Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
Started by
yanee
, 2003. June 24. 21:57
#1641
Posted 2006. January 24. - 00:17
Kala: arra írtam hogy XCRider postjában írta hogy minek 1.2 KG-os cuccos, mikor lehetne 500 grammos külsõ meg 350es belsõ
szal kis keveredés történt.
mi eddig DH-ról beszéltünk, Kala meg CC-re vetítette ki magának. és azon gondolkodik.
a kettõt ne keverjük azért egybe;)
szal kis keveredés történt.
mi eddig DH-ról beszéltünk, Kala meg CC-re vetítette ki magának. és azon gondolkodik.
a kettõt ne keverjük azért egybe;)
#1642
Posted 2006. January 24. - 00:09
Miben különbözik lényegében ez a Stans no Tube,azon túl,h Mo-n nem elérhetõ,és külföldrõl kell rendelni??
Közben látom,h módosítban megválaszoltad...És a Stans hogy éri el, h normál külsõvel is mûködjön? Vagy ezt inkább titokban szeretnéd tartani?
Thez,nem értem a HSZ-edet! Értelemszerûen számodra nem a CC-s cuccok lesznek fontosak, úgyhogy mind1, hányszor kötnél csomót rájuk Bár fejleszteni kell a technikán,ha a boltból kifelé reccsenne már
Közben látom,h módosítban megválaszoltad...És a Stans hogy éri el, h normál külsõvel is mûködjön? Vagy ezt inkább titokban szeretnéd tartani?
Thez,nem értem a HSZ-edet! Értelemszerûen számodra nem a CC-s cuccok lesznek fontosak, úgyhogy mind1, hányszor kötnél csomót rájuk Bár fejleszteni kell a technikán,ha a boltból kifelé reccsenne már
#1643
Posted 2006. January 24. - 00:08
#1644
Posted 2006. January 24. - 00:08
az elsõ amit felsoroltál kiváló CC-ra
a második meg egy DH kerék.
hol is a hiba? az elsõ 2 sorban.
350 grammos felni:D a boltból kifelé csomó kötõdik rá.
a második meg egy DH kerék.
hol is a hiba? az elsõ 2 sorban.
ányszor írjam még be, Stan's NoTube. Hagyományos 350g felni, vagy tubelesses+ normál külsõ 450-600g és 60g szmötyi. + ha sima felni akkor még felniszallag (spéci a kittel jár), vagy félbevágott belsõ. és a szmötyi 1L kb 5000 Ft ami 16kerékre elég. És nem kõkereked lesz az 1200g-os tyúkbeles külsõtõl.
De járjatok nyugodtan csak nehéz kerekekkel, legalább erõsödtök
350 grammos felni:D a boltból kifelé csomó kötõdik rá.
#1645
Posted 2006. January 24. - 00:06
Hányszor írjam még be, Stan's NoTube. Hagyományos 350g felni, vagy tubelesses+ normál külsõ 450-600g és 60g szmötyi. + ha sima felni akkor még felniszallag (spéci a kittel jár), vagy félbevágott belsõ. és a szmötyi 1L kb 5000 Ft ami 16kerékre elég. És nem kõkereked lesz az 1200g-os tyúkbeles külsõtõl.
De járjatok nyugodtan csak nehéz kerekekkel, legalább erõsödtök:)
Slime-nak kell belsõ, vaghy UST-s gumi, mert az csak defektmentesítésre jó.
De járjatok nyugodtan csak nehéz kerekekkel, legalább erõsödtök:)
Slime-nak kell belsõ, vaghy UST-s gumi, mert az csak defektmentesítésre jó.
#1646
Posted 2006. January 24. - 00:06
Tam: te mint tanultabb ember inkább arról regélj nekem,h vajh a slime a HAGYOMÁNYOS külsõt is tudja tömíteni, vagy feltétel végülis vagy a belsõ,vagy az UST belsõ gumiborítása?
#1647
Posted 2006. January 23. - 23:59
ezt így vágom, értem is, szemezek énis ezzel, de csak rendes ust-vel. ez a súlyban semmi elõnnyel nem rendelekzõ dologgal nem igazán... jó külsõ kell, egy könnyû belsõ, és nem lesz defekt.
ha meg igen, akkor tökmind1 melyikkel kapom.
ha meg igen, akkor tökmind1 melyikkel kapom.
#1648
Posted 2006. January 23. - 23:58
Thez,az én esetemben a 24-es belsõs cucc kb azt jelentené,h
-az össz kiadásom a belsõ lenne és a slime,nem kéne venni k. drágán a nehezebb Mavic felnit és nehezebb UST gumit,maradhatnék az Lméletileg legkönnyebb tárcsás felninél
-ezekkel,és mondjuk 400grammos külsõvel számolva (ennél van könnyebb gumim és nehezebb is,csak el kell döntenem,h mivel szeretném megcsinni) kb 150 gramm elõnyben van ez a megoldás a bolti Tubelesshez, és majdnem ugyanennyivel a sima belsõshöz képest
-a slima miatt a kisebb tüskék nem jelenthetnek problémát (Nokiannal csináltuk meg meg a próbakereket,azt azóta sem szúrta ki semmi)
-ha mégis probléma van,a hagyományos külsõt sokkal könnyebb levenni,h belsõt rakj bele,mint az UST-set
-rendelkezik az UST yobb tapadásával és defektvédettségével
na,elég szimpatikus megoldásnak tûnik?
-az össz kiadásom a belsõ lenne és a slime,nem kéne venni k. drágán a nehezebb Mavic felnit és nehezebb UST gumit,maradhatnék az Lméletileg legkönnyebb tárcsás felninél
-ezekkel,és mondjuk 400grammos külsõvel számolva (ennél van könnyebb gumim és nehezebb is,csak el kell döntenem,h mivel szeretném megcsinni) kb 150 gramm elõnyben van ez a megoldás a bolti Tubelesshez, és majdnem ugyanennyivel a sima belsõshöz képest
-a slima miatt a kisebb tüskék nem jelenthetnek problémát (Nokiannal csináltuk meg meg a próbakereket,azt azóta sem szúrta ki semmi)
-ha mégis probléma van,a hagyományos külsõt sokkal könnyebb levenni,h belsõt rakj bele,mint az UST-set
-rendelkezik az UST yobb tapadásával és defektvédettségével
na,elég szimpatikus megoldásnak tûnik?
#1649
Posted 2006. January 23. - 23:55
azert, mert itt az iszonyat nagy szakadasokrol beszelunk.
Ami neked mikor volt utoljara? marmint akkora, hogy az ujjad befert rajta? Es mikor lesz egy UST gumin, ami sokkal erosebb?
szoval ha nem szaggatod ki a gumat, akkor igencsak elonyosebb. mert ha belemesz egy tovisbe akkor a nyomas kiloki a slimeot te meg eszre se veszed. Es mivel tubeless, felutni nem birod, kisebb nyomason lehet menni - tobb tapadas. Ezert.
meg Stans no tubes is van am...
Ami neked mikor volt utoljara? marmint akkora, hogy az ujjad befert rajta? Es mikor lesz egy UST gumin, ami sokkal erosebb?
szoval ha nem szaggatod ki a gumat, akkor igencsak elonyosebb. mert ha belemesz egy tovisbe akkor a nyomas kiloki a slimeot te meg eszre se veszed. Es mivel tubeless, felutni nem birod, kisebb nyomason lehet menni - tobb tapadas. Ezert.
meg Stans no tubes is van am...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1650
Posted 2006. January 23. - 23:49
de ez a belsõs... egy fél belsõ súlyát spóroljátok meg milyen elõnyért is? ezt már totál nem látom át.
#1651
Posted 2006. January 23. - 23:47
az attól függ,h mitõl lóg!
én most kalkuláltam
h mondjuk lenne a tyúkbeles felni 400g, tyúkbeles külsõ 650,árban BAROMI SOK ( 20e és felette 1 keréknyi)
akkor sima felni 350g sima külsõ 350-450g belsõ 200 (ár random,külsõ és felnifüggõ)
akkor a 24-es módszer
sima felni 350g sima külsõ 350-450g slime+24-es vágott belsõ 100g (használhatsz nagyon könnyût is,itt nincs,ami felüsse,kiszúrja - az ár pedig itt is random,külsõ és felnifüggõ,csak kb 100 grammal könnyebb és a tapadása is jobb)
Tam: pont az lenne a pláne
ha nem UST külsõ kellene
mert az plusz súly
ráadásul
azért nem tuti,h azt könnyen fogod tudni szerelgetni pl. maratonon
tekintve h a szoros illeszkedés miatt egészen kellemes móka is tud lenni a külsõ fel és leerõszakolása
itt mind elõnyt élvezne a hagyományos gumi
én most kalkuláltam
h mondjuk lenne a tyúkbeles felni 400g, tyúkbeles külsõ 650,árban BAROMI SOK ( 20e és felette 1 keréknyi)
akkor sima felni 350g sima külsõ 350-450g belsõ 200 (ár random,külsõ és felnifüggõ)
akkor a 24-es módszer
sima felni 350g sima külsõ 350-450g slime+24-es vágott belsõ 100g (használhatsz nagyon könnyût is,itt nincs,ami felüsse,kiszúrja - az ár pedig itt is random,külsõ és felnifüggõ,csak kb 100 grammal könnyebb és a tapadása is jobb)
Tam: pont az lenne a pláne
ha nem UST külsõ kellene
mert az plusz súly
ráadásul
azért nem tuti,h azt könnyen fogod tudni szerelgetni pl. maratonon
tekintve h a szoros illeszkedés miatt egészen kellemes móka is tud lenni a külsõ fel és leerõszakolása
itt mind elõnyt élvezne a hagyományos gumi
#1652
Posted 2006. January 23. - 23:41
miert is nem jo az a megoldas, hogy UST plusz Slime? Szerintem az okos. Ha tul nagy a szakadas a kulson, akkor beledobod a belsot amit a hatizsakban ciplesz [nem mindegy, hogy a liter kola meg a pulover meg a lakaskulcs meg a mobil meg a kiskutyafule mellett meg 300g ott van?]. Ha meg akkora a szakadas, hogy a belso kifordul belole, akkor meg amugy is mindegy, hogy elvileg volt e benne, vagy nem, tolni kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1653
Posted 2006. January 23. - 23:36
nekem vmi 7xx-es felni, egy 9xx-es gummer, és egy rubena lájtos 2.1-es belsõ van...
szóval akkor meg sem éri.
de ha kell venni egy felnit úgyis akkor már miért ne.
szóval akkor meg sem éri.
de ha kell venni egy felnit úgyis akkor már miért ne.
#1654
Posted 2006. January 23. - 23:34
Na de ha az a belsõ az,amit 1x a Parlamentnél foltoztunk,akkor no comment!!!
Amennyit beszéltünk róla nagyon megjött a kedvem,h a cécó gépen összedobjam ezt az edzõgummákkal (Panaracer)
csak én Slime-ot is dobok be mellé a biztonság kedvéért,ha yól dereng,a Nellában is árultak ilyet
Amennyit beszéltünk róla nagyon megjött a kedvem,h a cécó gépen összedobjam ezt az edzõgummákkal (Panaracer)
csak én Slime-ot is dobok be mellé a biztonság kedvéért,ha yól dereng,a Nellában is árultak ilyet
#1655
Posted 2006. January 23. - 23:32
Nekem hátsókerék: 990 gramm a felni 2.8-as michelin és 480 valahány grammos belsõ
Elsõ kerék:870 grammos felni és 2.5-ös michi és ez is a 480-as belsõ, szóval nekem mindenképp durva könnyítés lesz;)
Elsõ kerék:870 grammos felni és 2.5-ös michi és ez is a 480-as belsõ, szóval nekem mindenképp durva könnyítés lesz;)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#1656
Posted 2006. January 23. - 23:30
Hát, körömnyi lyuk esetén tök mind1,h milyen külsõ,lehet kidobni,ill. néha yön a gányolás, ha nincs lé, MT beszuszakolt a lyuk helyére 1 fogasnál kidobott külsõbõl 1 darabot
Aztán szülinapjára szerváltam neki új külsõt
Belsõk asszem ~99 grammnál kezdõdnek (latex,1.8 superlight?),az átlag montis az 150-250gr., de van 500 grammos Vee Rubber DH 3.0 is 8-D
A Maxxis DH Lightom asszem 200,a 2.5-2.7-es mérethez való meg olyan 300gr.
Bár ezek így eléggé hasra ütés szerûen mennek,akit érdekel,annak lemérhetem.
a 2.2-es mérethez az 1200 gr. még mindig baromi sok sztem, de lehet,h én használok túl könnyû gumikat
Aztán szülinapjára szerváltam neki új külsõt
Belsõk asszem ~99 grammnál kezdõdnek (latex,1.8 superlight?),az átlag montis az 150-250gr., de van 500 grammos Vee Rubber DH 3.0 is 8-D
A Maxxis DH Lightom asszem 200,a 2.5-2.7-es mérethez való meg olyan 300gr.
Bár ezek így eléggé hasra ütés szerûen mennek,akit érdekel,annak lemérhetem.
a 2.2-es mérethez az 1200 gr. még mindig baromi sok sztem, de lehet,h én használok túl könnyû gumikat
#1657
Posted 2006. January 23. - 23:28
súlyban sztem jobban állok most mint te.
a tapadás meg a tekerés rovására megy:D:D
na majd kitaláljuk.
a tapadás meg a tekerés rovására megy:D:D
na majd kitaláljuk.
#1658
Posted 2006. January 23. - 23:26
Nekem félkilós belsõim voltak és geci nehéz felnijeim szóval én azthiszem megérzem:D
Mellesleg ha alapból könnyû felni és könnyû gumi belsõ összeállítással mentél akki érdemes lenne kipróbálni hogy tapad, mert a fõ elõnye ez a másik a súly.
Mellesleg ha alapból könnyû felni és könnyû gumi belsõ összeállítással mentél akki érdemes lenne kipróbálni hogy tapad, mert a fõ elõnye ez a másik a súly.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#1659
Posted 2006. January 23. - 23:23
végülis ha ~200-300 grammos belsõm lenne(nemtom mekkora) akkor most ott vagyok UST
Kala: egy 100as szög átnyomja a külsõdet, akkor érdemes azt is foltozni, hogy utána ne csipje ki egy levélke is...
Kala: egy 100as szög átnyomja a külsõdet, akkor érdemes azt is foltozni, hogy utána ne csipje ki egy levélke is...
#1660
Posted 2006. January 23. - 23:21
Elõnye a súly mert egy rendes DH gumi nem 800 gramm, ott a michelin 1200, belsõ nélkül 823-as felnivel ~1870 gramm, arra rájön egy könnyû elsõagy meg a küllõk nem lesz sok.
Hátsókerék esetén szintén durván megérzed, mert ugye azt tekered.
Hátsókerék esetén szintén durván megérzed, mert ugye azt tekered.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.