Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#621
basic79

basic79

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Tanácsotokat kérném!
Azt olvastam, hogy UST-s rendszerhez nem kell folyadék, mert tökéletesen tömít.
Mik ezzel kapcsolatban a tapasztalatotok?
Enduro felhasználásra szeretném így használni az alacsony (1.5) guminyomás miatt.

Köszi
Zoli

#622
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez a procore gyakorlatban bevalos vegulis?



#623
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

apropo felpajszerolás: a schwalbe új gumileszedője / felrakója Isten ajándéka a kerékpárosoknak. A kis kampó a közepén valóban megtartja még a nagyon szűk a gumit is és felrakásnál nem engedi elmászni. Eddig "3 kézzel" szenvedtem fel a gumimat 3 leszedővel, de most csak mosolygok és sajnálom azokat akiknek nincs ilyenjük. (schwalbe procore videoban meg is mutatja a kishölgy, hogy miről beszélek 3:50-től )



#624
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Csak simán leenged apró kis lyukakon.Mindent ugy csinállok ahogy meg van irva

Milyen lötyit használsz?



#625
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

Simán jó. UST-s a felnid? Nem pattan be a helyére, vagy csak elengedi idővel a nyomást, körbelötykölted felfújás után a lötyit a gumiban?Csak simán leenged

Csak simán leenged apró kis lyukakon.Mindent ugy csinállok ahogy meg van irva



#626
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Üdv,
Két év halogatás után mától én is tubeless kerekeken gurulok.
Eddig Continental Rubber Queen gumikat használtam belsővel, de "okos" fejjel a RaceSport verziót vettem, és kapcsolatunkat az örökös rettegés jellemezte az oldalfal sérülésétől. Ami persze be is következett, így jöhettek az új gumik, de akkor már legyen tubeless ready jó erős oldalfallal.
A neten, fórumokon stb. annyi leírást, tapasztalatot olvastam össze az átalakítástól, hogy őszintén szólva be voltam szarva tőle. (kompresszor kell, lerobban, nem tömít, miegymás...)
Jelentem, egyszerűbben ment mint egy belsős gumi felrakása.
A kerékszettem egy Hope Hoops ZTR Flow EX felnikkel, és Maxxis HighRoller II TR gumikat vettem most rá.
A felpajszerolás nagyon melós volt (az előző Contival is), aztán kíváncsiságból szárazon, még a peremet szappannal sem bekenve a műhelypumpámmal komótosan felfújtam 3 bárra.
A gumi nem is pattant, csak hangtalanul a helyére került. Egy óra múlva is csak egy tized bar veszteség volt, szóval még így lötty nélkül is valamennyire tartotta a nyomást. (azóta a tejet is bele locsoltam)
Valószínűleg ez egy szerencsés gumi/felni párosítás, szóval most nagy az öröm. :)

Egy barátomnak raktam össze ilyen gumival, simán megáll szárazon, olyan ,,ragacs" a gumi állaga. :)



#627
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Üdv,
Két év halogatás után mától én is tubeless kerekeken gurulok.
Eddig Continental Rubber Queen gumikat használtam belsővel, de "okos" fejjel a RaceSport verziót vettem, és kapcsolatunkat az örökös rettegés jellemezte az oldalfal sérülésétől. Ami persze be is következett, így jöhettek az új gumik, de akkor már legyen tubeless ready jó erős oldalfallal.
A neten, fórumokon stb. annyi leírást, tapasztalatot olvastam össze az átalakítástól, hogy őszintén szólva be voltam szarva tőle. (kompresszor kell, lerobban, nem tömít, miegymás...)
Jelentem, egyszerűbben ment mint egy belsős gumi felrakása.
A kerékszettem egy Hope Hoops ZTR Flow EX felnikkel, és Maxxis HighRoller II TR gumikat vettem most rá.
A felpajszerolás nagyon melós volt (az előző Contival is), aztán kíváncsiságból szárazon, még a peremet szappannal sem bekenve a műhelypumpámmal komótosan felfújtam 3 bárra.
A gumi nem is pattant, csak hangtalanul a helyére került. Egy óra múlva is csak egy tized bar veszteség volt, szóval még így lötty nélkül is valamennyire tartotta a nyomást. (azóta a tejet is bele locsoltam)
Valószínűleg ez egy szerencsés gumi/felni párosítás, szóval most nagy az öröm. :)



#628
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Defekt után a hasznàlt tejet lehet még visszatölteni? Van egy Rr tlr új gumim az istenért nem akar felfújva maradva.

Ha "szörök" közül sok letapadt akkor reszelj bele puha radírt.


  • utazoli kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#629
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Defekt után a hasznàlt tejet lehet még visszatölteni? Van egy Rr tlr új gumim az istenért nem akar felfújva maradva.

Simán jó. UST-s a felnid? Nem pattan be a helyére, vagy csak elengedi idővel a nyomást, körbelötykölted felfújás után a lötyit a gumiban?


  • utazoli kedveli ezt

#630
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Defekt után a hasznàlt tejet lehet még visszatölteni? Van egy Rr tlr új gumim az istenért nem akar felfújva maradva.

#631
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Ritchey wcs vantage 2 27,5 használom. Semmi gond nem volt eddig vele/1,5 év/,gyári szalaggal megcsináltam belső nélkülire,tökéletesen működik!

Köszönöm.



#632
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Nekem dt1501 van, ne tarts tőle. Mondjuk nekem hybrid hátul xm, elöl xr. merev erős. 100mozgó fullyban van, de nem csak matonozásra használom. AAzon kivül hogy forog milyen tapasztalatra vagy kiváncsi?

Köszönöm. A DT esetében igazából csak a tömeg miatt gondolkodtam el, de ezekszerint nem para. Az alkatrész ellátás nem problémás ahogy látom, mindent be lehet szerezni hozzá. Az XM változatot is néztem, az kicsit nehezebb, meg ahogy látom a felni is szélesebb úgyhogy ez a tömeg többlet a szélesebb felniből adódik. Karbon merevvázas gépbe kerül majd egyébként.



#633
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Ritchey wcs vantage 2 27,5 használom. Semmi gond nem volt eddig vele/1,5 év/,gyári szalaggal megcsináltam belső nélkülire,tökéletesen működik!



#634
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok! Át szeretnék állni tubeless rendszerre tavasszal. Van valakinek tapasztalata az alább felsorolt kerékszettekkel kapcsolatban?

Március-április körnxékén tervezem a vásárlást. Jöhetne minden pozitív és negatív vélemény és tapasztalat. Tartósság, javító alkatrész beszerzés stb. 

 

Ritchey WCS Vantage II

Reynolds R27,5 XC

DT Swiss X 1700 Spilne Two

Hope Tech XC - Pro II Evo 40T SP

Sram Roam 40

DT Swiss XR 1501 Spilne One (ettől kicsit tartok az alacsony tömeg miatt, nem tudom, hogy viszonyulna a 80-82 kilómhoz)

 

Előre is köszönöm.

Nekem dt1501 van, ne tarts tőle. Mondjuk nekem hybrid hátul xm, elöl xr. merev erős. 100mozgó fullyban van, de nem csak matonozásra használom. AAzon kivül hogy forog milyen tapasztalatra vagy kiváncsi?


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#635
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Sziasztok! Át szeretnék állni tubeless rendszerre tavasszal. Van valakinek tapasztalata az alább felsorolt kerékszettekkel kapcsolatban?

Március-április körnxékén tervezem a vásárlást. Jöhetne minden pozitív és negatív vélemény és tapasztalat. Tartósság, javító alkatrész beszerzés stb. 

 

Ritchey WCS Vantage II

Reynolds R27,5 XC

DT Swiss X 1700 Spilne Two

Hope Tech XC - Pro II Evo 40T SP

Sram Roam 40

DT Swiss XR 1501 Spilne One (ettől kicsit tartok az alacsony tömeg miatt, nem tudom, hogy viszonyulna a 80-82 kilómhoz)

 

Előre is köszönöm.



#636
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Szerintetek mennyi Stans löttyöt tegyek egy CX külsőbe amit TL használnék (700x35)? 
A 29-es 2.25-ös kerekekbe 90 ml-t szoktam tenni, ebbe elég lenne talán 60 ml.


Aranyitsd a feluletet :)

#637
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Szerintetek mennyi Stans löttyöt tegyek egy CX külsőbe amit TL használnék (700x35)? 

A 29-es 2.25-ös kerekekbe 90 ml-t szoktam tenni, ebbe elég lenne talán 60 ml.  



#638
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Laci haver (ismered) Shimano gyári kerekére kb ugyan így mennek fel a gumik, sima pumpával lazán fölfújva. Sokáig járt ő is totál szárazon, semmi defektömítő lötty nélkül.

én lenyomtam 2 szezont az első generációs -még igazi ust - Nobby Nic-el. mavic keréxetten lötty nélkül, egy sarab defekt nélkül. nem is lehetett még itthó löttyöt kapni. és simán közepesnél kicsit szarabb bbb műhelypumpával szereltem (na jó gumileszedő kellett hozzá :))


Bikertigger módosította - 2016. január 31. - 21:15

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#639
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Kolléga 80mm széles, hookless kínai Dengfu karbon felnijére Schwalbe Jumbo Jim 4.0 TLE install:

 - gumi puszta kézzel kb. fél perc alatt feltesz

 - kicsit eligazgat

 - országútis sima nagynyomású pumpával, mindenféle szmötyi betöltése nélkül, felni és külső szappanozása nélkül (!), totál szárazon, normál pumpálási sebességgel pumpál

 

...és kb. 1 perc alatt, mert hát a nagynyomású pumpával nem kispálya felfújni a vulkanizált London Eye-t:), helyére bepattant a külső. Ennyi.

 

Soha ilyen könnyen még nem installáltunk tubeless-t.

Laci haver (ismered) Shimano gyári kerekére kb ugyan így mennek fel a gumik, sima pumpával lazán fölfújva. Sokáig járt ő is totál szárazon, semmi defektömítő lötty nélkül.


Marci

#640
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern
2013 körüli nobby nic ugyanigy ment fel a flow felnire és tökeletes volt
az újabbakat vittem le a boltba, hogy pattintsák be kompresszorral

most az arch+racing ralph kombi nehezen de kezelhetö szappannal

Kolléga 80mm széles, hookless kínai Dengfu karbon felnijére Schwalbe Jumbo Jim 4.0 TLE install:
- gumi puszta kézzel kb. fél perc alatt feltesz
- kicsit eligazgat
- országútis sima nagynyomású pumpával, mindenféle szmötyi betöltése nélkül, felni és külső szappanozása nélkül (!), totál szárazon, normál pumpálási sebességgel pumpál

...és kb. 1 perc alatt, mert hát a nagynyomású pumpával nem kispálya felfújni a vulkanizált London Eye-t:), helyére bepattant a külső. Ennyi.

Soha ilyen könnyen még nem installáltunk tubeless-t.