Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1101
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Elmegy a maradék hajam is. Hátsó kereket ma leeresztettem s a peremnél tölöttem be tejet mert nem igazán volt benne. 2 bár fölé pumpálva pár küllõ anyánál buborékol sziszeg, 2 bar alatt nem.
Mi a here lehet vele?
Az elsõt már újra gorilláztam egy kanyar miatt, d emég faragni kell rajta.

#1102
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Na a szelep szakad ki azért szusszan. Másik szeleppel összerakva eddig patent. Ma már azzal gurultam melóba. Tejet kell majd pótolnom benne mert alig lötyög vmi benne.

#1103
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
probaltad a problemas reszen "pihentetni" a kereket? tehat ha ereszt valahol, akkor ugy allitod be, hogy oda folyjon a lotty, es ugy hagyni egy idore.

***

nalam megbizhatosagbol jeles. mar ket hete halogatom, hogy potlom benne a lottyot, de csak hetvegen vagyok otthon egy masfel napra, bringazni is alig van idom, nem hogy butykolni. a ket hete be is nyalhattam vmit, mert egy het utan lehetett benne vagy fel bar nyomas. idom megint nem volt, csak felfujtam, elmentem bringazni egy orara, es siman kibirta :) ezt nehez lenne egy lapos belsos rendszerrel megcsinalni.

#1104
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Na hétvégén összegettólkodtam a kerekeket.

Elsõ kerék XKing Protection. Gorillaszalag helyére, autós szelep megfarag berak.
Gumi felrak kúton felnyom. Küllõ anyánál szelel. Gorilla felgyûrõdött. Megigazít, minden patent. Tej bele. Tapintásra nem veszített nyomásból.

Hátsó kerék RaceKing Protection. Gorillaszalag helyére, autó szelep megfaraf berak.
Gumi felrak, perem istennek sem akar helyére menni. Szappanos víz mindent megold. Gumi helyén. Tej bele. Peremnél 10 centi hosszon szizseg, pezseg a tej.
Rázogat nem múlik. Éjszakára úgyhagy. Reggel is sziszeg,de érzetre nem esett a nyomás. Éeereszt perem megtöröl felfúj, lötyböl. Csendben van. Öröm.
Bringába berak.
Reggel bringa elõvesz, hogy azzal rakom melóba, hátulja lapos. Na mondom vmi nem kerek. Felpumpál szeleptövénél szelet. Szelep megmozgat meghúz, mégjobban leszelel. bringa pihen este neki futok, hogy ha szelepnél meglötybölöm megfogja-e ha nem, akkor másik szelepet próbálok meg befaragni.
Vagy lehet kapni autószelepes tubeless szelepet?

#1105
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
na ma megérkezett angoléktól a gorilla szalag, ha minden igaz a gumik is hozzám kerülnek holnap, így szombaton sztem tubeless install lesz

#1106
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Kinézetre ugyanaz a minta mindkettõnél, gördülési ellenállás passz, szerintem kb. ugyanolyan. Úgysem érzem, hogy a régi a hátsó keréken van és elsõ keréken az új, szóval... Amúgy is, AM-re minél nagyobb, annál jobb! :)

A Conti ProTection után pozitív meglepetés. Lötyivel ugyan, de nem vesztett semmit a nyomásból, 1 egész nap alatt, frissen feltéve. Elöbbi (Continental) tényleg jóval rosszabban tartja a levegõt, legalább is az elsõ egy hónapban. Kb. egy hónap után "megjavult", de addig szívás volt.
A sima TLR-es Schwalbe viszont tényleg szita, orrán-száján jön a levegõ. SnakeSkin meg nekem úgy fest, majdnem UST-szint, egy rövidebb túrát megkockáztatom, simán bírna akár lötyi nélkül, ha nem kap tüskét.

#1107
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Csak próbaképp installáltam egy 2012-es SnakeSkin Nobby Nic-et és egy 2013-as NNic-et is, tubelessként. Pozitívan csalódtam, lötyi nélkül 4 óra alatt 0.1 és 0.2 bar-t vesztettek 2.5 bar nyomásból. Nem rossz! (A 2013-as 50 grammal könnyebb)


ha rendesen tomit a tl schwalbe, akkor mar nincs gond veluk... nalam most jo ha ilyen -0.1 bar/het van. ha esetleg vmelyik tobbet ereszt, akkor tudom, hogy vmi tortent vmi veluk. meg sosem hagyott cserben, de ilyenkor van, hogy viz ala nyomom, es latszik, hogy hol szivarog esetleg belole. oda kicsit lotykolok pluszban, es ok. viszont lotty nelkul uj korukban azonnal leeresztettek.

gondolkodtam en is a snakeskinen, de ezt sem hasznalom olyan terepen, hogy kicsapjam az oldalat. ha majd gond lesz, szvsz csak akkor pakolok plusz sulyt a bringara.

a gordulest tenyleg erdemes lenne osszehasonlitani.

#1108
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
a nem ust-s gumiknak olyan az oldalfala mint a szita, hiszen oda nem nagyon kell gumi, csak amennyi a szövet vázat védi, illetve ha felütés ellen akarnak védekezni, de tudtommal növeli a gördülési ellenállást és a súlyt is

#1109
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Csak próbaképp installáltam egy 2012-es SnakeSkin Nobby Nic-et és egy 2013-as NNic-et is, tubelessként. Pozitívan csalódtam, lötyi nélkül 4 óra alatt 0.1 és 0.2 bar-t vesztettek 2.5 bar nyomásból. Nem rossz! (A 2013-as 50 grammal könnyebb)

#1110
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

A kivágott szelepnél arra figyelj, hogy ne zavarja majd a gumiperem helyezkedését, különben már ott elengedi a levegõt.


A WTB felniben van egy árok középen végig, ott szerintem szépen el fog bújni a szelep. Ha nem lesz jó, akor lehet gondolkozni, mert autósra van fúrva a felni.

#1111
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

na Gorilla tape úton angolból, Conti XK RK Protection black chilli is megshoppingolva, WTB lötyi a polcon. Ha együtt lesz minden még túrok két autós szelepet belsõkbõl és indulhat az install. :)

néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?


A perem többet számít, mint az oldalfal. Ha az túl laza az adott felnin, akkor beleõszülsz a próbálkozásba, persze ha annyira fos az oldalfal, mint pl. egy B-s 29es X-Kingnek, amin konrétan 1,5bar felett kispriccelt a lötty, az is probléma. :D

Lehet nem hülyeség elõször belsõvel felrakni majd a Contikat, elsõ felrakásnál is úgy sikerült csak az UST felniken, aztán utána 1 oldalon megbontod, belsõ ki, szelep és lötty be, vagy elõször csak a szelep, aztán ha sikerül felfújni mehet a lötty is. Tegnap reggel hajtottam össze, ha majd kézhez kapod hajtogasd ki és dobd fel, hogy visszanyerje teljesen az alakját, könnyebb utána a szerelés. Vékonyabb oldalú gumiknál ez nem annyira jön ki, de ennél majd meglátod mennyit tart, ez kihajtva megáll mint egy drótperemes, az alap Conti összecsuklik.
A ZTR felnik perem megoldása egyértelmûen jobb, mint a hivatalos UST, kevésbé szívás a felfújás mûhelypumpával, a WTB-rõl nincs tapasztalatom.

A kivágott szelepnél arra figyelj, hogy ne zavarja majd a gumiperem helyezkedését, különben már ott elengedi a levegõt.

#1112
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Van 2 db TNT-s, 2.2-es Geax Saguaro-m felesleges. Egyik olyan 45-50%-os, másik 75%, ha kell ingyen, akkor írj egy privát üzenetet.

Ó, köszönöm szépen!!!

#1113
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

piszta,
hogy fogod összerakni szalaggal és autós szeleppel? Én vettem két ust szelepet, az ment a felnibe. Aztán (rendes gumi híján) itt el is akadt a projekt... :D


Van 2 db TNT-s, 2.2-es Geax Saguaro-m felesleges. Egyik olyan 45-50%-os, másik 75%, ha kell ingyen, akkor írj egy privát üzenetet.

#1114
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
piszta,
hogy fogod összerakni szalaggal és autós szeleppel? Én vettem két ust szelepet, az ment a felnibe. Aztán (rendes gumi híján) itt el is akadt a projekt... :D

#1115
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?


nem tudom, a vékony és porózus fal egyáltalán mennyire gond, mennyire tömíti a cucc. a slick viszont majd engem is érdekel jövõre, kíváncsi vagyok nagyon, hogy aszfalton is jelentkezik-e észrevehetõ elõny (terepen még nem mondanám, hogy megtapasztaltam a különbséget, más a külsõ is, mint ami eddig volt)

#1116
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
na Gorilla tape úton angolból, Conti XK RK Protection black chilli is megshoppingolva, WTB lötyi a polcon. Ha együtt lesz minden még túrok két autós szelepet belsõkbõl és indulhat az install. :)

néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?

#1117
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Elsõ körben kisérletezek. WTB LaserDisk CC felnijeim vannak. A peremük elég jónak tûnik, most is alig bírom kipattingatni belõle a külsõt. Ezért nem is gondolkoztam/gondolkozom kerék cserében. Gumiban amiben gondolkoztam az a mostani Contik Protectionos változata vagy Maxxis Crosmark, de a lényeg hogy ne eressze el a tejet.


nekem laser disc trail felnik vannak, és annak ellenére arcpirítóan egyszerûen ment minden, hogy túl keskeny szalagot vettem hozzá :)
(WTB szalag, ebike, 24-est vettem, de ehhez a -21-es- felnihez a 28mm a jó méret) Schwalbe Rapid Rob legolcsóbb változat, és még csak mellé se csöppent a lötyi.
ja, szintén ebike-ról vettem Continental revo folyadékot, jó tipp volt, WTB szelepekkel, az egész átalakítás bõven 10e alatt megvolt, és bár még csak egyszer mentem vele -friss az élmény-, teljesen meg vagyok gyõzve. a rendszer mûködõképességérõl mindenképpen.
kompresszort használtam ugyan, de szerintem mûhelypumpával is ment volna - ha a peremeket jól ráigazgatod a felni vállára, és nincs valami kompatibilitási gond, akkor szerintem nagy gond nem lesz. ja, elõször belsõvel fújtam fel mindkettõt, hogy a szalagot kicsit helyrepréselje, és úgy csak az egyik peremet kellett kicsit a külsõ kivétele után igazgatni, a másikat a 4 bar megoldotta szépen.

#1118
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Nem tubeless Fulcrum felnit, mint RedMetal 5/10 vagy Red Power, próbált már valaki tubelessíteni?
Joe's no-flats rendszerrel próbálkozom. Mert csak addig jutok. :) Felniszalag levéve, lyukakat körberagasztottam Joe's-féle szalaggal, arra került rá a gumiszalag, mindehhez sok szappanos víz. Külsõ SnakeSkin-es Nobby Nic.
Úgy fest, kevés lesz a mûhelypumpa ehhez a setuphoz, kompresszorra lenne szükségem. Vagy csodára.

Valamelyikõtök tud olyan oldalról/listáról, ahol összegyûjtötték, milyen külsõt milyen felnivel lehet nagy valószínûséggel összeépíteni? Jó lenne tudni, érdemes-e tovább kínlódnom, vagy hagyjam az egészet a fenébe:)

#1119
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

sziasztok!

Ghetto tubelessben gondolkozom. Milyen ragasztószalagot érdemes venni, ami itthon is beszerezhetõ?
Hajós boltokban kapható Duck Tape megfelel a célnak? Nem oldja meg a lötyi?
Külsõben mi az ami megfelel a célnak? Jelenleg RaceKing XKing párost használok, az alap verziókat.


Ha nem B-s RaceKing és X-King, akkor azok mûködnek Stan's löttyel, nem kell semmi bûvészkedés, betöltés és pumpálás után az oldalukon látható videó alapján körberázogatni a löttyöt és menetkész.

#1120
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Megéri visszaolvasnod (én is ezt tettem), sok kérdésre kaphatsz választ. A duck tape egyértelmûen tilos (ahogy volt is rá korábban negatív példa). Én vettem a neten gorillát, illetve valami noname szalagot, ami nagyon hasonlít a stans-ra. Az elõbbivel dolgozni sokkal könnyebb, majdhogynem örömteli, a merevebb szalag viszont nagyon nehézkes volt. Pillanatnyilag ott tartok, hogy a kétféle szalaggal megcsináltam egy-egy kereket, az itthon lévõ gumikkal (speci 2bliss, conti protection) képtelen voltam felfújni õket. Várom a szezon végét, hogy a rendes ust-s kerékrõl leesõ crossmarkokkal folytassam a kísérletezést.
Egyébként így szezon végére rengeteg ust-s kerék lett az apróban megéri szétnézni. 35-40-ért már szerintem nem annyira drága!



Elsõ körben kisérletezek. WTB LaserDisk CC felnijeim vannak. A peremük elég jónak tûnik, most is alig bírom kipattingatni belõle a külsõt. Ezért nem is gondolkoztam/gondolkozom kerék cserében. Gumiban amiben gondolkoztam az a mostani Contik Protectionos változata vagy Maxxis Crosmark, de a lényeg hogy ne eressze el a tejet.