibilitásra tippelek, hogy ott a gond.

#1140
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

vagy esetleg tubeless külsõt tl ready helyett ? :)


Vonzott a Made in Germany és a Black Chili. Az UST az távolkeleti és nem Black Chilis, plusz 5-6 EUR-ral drágább és pár tíz grammal nehezebb lett volna. Most már nem variálok ezzel, épp elég drága volt ez így! Különben ez is 600-610g/külsõ, pedig csak virsli (2.2), van benne anyag és nem az a grammozós fecske TLR. Az oldalfala sem az a papír. Persze Geax mögött elmarad túlépítettségben, cserébe nem 750g/külsõ. De azért én azt várnám, hogy ez a verzió tartja már rendesen a levegõt lötyivel.