Használtam Joe's löttyöt. Az is be tud túrósodni. Egy spriccelős defekt alkalmával a gatyám ülepét is szétmarta, mert eléggé ammóniás a cucc. Vázról is nehéz volt levakarni
Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#841
Írta 2014. október 05. - 08:47
#842
Írta 2014. október 05. - 08:08
Freddyke, hát nem tudom mit írjak...
Szerintem a minta méretének semmi köze a kérdésemhez, miszerint nem gyógyulnak be a lyukak. De remélem nem baj, hogy télre már nem cserélem le, csak tavasszal (ahogy szoktam). Persze, ha nagyon gáz, már télire, arra a 8-10 alkalomra, amikor hobbitekerek, felrakom az új gumikat, csak szóljatok! Ha nem gond, elöl még húznám egy darabig, de ha meg lesz mondva, hát cserélni fogom azt is.
---
Nem tudom, nem állítottam, hogy a notubes rossz-e, csak leírtam mit tapasztaltam. Illetve, mivel van választásom, teszek mással próbát.
Viszont (most*) egyetlen szóval sem mondtam, hogy kiszárad, mint (főleg a második) képen is látszik, épp az szúrt szemet, hogy folyamatosan szivárog. A gumik amúgy TL ready snakeskin schwalbék, úgy tudom ennél tubelessebbeket 29-es méretben nem lehet belőlük kapni.
De fontos az optimizmus, íme a jó oldala is az esetnek, az idén nem volt egyetlen "igazi" defektem sem!
---
* amúgy kiszárad, nyáron írtam róla.
mgy módosította - 2014. október 05. - 08:09
#843
Írta 2014. október 05. - 02:23
#844
Írta 2014. október 05. - 00:29
Nem belőlem kell kiindulni természetesen, de gumit ekkora futómintával már kicseréltem volna. A NoTubes egyébként nem rossz. Szerintem a Joe is kiszárad, azzal sem jársz jobban. Korábban itt ajánlgattak más löttyöket (talán OKO), mint "lassabban száradó", még meggondolom én is. Leginkább úgy vagyok már ezzel, hogy bele sem fogok tölteni semmit, mert mire előveszem a bringát kiszárad. TL gumikkal a defekt esélye egyébként is minimális.
freddyke módosította - 2014. október 05. - 00:30
#845
Írta 2014. október 04. - 21:51
Notubes löttyöt használtam eddig. UST-s gumiban nem nagyon volt vele gond, igaz a korábban itt is bemutatott rögöktől nem nagyon voltam elájulva. Ahogy telik az idő, egyre gázosabb a kerekeim, úgy nézek ki, mintha feltekertem volna egy zsiráfot, vagy egy nagyobb túrórudit.
Frissen, defektmentes gumikkal sok-sok hétig nem kellett a puNpával randizni, de mostanra gyakorlatilag nincs tekerés fújás nélkül. Egész egyszerűen nem fogja meg a likakat, folyamatosan jön ki a cucc. Nem tudom, mi a gázos, valszeg nem a gumi, jövőre keresek valami más löttyöt, mondjuk joe's noflatset.
A képen nem friss defekteket láttok, tegnap porosan elraktam a bringát, reggel kitoltam a garázsból, s így néz ki.
Tapasztaltatok már ilyet?
Így néz ki az enyém is, de nyomásvesztés nem gázos,
#846
Írta 2014. október 04. - 20:44
Notubes löttyöt használtam eddig. UST-s gumiban nem nagyon volt vele gond, igaz a korábban itt is bemutatott rögöktől nem nagyon voltam elájulva. Ahogy telik az idő, egyre gázosabb a kerekeim, úgy nézek ki, mintha feltekertem volna egy zsiráfot, vagy egy nagyobb túrórudit.
Frissen, defektmentes gumikkal sok-sok hétig nem kellett a puNpával randizni, de mostanra gyakorlatilag nincs tekerés fújás nélkül. Egész egyszerűen nem fogja meg a likakat, folyamatosan jön ki a cucc. Nem tudom, mi a gázos, valszeg nem a gumi, jövőre keresek valami más löttyöt, mondjuk joe's noflatset.
A képen nem friss defekteket láttok, tegnap porosan elraktam a bringát, reggel kitoltam a garázsból, s így néz ki.
Tapasztaltatok már ilyet?
#847
Írta 2014. szeptember 26. - 04:11
Kicsit utánamentem, találtam pár first ride beszámolót. - Á, szar ez. Ne vegyetek. Különösen olyanok ne vegyenek, akik a maratonokon középtávon indulnak. Majd én veszek előrendelésben (nem érdekel, mennyibe kerül), és jól elmondom mindenkinek, hogy nem éri meg.
Én a fordított taktikát használom: annyit zengek a tubeless előnyeiről hogy már hülyének néznek
#848
Írta 2014. szeptember 25. - 21:35
Kicsit utánamentem, találtam pár first ride beszámolót. - Á, szar ez. Ne vegyetek. Különösen olyanok ne vegyenek, akik a maratonokon középtávon indulnak. Majd én veszek előrendelésben (nem érdekel, mennyibe kerül), és jól elmondom mindenkinek, hogy nem éri meg.
#849
Írta 2014. szeptember 25. - 00:42
Csak most láttam - nekem nagyon - nagyon - nagyon tetszik az ötlet. Ráadásul épp elég széles hozzá a felnim - merthogy 23mm belső szélesség a minimum. Megvárom az első igazi teszteket és beszámolókat, aztán szerintem valamelyik internetes boltban biztos lesz sokkal olcsóbb is, mint a listaár
Most 2.2-es külsővel tubless járok, de óvatos vagyok, nem merek 2 bar alá menni. 1-2x mégis mentem úgy, hogy alacsonyabb volt a nyomás (a munkahelyemen a garázsban kb. 40 fok van, és gondolom emiatt valamiért néha leereszt a gumi; néha épp csak picit, de pl. ma szinte nullára), mint utóbb kiderült 1.5 bar körül - na azt szerettem.
#850
Írta 2014. augusztus 28. - 21:24
Még egy dolgot sikerült jól összerakni, az pedig az ára.
Nem olcsó de ezt állítólag úgy kell felfogni hogy elvileg csak egyszer kell venni aztán mivel sokkal kevesebbet lyukad nem használódik el, és a szettben kettő darab van, szelepekkel együtt, plusz hozzávaló leszedők és lötty. Egyetértek hogy még így is jóval olcsóbbnak kéne lennie persze.
Biztos jobb még alacsonyabb nyomással csapatni de akkor se a magyar XCM pályákra van kitalálva ahol egy sima UST szettel se lehet nagyon defektet kapni. Az egésznek a legnagyobb előnye hogy nem böfög amikor odavered, bármilyen alacsony nyomáson mész vele mert a belső odaszorítja a külsőt a felni falához. Addig csak DH-nál látom értelmét, meg CX-nél ha valamikor keskenyebb felnikhez is lesz.
Nem hiszem, hogy egy ilyen rendszerre mondjuk 5 ezer forintnál többet hajlandó lennék költeni. Nemhogy 50 ezret...
2 db TL szelep már annyi, azért legyünk reálisak
#851
Írta 2014. augusztus 28. - 16:34
Az Eurobikeon hivatalosan is bejelentették a Schwalbe Procore rendszerét.
Öszvér megoldás, nagyon alacsony nyomású (1 bar körül) tubeless külső, egy speciális nagynyomású (5-6 bar) belsővel. Sikerült összerakni egy kombi szelepet, amin keresztül mindkét "légtér" fújható, így gyakorlatilag bármilyen felnihez használható, nem kell speciális kétszelepes kereket venni.
Még egy dolgot sikerült jól összerakni, az pedig az ára. Még az ámerikások is aszondják, hogy cseppet nehéz megemészteni, mi kerül két belsőn, meg a szokásos löttyön 230 dollárba. Hiába csatolnak hozzá pántlikás gumiszerszámot...
Tényleg kíváncsi lennék épkézláb felhasználói tapasztalatokra, nem afféle marketinges tesztekre. Én igazából teljesen elégedett vagyok a hagyományos TL kerekeimmel, semmi gondom nem volt velük az égi világon. Nem hiszem, hogy egy ilyen rendszerre mondjuk 5 ezer forintnál többet hajlandó lennék költeni. Nemhogy 50 ezret...
http://www.bikerumor...l-weights-more/
mgy módosította - 2014. augusztus 28. - 16:37
#852
Írta 2014. augusztus 26. - 01:58
Én OKO nevű löttyel járok, az pl. nem áll össze soha egy darabbá. Jó, kicsit több kell bele de azt írtad, nem érdekel a súly.
Haver meg egyszerűen valódi TL gumival jár - és semmilyen löttyöt nem használ. Azt mondja, azt úgysem szúrja ki semmi.
Én is pont ugyanebben gondolkodom. A terepgépen elöl-hátul valódi TL gumi van, ráadásul a dög nehéz fajta, tényleg nehéz kiszúrni. Az idei esőzések és a rosszul karbantartott erdei utak miatt rászoktam az aszfaltra, alig használtam a terepgépet. Szinte már biztos, hogy kiszáradt a lötty, kár volt beletölteni.
#853
Írta 2014. július 29. - 06:46
#854
Írta 2014. július 25. - 00:41
Én OKO nevű löttyel járok, az pl. nem áll össze soha egy darabbá. Jó, kicsit több kell bele de azt írtad, nem érdekel a súly.
Haver meg egyszerűen valódi TL gumival jár - és semmilyen löttyöt nem használ. Azt mondja, azt úgysem szúrja ki semmi.
#855
Írta 2014. július 24. - 10:03
Gondoltam hétvége előtt még ellenőrzöm a löttyöt a kerekeimben. Valamikor a télen raktam őket össze, vagyis nagyjából fél éve. Számítottam rá, legalábbis hátul, hogy megint nyerek egy szép gumikristályt, hallatszott mikor forgattam a kereket, hogy szól a rock&roll.
Amit láttam nem kicsit lepett meg... :-O
Azt írja a notubes.com, hogy 2.0-ás kerékbe 2 uncia (kb. 60 ml) löttyöt rakjunk, nagyobb kerékbe esetleg többet.
How much sealant should I use?
For a standard 2.0” mountain bike tire, we recommend 2 ounces of sealant. You may want to use 3 or more ounces in larger mountain bike tires or for the initial setup in tires that you find difficult to seal. For road and cyclocross tires we also recommend 2 ounces.
Nohát ez nagyobb, 2.25-ös, ráadásul 29, meg engem se annyira a tömeg érdekel, inkább a biztonság, simán raktam bele egy decit. Ennyi maradt belőle:
Kicsit feszült voltam, el is határoztam, jövőre másfajta löttyel próbálkozunk. Aztán jött az első, töredéke méretű gombóccal, és nagyjából 30ml maradék tejjel.
Azt a következtetést vontam le, hogy a több nem feltétlen jobb, maradok a 60ml-nél, és ellenőrzöm gyakrabban, mennyi maradt még.
---
A gumikat eredetileg szappanos vízzel és műhelypumpával raktam helyükre, tegnap nem volt kedvem a buborékkal b.sz.kodni, csak punpa egyedül. Nem ment, de a benzinkúton hipp-hopp.
Próbáltam haladósra venni az összerakást, s már a gumi helyrerakása előtt beönteni a tejet, de mivel nem tudtam egyből felfújni, csak a garázst tudtam így összemocskolni. Végül maradtam a szelepen keresztüli feltöltésnél, nekem ez az egyszerűbb, biztosabb, jobban tudom adagolni egy nagy fecskendőből, nem megy mellé, nem lötyög ki.
Leckék megtanulva.
#856
Írta 2014. július 19. - 12:29
#857
Írta 2014. július 18. - 21:22
Végül lusta voltam megragasztani a külsőt - nem is lett volna könnyű, mert fogalmam sincs, hol vannak a lyukak. Annak idején, amikor megtaláltam a lyukat, azt hittem, hogy a kifolyt trutyi nyomát megtalálom majd - de mostanra lekopott. Remélem, nem fogom később megfizetni ennek a lustaságnak az árát. (Egyébként ha megtalálom és rászánom magam, akkor sima TipTop-pal ragasztottam volna - csináltam már ilyet, azok a gumik azóta is teljesen jól megvannak, nem kellett hozzájuk semmi spéci anyag.)
***
Összeraktam az új kerekem: Veltec ETR Race. 23mm a felni belső szélessége. Eleve bele volt már ragasztva a (külön tételként rendelt) szalag, azzal nem kellett szórakoznom. Szinte gyanús volt, olyan könnyen tudtam föltenni a külsőt a felnire, nem hogy gumileszedő nem kellett, de még erősen megfogni sem. Aztán ahogy fönt volt, néztem, hogy jé, de jól áll rajta, sehol sem áll el a gumi a felni peremétől. Szándékosan lassú mozdulatokkal kezdtem el pumpálni - és elsőre megfogta. 2 bar környékén azért pattant nagyokat, ahogy még helyezkedett. Mivel ekkor még nem volt benne a lötyi, leeresztettem - és ekkor jött a meglepetés: megint hatalmasakat pattant. Beöntöttem a lét, megint szándékosan komótosan pumpáltam: megint egyből megfogta, és persze megint pattogott. A másik keréknél, amikor láttam, hogy ez is milyen jól áll a helyén, nem is pumpáltam föl (fél) szárazon, hanem egyből beöntöttem a lötyit: ez is elsőre fölment a helyére. Egy egész kis szuszogást hallottam, de egy körberázogatás után ez elmúlt, és reggel ugyanolyan keményen találtam a gumikat, mint ahogy hagytam. Ma elkísértem a gyerekeket a holnapi XCO OB pályáját bejárni - ezt is jól viselte, semmi nyomásveszteséget nem észleltem.
Nem tudom, hogy ez a nagyon könnyű összerakás minek a következménye. Annak, hogy a gumikat egy perccel előtte szedtem le a másik kerékről, nem törölgettem, nem tisztogattam, a peremükön ottmaradt a vékony trutyi-gumi hártya? Vagy a felni profiljának köszönhetem? Mindenesetre kellemes meglepetés volt, mert elég sokat szenvedtem már tubeless rendszerek összerakásával. Illetve van kerék, amivel megszenvedtem, van egy pár (UST-s Shimano), amit még mindig nem sikerült, és eddig is voltak már könnyű esetek - de ilyen könnyű még soha.
***
A 2.2-es X-King (hátsó) és a 2.25-ös RocketRon (első) gumik korábban a 19mm-es belső szélességű felnin 51.5 illetve 54.8 mm szélesek voltak, most a 23-as felnin mind a kettő kb. 2.5mm-rel szélesebb lett. Még így, hogy szélesebbek lettek a gumik, még így is kevésbé látszanak kitüremkedni a felniből, mint korábban; vagyis jobban néz ki a kerék.
#858
Írta 2014. július 17. - 06:49
Talpas folt 2.5 -3mm-t keres (ez a szár átmérője)
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#859
Írta 2014. július 16. - 23:20
A hátsó kerekemen a Duna Maratonon a gumit (tubeless X-King) mind a két oldalán (egymástól kb. 20 cm-re, vagyis nem hiszem, hogy felütés lenne) az oldalfal kb. fele magasságában megszúrta valami. A lötyi (Joe’s No Flats Eco Sealant) félig-meddig megfogta, egy rápumpálással célba értem, bár végig eresztett, és a célban már 1 bar alatt volt a nyomás. Itthon találtam csak meg a lyukakat. Oldalra fordítottam a kereket, megpróbáltam úgy rázogatni, hogy biztosan jusson a lyukhoz a trutyiból - és úgy tűnt megfogta. Aztán kiderült, hogy lassan, de mégis ereszt, minden nap újra kellett pumpálni. Egyszer ~10 órát állt a gép kb. 40 fokban (a munkahelyem teremgarázsában), és szinte nullára leeresztett. Fölfújtam, újra rázogattam, és azóta a a dolog tökéletesnek látszik, pedig azóta is állt már párszor a tikkasztó forróságban.
Most mindenképpen szétszedem a dolgot, mert új kerekem lesz. A kérdésem az, hogy mit gondoltok, érdemes a külső megragasztásával pepecselni, vagy ha a trutyi egyszer már megfogta a lyukat, akkor az úgy jó, ahogy van?
#860
Írta 2014. július 07. - 15:29
29" Stans Arch EX felnin használok 2.25 széles SnakeSkin Ralph-Ron párost. Bringával együtt kb. 100 kiló vagyok, elöl 1.7-1.8, hátul 1.9-2.0 bar körül szoktam fújni.
Most hétvégén a Dunán szólt egy sporttárs menet közben, hogy lassú defektem lehet, mert nagyon lapos a hátsó. Megnéztem "kézzel", nem tűnt nagyon gyászosnak, továbbmentem pumpálás nélkül. Hibátlan volt, tapadt, mint a fene, mondjuk az aszfaltos részeken volt egy hangja.
Otthon megnéztem, 1 bár volt benne...
A ZTR azt állítja magáról, a BST profiljuk a "legjobb" a TL felnik között. Na, ezt nem tudom, de ez a produkció nekem nagyon meggyőző volt!
(Tavaly, még 26"-ban használtam gyári UST (Mavic) felnit, ott nem egyszer fordult le a külső...)
- ridelife kedveli ezt